№ з/п
|
Дата
|
Зміст навчально-пізнавальної діяльності
|
Результати навчально-пізнавальної діяльності
|
ЗНО
|
Домашнє завдання
|
З
|
Ф
|
ЗНО
|
Міжпредметні зв’язки: 9 клас. Українська мова. Розділ: Складне речення, його ознаки.
Тема: Складносурядне речення, його будова й засоби зв’язку (Учень пише есе «Які новітні засоби вияву творчості: на папері, полотні, у блогосфері – мені найбільше імпонують?»).
9 клас. Українська література. Розділ: Українська література доби Ренесансу і доби Бароко. Тема: «Історія русів» (учень/учениця розуміє значення «Історії русів» для української культури цього часу);. Розділ: Нова українська література. Тема: Нова українська література. Іван Котляревський. «Енеїда» (скорочено), «Наталка Полтавка» (Учень/учениця розуміє роль спадщини нової української літератури для національного самоусвідомлення); Розділ: Література українського романтизму (Учень розуміє зв'язок між ідеями Просвітництва, романтизмом та діяльність осередків національного відродження в Наддніпрянській Україні).
|
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП
|
1.
|
|
|
Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі.
Українські землі у складі Російської імперії: адміністративно-територіальний устрій і національне та соціальне становище
|
Знаю:
-
хронологічні межі та періодизацію історії Нового часу, час входження українських територій до складу Російської та Австрійської імперій;
-
адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Російської та Австрійської імперій;
-
чисельність, соціальний і національний склад населення України в ХІХ ст.;
-
хронологічні межі «довгого» ХІХ ст., етапів українського національного відродження.
Розумію:
-
вплив подій і тенденцій європейської історії на розвиток України;
-
«довге» ХІХ ст. як час суспільної модернізації та національного відродження в Європі;
-
головні цілі та сутність національної політики Російської та Австрійської імперій;
-
особливості розвитку України та етапів українського національного руху від кінця ХVІІІ до початку ХХ ст.;
-
спільні й відмінні риси українського та загальноєвропейського історичного розвитку;
-
поняття «довге ХІХ століття», «модернізація», «національне відродження», «смуга осілості», «губернія».
Умію:
-
обґрунтувати хронологічні межі «довгого» ХІХ ст.;
-
показати на карті українські території у складі Австрійської та Російської імперій;
-
охарактеризувати політичне і соціальне становище України наприкінці ХVІІІ – на початку ХХ ст.;
|
Факти: Адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Російської імперій;
Розпізнавати на картосхемі: дміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Російської імперії, територіальні зміни, що відбулися в результаті російсько-турецької війи 1806-1812.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
Підготувати повідомлення (або есе) про європейські зв’язки України в Ранній Новий час
|
2.
|
|
|
Українські землі у складі Австрійської імперії: адміністративно-територіальний устрій і національне та соціальне становище
|
Факти: Адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Австрійської імперії.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
Розділ 1. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст
|
3.
|
|
|
Українські землі в системі міжнародних відносин
|
Знаю:
-
дати входження українських територій до складу Російської імперії, назви і час існування козацьких формувань після ліквідації Запорозької Січі (Задунайська січ, Азовське козацьке військо, Чорноморське / Кубанське козацьке військо), час початку індустріальної революції в Україні, діяльності осередків національного та опозиційних рухів, Кирило-Мефодіївського братства;
-
хронологічні межі найбільших соціальних виступів першої половини ХІХ ст. (селянські виступи під проводом Устима Кармелюка на Поділлі, повстання військових поселенців на Харківщині, селянські рухи «Київська козаччина» і «Похід у Таврію за волею»)
Розумію:
-
вплив індустріальної революції на розвиток міст, торгівлі, транспорту, соціальну структуру суспільства;
-
роль Харківського і Київського університетів як центрів українського національного відродження;
-
програмні положення та ідейні засади діяльності Кирило-Мефодіївського братства;
-
роль загальноросійського і польського визвольних рухів в історії України;
-
розбіжності в цілях українського, російського і польського рухів на території України;
-
поняття «чумакування», «порто-франко», «індустріальна революція (промисловий переворот)».
Умію:
-
показати на карті зміни української території наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст., місця діяльності політичних і національно-культурних організацій, території, охоплені соціальними протестами;
-
охарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських земель, особливості першого етапу індустріальної революції, розгортання національного руху, діяльність Кирило-Мефодіївського братства;
-
пояснити вплив індустріальної революції на соціально-економічний розвиток України, значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства для національного руху;
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, Пантелеймона Куліша.
|
Розпізнавати на картосхемі: українські території у складі Австрійської та Російської імперій
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
4.
|
|
|
Соціально-економічний розвиток
|
Факти: Початок промислового перевороту.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
5.
|
|
|
Що таке промисловий переворот. Як він відбувався в Україні
|
Поняття та терміни: «Промисловий переворот»
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
6.
|
|
|
Громадська опозиція російському царизму в Україні. Соціальні протести
|
Поняття та терміни: масонство, декабристи;
Дати: грудень 1825- січень 1826- Повстання Чернігівського полку;
1828- ліквідація Задунайської Січі;
1830-1831рр.- польське визвольне повстання
Факти: Поширення на території України польського та російського суспільних рухів.
Персоналії:Устим Кармалюк
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
7.
|
|
|
Початок українського національного відродження
|
Поняття та терміни: національне відродження, нація
Дати:1798- видання «Енеїди» І.Котляревського;
Факти:. Початок українського національного відродження
Персоналії: Іван Котляревський, Йосип Гладкий, Микола Гулак.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
8.
|
|
|
Практичне заняття. Укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних/визвольних рухів»
|
Поняття та терміни: національна ідея;
Дати: 1846-1847 – діяльність Кирило-Мефодіївського братства;
Факти:.Кирило-Мефодіївське братство.
Персоналії: Микола Костомаров, Тарас Шевченко, Пантелеймон Куліш.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
9.
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.»
|
|
|
Повторити терміни і поняття з вивченої теми
|
Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.
|
Міжпредметні зв’язки: 9 клас. Українська література. Розділ: Література українського романтизму. Тема: Осередки романтичного руху в Західній Україні («Руська трійця») (Учень/учениця усвідомлює, що романтик – духовно багата, творча людина. Виховання шанобливого ставлення до засад народної моралі й етики: працелюбності, щирості, любові й поваги до батьків. Краса вірності в коханні).
|
10.
|
|
|
Соціально-економічне становище земель підавстрійської України
|
Знаю:
-
дати входження українських територій (Галичини, Буковини) до Австрійської імперії;
-
період діяльності «Руської трійці», хронологічні межі «Весни народів», соціальних виступів першої половини ХІХ ст. (рух опришків на Прикарпатті, виступи під проводом Лук’яна Кобилиці на Буковині).
Розумію:
-
причини, які зумовили провідну роль греко-католицької церкви і духівництва в українському русі Галичини;
-
ідейні засади діяльності гуртка «Руської трійці», Головної руської ради;
-
історичне значення альманаху «Русалка Дністровая»;
-
поняття «будителі», «Весна народів».
Умію:
-
показати на карті Галичину, Буковину і Закарпаття у складі Австрійської імперії, місця діяльності громадсько-культурних організацій;
-
охарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських регіонів у складі монархії Габсбургів, йосифінські реформи та їх вплив на західноукраїнське суспільство;
-
визначити наслідки діяльності «Руської трійці», революції 1848–1849 рр., роль греко-католицького духівництва в житті західноукраїнського суспільства, особливості українського руху в Закарпатті та Буковині;
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Маркіяна Шашкевича, Олександра Духновича.
|
Факти:. Адміністративно територіальний поділ західноукраїнських земель
Розпізнавати на картосхемі: українські землі у складі Австрійської імперії.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
11.
|
|
|
Початок національного відродження
|
Поняття та терміни: будите лі, революція;
Дати: 1816 – створення освітнього товариства галицьких греко-католицьких священників;
Факти:.початок національного відродження
Персоналії: Лук’ян Кобилиця.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
Підготувати повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая», проаналізувати його зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення, важливого для розвитку національного руху
|
12.
|
|
|
Практичне заняття. Історичні джерела про долю «Русалки Дністрової» та її авторів.
|
Дати:1833-1837 рр.- діяльність «Руської трійці»;
Факти:.діяльність «Руської Трійці»
Персоналії: Маркіян Шашкевич, Іван Вагилевич, Яків Головацький.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
Підготувати уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій 1848 р., поборника прав людини.
|
13.
|
|
|
Національний рух у західноукраїнських землях під час революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії
|
Поняття та терміни: весна народів;
Дати: 1848 р.- скасування панщини на Галичині, видання першої україномовної газети «Галицька Зоря»;
Факти:.Діяльність Головної Руської ради.Перший досвід парламентської діяльності;
Персоналії: Олександр Духнович.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
Підготуватися до уроку узагальнення.
|
14.
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.»
|
|
|
Повторити терміни і поняття з вивченої теми
|
Розділ 3. Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.
|
|
Міжпредметні зв’язки: 9 клас. Українська література. Розділ: Література українського романтизму. Тема: Осередки романтичного руху в Західній Україні («Руська трійця») (Учень/учениця усвідомлює, що романтик – духовно багата, творча людина. Виховання шанобливого ставлення до засад народної моралі й етики: працелюбності, щирості, любові й поваги до батьків. Краса вірності в коханні).
|
|
15.
|
|
|
Освіта, наука, музика і театр
|
Знаю:
-
дати заснування університетів у Харкові та Києві, відновлення діяльності Львівського університету, виходу друком «Енеїди» Івана Котляревського, «Кобзаря» Тараса Шевченка.
Розумію:
-
суперечності розвитку української культури під впливом модернізаційних процесів і політики Російської та Австрійської імперій;
-
причинно-наслідковий зв’язок між модернізаційними процесами та змінами в житті й побуті людини;
-
значення історичних пам’яток, фольклору й етнографії в дослідженні національних ознак українців і формуванні національної свідомості;
-
пошук науково-історичних підвалин української самобутності як частину національного руху;
-
поняття «класицизм», «романтизм», «національна ідея».
Умію:
-
охарактеризувати розвиток освіти, науки й культури в Україні, формування нової української літератури та сучасної літературної мови;
-
визначити особливості розвитку освіти, науки і культури, причини і наслідки культурних зрушень, особливості повсякденного життя;
-
пояснити зумовленість культурних процесів потребами національного розвитку, суперечливі наслідки модернізаційних процесів для розвитку національної освіти і культури;
-
узагальнити діяльність Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Пантелеймона Куліша, Миколи Гоголя, Василя Каразіна, Григорія Квітки-Основ’яненка, Петра Гулака-Артемовського, Євгена Гребінки, Михайла Максимовича, Михайла Остроградського;
розпізнати й описати пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, виконані під впливом художніх принципів класицизму і романтизму.
|
Дати:1805 р.- відкриття університету в Харкові;1834-відкриття університету в Києві;
Поняття: «класицизм», «романтизм», «національна ідея» ;
Персоналії: Василь Каразін, Петро Гулак-Артемовський, Михайло Максимович, Михайло Остроградський.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
16.
|
|
|
Розвиток української мови і літератури. Тарас Шевченко
|
Персоналії: Григорій Квітка-Основяненко.
|
§____.Виконати практичне завдання
с.____________
|
17.
|
|
|
Архітектура та образотворче мистецтво
|
Факти:. розпізнати й описати пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва;
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
18.
|
|
|
Практичне заняття. Віртуальна мандрівка «Пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури України першої половини ХІХ ст.»;
|
Факти:. розпізнати й описати пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, виконані під впливом художніх принципів класицизму і романтизму.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
19.
|
|
|
Практичне заняття. Історичні джерела про повсякденне життя українських селян.
|
Поняття та терміни: історія
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
20.
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.»
|
|
|
Повторити терміни і поняття з вивченої теми
|
Розділ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст.
|
|
|
|
21.
|
|
|
Кримська війна 1853–1856 рр. та реформи 60–70-х рр. ХІХ ст.
|
Знаю:
-
хронологічні межі Східної (Кримської) війни, дати скасування кріпацтва і панщини, будівництва першої залізниці Одеса–Балта, створення Київської громади, Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, Братства тарасівців, ухвалення Валуєвського циркуляру та Емського указу.
Розумію:
-
особливості проведення «великих реформ» 1860–1870-х років в Україні;
-
причинно-наслідковий зв’язок між аграрними реформами і розгортанням індустріальної революції, розвитком міст, залізничного будівництва, змінами в соціальній структурі населення, зародженням робітничого і соціал-демократичного рухів;
-
роль інтелігенції в розвитку українського національного руху та осучасненні суспільства;
-
вплив заборонних актів російської імперської влади (Валуєвського циркуляру, Емського указу) на динаміку розвитку українського руху;
-
поняття «індустріалізація», «урбанізація», «інтелігенція», «громадівський рух», «земство».
Умію:
-
охарактеризувати особливості соціально-економічних перетворень в Україні у пореформений період, погляди і діяльність громадівців 1860–1890-х років;
-
визначити причини й наслідки селянської реформи 1861 р., особливості інституційного етапу в розвитку українського руху, значення громадівського руху;
-
пояснити роль і місце України в господарському житті Російської імперії;
-
охарактеризувати кримськотатарське національне відродження;
-
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Володимира Антоновича, Михайла Драгоманова, Ісмаїла Гаспринського.
|
Поняття та терміни: земства
Дати: 19 лютого 1861 – відмінні кріпацтва в Російській імперії
Факти:.події кримської війни 1853-1856 рр, реформи 60-70 рр 19 ст.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
Підготувати повідомлення «Українські підприємці ХІХ ст.»
|
22.
|
|
|
Модернізація промисловості
|
Факти:.реформи 60-70 рр. 19 ст.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
23.
|
|
|
Модернізація сільського господарства
|
Факти:. реформи 60-70 рр. 19 ст.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
24.
|
|
|
Національний рух і суспільно-політичне життя в 60-х рр. ХІХ ст.
|
Поняття та терміни: Київська козачина
Дати: 1863- Валуєвський циркуляр; 1863-1864- національне польське повстання;
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
25.
|
|
|
Національний рух і суспільно-політичне життя у 70–80-х рр. ХІХ ст.
|
Поняття та терміни: громадіївський рух;
Дати: 1876 р.- Емський указ
Персоналії: Михайло Драгоманов, Володимир Антонович, Борис Грінченко, Павло Чубинський.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
Проаналізувати політику російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів (на вибір учителя /учительки) й підготувати відповідне резюме
|
26.
|
|
|
Практичне заняття. Проаналізувати програмні засади й форми організації українського руху на підставі публікацій його лідерів, офіційних документів, спогадів
|
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
27.
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.»
|
|
|
Повторити терміни і поняття з вивченої теми
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст.
|
|
28.
|
|
|
Соціально-економічний розвиток
|
Знаю:
-
дати селянської реформи, утворення товариства «Просвіта», Товариства імені Шевченка, перших українських політичних партій.
Розумію:
-
особливості політичного, соціально-економічного й культурного розвитку українських регіонів у складі Австро-Угорської монархії;
-
поняття «русофіли/москвофіли», «народовці/українофіли», «радикали», «нова ера», «український П’ємонт».
Умію:
-
показати на карті Галичину, Буковину, Закарпаття, основні місця діяльності науково-культурних і суспільно-політичних осередків регіону;
-
охарактеризувати мету й діяльність товариства «Просвіта», Наукового товариства імені Шевченка;
-
пояснити роль і місце українських регіонів у господарському житті Австро-Угорщини, причини виникнення радикального руху, причини і наслідки трудової еміграції;
-
визначити напрями діяльності перших українських політичних партій у Галичині, мету і наслідки кооперативного руху;
обґрунтувати судження про історичне діяльності Юрія Федьковича, Івана Франка, Юліана Романчука, Володимира й Олександра Барвінських, Юліана Бачинського.
|
Факти:.причини та наслідки трудової еміграції
Поняття та терміни: трудова міграція
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
30.
|
|
|
Суспільно-політичне життя у 60–80-х рр. ХІХ ст.
|
Поняття та терміни: «русофіли/москвофіли», «народовці/українофіли
Дати: 1868 – створення у Львові товариства «Просвіта», 1873 – створення у Львові Літературного товариства ім. Т. Шевченка;
Персоналії: Іван Франко
|
§____.Виконати практичне завдання
с.__________
Підготувати повідомлення про культурне життя поляків/євреїв/німців (на вибір учителя /учительки) на території України в ХІХ ст.
|
31.
|
|
|
Практичне заняття. Культурне життя поляків/євреїв/німців на території України в ХІХ ст.
|
Поняття та терміни:
Дати:
Факти:.
Персоналії:
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
32.
|
|
|
Політизація українського національного руху в 90-ті рр. ХІХ ст.
|
Поняття та терміни: «радикали», «нова ера», «український П’ємонт».
Дати: 1890 р.- створення Русько- української радикальної партії,
1899 р. –створення Української Національно-демократичної партії та Української соціально-демократичної партії.
Персоналії: Юліан Бачинський
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
33.
|
|
|
Практичне заняття. Скласти порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст.
|
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
34.
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.»
|
|
|
Повторити терміни і поняття з вивченої теми
|
Розділ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ
|
|
35.
|
|
|
Соціально-економічний розвиток в складі Російської імперії
|
Знаю:
-
дати створення основних українських політичних партій, подій російської революції 1905–1907 рр. (значущих для України), впровадження загального виборчого права в Австро-Угорській імперії, створення українських національно-культурних і військово-спортивних організацій, період проведення аграрної реформи Петра Столипіна.
Розумію:
-
тенденції й протиріччя соціально-економічного розвитку України початку ХХ ст., індустріальної модернізації, аграрної реформи Петра Столипіна, модернізації суспільно-політичного життя в Наддніпрянщині;
-
вплив російської революції 1905–1907 рр. на активізацію українського руху в Російській імперії;
-
значення австрійського конституційно-парламентського устрою для розвитку українського руху;
-
поняття «страйк», «народне віче», «монополізація економіки», «кооперативний рух», «політизація національного руху», «ксенофобія».
Умію:
-
показати на карті українські території на початку ХХ ст., місця діяльності суспільно-політичних, національно-культурних організацій;
-
охарактеризувати й проаналізувати особливості соціально-економічного розвитку українських земель, діяльність українських політичних партій та інших національних організацій, український національний рух у період російської революції 1905–1907 рр., боротьбу українців за реформу виборчої системи в Австро-Угорщині;
-
пояснити причини і наслідки посилення тиску російської влади на український національний рух у 1907–1914 рр., результати діяльності українських парламентських громад у Державних думах;
-
визначити передумови розвитку українського кооперативного руху і трудової еміграції селянства;
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Євгена Чикаленка, Михайла Грушевського, Миколи Міхновського, Костя Левицького.
|
Поняття та терміни: хутір,монополія
Факти:.утворення монополістичних обєднань
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
Підготувати доповідь «Українська політична думка: між федералізмом і самостійністю», «Правозахисні аспекти в діяльності лідерів українського національного руху» та ін.;
|
36.
|
|
|
Політизація українського національного руху на території Російської імперії
|
Дати: 1900 р.- створення Революційної української партії (РУП) першої партії Наддніпрянської України;
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
37.
|
|
|
Російська революція 1905–1907 рр. на території України
|
Поняття та терміни:
Дати:
Факти:.
Персоналії:
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
38.
|
|
|
Суспільно-політичне становище у 1907–1914 рр.
|
Поняття та терміни: страйк
Дати: 1908- створення Товариства українських поступовців; 1911-1913 – справа «Бейліса»
Персоналії: Євген Чикаленко
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
39.
|
|
|
Практичне заняття. Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини.
|
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
40.
|
|
|
Економічне та суспільно-політичне життя у складі Австро - Угорщини
|
Поняття та терміни: народне віче
Дати: 1900- обрання а. Шептицького митрополитом греко-католицької церкви, 1907 р.- впровадження в Австро-Угорській імперії виборчого права для чоловіків
Персоналії: Андрій Шептицький
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
41.
|
|
|
Піднесення українського національного руху
|
Персоналії: Іван Боберський, Кирило Трильовський.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
42.
|
|
|
Практичне заняття. Проаналізувати програмні документи товариства «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ» та укласти уявний план діяльності його міського (сільського, гімназійного) осередку в Галичині на початку ХХ ст.
|
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
43.
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації»
|
|
|
Повторити терміни і поняття з вивченої теми
|
Розділ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст.
|
|
44.
|
|
|
Освіта, наука, вплив процесів модернізації на суспільне та повсякденне життя
|
Знаю:
-
дати створення університетів в Одесі й Чернівцях, утворення Наукового товариства імені Шевченка, обрання Андрея Шептицького митрополитом Греко-католицької церкви.
Розумію:
-
суперечливість умов розвитку української культури (залежність від національної політики імперій);
-
розуміння прав людини і формування способів захисту людських свобод як важливі критерії історичного розвитку;
-
роль науки й освіти в обґрунтуванні української національної ідеї, театру в розвитку українського руху;
-
позитивне значення меценатства для розвитку української культури;
-
роль церкви в суспільному житті українців;
-
причини і наслідки змін, що відбулися у другій половині ХІХ і на початку ХХ ст. в освіті, науці, культурі, повсякденному житті;
-
особливості розвитку культурного життя в різних регіонах України;
-
поняття «емансипація», «реалізм», «український модерн», «меценат».
Умію:
-
показати на карті центри університетської освіти, місця розташування основних культурно-освітніх закладів і визначних пам’яток архітектури й образотворчого мистецтва;
-
охарактеризувати вплив модернізації на суспільно-культурне життя українців, зміни в світогляді людини і повсякденному житті;
-
розпізнати й описати пам’ятки архітектури й образотворчого мистецтва, створені під впливом художніх принципів реалізму і модернізму;
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Андрея Шептицького, Івана Пулюя, Іллі Мечникова, Миколи Лисенка, Лесі Українки, Соломії Крушельницької, Марії Заньковецької, Василя Ханенка.
|
Поняття та терміни: Ілля Мечников, Антагенел Кримський,Дмитро Яворницький,Данило Заболотний.
Дати: 1865 р. – відкриття Новоросійського університету,
1875р.- відкриття Чернівецького університету.
Факти:.
Персоналії:
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
45.
|
|
|
Література, театр і музичне мистецтво
|
Поняття та терміни: модернізм, професійний театр.
Персоналії:Марія Заньковецька,Іван Карпенко-Карий, Леся Українка, Микола Лисенко, Марко Кропивницький.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
46.
|
|
|
Архітектура та образотворче мистецтво
|
Поняття та терміни: реалізм
Персоналії:Сергій Васильківський, Микола Пимоненко
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
47.
|
|
|
Практичне заняття. На основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст.
|
Поняття та терміни: меценат
Персоналії: Микола Терещенко, Богдан Ханенко.
|
§____.Виконати практичне завдання
с._______________
|
48
|
|
|
Практичне заняття. «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.»
|
|
§____.Виконати практичне завдання
с.___________
|
49.
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.»
|
|
|
Повторити терміни і поняття з вивченої теми
|
50-52
|
|
|
Резервний час
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|