Відкритий урок із зарубіжної літератури у 7 класі "Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема "Пісня пісень"

Про матеріал
Розширити уявлення учнів про світле й прекрасне людське почуття – кохання, довести, що воно здатне змінюватися та розвиватися в часі, формувати морально-етичні цінності, шанобливе ставлення до Біблійних істин, потяг до прекрасного; розвивати навички роботи з текстом, уміння виділяти головне й суттєве; виховувати почуття ніжності, вірності, чемності, взаєморозуміння. Успіхів Вам!)
Перегляд файлу

Урок №41                                                                                                         7 клас

Тема уроку: Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня пісень»

 

Мета уроку: розширити уявлення учнів про світле й прекрасне людське почуття – кохання, довести, що воно здатне змінюватися та розвиватися в часі, формувати морально-етичні цінності, шанобливе ставлення до Біблійних істин, потяг до прекрасного; розвивати навички роботи з текстом, уміння виділяти головне й суттєве; виховувати почуття ніжності, вірності, чемності, взаєморозуміння.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація «Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня пісень», дидактичний матеріал, ноутбук, роздатковий матеріал,  опорні схеми, таблиці, ілюстрації, медіапроектор.

Епіграф:

 You said me with your eyes «Love you».

 The soul took its hard exam.

 Like quite ringing of the rhinestone

 The unspoken words left unspoken…

Очима ти сказав мені: люблю.

Душа складала свій тяжкий екзамен.

Мов тихий дзвін гірського кришталю,

Несказане лишилось несказанним…

Ліна Костенко

 

 

Перебіг уроку:

 

І. Організаційний момент. Привітання

  • Слово вчителя

Доброго здоров’я, діти, доброго дня!

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ,

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров’я, любі діти, в світі – головне,

А здоровий і веселий – щастя не мине!

  1. Вправа «Подаруй сердечко та посмішку». Учні по черзі передають один одному усміхнене сердеко і роблять комплімент.
  2. Запитання:
  • А чи приємно було отримувати сердечко та почути комплімент на свою адресу?

 

 Психологічний настрій на урок

Гра «Обери смайлик».

  • Перевірка домашнього завдання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми і мети уроку

  • «Піраміда успіху».
  • Оголошення епіграфу уроку

Учитель. Діти, впевнена, що наш урок, дійсно, буде цікавим, тому що нас чекає зустріч із дивовижними героями повісті Шолом-Алейхема «Пісня пісень» - Бузею та Шимеком.   

Про таїнство кохання писалося з давніх часів і пишеться тепер. Тисячі творів оспівують це прекрасне почуття. І все одно, для кожної людини кохання – нове, неповторне, тому будь-яка людина відкриває його для себе. Про те, як переживає кохання єврейський юнак Шимек, чи знаходять ці почуття відгук у серцях читачів, поговоримо на уроці.

 

А працюватимемо ми з вами протягом уроку за

«Формулою успіху»

 Кожному з вас я хочу побажати, щоб на уроці ви були:

                              Уусміхненими;

                              Сспокійними;

                              Ппрогресивними;

                               Іініціативними;

                               Ххоробрими.

Іншими словами, я бажаю вам успіху, гарного настрою і радості.

     Отож, друзі, до роботи!

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1.  Гра «Тематичне лото»

Завдання. Учнів  по черзі витягують різнокольорові кружечки  із  термінами  або  словами,  пояснюють  все,  що  їм  відомо щодо теми. (Переяслав, хедер, народний, Шолом-Алейхем  і  Україна,  справжній життєлюб).

 

ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

1.Слово  вчителя

 “Не  примушуйте  мене  розповідати  вам  кінець  мого  роману,- звертається  до  читачів  у  кінці  твору  герой-розповідач Шимек. - Кінець, хай, навіть і найкращий, - це  сумний  акорд. Початок – найгірший початок – краще, ніж найкращий кінець. Тому я з великим  задоволенням розповім все ще раз із  початку. Початок хай буде кінцем, епілогом мого невидуманого, а справжнього роману, що дозволив себе назвати «Піснею пісень».

  1. Гра «Знайка»

Завдання. Пояснити значення слів: талмуд, синагога, седер, шолом, песох, швуес.

  1. Асоціативне дерево «Біблійна «Пісня пісень» – це…

Учитель: Любов – є корінь життя. І коли ми висаджуємо її у благодатний ґрунт, наше дерево життя  буяє і радує всіх довкола своїми зеленими пагонами.

Завдання. Створити асоціативне дерево.

4. Зробіть запис до зошита. Вправа «Пам’ятай!»

Морально-етичні цінності  … (? важливіші, вищі, вагоміші…) на відміну від матеріальних.

Вони  для людини … (? є, будуть залишатися, …) джерелом натхнення завжди.

  1. Робота з підручником с. 158.

ІІІ частина.  Коментоване читання уривка «Тієї ночі» (від слів: «Я відчиняю вікно і дивлюся…» , закінчуючи  «Я кохав Бузю тією святою, полум’яною, пекельною любов’ю…).

 Завдання. Як  розуміти вислів «пекельною любов’ю»?

  1. Робота з підручником с. 160 (завдання 5)
  2. Вправа «Моя позиція»

Чи  варто, врешті-решт, дослухатися до мудрості минулого, щоб не допускати в майбутньому ті ж самі помилки?

  1. Прийом «Розтлумачте правильно»

1. «Пісня пісень» – це… (Біблійний  гімн.)

2. «Пісня пісень» - це …(поетична  розповідь  про  перше  чисте  кохання).

3. «Пізно я згадав... що є Бузя на  світі,  Бузя,  яка  має  серце,  душу...» – це…

(слова  Шимека).

4. Поєднання реального з фантастичним,  казковим – це…(своєрідний  художній  прийом Шолом-Алейхема).

9. «Цікавинки з чарівної торбинки» (Цікаві факти).

10. Фізкультхвилинка. Руханка відео «Справжнісінька любов».

11. «Я так вважаю…»

«Любов – найважливіша!» - проголошує твір єврейського письменника Шолома-Алейхема.

V. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Асоціативний кущ «Біблійна «Пісня пісень» - це...

Завдання. Cтворити асоціативний кущ.

  •  Рефлексія
  1. Скласти сенкан «Кохання»

Кохання

Ніжне, світле

Поєднання доброго й вічного

Я вірю в нього

Почуття.

  • Віртуальна екскурсія:
    Відео «Пам’ятник Шолом-Алейхему на Україні».

    V. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

  • «Мікрофон»
  • Продовжіть речення

 Уважно прочитайте речення і дайте відповідь на одне із них:

 

  • Чи справдилися ваші очікування від нашого уроку?
  • Шкільна дружба для мене – це…
  • На уроці мені найбільше сподобалося…
  •  «На мою думку, кохання – це…»
  • Що вдалося на уроці (було найлегшим)?
  • Що виявилося складнішим?
  • Чи сподобався урок?

Саморефлексія учнів

Заключне слово вчителя.

Давайте звернемося до епіграфу до нашого уроку.

Чудова повість про юнацьке кохання. І нам тяжко повірити, що під час роботи над нею Шолом-Алейхем був тяжко хворим вигнанцем. Письменник- гуманіст любов простого єврейського хлопчика Шимека ставить поряд із високим коханням біблійних героїв. Ця повість – не лише про велику силу кохання! Вона і про велику силу мистецтва, що міняє світ. Повість ця і про жорстокий час, що руйнує долі. Але це і вічний час любові Соломона і Суламіфі, що повторилась в сотнях сердець, і в серцях єврейських дітей Шимека і Бузі. Мир вам!

VІ. Оцінювання. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

  • «Піраміда успіху»

VІІ. Домашнє завдання (диференційоване)

II рівень. Опрацювати конспект; знати зміст повісті.

III рівень. Дібрати цитати до образів головних героїв (Шимек і Бузя).

IV рівень.  Написати твір-мініатюру «Чи варто берегти кохання?»

За бажанням: намалювати ілюстрації до повісті.

 

Додаток

Розкажу тобі думку таємну,
дивний здогад мене обпік:
я залишуся в серці твоєму
на сьогодні, на завтра, навік.
І минатиме час, нанизавши
сотні вражень, імен і країн, —
на сьогодні, на завтра, назавжди! —
ти залишишся в серці моїм.
А чому? То чудна теорема,
на яку ти мене прирік.
То все разом, а ти – окремо.
І сьогодні, і завтра, й навік.

Ліна Костенко

 

 

 

docx
Додано
13 вересня 2023
Переглядів
761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку