Погоджено
Заступник директора
Троцюк Л.П. __________ Дата _______ 20_____н.р.
Планування корекційно – розвивальних занять для дітей із тяжким порушенням мовлення.
2-А кл.
2020- 2021н.р.
№п/п |
Мета заняття |
Зміст роботи |
Дата проведення |
Діагностичний етап |
|||
1 |
Дослідження процесів мислення |
Методика « Знайди відповідність» |
|
Корекційно – розвивальний етап Розвиток процесів мислення |
|||
2 |
Формування елементарного теоретичного мислення. |
Вправа «Засели фігури в будинки» (класифікація за кольором, формою, розміром). |
|
3 |
Удосконалення репродуктивного, логічного, наочно-образного, вербально-логічного, просторово-часового мислення. |
Вправи «Знайди предмети за формою» «Що зайве?» (набір тематичних малюнків) «Художник помилився» (серія малюнків) З обов’язковим проговорюванням власних дій. |
|
4 |
Розвивати вміння узагальнювати групи предметів за видо- родовими ознаками. |
Вправи» Віднайди відповідність», « Хто де живе?». З обов’язковим приговорюванням власних дій
|
|
5 |
Оптимізація роботи аналізаторів на основі міжпівкульної діяльності. |
Формувати здатність діяльності аналізаторів та міжпівкульної взаємодії. |
|
6 |
Розвиток предметного зорового, кольорового зорового, зорово- просторового мислення. |
За допомогою серії сюжетних картинок із відображенням часо- просторових відношень створювати єдиний сюжет, складати зв’язну розповідь за ним. |
|
7 |
Розвиток довготривалої , оперативної зорово-предметної, слухо-мовленнєвої пам’яті |
Переказ невеличких текстів. |
|
8 |
Розвиток довільної слухової та зорової уваги |
Вправи « Муха», « Літає не літає», « Намалюй за зразком». |
|
9 |
Розвиток понять, суджень, умовиводів. |
Формувати вміння здійснювати прості умовиводи на основі сюжетних малюнків. З обов’язковим приговорюванням власних дій. |
|
10 |
Розвиток понять, суджень, умовиводів. |
Формувати вміння висловлювати стверджувальні чи заперечливі судження
|
|
11 |
Розвиток понять, суджень, умовиводів. |
Формувати вміння робити умовиводи від загального до конкретного і навпаки (Якщо сосна вища за ялинку, то ялинка нижча за сосну). |
|
Фізично – мовленнєвий розвиток та розвиток здатності довільного відтворення дій .
|
|||
12 |
Розвиток алгоритмів,узагальнених способів мисленнєвої діяльності
|
Формувати вміння свідомо обирати відповідні формули мовленнєвого етикету у спілкуванні з людьми різного віку, статі, статусу, родинних стосунків. |
|
13 |
Розвиток аналітико-синтетичної діяльності |
Формування вміння відтворюувати серії рухів (за зразком, вербальною інструкцією ) |
|
14 |
Розвиток предметного зорового, кольорового зорового, зорово- просторового сприйняття. |
Формування вміння запам’ятовувати та перелічувати голосні звуки (6) та букви на їх позначення (10) |
|
15 |
Розвиток довільного осмисленого , мимовільного запам’ятовування, заучування, зберігання, впізнавання, відтворювання та пригадування. |
Формування вміння запам’ятовувати та формувати видо-родові узагальнення «електроприлади», «пішоходи», «складові вулиці». |
|
16 |
Розвивати правильно промовляти окремі звуки, склади, слова, словосполучення, речення з урахуванням скоригованих звуковимовних навичок. |
Виконання вправ « Кулька», «Вітерець і листочки», «Чарівна скринька», «Вітерець і вітрильник». |
|
17 |
Розвиток номінативної, пізнавальної, регулюючої функції мовлення. |
Формування вміння запам’ятовувати слова на позначення самостійних частин мови сполученням основ (пішки + ходити = пішохід, хліб + булка = хлібобулочний) |
|
18 |
Розвиток фонематичного, і писемного мовлення. |
Запам’ятовування ряд слів, за завданням педагога називає тільки ті з них, які починаються на певний звук. |
|
19 |
Розвиток фонематичного, і писемного мовлення та вміння запам’ятовувати прослуханий текст. |
Одноразове слухання віршованих мініатюр, коротких текстів з подальшим вмінням давати відповіді відповідно тексту. |
|
20 |
Розвиток графічних вмінь |
Виконання вправи « Домалюй за зразком» з дотримуванням пропорцій, вказаної кольорової гами та просторового розташування елементів
|
|
21 |
Розвиток конструктив-но-просторо-вих вмінь. |
Виконання вправи « Розклади за зразком», « Розклади по пам’яті» із запропонованих фігур та їх частин різного кольору та величин відбирати потрібні та викласти предметну (сюжетну) картинку аналогічну запропонованій |
|
Розвиток процесів мислення
|
|||
22 |
Розвиток вербально – логічного мислення. |
Формування вміння класифікувати предмети за групами, називаючи кожну узагальнюючим словом. Завершувати розпочатий сюжет, відновлювати пропущений (-і) фрагмент (-и) сюжету, спираючись на зміст прочитаного тексту. |
|
23 |
Розвиток вербально – логічного мислення. |
Формування вміння переказувати невеличкі тексти з використанням навідних питань зорових опор, алгоритмів. |
|
24 |
Розвиток логічного мислення. |
Формувати вміння продовжувати логічний ланцюжок, додаючи потрібне предметне зображення із запропонованих (ціле яблуко → яблуко надкушене → пів’яблука → недогризок). |
|
25 |
Розвиток логічного мислення. |
Формувати вміння розв’язувати логічні задачі, по можливості пояснює власний хід думок (У тварини 2 праві ноги, 2 ліві ноги, 2 ноги спереду, 2 – позаду. Скільки ніг у тварини? Хто це міг бути?). |
|
27 |
Розвиток мислиннєвих операцій абстрагування. |
Формування вміння виписувати слова за алфавітом, абстрагуючись від інших ознак, підбір спільнокореневих слів, вміння розуміти та може пояснити їх значення. |
|
28 |
Розвиток мислиннєвих операцій аналізу. |
Формування вміння аналізувати цілісні предмети (їх зображення) та окремі складові, написані (почуті) слова.
|
|
29 |
Розвиток мислиннєвих операцій аналізу. |
Формування вміння аналізувати написане слово, виділяти орфограму, коментує правильне написання слова відповідно до вивченого правила (з опорою на зразок, з допомогою педагога). |
|
Розвиток емоційно – вольової сфери.
|
|||
30 |
Розвиток розуміння негативних та позитивних емоцій. |
Виконання вправ « Вгадай емоцію», «На що схожа емоція», «Вправа тренуємо емоції». |
|
31 |
Розвиток вміння визначати можливі причини гарного та поганого настрою. |
Виконання вправи « Визнач емоцію за уривком казки» |
|
32 |
Розвиток вміння відтворювати емоції |
Виконання вправи « Дзеркало» « Підбери емоцію».
|
|
33 |
Розвиток вміння називати передати , перетворювати та відтворювати емоційний стан. |
Формування вміння відтворювати свій емоційний стан за допомогою кольорів, форм, звуків, рухів (на папері, у предметах ліплення чи аплікації, при роботі з піском). |
|
34 |
Розвиток вміння називати передати , перетворювати та відтворювати емоційний стан. |
Формування вміння відтворювати свій емоційний стан за допомогою кольорів, форм, звуків, рухів (на папері, у предметах ліплення чи аплікації, при роботі з піском). |
|
1