15 квітня о 15:00Вебінар: Особливості дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами

Календарне планування із зарубіжної літератури у 5 класі

Про матеріал
Календарне планування із зарубіжної літератури у 5 класі складено за новою програмою.
Перегляд файлу

№з/п

                                                  Тема уроку

Дата

Приміт.

  5 клас І семестр

 

 Вступ. Казки народів світу

  1.  

Світова література — духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті                 ТЛ. Світова література

 

 

  1.  

Фольклор, його характерні ознаки. Література і фольклор

ТЛ. Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.                ЛК. Зв'язок фольклорних  жанрів із культурними традиціями різних народів і національностей. УС. Спільні для українського і зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи, художні особливості.

ЕК. Схожість і відмінність малих жанрів фольклору різних народів.

 

 

  1.  

РМ. Літературний практикум за жанрами фольклору

 

 

  1.  

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок, їх характерні ознаки

ТЛ. Автор, початкові поняття про оригінал і переклад.

 

 

  1.  

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки

УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис).

ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок

 

 

  1.  

Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в  образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок

ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.

РМ. Характеристика образу Іссумбосі та складання плану.

УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик).

 

 

  1.  

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці

ТЛ. Антитеза, алегорія.

 

 

  1.  

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.

 

 

  1.  

Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами  ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва

Зошит

 

 

  1.  

Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору

 

 

  1.  

Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця».  Моральні цінності у казці  ТЛ. Автор, перекладач, збирач казок.    ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок

 

 

  1.  

ПЧ . Брати Я. і В. Грімм. Казка «Бременські музиканти»

 

 

  1.  

 

 

Контрольна робота за розділом «Вступ. Казки народів світу» ( тести, розг. відповіді)

 

 

                                            Тематична

 

Літературні казки. Творчість О.С. Пушкіна, Г.К. Андерсена, О.Уайльда

 

  1.  

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила»                              

                                                                           Напам’ять

 

 

  1.  

Олександр Сергійович Пушкін  «Казка про мертву царівну і сімох богатирів»    ТЛ. Оригінал, переклад. Автор.

ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.

ЕК. Зіставлення оригіналу (фрагменту) твору Пушкіна з його українськими перекладами. 

 

 

  1.  

«Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів. Автор

 

 

  1.  

Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875).  «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей»

 

 

  1.  

Ганс Крістіан Андерсен .  «Соловей». Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора

ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва.

Зошит

 

 

  1.  

ПЧ. Г.К.Андерсен «Снігова королева»

 

 

  1.  

Оскар Уайльд (1854-1900).  «Хлопчик-зірка

 

 

  1.  

Оскар Уайльд (1854-1900).  «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт

ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва

 

 

  1.  

Еволюція образу головного героя.

 

 

  1.  

Контрольна робота за розділом «Літературні казки. Творчість О.С. Пушкіна, Г.К. Андерсена, О.Уайльда»        ( тести, розг. відповіді)

 

 

                                                                                           Тематична

 

Твори Дж. Кітса, Й.В.Гете, Г. Гейне, Е. Сетона – Томпсона про природу

  1.  

Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).

ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея.

УС. Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів  про природу.

 

 

  1.  

Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня  подорожнього».  Зображення  взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.  

ТЛ. Епітет, метафора.ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.                                                          Зошит

 

 

  1.  

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня)

ТЛ. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора.

ЕК. Елементи фольклору в літературних творах про природу.                                                             Напам’ять

 

 

  1.  

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо»

 

 

  1.  

Авторські спостереження за світом природи. Утвердження любові до всього живого  ТЛ. Тема, ідея твору.

 

 

  1.  

РМ. Робота з текстом твору. Складання плану до твору

ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.

 

 

  1.  

Зображення художніх образів, їх розкриття в  подіях твору «Лобо» 

УС. Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів  про природу.

 

 

 

  1.  

 Контрольна робота за розділом «Твори Дж. Кітса, Й.В.Гете, Г. Гейне, Е. Сетона – Томпсона про природу» ( тести, розг. відповіді)

 

 

  1.  

Урок-вікторина. «Найкращий знавець світової літератури»                                                        Зошит

                                                                              Тематична

 

 

 

 

 ІІ семестр

Твори М.Твена, Е. Портер»

№з/п

                                                  Тема уроку

Дата

Приміт.

  1.  

Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». ТЛ. Початкові поняття про сюжет, повість

УС. Українські перекладачі творів Марка Твена

 

 

  1.  

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.). Перші почуття

 

 

  1.  

Світ дорослих і світ дітей у повісті

 

 

  1.  

Том Сойєр  і  Гекльберрі Фінн  ТЛ. Портрет

 

 

  1.  

РМ (усно). Порівняльна характеристика Тома та Гека за поданим планом  ЕК. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн

 

 

  1.  

Ставлення автора до своїх героїв

                                                                                           Зошит

 

 

 

  1.  

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.)

ЛК. Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн

 

 

  1.  

Елеонор Портер (1868-1920). «Поліанна»

ТЛ. Початкове поняття про роман, сюжет.

ЛК. Втілення сюжетів творів Е. Портер у  кіно, живописі, гра-фіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн.

УС. Українські перекладачі творів Елеонор Портер

 

 

 

  1.  

Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста

 

 

 

  1.  

Ідея радості життя й відкриття світу у творі

 

 

  1.  

РМ.  Скласти план характеристики образу Поліанни. Поліанна та її друзі ТЛ. Портрет

 

 

 

  1.  

Художні засоби розкриття образу Поліанни

 

 

 

  1.  

 ПЧ. Астрід Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчоха».

ЛК. Фільми за твором «Пеппі Довгапанчоха»

                                                                                           Зошит

 

 

 

  1.  

Контрольна робота за розділом « Твори М.Твена, Е. Портер»

(тести, відповіді на запитання)

 

 

                                                           Тематична

 

Твори Л. Керролла, М. Цвєтаєвої

  1.  

Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги.

ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість.

ЛК. Втілення сюжету повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»).

УС. Переклади й видання книг Л. Керролла.

 ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови).

 

 

 

  1.  

Зв’язок книги «Аліса в Країні Див» із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

ЕК. Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу повісті-казки Керролла «Аліса в Країні Див». Елементи казки

 

 

  1.  

Образ Аліси. Світ уяви Аліси та її захопливі пригоди.             ТЛ. Портрет

 

 

  1.  

Персонажі, які оточують героїню

 

 

 

  1.  

Льюїс Керролл . «Аліса в Країні Див». Подальші пригоди головної героїні.

 

 

  1.  

Льюїс Керролл . «Аліса в Країні Див». Подальші пригоди головної героїні.

                                                                                           Зошит

 

 

 

  1.  

Особливості художньої мови твору.

 

 

  1.  

Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші          М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).

ТЛ. Поглиблення поняття про вірш

 

 

  1.  

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі

 

 

  1.  

Контрольна робота за розділом «Твори Л. Керролла, М. Цвєтаєвої» (тести, відповіді на запитання)

 

 

 

                                                                                            Тематична

 

Сучасна література. У колі добрих героїв

 

  1.  

Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника»

 

 

 

  1.  

Чарівність художнього світу твору

 

 

 

  1.  

 Персонажі повісті, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

ЕК. Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін

 

 

 

  1.  

  Туве Янсон  «Капелюх чарівника». Утілення ув героях твору ідеї доброти, щирості , сімейних цінностей

 

 

 

  1.  

Художні та жанрові особливості твору

                                                                                          Зошит

 

 

 

  1.  

Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика».

ТЛ. Персонаж і герой літературного твору.

ЛК. Твори сучасного мистецтва (література, кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей

 

 

 

  1.  

Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. Робота з текстом твору

 

 

 

  1.  

Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору

 

 

 

  1.  

Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета

 

 

 

  1.  

ПЧ. П.Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається у Суботу»

 

 

  1.  

ПЧ. П.Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається у Суботу»

 

 

  1.  

Контрольний твір за вивченими творами

 

 

 

  1.  

У світі мистецтва ( літератури і культури)

 

 

  1.  

Повторення та узагальнення вивченого матеріалу. Література для читання влітку                                     Зошит

 

 

 

                                                           Тематична

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткаченко Вікторія Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
18 серпня 2019
Переглядів
1323
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку