Розглянуто на засіданні МО ПОГОДЖЕНО
вчителів суспільно-гуманітарного Заступник директора з НВР циклу, протокол № _______ __________ _______________
від «____»_____________2023 р
Голова МО________________
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
КУРСУ «ЕТИКА» 6-ті КЛАСИ
Календарне планування складено за програмою:
Модельна навчальна програма «Етика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Кришмарел В.Ю.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Підручники:
Людмила Давидюк, Анжела Мельник «Етика» підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти, Київ, видавничий дім «Освіта», 2023
Олександр Мартинюк, Ольга Гісем «Етика» підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти,
ТОВ Видавництво «Ранок» м. Харків, 2023
(Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.03.2023 № 254)
ХОМЕНКО Н.О – учитель вищої категорії
ЗЗСО №243 Подільського району м. Києва
Схвалено педагогічною радою
Протокол №1 від 31.08.2023
Календарний план з етики для 6-Б, В класів
(за модельною програмою авт. Пометун О. І., Ремех Т. О., Кришмарел В.Ю.)
0,5 год /тиждень
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу. Теми уроків |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Компетентності |
Д/З сторінки |
|
6-Б |
6-В |
|||||
1 |
/09 |
/09 |
Вступ. Моральність-основа поведінки людини. |
Пригадує, що таке цінності, мораль, етика Наводить приклади моральних відносин у суспільстві
Пояснює сутність моральних цінностей |
Вільне володіння державною мовою: використовувати мовні засоби для досягнення особистих і суспільних цілей в різних життєвих ситуаціях, творчого самовираження. Громадянські та соціальні компетентності: виявлення поваги до інших та толерантності, уміння конструктивно співпрацювати |
С. 4-13
|
Розділ 1. МОРАЛЬНЕ ПІДҐРУНТЯ ЛЮДСЬКИХ СТОСУНКІВ (3 год)
|
||||||
2 |
|
|
Добро і зло. Людяність. Справедливість та моральний вибір. |
Пояснює, що таке гуманізм
Розрізняє вчинок як добрий чи злий
Висвітлює сутність справедливості та її значення для здійснення морального вибору
Детально описує та характеризує відповідальність та почуття обов’язку як моральні чесноти
Описує честь як моральну рису, аналізує її особисті та колективні прояви
Тлумачить основні поняття теми |
Компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій: розуміння змін, спричинених людською діяльністю, відповідальність особи як громадянина за наслідки цієї діяльності. Навчання впродовж життя: спроможність вчитися й працювати у колективі та самостійно, організовувати своє навчання, оцінювати його, ділитися його результатами з іншими, за потреби, шукати підтримки. Громадянські та соціальні компетентності: виявлення поваги до інших та толерантності, уміння конструктивно співпрацювати, співчувати та діяти в конфліктних ситуаціях, зокрема пов’язаних з різними проявами дискримінації; дбайливе ставлення до особистого, соціального й фізичного добробуту та здоров’я; дотримання здорового способу життя; розуміння правил поведінки й спілкування, що є загально прийнятими в різних спільнотах і середовищах та базуються на загальноприйнятих моральних цінностях; спроможність діяти в умовах невизначеності, багатозадачності. |
С. 13-21 § 1 |
3 |
|
|
Відповідальність як моральна риса. Почуття обов’язку. |
С.21-29 § 2 |
||
4 |
|
|
Особиста честь та честь групи/колективу |
С.29-38 § 3 |
||
Розділ 2. ВЗАЄМОДІЯ ТА СПІВПРАЦЯ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ І СУСПІЛЬСТВА (5 год) |
||||||
|
6-Б |
6-В |
Зміст навчального матеріалу. Теми уроків |
Очікувані результати навчально-пізнавальної дія-ті |
Компетентності |
|
5 |
|
|
Особистий простір людини |
Розрізняє складники особистого простору (інтимний, соціальний, публічний), поважає свій і чужий особистий простір під час спілкування
Дотримується вимог щодо порушення особистого простору інших осіб
Виявляє порушення права на особистий простір та протидіє цьому
Визначає способи власної співучасті в житті класу / закладу освіти / родини / місцевої спільноти
Пояснює, що таке толерантність, називає її прояви у власному житті та житті суспільства
Розрізняє нетерпимість та утиски, називає кроки протистояння їм
Описує значення порозуміння та взаємопідтримки
Наводить приклади жертовних учинків
Тлумачить поняття теми |
Навчання впродовж життя: спроможність вчитися й працювати у колективі та самостійно, організовувати своє навчання, оцінювати його, ділитися його результатами з іншими, за потреби, шукати підтримки. Громадянські та соціальні компетентності: виявлення поваги до інших та толерантності, уміння конструктив но співпрацювати, співчувати та діяти в конфліктних ситуаціях, зокрема пов’язаних з різними проявами дискримінації; дбайливе ставлення до особистого, соціального й фізичного добробуту та здоров’я; дотримання здорового способу життя; розуміння правил поведінки й спілкування, що є загальноприйнятими в різних спільнотах і середовищах та базуються на загальноприйнятих моральних цінностях; спромож- ність діяти в умовах невизна- ченості, багатозадачності. Культурна компетентність: прагнення до розвитку й вираження власних ідей, почуттів засобами культури, мистецтва Інформаційно-комунікаційна компетентність: критичне й відповідальне використання циф -рових технологій для розвитку й спілкування |
С.38-46 § 4 |
6 |
|
|
Взаємодія та співпраця в житті людини і суспільства |
С.46-54 § 5 |
||
7 |
|
|
Толерантність |
С. 54-62 § 6 |
||
8 |
|
|
Приязнь. Порозуміння між людьми |
С.62-71 § 7 |
||
9 |
|
|
Узагальнення до розділів 1-2. Захист проєктів. |
|
||
Розділ ІІІ. СВІТ ЛЮДСЬКИХ ВЗАЄМИН (4 год) |
|
|||||
10 |
|
|
Людина в соціумі |
Пояснює вплив вчинків окремої людини на її найближче оточення, місцеву громаду, Україну та світ Називає способи впливу на поведінку людей, ілюструє прикладами Розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними намірами Обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та громадських місцях Демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями та правилами в соціальному і природному середовищі Діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції Описує способи взаємодії з найближчим оточенням Пояснює значення взаємоповаги, підтримки та дотримання обов’язків у родинній взаємодії Бере до уваги і зважає у власній поведінці на інтереси класної та інших спільнот, до яких належить Визначає взаємовплив емоційного стану, переконань, поведінки всіх учасників спільної діяльності Бере участь у командній роботі та виконує різні ролі, враховуючи індивідуальні особливості та потреби Гнучко та конструктивно взаємодіє з новими людьми, адаптується до нових місць та ситуацій Ідентифікує причини та наслідки виникнення конфліктів у різних ситуаціях Визначає, що влаштовує/не влаштовує в знайомому оточенні Пропонує, як можна змінити те, що його не влаштовує Моделює ситуацію з конструктивним залагодженням конфліктів |
Громадянські та соціальні компетентності: виявлення поваги до інших та толерантності, уміння конструк тивно співпрацювати, співчувати та діяти в конфліктних ситуаціях, зокрема пов’язаних з різними проявами дискримінації; дбайливе ставлення до особистого, соціального й фізичного добробуту та здоров’я; дотримання здорового способу життя; розуміння правил поведінки й спілкування, що є загальноприйнятими в різних спільнотах і середовищах та базуються на загально прийнятих моральних цінностях; Навчання впродовж життя: спроможність вчитися й працювати у колективі та самостійно, організовувати своє навчання, оцінювати його, ділитися його результатами з іншими |
С.71-79 §8 |
11 |
|
|
Відповідальна і безпечна поведінка. |
С.79-87 §9 |
||
12 |
|
|
Секрети успіху групової і командної роботи |
С.87-95 §10 |
||
13 |
|
|
Конфлікти у житті людей |
С.95-104 §11 |
||
Розділ ІV. МОРАЛЬНІ ВІДНОСИНИ В СУСПІЛЬСТВІ (5 год)
|
||||||
14 |
|
|
Милосердя і співчуття |
Розповідає про сутність милосердя та співчуття
Розпізнає прояви альтруїзму
Вирізняє у власній поведінці і поведінці інших людей прояви альтруїзму та егоїзму Виявляє чуйність до осіб, які потребують допомоги Визначає ознаки чуйного ставлення до людей з особливими потребами і виявляє його у поведінці Виокремлює ознаки доброчинності Наводить приклади благодійності, меценатства, філантропії з історії та сучасності Пояснює сутність і значення волонтерства
Називає види волонтерської діяльності, розповідає про те, як долучитися до них |
Культурна компетентність: стійкий інтерес до опанування культурних і мистецьких здобутків України та світу; здатність розуміти й шанувати творчі способи вираження та передачі ідей і смислів в різних культурах через різні види мистецтва й інші культурні форми; прагнення до розвитку й вираження власних ідей, почуттів засобами культури, мистецтва. Підприємливість і фінансова грамотність: ініціативність, спроможність використовувати можливості та реалізовувати ідеї, перетворюючи їх на цінності для інших у будь-якій сфері життєдіяльності; здатність до активної участі в житті суспільства, керування власним життям і кар’єрою, уміння розв’язувати проблеми, готовність брати відповідальність за власні рішення, здатність працювати в команді заради планування та здійснення проєктів, які мають культурну, суспільну або фінансову цінність. Громадянські та соціальні компетентності: спроможність діяти як відповідальний громадянин та брати повноцінну участь у громадському й суспільному житті, зокрема школи та класу, спираючись на розуміння духовно-моральних, соціальних, економічних і політичних понять, повагу до прав людини й верховенства права |
С. 104-112 §12 |
15 |
|
|
Альтруїзм. Увага до людей з особливими потребами. |
С.112-120 §13 |
||
16 |
|
|
Доброчинність і благодійність. |
С.120-128 §14 |
||
17 |
|
|
Волонтерство: суть, види, можливості. |
С. 128-133 §15 |
||
18 |
|
|
Узагальненнядо розділів 3-4. Захист проєктів. |
|