Календарне планування із зарубіжної літератури для 7 класу на І семестр (2022-2023 н.р.). За новою програмою.
7 КЛАС
Зарубіжна література
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарне планування для 6 класу складено відповідно до Програми для закладів загальної середньої освіти. Зарубіжна література: 6-9 класи, 2022 (зі змінами, затверджено та надано гриф наказом МОН №698 від 03.08.2022 р.)
І семестр
Пор. № |
Дата |
Зміст програмного матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
1. |
|
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. ТЛ: оригінал, переклад. |
|
2. |
|
Переклад і переспів: схожість і відмінність. ТЛ: переспів. |
|
Жанр балади у європейських літературах |
|||
3. |
|
Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. ТЛ: балада (фольклорна і літературна). |
|
4. |
|
Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ. ТЛ: гіпербола. |
|
5. |
|
«Як Робін Гуд став розбійником». Образ народного захисника Робіна Гуда |
|
6. |
|
«Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї свободи і служіння народові в баладах про Робіна Гуда |
|
7. |
|
Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. ТЛ: символ. |
|
8. |
|
Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А.Міцкевича. |
|
9. |
|
Символічні образи, елементи фольклору в баладі А. Міцкевича «Світязь». (Українські образи й мотиви в творі). |
|
10. |
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода - рабство). |
|
11. |
|
Утвердження духовної сили пиктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору «Балада про вересовий трунок». |
|
12. |
|
Контрольна робота. Вступ. Жанр балади у європейських літературах. (різнорівневі завдання) |
|
Історичне минуле в літературі |
|||
13. |
|
Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго» (3-4 розділи за вибором вчителя).. В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». ТЛ: роман. |
|
14. |
|
Історичний колорит твору і засоби його створення. Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. |
|
15. |
|
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки. |
|
16. |
|
Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор. |
|
17. |
|
РМ №1. Створення репортажу з «місця подій» (сцена штурму замку Фрон де Бефа). Лицарський турнір. |
|
18. |
|
Друга світова війна у європейській поезії. К.І. Галчинський «Лист з полону», «Пісня про солдатів Вестерплятте». |
|
19. |
|
А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. |
|
20. |
|
Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті. ТЛ: повість, художній час, художній простір. |
|
21. |
|
Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога. |
|
22. |
|
Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі. Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму. |
|
23. |
|
Позакласне читання. Е.Е. Шмітт (народ. 1960) «Дитя Ноя». Доля дітей у період Другої світової війни. Духовний подвиг священика Понса, його турбота про дітей. Тема культури у творі. Біблійні мотиви. |
|
24. |
|
Контрольна робота. Твір-роздум на тему: «Історичне минуле проси теперішнього». |
|
Духовне випробування людини |
|||
25. |
|
Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками і дітьми.
Символічність назви оповідання. ТЛ: оповідання |
|
26. |
|
Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. |
|
27. |
|
Утвердження сімейних цінностей в оповіданні Дж. Олдріджа «Останній дюйм». Проблематика оповідання. |
|
|
|
Позакласне читання. А. Нанетті «Мій дідусь був черешнею». |
|
28. |
|
РМ №2. Символічність назви оповідання «Останній дюйм» Дж. Олдріджа. |
|
29. |
|
Редьярд Кіплінг (1865-1936). Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Редьярда Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. ТЛ: балада, антитеза. |
|
30. |
|
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея. ТЛ: вірш. |
Вивчити напам’ять |
31. |
|
Контрольна робота. Духовне випробування людини (різнорівневі завдання). |
|
32. |
|
Позакласне читання. А. Нанетті «Мій дідусь був черешнею». |
|