Календарне планування
інтегрованого курсу «Громадянська освіта»
для 10-х класів
Навчальні програми з історії: Україна і світ (інтегрований курс) для учнів 10-11 кл. затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 р. № 1407
ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
При-ка |
|
РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ |
||||
1 |
Що таке ідентичність? |
|
|
Тема 1.1 |
2 |
Що означає бути громадянином/громадянкою України |
|
|
Тема 1.2 |
3 |
Соціалізація особистості |
|
|
Тема 1.3 |
4 |
Самореалізація людини |
|
|
Тема 1.4 |
5 |
Практичне заняття «Як ідентифікувати наше середовище» |
|
|
|
РОЗДІЛ 2. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ |
||||
6 |
Людська гідність і права людини |
|
|
Тема 2.1 |
7 |
Еволюція прав людини |
|
|
Тема 2.2 |
8 |
Класифікація прав людини |
|
|
Тема 2.3 |
9 |
Людина і держава |
|
|
Тема 2.4 |
10 |
Права дитини |
|
|
Тема 2.5 |
11 |
Захист прав дитини. |
|
|
Тема 2.6 |
12 |
Механізми захисту прав людини і прав дитини |
|
|
Тема 2.7 |
13 |
Практичне заняття «Як захистити свої права у Європейському суді з прав людини» |
|
|
|
РОЗДІЛ 3. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ |
||||
13 |
Соціокультурна багатоманітність. |
|
|
Тема 3.1 |
14 |
Багатокультурність і її прояв в українському суспільстві |
|
|
Тема 3.2 |
15 |
Стереотипи та упередження. Дискримінація. |
|
|
Тема 3.3 |
16 |
Толерантність та інклюзія на шляху до суспільства рівних можливостей |
|
|
Тема 3.4 |
17 |
Конфлікти. |
|
|
Тема 3.5 |
18 |
Від конфлікту до порозуміння |
|
|
Тема 3.6 |
19 |
Ефективна комунікація. |
|
|
Тема 3.7 |
20 |
Вербальна й невербальна комунікація. |
|
|
Тема 3.8 |
21 |
Мистецтво спілкування |
|
|
Тема 3.9 |
22 |
Практичне заняття «Жива бібліотека». «Експедиція у глибини культури» |
|
|
|
РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ |
||||
23 |
Демократія |
|
|
Тема 4.1 |
24 |
Забезпечення народовладдя у демократичній державі |
|
|
Тема 4.2 |
25 |
Роль політичних партій в розвитку демократії. |
|
|
Тема 4.3 |
26 |
Громадянське суспільство |
|
|
Тема 4.4 |
27 |
Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. |
|
|
Тема 4.5 |
28 |
Громада |
|
|
Тема 4.6 |
29 |
Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. |
|
|
Тема 4.7 |
30 |
Школа – простір демократії |
|
|
Тема 4.8 |
31 |
Дитячі й молодіжні громадські об'єднання |
|
|
Тема 4.9 |
32 |
Практичне заняття «Створюємо шкільні правила разом» (написання та внесення змін до шкільного статуту) |
|
|
|
33 |
Практичне заняття «Участь шкільної молоді у справах місцевої громади» |
|
|
|
РОЗДІЛ 5. ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ |
|
|||
34 |
Соціальні цілі економіки |
|
|
Тема 5.1 |
35 |
Сталий розвиток |
|
|
Тема 5.2 |
36 |
Ринкова економіка |
|
|
Тема 5.3 |
37 |
Попит і пропозиція, ринкова ціна, конкуренція. |
|
|
Тема 5.4 |
38 |
Функції держави в ринковій економіці. |
|
|
Тема 5.5 |
39 |
Державний бюджет, податки, напрямки видатків. |
|
|
Тема 5.6 |
40 |
Економіка домогосподарства |
|
|
Тема 5.7 |
41 |
Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження. |
|
|
Тема 5.8 |
42 |
Підприємництво |
|
|
Тема 5.9 |
43 |
Ринок праці |
|
|
Тема 5.10 |
44 |
Любіювання інтересів |
|
|
Тема 5.11 |
45 |
Корупція. Шляхи подолання корупції. |
|
|
Тема 5.12 |
46 |
Практичне заняття «Як започаткувати власну справу» |
|
|
|
47 |
Практичне заняття «Аналіз попиту на ринку праці та складання резюме» |
|
|
|
РОЗДІЛ 6. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА |
||||
48 |
Поняття мас-медіа(медіа). |
|
|
Тема 6.1 |
49 |
Вплив мас-медіа на формування громадської думки та власної позиції людини. |
|
|
Тема 6.2 |
50 |
Медіа і демократія. |
|
|
Тема 6.3 |
51 |
Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю. |
|
|
Тема 6.4 |
52 |
Медіаринок та медіавласність |
|
|
Тема 6.5 |
53 |
Маніпулятивний вплив медіа |
|
|
Тема 6.6 |
54 |
Роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів. |
|
|
Тема 6.7 |
55 |
Стандарти подання інформації. |
|
|
Тема 6.8 |
56 |
Медіаграмотність |
|
|
Тема 6.9 |
57 |
Цифрова ідентичність. |
|
|
Тема 6.10 |
58 |
Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті. |
|
|
Тема 6.11 |
59 |
Практичне заняття «Створюємо шкільні медіа» |
|
|
|
РОЗДІЛ 7. УКРАЇНА, ЄВРОПА, СВІТ |
||||
60 |
Вплив глобалізаційних процесів на економіку, культуру, довкілля, людину. |
|
|
Тема 7.1 |
61 |
Витоки та процес європейської інтеграції. |
|
|
Тема 7.2 |
62 |
Виклики сучасного світу |
|
|
Тема 7.3 |
63 |
Міжнародні відносини та міжнародне право |
|
|
Тема 7.4 |
64 |
Європейське і світове співробітництво. |
|
|
Тема 7.5 |
65 |
Становище України в Європі і світі |
|
|
Тема 7.6 |
66 |
Співпраця з міжнародними організаціями |
|
|
Тема 7.7 |
67 |
Європейський вибір України. |
|
|
Тема 7.8 |
68 |
Практичне заняття «Як волонтерство змінює світ» |
|
|
|
69 |
Резервний урок |
|
|
|
70 |
Резервний урок |
|
|
|