Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для 7-х класів на ІІ семестр 2023-2024 навчального року
Складено до підручника: Волощук Є.В. В68 Зарубіжна література : підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Євгенія Волощук, Олена Слободянюк. — Київ : Генеза, 2015. — 272 с.
|
|||||
ТЕМА 5. ДРУЖБА І КОХАННЯ (11 годин) |
|||||
№ п/п |
Зміст програмного матеріалу |
К-ть год |
Дата |
Повторення, теорія літератури, напам’ять Примітки |
|
31 |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Огляд творів |
1 |
|
(ТЛ) Поглиблення понять про вірш, повість, образ автора. (ЛК) Екранізації, ілюстрації, театральні вистави за творами митців. (УС) Шолом-Алейхем і Україна. Літературні музеї Шолом-Алейхема. (ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних образів із кінообразами. (МЗ) Іноземна мова, історія.
|
|
32 |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. П’єр Ронсар «До того, як любов у світ прийшла…» |
1 |
|
||
33 |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс «Моя любов…» Вірш напам’ять |
1 |
|
||
34 |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Г. Гейне «Коли настав чудовий май…» Вірш напам’ять Урок розвитку мовлення № 3. Аналіз віршів.(7А, Б, В) |
1 |
|
||
35 |
Шолом Алейхем «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах культури та долі єврейського народу. |
1 |
|
||
36 |
Шолом Алейхем «Пісня над піснями». Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. |
1 |
|
||
37 |
Шолом Алейхем «Пісня над піснями». Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей. |
1 |
|
||
38 |
Ульф Старк. «Диваки і зануди». Доля дівчинки Симони, її проблеми в родині та у школі. Стосунки Симони з однолітками. |
1 |
|
||
39 |
Контрольна робота № 4 за темою: «Дружба і кохання». Тестові завдання |
1 |
|
||
ТЕМА 6. ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ (10 годин) |
|||||
40 |
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. |
1 |
|
(ТЛ) Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору. (ЛК) Екранізації творів Е. А. По і А. Конана Дойла. Музеї Е. По в США (Балтимор, Річмонд), Шерлока Холмса у Великобританії (Лондон). Пам’ятники письменникам та їхнім героям. (УС) Українські письменники – майстри детективного жанру. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів. Порівняння літературних детективів з екранізаціями. (МЗ) Українська література, біологія. |
|
41 |
«Золотий жук». Е. А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». |
1 |
|
||
42 |
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін |
1 |
|
||
43 |
«Золотий жук». Е. А. По. Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. |
1 |
|
||
44 |
Артур Конан Дойл «Пістрява стрічка». Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. |
1 |
|
||
45 |
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». |
1 |
|
||
46 |
Артур Конан Дойл «Спілка рудих». Сутність «дедуктивного методу». Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні. |
1 |
|
||
47 |
Артур Конан Дойл «Спілка рудих». Образ Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. |
1 |
|
||
48 |
Екранізації творів Е.А. По та Артура Конана Дойля |
1 |
|
||
49 |
Урок розвиток мовлення №3 Написання власної детективної історії. Контрольна робота №5 |
1 |
|
||
ТЕМА 7. СВІТОВА НОВЕЛА (8 годин) |
|||||
50-51 |
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі «Останній листок». «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. |
2 |
|
(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача і розповідача, про точку зору. Новела та її різновиди. (ЛК) Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань японців. (УС) Українські письменники – майстри новели. (ЕК) Порівняння образів героїв новел О. Генрі. Порівняння оригіналів і художніх перекладів новел О. Генрі, Г. Дж. Уеллса (окремих фрагментів творів). (МЗ) Іноземна мова, географія, образотворче мистецтво.
|
|
52 |
Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами. |
1 |
|
||
53 |
Герберт Джордж Уеллс «Чарівна крамниця». Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики. |
1 |
|
||
54 |
Рюноске Акутаґава (1892–1927). «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». |
1 |
|
||
55 |
Рюноске Акутаґава Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). |
1 |
|
|
|
56 |
Контрольна робота № 5 за темою: «Світова новела» |
1 |
|
||
ТЕМА 8. СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. Я І СВІТ (10 годин) |
|||||
57 |
Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі. |
1 |
|
(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі. Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва. (ЛК) Коло читання сучасних підлітків. (УС) Бібліотеки України. (ЕК) Порівняння образів підлітків у творах. (МЗ) Іноземна мова. |
|
58 |
Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула». Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі. |
1 |
|
||
59 |
Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула». Значення художнього прийому чаклунства у творі. |
1 |
|
||
60 |
Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула». Перегляд мультфільма. |
1 |
|
||
61 |
Айзек Азімов «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. |
1 |
|
||
62 |
Айзек Азімов «Фах». Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. |
1 |
|
||
63 |
Контрольна робота № 6 за темою «Сучасна література» |
1 |
|
||
64-65 |
УПЧ № 3-4. Олкотт Л. «Маленькі жінки» |
2 |
|
||
66-67 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
2 |
|
(МЗ) Українська література |
|