Згідно з навчальною програмою для ЗЗСО, затвердженою наказом МОНУ від 21.02.2019 №236.
Оновлена програма укладена відповідно до наказів МОНУ №52 від 13.01.2017 і №201 від 10.02.2017.
Календарне планування
інтегрованого курсу «Всесвітня історія. Історія України», 6 клас
(70 годин, 2 години на тиждень)
Всесвітня історія. Історія України інтегрований курс: підручник для 6 кл. закладів загальн. серед. освіти /
Н.М. Сорочинська, О.О. Мартинюк. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2019.
№ |
Тема |
Дата |
Коригування |
Примітка |
Вступ |
||||
|
Вхідне оцінювання учнів для планування роботи із систематизації, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, який опрацьовувався дистанційно |
|
|
|
|
Систематизація, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, який опрацьовувався дистанційно |
|
|
|
|
Предмет і завдання історії. Періодизації історії людства (антропологічна, археологічна, історична). Як працювати з підручником інтегрованого курсу історії (Всесвітня історія. Історія України) для учнів/учениць 6 класу |
|
|
|
|
Теорії походження людини |
|
|
|
|
Практичне заняття № 1. Лічба часу в історії Стародавнього світу |
|
|
|
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ |
||||
|
Як працюють археологи. Природні умови, спосіб життя первісних людей |
|
|
|
|
Суспільна організація, світорозуміння і мораль первісних людей |
|
|
|
|
Первісна культура та вірування людей |
|
|
|
|
Трипільська археологічна культура |
|
|
|
|
Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України. Практичне заняття № 2. Позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України (за переліком учителя), межі поширення і протоміста трипільської культури |
|
|
|
|
Тематичний контроль. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Первісні спільноти. Археологічні культури» |
|
|
|
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ |
||||
|
Що в історії називають цивілізацією. Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації |
|
|
|
|
Повсякдення й господарське життя |
|
|
|
|
Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті |
|
|
|
|
Міфологія, писемність і мистецтва. Будівництво пірамід |
|
|
|
|
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя |
|
|
|
|
Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя. Закони Хаммурапі |
|
|
|
|
Міфологія, писемність і мистецтво. Епос про Гільгамеша |
|
|
|
|
Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт |
|
|
|
|
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. Біблія як історичне джерело |
|
|
|
|
Практичне заняття № 3. Робота з контурною картою |
|
|
|
|
Практичне заняття № 4. Зіставити умови розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту, з одного боку, і Передньої та Центральної Азії, з іншого |
|
|
|
|
Тематичний контроль. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Стародавні цивілізації Азії та Африки» |
|
|
|
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ |
||||
|
Періодизація історії давніх Греції та Риму. Природно-географічні умови Балканського півострова |
|
|
|
|
Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій |
|
|
|
|
Давньогрецьке суспільство |
|
|
|
|
Афіни |
|
|
|
|
Спарта |
|
|
|
|
Практичне заняття № 5. Зіставити суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст |
|
|
|
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців |
|
|
|
|
Тематичний контроль. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Антична цивілізація та її сусіди» (частина 1) |
|
|
|
|
Греко-перські війни |
|
|
|
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла |
|
|
|
|
Підкорення Греції Філіпом ІІ |
|
|
|
|
Александр Македонський |
|
|
|
|
Грецька релігія та міфологія |
|
|
|
|
Античні олімпійські ігри. Практичне заняття № 6. Укласти програму античних Олімпійських ігор або мандрівки з оглядом пам’яток давніх Греції та Риму |
|
|
|
|
Східний похід Александра Македонського та утворення елліністичних держав |
|
|
|
|
Елліністичні держави |
|
|
|
|
Культура елліністичної доби |
|
|
|
|
Тематичний контроль. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Антична цивілізація та її сусіди» (частина 2) |
|
|
|
|
Велика грецька колонізація |
|
|
|
|
Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї). Практичне заняття № 7. Робота з контурною картою |
|
|
|
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. Взаємини греків і місцевого населення |
|
|
|
|
Кіммерійці |
|
|
|
|
Скіфи Практичне заняття № 8. Охарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах») |
|
|
|
|
Сармати, готи, гуни |
|
|
|
|
Тематичний контроль. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Антична цивілізація та її сусіди» (частина 3) |
|
|
|
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима |
|
|
|
|
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. |
|
|
|
|
Воєнна експансія Риму |
|
|
|
|
Диктатура Юлія Цезаря |
|
|
|
|
Утворення Римської імперії. Октавіан Август |
|
|
|
|
Римське право Практичне заняття № 9. Порівняти правове становище різних груп громадян, а також громадян і негромадян у Стародавньому Римі |
|
|
|
|
Пантеон римських богів. Мистецтво Давнього Риму |
|
|
|
|
Кризові явища в Римській імперії |
|
|
|
|
Виникнення та поширення християнства |
|
|
|
|
Розпад Римської імперії. Велике переселення народів. Падіння Західної Римської імперії |
|
|
|
|
Тематичний контроль. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Антична цивілізація та її сусіди» (частина 4) |
|
|
|
|
Походження (витоки) слов’янських народів |
|
|
|
|
Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян |
|
|
|
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ |
|
|
|
|
Передумови розселення слов’ян. Розвиток слов’янських племен у процесі розселення |
|
|
|
|
Анти і склавини на теренах України |
|
|
|
|
Тематичний контроль. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Антична цивілізація та її сусіди» (частина 5) |
|
|
|
Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ |
||||
|
Причини зникнення стародавніх цивілізацій |
|
|
|
|
Сучасні цивілізації на мапі світу |
|
|
|
|
Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя. Китайська, індійська, ісламська та інші цивілізації |
|
|
|
|
Цивілізаційні взаємодії. Практичне заняття № 10. Зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого |
|
|
|
|
Узагальнення з курсу. Внесок цивілізацій Стародавнього світу в історію людства |
|
|
|