Тема: «За всякий вчинок настає розплата…»
(В.Гауф «Маленький Мук»)
Цілі:
- навчальні: розкрити своєрідність творчості В.Гауфа, розширити коло читацьких інтересів учнів;
- розвивальні: розвивати навички усного мовлення,аналізу літературного тексту на основі теоретико-літературних понять;
- виховні: виховувати почуття любові до ближнього.
Тип уроку: урок позакласного читання; урок-подорож за казкою
Обладнання:Тексти твору, ілюстрації, роздатковий матеріал.
Перебіг уроку
Звертання вчителя до учнів
- Діти, незважаючи на появу у нашому сучасному світі комп’ютерних технологій, я знаю, що ви всі любите казки. Коли в них виникає потреба, ви можете знайти їх повсюди, варто лише озирнутися. Історія кожної окремої людини - це своєрідна казка. Ми всі носимо в собі історії, схожі на казки. І коли ви захочете послухати їх, то відразу станете духовно багатшими, а, можливо, чеснішими і добрішими до інших.
Сьогодні на нас чекає ще одна казка, і автор, який подарував її нам - Вільгельм Гауф.
Народився майбутній письменник в м.Штутгарді 29 листопада 1802 року в сім’ї Фрідріха Августа, який працював секретарем в МЗС. Мати - Ядвіга-Вільгельміна Гауф. Вільгельм був другою дитиною в сім’ї, а всього дітей було четверо. Батько помер, коли Вільгельму було сім років. Це сталося 1809 року. Мати з дітьми була змушена переїхати в місто Тюбенен - місто студентів. Тут,в домі діда, пройшло дитинство Гауфа. Найпершу освіту отримав з бібліотеки дідуся. У 1818 йде до монастирської школи, а 1820 вступає в університет. Після закінчення університету стає репетитором в домі барона Ернста Югена фон Халля. Він стає близьким другом сім’ї, часто подорожує з ними .Гауф прожив коротке життя, але встиг побувати в багатьох місцях. Він написав для дітей барона збірку казок «Мармен», куди і увійшла казка «Маленький Мук». Письменник стає надзвичайно популярним. В цей же час збувається його найбільша мрія - він одружується з кузиною, яку кохав з дитинства. Її звали Ліза .Але, на жаль, в цьому ж році Гауф помирає від лихоманки.
Його дружина після його смерті випустила три збірки казок, а також романи й поеми.
Чудові, деколи містичні, інколи жахливі - казки Гауфа цікаві не лише дітям, а й дорослим. З однією з них ми сьогодні знайомимось.
1.Читання «ланцюжком»
(учні по черзі читають казку, вчитель продовжує)
2.Обговорення, обмін враженнями. Бесіда.
- Чи сподобалась вам казка?
- то є головними героями?
- Які пригоди сталися з Муком?
- Як маленький Мук бореться з труднощами?
- Який фінал казки?
3.Сходинки виразності. Робота над читанням тексту казки.
4.Бесіда за запитаннями
- У який спосіб Мука покарала чарівниця?
- Описати вади героїв твору,використовуючи цитати.
1.Слово вчителя
2.Підсумкова бесіда
Навчитися переказувати казку.
Додаткове завдання: намалювати ілюстрації до твору
Творче письмове завдання: написати твір-мініатюру «Чи можемо ми засуджувати Мука?»