№з/п |
Тема уроку |
Дата |
Приміт. |
5 клас І семестр
Вступ. Казки народів світу |
|||
|
Світова література — духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті ТЛ. Світова література |
|
|
|
Фольклор, його характерні ознаки. Література і фольклор ТЛ. Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня. ЛК. Зв'язок фольклорних жанрів із культурними традиціями різних народів і національностей. УС. Спільні для українського і зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи, художні особливості. ЕК. Схожість і відмінність малих жанрів фольклору різних народів. |
|
|
|
РМ. Літературний практикум за жанрами фольклору |
|
|
|
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок, їх характерні ознаки ТЛ. Автор, початкові поняття про оригінал і переклад. |
|
|
|
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис). ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок |
|
|
|
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення. РМ. Характеристика образу Іссумбосі та складання плану. УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик). |
|
|
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці ТЛ. Антитеза, алегорія. |
|
|
|
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення. |
|
|
|
Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва Зошит |
|
|
|
Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору |
|
|
|
Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця». Моральні цінності у казці ТЛ. Автор, перекладач, збирач казок. ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок |
|
|
|
ПЧ . Брати Я. і В. Грімм. Казка «Бременські музиканти» |
|
|
|
Контрольна робота за розділом «Вступ. Казки народів світу» ( тести, розг. відповіді) |
|
|
Тематична
Літературні казки. Творчість О.С. Пушкіна, Г.К. Андерсена, О.Уайльда
|
|||
|
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила» Напам’ять |
|
|
|
Олександр Сергійович Пушкін «Казка про мертву царівну і сімох богатирів» ТЛ. Оригінал, переклад. Автор. ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення. ЕК. Зіставлення оригіналу (фрагменту) твору Пушкіна з його українськими перекладами. |
|
|
|
«Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів. Автор |
|
|
|
Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875). «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей» |
|
|
|
Ганс Крістіан Андерсен . «Соловей». Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва. Зошит |
|
|
|
ПЧ. Г.К.Андерсен «Снігова королева» |
|
|
|
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка |
|
|
|
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва |
|
|
|
Еволюція образу головного героя. |
|
|
|
Контрольна робота за розділом «Літературні казки. Творчість О.С. Пушкіна, Г.К. Андерсена, О.Уайльда» ( тести, розг. відповіді) |
|
|
Тематична
Твори Дж. Кітса, Й.В.Гете, Г. Гейне, Е. Сетона – Томпсона про природу |
|||
|
Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»). ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея. УС. Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів про природу. |
|
|
|
Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. ТЛ. Епітет, метафора.ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва. Зошит |
|
|
|
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня) ТЛ. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора. ЕК. Елементи фольклору в літературних творах про природу. Напам’ять |
|
|
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо» |
|
|
|
Авторські спостереження за світом природи. Утвердження любові до всього живого ТЛ. Тема, ідея твору. |
|
|
|
РМ. Робота з текстом твору. Складання плану до твору ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва. |
|
|
|
Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору «Лобо» УС. Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів про природу.
|
|
|
|
Контрольна робота за розділом «Твори Дж. Кітса, Й.В.Гете, Г. Гейне, Е. Сетона – Томпсона про природу» ( тести, розг. відповіді) |
|
|
|
Урок-вікторина. «Найкращий знавець світової літератури» Зошит Тематична
|
|
|
ІІ семестр
Твори М.Твена, Е. Портер»
|
||||||||
|
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». ТЛ. Початкові поняття про сюжет, повість УС. Українські перекладачі творів Марка Твена |
|
|
|||||
|
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.). Перші почуття |
|
|
|||||
|
Світ дорослих і світ дітей у повісті |
|
|
|||||
|
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн ТЛ. Портрет |
|
|
|||||
|
РМ (усно). Порівняльна характеристика Тома та Гека за поданим планом ЕК. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн |
|
|
|||||
|
Ставлення автора до своїх героїв Зошит
|
|
|
|||||
|
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.) ЛК. Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн |
|
|
|||||
|
Елеонор Портер (1868-1920). «Поліанна» ТЛ. Початкове поняття про роман, сюжет. ЛК. Втілення сюжетів творів Е. Портер у кіно, живописі, гра-фіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн. УС. Українські перекладачі творів Елеонор Портер
|
|
|
|||||
|
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста
|
|
|
|||||
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі |
|
|
|||||
|
РМ. Скласти план характеристики образу Поліанни. Поліанна та її друзі ТЛ. Портрет
|
|
|
|||||
|
Художні засоби розкриття образу Поліанни
|
|
|
|||||
|
ПЧ. Астрід Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчоха». ЛК. Фільми за твором «Пеппі Довгапанчоха» Зошит
|
|
|
|||||
|
Контрольна робота за розділом « Твори М.Твена, Е. Портер» (тести, відповіді на запитання) |
|
|
|||||
Тематична |
||||||||
Твори Л. Керролла, М. Цвєтаєвої |
||||||||
|
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги. ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість. ЛК. Втілення сюжету повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»). УС. Переклади й видання книг Л. Керролла. ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови).
|
|
|
|||||
|
Зв’язок книги «Аліса в Країні Див» із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. ЕК. Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу повісті-казки Керролла «Аліса в Країні Див». Елементи казки |
|
|
|||||
|
Образ Аліси. Світ уяви Аліси та її захопливі пригоди. ТЛ. Портрет |
|
|
|||||
|
Персонажі, які оточують героїню
|
|
|
|||||
|
Льюїс Керролл . «Аліса в Країні Див». Подальші пригоди головної героїні. |
|
|
|||||
|
Льюїс Керролл . «Аліса в Країні Див». Подальші пригоди головної героїні. Зошит
|
|
|
|||||
|
Особливості художньої мови твору. |
|
|
|||||
|
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). ТЛ. Поглиблення поняття про вірш |
|
|
|||||
|
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі |
|
|
|||||
|
Контрольна робота за розділом «Твори Л. Керролла, М. Цвєтаєвої» (тести, відповіді на запитання) |
|
|
|||||
Тематична
|
||||||||
Сучасна література. У колі добрих героїв
|
||||||||
|
Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника»
|
|
|
|||||
|
Чарівність художнього світу твору
|
|
|
|||||
|
Персонажі повісті, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. ЕК. Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін
|
|
|
|||||
|
Туве Янсон «Капелюх чарівника». Утілення ув героях твору ідеї доброти, щирості , сімейних цінностей
|
|
|
|||||
|
Художні та жанрові особливості твору Зошит
|
|
|
|||||
|
Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». ТЛ. Персонаж і герой літературного твору. ЛК. Твори сучасного мистецтва (література, кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей
|
|
|
|||||
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. Робота з текстом твору
|
|
|
|||||
|
Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору
|
|
|
|||||
|
Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета
|
|
|
|||||
|
ПЧ. П.Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається у Суботу» |
|
|
|||||
|
ПЧ. П.Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається у Суботу» |
|
|
|||||
|
Контрольний твір за вивченими творами
|
|
|
|||||
|
У світі мистецтва ( літератури і культури) |
|
|
|||||
|
Повторення та узагальнення вивченого матеріалу. Література для читання влітку Зошит
|
|
|
|||||
Тематична |
||||||||