Календарне планування розроблено відповідно до програми " Історія України 10 клас .профільне навчання" на 2018-2019 навчальний рік. Методичним забезпеченням є підручник авторів В.С. Власова, С.В. Кульчицького "Історія України " профільний рівень 10 клас, видавництво Літера ЛТД. 2018р. При плануванні враховано вміння учнів, проведення практичних робіт, створення навчальних проектів. написання ессе. Сподіваюсь, що цей матеріал стане в нагоді моїм колегам
Календарний план курсу історії України ( профільний рівень) 10 клас 3 год. на тиждень
Структура курсу:
Повторення. Вступ
Розділ 1. Україна в роки Першої світової війни
Розділ 2. Початок Української революції
Розділ 3. Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення державності
Розділ 4. Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні
Розділ 5. Західноукраїнські землі в міжвоєнний період
Розділ 6. Україна в роки Другої світової війни
№ п/п |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності Назва теми, зміст уроку |
Кількість годин, дата |
Урезультаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть: |
1-2 |
Повторення.Вступ.Україна і світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку. ХХ століття у світовій історії. Періодизація історії України ХХ ст. Завдання і структура курсів історії України та всесвітньої історії ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1914–1945 рр. |
2год |
Знати: – характерні риси “короткого ХХ століття”; – зміст понять: світова війна, політичний режим, національна держава, соціальна революція, національна революція, модернізм; – територіальні межі розселення українців як етносу; – етнічний і соціальний склад населення України початку ХХ ст.; – особливості розвитку українського суспільства на початку ХХ ст.; – алгоритми опрацювання таких видів історичних джерел, як плакати, фото- і кінодокументи тощо). Уміти: – застосувати знання про періодизацію історії як інструмент для розуміння особливостей розвитку українських земель у першій половині ХХ ст.; – показати на історичній карті держави -метрополії та їх колоніальні володіння; території українських земель, що входили до складу Російсько– зіставити території розселення українців початку ХХ ст. і сучасної України; – визначити основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку України і світу на зламі ХІХ–ХХ ст.; – здобувати інформацію, використовуючи підручники та зіставляти різні компоненти підручників із історії України та всесвітньої історії.ї імперії та Австро-Угорщини;
|
|
Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
12 год. |
Знати: – зміст понять: Перша світова війна, окупаційний режим, військове генерал-губернаторство, депортація; – сутність українського питання напередодні війни; геополітичних планів країн Антанти і Центральних держав щодо українських земель; – позиції українських політичних сил напередодні та в умовах війни;
|
3-4 |
Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав. Війна та українські політичні сили. Головна українська рада. Союз Визволення України. Загальна українська рада. |
2 год |
|
5. |
Практичне заняття Українські політичні організації й середовища в Російській та Австро-Угорській імперіях: порівняльний аналіз стратегії здобуття української державності |
1год |
|
6-7 |
Воєнні дії на території України в 1914–1917 рр. Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці |
2 год |
– місце, перебіг і наслідки воєнних операцій, що відбувалися на території України в 1914–1917 рр.: окупація російськими військами Східної Галичини та Північної Буковини, Горлицький прорив, Брусиловський прорив, Червневий наступ, бойові дії на Чорному морі; – бойовий шлях Легіону Українських січових стрільців; – особливості становища українців у районах бойових дій; – особливості російського окупаційного режиму на українських теренах, що входили до складу Австрії; – причини розходжень українських політичних сил у ставленні до війни; – причини та наслідки створення українських добровольчих військових формувань і сплеску доброчинного руху в Україні.Уміти: – встановити синхронність подій Першої світової війни на українських територіях, що входили до складу Російської імперії та Австро-Угорщини, і на Західному фронті; – використовувати карту як джерело інформації про події Першої світової війни на українських землях; – висловити аргументовані судження щодо ставлення українських політичних сил Наддніпрянщини і західноукраїнських земель до світової війни; – охарактеризувати повсякдення різних верств населення в умовах Першої світової війни; – скласти характеристики історичних діячів: Михайла Галущинського, Вільгельма Франца фон Габсбурга-Лотрінгена (Василя Вишиваного), Андрія Жука, Григорія Коссака, Костя Левицького. |
8. |
Культурно-просвітницька діяльність Українських січових стрільців |
1 год |
|
9-10 |
Політика Російської імперії та Австро-Угорщини на українських землях у 1914–1917 рр. |
2 год |
|
11. |
Повсякденне життя на фронті й у тилу |
1 год |
|
12. |
Практичне заняття Перша світова як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати (на основі аналізу текстових і візуальних джерел).
|
1 год |
|
13-14. |
Узагальнення Тематичний контроль УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
2 год |
|
|
Розділ 2. ПОЧАТОК УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ |
18 уроків |
Знати: – зміст понять: Українська революція, універсали УЦР, опозиція, національно-територіальна автономія, державний переворот, автономісти, самостійники, ультиматум, інтервенція; – етапи Української революції 1917–1921 рр.; – вплив світових подій на внутрішньоукраїнські процеси; – наслідки боротьби політичних партій за вплив на населення України; – природу виникнення, причини й наслідки війн більшовицької Росії з УНР Уміти: – визначити хронологічні межі Української революції та синхронізувати історичні події періоду; використовувати карту як джерело інформації про події Української революції у березні 1917 – квітні 1918 рр.; на основі порівняльного аналізу робити аргументовані висновки щодо основних ідей, цілей та шляхів їх досягнення українськими політичними партіями на початку Української революції; |
15. |
Причини, рушійні сили та періодизація Української революції 1917–1921 рр. Українська Центральна Рада. Михайло Грушевський. Всеукраїнський національний конгрес. Українізація армії. Вільне козацтво. |
1 год |
|
16. |
Практичне заняття Автономісти і самостійники: порівняльний аналіз програмних документів українських політичних партій. |
1 год |
|
17-18 |
Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. І Універсал Центральної Ради. Генеральний секретаріат. Володимир Винниченко. ІІ Універсал УЦР. Збройний виступ самостійників |
2 год |
|
19-20 |
Прихід до влади у Росії більшовиків: позиція УЦР. Боротьба за владу в Києві 28–31 жовтня 1917 р. III Універсал УЦР |
2год |
|
21-22 |
Внутрішня та зовнішня політика Центральної Ради після проголошення Української Народної Республіки. Встановлення кордонів. Галицько-буковинський курінь Січових стрільців. Події 1917 року в Криму. Курултай і Кримська Народна Республіка. Кримськотатарський національний рух. |
2 год |
|
23-24 |
Початок агресії більшовицької Росії проти УНР. Проголошення в Харкові більшовицької влади в УНР. Перша війна більшовицької Росії з УНР. Бій під Крутами. |
2 год |
– проаналізувати й порівняти змісти універсалів УЦР, причини і наслідки укладення УНР Брестського мирного договору; – визначити чинники, що впливали на зміни курсу УЦР упродовж березня 1917 – квітня 1918 рр.; – визначити здобутки і прорахунки УЦР у державотворчому процесі, обґрунтувати висловлені судження; – давати аргументовану оцінку діяльності в період УЦР Петра Болбочана, Володимира Винниченка, Михайла Грушевського, Сергія Єфремова, Миколи Міхновського. |
25. |
IV Універсал УЦР: проголошення незалежності УНР. |
1год |
|
26-27 |
Більшовицько-російська окупація України. |
2 год |
|
28-29 |
Мирний договір УНР із Центральними державами. Вигнання більшовиків із території УНР. Похід Петра Болбочана на Крим |
2 год |
|
30 |
Законотворча діяльність УЦР взимку–навесні 1918 р. Конституція УНР. |
1 год |
|
31 |
Практичне заняття Державне будівництво Української Центральної ради: здобутки і прорахунки |
1 год |
|
32 |
Узагальнення Тематичний контроль ПОЧАТОК УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ |
1 год |
|
|
Розділ 3. РОЗГОРТАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ. БОРОТЬБА ЗА ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОСТІ |
|
Знати: – зміст понять: гетьманат, Директорія, Чортківська офензива, націонал-комунізм, терор, продовольча розкладка, Воєнний комунізм, реквізиція, політична і трудова еміграція, лінія Керзона; – форми та основні ознаки національної державності часів Української революції: УНР за Центральної Ради, Українська Держава, УНР за Директорії, ЗУНР; – значення Акта злуки УНР і ЗУНР як вияву волі українців до консолідації етнічних земель та свідчення національної самоідентифікації населення України; – особливості розбудови Армії УНР та Української Галицької армії; – відмінності державотворчих процесів в УНР, Українській Державі, ЗУНР; – вплив рішень Паризької мирної конференції та Варшавської угоди на перебіг боротьби за українську державність, визвольних змагань і державотворчих процесів в Україні на розвиток української культури; – значущість творчого доробку українських митців для національної і світової культури; – причини політичної еміграції українців, її центри та ідейні течії; напрями і наслідки трудової еміграції в 1914–1921 рр.; – ставлення різних груп населення до революційних процесів. |
33-34 |
Павло Скоропадський. Українська Держава. Внутрішня та зовнішня політика. Зародження повстанського руху. |
2 год |
|
35 |
Кримські крайові уряди. Спроби приєднати Крим до України |
1 год. |
|
36 |
Антигетьманське повстання і відновлення УНР. Директорія. Трудовий конгрес. Симон Петлюра. |
1 год. |
|
37 |
Розпад Австро-Угорської імперії і західноукраїнські землі. Листопадовий зрив. Проголошення ЗУНР. Державне будівництво. Євген Петрушевич. |
1 год. |
|
38 |
Початок польсько-української війни. Галицька армія. Злука УНР і ЗУНР та її історичне значення. |
1год. |
|
39 |
Український національний рух на Буковині й у Закарпатті. Хотинське повстання. |
1год. |
|
40 |
Військова присутність Антанти на півдні України. |
1 год |
|
41-42 |
Друга війна більшовицької Росії з УНР. Антибільшовицький повстанський рух. Реорганізація Директорії УНР. Державне будівництво та національна політика. |
2 год. |
|
43-44 |
Більшовицько-російська окупація України. Український націонал-комунізм. Формування державної системи УСРР. Політика Воєнного комунізму. Червоний терор. |
2 год. |
|
45 |
Отаманщина. Нестор Махно. Холодноярська республіка. Практичне заняттяОтаманщина і повстанський антибільшовицький рух: ідейні основи і практика. |
1 год. |
|
46 |
Наступ польських військ. Чортківська офензива. Окупація польськими військами території Західної області УНР |
1 год. |
|
47 |
Наступ об’єднаних українських армій. Наступ білогвардійських військ на Київ. |
1год. |
Уміти: – встановити послідовність і синхронність подій Української революції (на національному, регіональному і локальному рівнях); – оперувати хронологічним і понятійним матеріалом для пояснення таких явищ, як гетьманат, денікінський режим, отаманщина, “воєнний комунізм”, червоний терор; – вказати на карті території УНР, Української Держави, ЗУНР; держави з центрами української політичної еміграції; – виявити специфіку розвитку громадського і релігійного життя, мистецтва, освіти і науки за часів УНР, Української Держави та ЗУНР; – висловити аргументоване судження про результати Української революції 1917–19 визначити особливості розвитку української культури та повсякденного життя людей у 1914–1921 рр.; – розкрити роль в Українській революції Марка Безручка, Нестора Махна, Михайла Омеляновича-Павленка, Олександра Удовиченка; – охарактеризувати державно-політичну діяльність Павла Скоропадського, Євгена Петрушевича та Симона Петлюри. |
48 |
Денікінський режим в Україні. Перший Зимовий похід. Повернення більшовицького режиму. Український націонал-комунізм. Практичне заняття Більшовизм та український націонал-комунізм: порівняльна характеристика. |
1 год. |
|
49 |
Варшавська угода. Війна союзницьких українсько-польських військ проти більшовиків у 1920 р. Розгром більшовиків під Варшавою–Замостям. |
1 год |
|
50 |
Поразка Збройних сил Півдня Росії. Червоний терор у Криму |
1год |
|
51 |
Повстанський рух 1920–1921 рр. Другий Зимовий похід. Поразка та наслідки українського визвольного руху. написання есе:– Зовнішній ворог чи внутрішній розбрат. Хто більше загрожує суверенітетові держави? |
1 год |
|
52 |
Нові тенденції розвитку культури 1914–1921 рр. Освіта. Наука. |
1 год |
|
53-56 |
Мистецтво. Георгій Нарбут. Релігійне життя. Культурно-освітня діяльність громадських організацій. Повсякденне життя. написання есе: – Без соборності немає незалежності. – Здобутки Української революції |
2 год. |
|
55 |
Узагальнення Тематичний контроль РОЗГОРТАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ. БОРОТЬБА ЗА ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОСТІ |
1год |
|
|
Розділ 4. ВСТАНОВЛЕННЯ Й УТВЕРДЖЕННЯКОМУНІСТИЧНОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ В УКРАЇНІ |
год |
Знати: – зміст понять: комуністичний режим, сталінізм, директивна економіка, Великий терор, хлібозаготівлі, продрозкладка, розкуркулення, коренізація, українізація, Голодомор, геноцид, "чорна дошка", Розстріляне відродження, культ особи, соціалістичне змагання, УАПЦ, соціалістичний реалізм; – суть, засоби впровадження та наслідки непу, політики коренізації, форсованої індустріалізації, насильницької колективізації та масових репресій |
56-57 |
Формальний та реальний статус УСРР у “договірній федерації” радянських республік. Християн Раковський. Утворення СРСР: наслідки для України. Адміністративно-територіальний поділ УСРР. |
2год. |
|
58 |
Антибільшовицький повстанський рух. (Холодноярська республіка та інші). Масовий голод 1921–1923 рр. |
1год. |
|
59 |
Впровадження непу в УСРР. Суспільно-політичне життя. Ліквідація багатопартійності. |
1год. |
|
60 |
Політика коренізації в УСРР: ставлення влади та населення. Олександр Шумський. Згортання та наслідки українізації. Микола Скрипник. |
1год. |
природу комуністичного тоталітарного режиму та особливості його встановлення в Україні; – протиріччя між комуністичним вченням і новою економічною політикою, доктриною інтернаціоналізму та політикою коренізації, розвитком індустрії та планованою індустріалізацією, кооперуванням і колективізацією, між дійсним та визначеним конституцією 1937 р. державно-політичним статусом УРСР, пропагандистським ідеалом і реальним образом радянської людини; – оцінки голоду 1921–1923 рр., Голодомору і масових репресій як злочинів радянського тоталітарного режиму; – головні місця масових розстрілів, поховань жертв Голодомору та репресій національного, регіонального і локального рівнів; – причини, методи та наслідки ідеологізації національно-культурного життя в УРСР; – мету зросійщення більшовиками України; – взаємозалежність між встановленням єдиновладдя Сталіна, закріпленням однопартійності, переслідуванням і ліквідацією церкви та змінами в масовій свідомості людей; – різницю між художньо-стилістичними особливостями творів, написаних митцями Розстріляного відродження, й апологетами соціалістичного реалізму. – Уміти: встановити послідовність подій історії України 1921–1939 рр.; – вказати на карті регіони масового голоду 1921–1923 рр., Голодомору, індустріальні новобудови в УСРР, місця антибільшовицьких повстань; – визначити причини та масштаби соціально-економічних перетворень радянського тоталітарного режиму, масових репресій, нищення української інтелігенції та політичної еміграції;–визначити особливості розвитку української культури в 1921–1939 рр.; – обстоювати правову оцінку Голодомору як геноциду Українського народу; – охарактеризувати громадсько-політичну та/або мистецьку діяльність Олександра Довженка, Леся Курбаса, Василя Липківського, Християна Раковського, Миколи Скрипника, Миколи Хвильового, Олександра Шумського. |
61 |
Утворення Кримської АСРР у складі РФСРР. Національна політика радянської влади в УСРР. Молдавська АСРР. |
1год. |
|
62 |
Релігійне життя в УСРР. Українська автокефальна православна церква (УАПЦ). Василь Липківський |
1год. |
|
63. |
Хлібозаготівельні кризи. Форсована індустріалізація. Створення військово- промислового комплексу. Згортання непу і перехід до директивної економіки. |
1год. |
|
64. |
Розкуркулення і насильницька колективізація. Опір селянства. Примусові хлібозаготівлі. |
1год. |
|
65. |
Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу. Масштаби та наслідки Голодомору. Національно-демографічні зміни. |
1год. |
|
66. |
Практичне заняття. Голодомор мовою документів, свідчень, чисел. |
1год |
|
67. |
Формування культу особи Сталіна. Порушення прав людини в умовах тоталітарного режиму. Масові репресії та їх ідеологічне виправдання |
1год. |
|
68. |
Політичні процеси 1920-х – початку 1930-х рр. Великий терор. Биківня та інші місця масових поховань жертв репресій. |
1год. |
|
69. |
Припинення українізації. Посилення русифікаторської політики. Розстріляне відродження. |
1год. |
|
70 |
Антицерковна політика влади та її наслідки. Ліквідація УАПЦ. Конституція УРСР 1937 р. |
1год. |
|
71-72. |
Ідеологізація національно-культурного життя радянської України. Освіта. Наука. Мистецькі спілки у 1920–1930-х рр. Митці Розстріляного відродження й апологети соцреалізму. Кінематограф. Олександр Довженко. |
2год |
|
73. |
Практичне заняття.Пропагандистський ідеал радянської людини та її повсякденне життя. |
1год. |
|
74 |
Узагальнення Тематичний контроль ВСТАНОВЛЕННЯ Й УТВЕРДЖЕННЯКОМУНІСТИЧНОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ В УКРАЇНІ |
1год. |
|
|
Розділ 5. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
9год |
Знати: – зміст понять: осадництво, пацифікація, русини, східні креси, національна кооперація, інтегральний націоналізм, український націоналістичний рух, Карпатська Січ; – правовий статус західноукраїнських земель у складі Польщі, Румунії,Чехословаччини; – особливості та головні риси національної політики Польщі, Румунії, Чехословаччини щодо українського населення; – історичні умови формування ідейних течій українського руху в західноукраїнських землях; – передумови формування та зміст теорії інтегрального націоналізму; – вплив міжнародних відносин міжвоєнного періоду на долю регіону. Уміти: – синхронізувати події політичного, соціально-економічного та культурного життя українських земель у складі Польщі, Румунії, Чехословаччини та УСРР у 1921–1939 рр.; – використовувати карту як джерело інформації про розподіл українських територій між державами Центрально-Східної Європи в 1921–1939 рр.; – аргументувати особисті судження щодо діяльності Українського народно-демократичного об’єднання, Української національної партії, Української військової організації, Організації українських націоналістів; – охарактеризувати геополітичне становище Карпатської України; – визначити основні тенденції та протиріччя розвитку культури на західноукраїнських землях; – скласти характеристики історичних діячів: Августина Волошина, Володимира-Сергія Залозецького-Саса, Євгена Коновальця, Василя Мудрого, Андрея Шептицького. |
75. |
Правовий статус українських земель у складі Польщі. Національна політика та міжнаціональні відносини. |
1год |
|
76. |
Осадництво. Пацифікація. Економічне і соціальне становище населення. Українська кооперація. Просвітні організації краю. Андрей Шептицький. |
1год |
|
77. |
Українські політичні організації. Українське народно-демократичне об’єднання. Українська військова організація й Організація українських націоналістів. Євген Коновалець. |
1год |
|
78. |
Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Суспільно-політичне життя. Українська національна партія. |
1год |
|
79. |
Українські землі у складі Чехословаччини. Правовий статус Закарпаття. Суспільно-політичне й економічне життя. Карпатська Україна. Карпатська Січ. Августин Волошин. |
1год |
|
80. |
Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування Політичне та культурне життя української політичної еміграції. |
1год |
|
81. |
Практичне заняття. Повсякденне життя населення в УСРР/УРСР та в українських регіонах у складі Польщі, Чехословаччини, Румунії в міжвоєнний період: спільне та відмінне. |
1год |
|
82. |
Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1914–1939 рр. |
1год |
|
83 |
Узагальнення Тематичний контроль ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
1год. |
|
|
Розділ 6. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
18 год |
Знати: – зміст понять: країна-агресор, пакт, радянізація, бліцкриг, окупаційний режим, евакуація, мобілізація, новий порядок, похідні групи, чорносвитники, остарбайтери, воєнний злочин, Голокост; – природу Другої світової війни як найбільшої за проявами і наслідками трагедії в історії людства; – зміст українського питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни; – цілі та напрямки німецько-радянської співпраці від серпня 1939 до червня 1941 р.;
|
84 |
Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. |
1год |
|
85. |
Радянсько-німецькі договори 1939 р. Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. Розкол ОУН. Андрій Мельник. Степан Бандера. |
1год |
|
86. |
Окупація Червоною армією Галичини, Волині, Північної Буковини, Хотинщини та Південної Бессарабії |
1год |
|
87. |
Радянізація нових територій. Масові політичні репресії 1939–1940 рр. |
1год |
|
88. |
Політичне та соціально-економічне становище в Україні напередодні німецько-радянської війни |
1год |
|
89. |
Бойові дії в 1941–1942 рр. Відступ Червоної армії. Мобілізаційні заходи. Тактика “випаленої землі” та інші злочини комуністичного тоталітарного режиму. |
1год |
|
90. |
Опір окупантам. Український визвольний рух. Проголошення Акта відновлення Української Держави. Поліська Січ. Тарас Бульба (Боровець). |
1год |
– причини, зміст та наслідки політики радянізації Західної України; – основні воєнні дії, що відбувалися на території України в період Другої світової війни; – вплив окупаційного режиму на спосіб життя та свідомість населення; – причини польсько-українського протистояння, роль німецької окупаційної влади та радянських партизанів у його загостренні; – природу виникнення та наслідки явищ часів війни: Голокосту, таборів смерті, тактики “випаленої землі”, депортацій етнічних груп і народів; – причини розколу ОУН, виникнення українського визвольного руху та його військово політичної формації – УПА; – руйнівні наслідки Другої світової війни для України; – вплив війни на українську культуру (під окупацією, в евакуації, у вигнанні) та повсякденне життя українців. Уміти: – встановити хронологічну послідовність і синхронізувати події Другої світової війни в Україні та поза її межами; – використовувати карту як джерело інформації про оборонні та наступальні операції на території України, пересування ворогуючих сторін і рух лінії фронту, адміністративно-територіальні утворення часів нацистського окупаційного режиму на території України; – висловити аргументовані судження щодо анексії Радянським Союзом у 1939–1940 рр. і радянізації нових українських територій, політичного та соціально-економічного становища в Україні напередодні німецько-радянської війни, правового статусу громадян на анексованих територіях; – пояснити причини і наслідки окупації України та польсько-українського протистояння; – обстоювати власні судження щодо ролі й місця українців у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй у роки Другої світової війни та вирішення українського питання на завершальному етапі війни; – визначити тенденції розвитку національної культури воєнної доби; – дати історичну оцінку масштабам втрат українського народу від воєнних дій, злочинів комуністичного та нацистського тоталітарних режимів, виявляти розуміння глибини трагедії українців як бездержавної нації в той час; – охарактеризувати одну з історичних постатей часів війни: Івана Багряного, Олени Вітер, Кузьми Дерев’янка, Олександра Довженка, Сидора Ковпака, Івана Кожедуба, Василя Порика, Олени Теліги, Ігоря Сікорського, Амета-Хана Султана; – висловити аргументовані судження щодо діяльності Степана Бандери, Тараса Бульби (Боровця), Андрія Мельника, Кирила Осьмака, Романа Шухевича в українському визвольному русі періоду Другої світової війни. |
91-92 |
Окупація України військами Німеччини та її союзниками. Новий порядок. Колабораціонізм. Самоврядування під німецькою окупацією. Остарбайтери. Військовополонені. Концтабори. Масове знищення мирного населення. Голокост. Трагедія Бабиного Яру. Праведники народів світу в Україні. Олена Вітер. |
2год |
|
93. |
Українська повстанська армія. Роман Шухевич. Українсько-польське протистояння. Українська головна визвольна рада. |
1год |
|
94 |
Радянський партизанський рух. Сидір Ковпак |
1год |
|
95. |
Бойові дії 1942–1943 рр. Бої на Лівобережжі влітку–восени 1943 р. Чорносвитники. Битва за Дніпро. |
1год |
|
96. |
Вигнання німецьких військ та їхніх союзників з Правобережної та Південної України. Депортація кримських татар та інших народів Криму. Завершення бойових дій на території України. |
1год |
|
97. |
Українці у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй. Внесок українського народу в перемогу над нацизмом. Українське питання на Ялтинській і Потсдамській конференціях. Ціна війни. |
1год |
|
98-99. |
Культура в роки війни. Освіта і наука. Література. Образотворче мистецтво. Музика та кіно. |
2 год |
|
100 |
Практичне заняття. “Волею Українського народу…” (дослідження документів та матеріалів усної історії про війну) / Війна в пам’ятниках рідного краю (краєзнавча експедиція). |
1год. |
|
101. |
Узагальнення Тематичний контроль УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
1год |
|
|
Резерв. |
1 год. |
|
Уроків узагальнення і тематичного контролю: 6
Практичних занять: 10