Календарне планування корекційно розвиткових заннять для дітей з порушенням мовленнєвого розвитку

Про матеріал
Календарне планування корекційно розвиткових заннять для дітей з порушенням мовленнєвого розвитку. РІБЦУН Ю. В. ПРОГРАМА З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ «КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ» ДЛЯ 1-4 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ
Перегляд файлу

Погоджено

Заступник директора

Троцюк Л.П. __________  Дата _______ 20_____н.р.

 

Планування корекційно – розвивальних занять для дітей із тяжким порушенням мовлення.

2-А кл.

2020- 2021н.р.

№п/п

Мета заняття

Зміст  роботи

Дата проведення

Діагностичний етап

1

Дослідження процесів мислення

Методика « Знайди відповідність»

 

Корекційно – розвивальний етап

Розвиток процесів мислення

2

Формування елементарного теоретичного мислення.

Вправа «Засели фігури в будинки» (класифікація за кольором, формою, розміром).

 

3

Удосконалення репродуктивного, логічного, наочно-образного, вербально-логічного, просторово-часового мислення.

Вправи «Знайди предмети за формою»

«Що зайве?» (набір тематичних малюнків)

«Художник помилився» (серія малюнків) З обов’язковим проговорюванням  власних дій.

 

4

Розвивати вміння узагальнювати групи предметів за видо- родовими ознаками.

Вправи» Віднайди відповідність»,       « Хто де живе?». З обов’язковим приговорюванням  власних дій

 

 

5

Оптимізація роботи аналізаторів на основі міжпівкульної  діяльності.

Формувати  здатність діяльності аналізаторів та міжпівкульної взаємодії.

 

6

Розвиток предметного зорового, кольорового зорового, зорово- просторового мислення.

 За допомогою серії сюжетних картинок із відображенням часо- просторових відношень створювати єдиний сюжет, складати зв’язну розповідь за ним.

 

7

Розвиток довготривалої , оперативної

зорово-предметної, слухо-мовленнєвої пам’яті

Переказ невеличких текстів.

 

8

Розвиток довільної слухової та зорової уваги

Вправи « Муха», « Літає не літає»,      « Намалюй за зразком».

 

9

Розвиток понять, суджень, умовиводів.

Формувати вміння здійснювати прості умовиводи на основі сюжетних малюнків. З обов’язковим приговорюванням  власних дій.

 

10

Розвиток понять, суджень, умовиводів.

Формувати вміння висловлювати стверджувальні чи заперечливі судження

 

 

11

Розвиток понять, суджень, умовиводів.

Формувати вміння робити умовиводи від загального до конкретного і навпаки (Якщо сосна вища за ялинку, то ялинка нижча за сосну).

 

Фізично – мовленнєвий розвиток та розвиток здатності довільного відтворення дій .

 

12

Розвиток алгоритмів,узагальнених способів мисленнєвої діяльності

 

Формувати вміння свідомо обирати відповідні формули мовленнєвого етикету у спілкуванні з людьми різного віку, статі, статусу, родинних стосунків.

 

13

Розвиток аналітико-синтетичної діяльності

Формування вміння  відтворюувати серії рухів (за зразком, вербальною інструкцією )

 

14

Розвиток предметного зорового, кольорового зорового, зорово- просторового сприйняття.

Формування вміння запам’ятовувати та перелічувати голосні звуки (6) та букви на їх позначення (10)

 

15

Розвиток довільного осмисленого , мимовільного запам’ятовування, заучування, зберігання, впізнавання, відтворювання та пригадування.

Формування вміння запам’ятовувати та формувати видо-родові узагальнення

«електроприлади», «пішоходи», «складові вулиці».

 

16

Розвивати правильно промовляти окремі звуки, склади, слова, словосполучення, речення з урахуванням скоригованих звуковимовних навичок.

Виконання вправ « Кулька»,  «Вітерець і листочки»,  «Чарівна скринька», «Вітерець і вітрильник».

 

17

Розвиток номінативної, пізнавальної, регулюючої функції мовлення.

Формування вміння запам’ятовувати  слова на позначення самостійних частин мови сполученням основ (пішки + ходити = пішохід, хліб + булка = хлібобулочний)

 

18

Розвиток фонематичного,  і писемного мовлення.

Запам’ятовування ряд слів, за завданням педагога називає тільки ті з них, які починаються на певний звук.

 

19

Розвиток фонематичного,  і писемного мовлення та вміння запам’ятовувати прослуханий текст.

 Одноразове слухання віршованих мініатюр, коротких текстів з подальшим вмінням давати відповіді відповідно тексту.

 

20

Розвиток графічних вмінь

Виконання вправи « Домалюй за зразком» з  дотримуванням  пропорцій, вказаної кольорової гами та просторового розташування елементів

 

 

 

 

 

 

 

21

Розвиток конструктив-но-просторо-вих вмінь.

Виконання вправи « Розклади за зразком», « Розклади по пам’яті» із запропонованих фігур та їх частин різного кольору та величин відбирати потрібні та викласти предметну (сюжетну) картинку аналогічну запропонованій

 

Розвиток процесів мислення

 

22

Розвиток вербально – логічного мислення.

Формування вміння  класифікувати предмети за групами, називаючи кожну узагальнюючим словом. Завершувати розпочатий сюжет, відновлювати  пропущений (-і) фрагмент (-и) сюжету, спираючись на зміст прочитаного тексту.

 

23

Розвиток вербально – логічного мислення.

 Формування вміння  переказувати невеличкі тексти з використанням навідних питань зорових опор, алгоритмів.

 

24

Розвиток логічного мислення.

Формувати вміння продовжувати логічний ланцюжок, додаючи потрібне предметне зображення із запропонованих (ціле яблуко → яблуко надкушене → пів’яблука → недогризок).

 

25

Розвиток логічного мислення.

 Формувати вміння розв’язувати логічні задачі, по можливості пояснює власний хід думок (У тварини 2 праві ноги, 2 ліві ноги, 2 ноги спереду, 2 – позаду. Скільки ніг у тварини? Хто це міг бути?).

 

27

Розвиток мислиннєвих операцій абстрагування.

Формування вміння виписувати слова за алфавітом, абстрагуючись від інших ознак, підбір  спільнокореневих слів, вміння розуміти  та може пояснити їх значення.

 

28

Розвиток мислиннєвих операцій аналізу.

Формування вміння аналізувати цілісні предмети (їх зображення) та окремі складові, написані (почуті) слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29

Розвиток мислиннєвих операцій аналізу.

Формування вміння  аналізувати написане слово, виділяти орфограму, коментує правильне написання слова відповідно до вивченого правила (з опорою на зразок, з допомогою педагога).

 

Розвиток емоційно – вольової сфери.

 

30

Розвиток розуміння негативних та позитивних емоцій.

Виконання вправ « Вгадай емоцію», «На що схожа емоція», «Вправа тренуємо емоції».

 

31

Розвиток вміння визначати можливі причини гарного та поганого настрою.

Виконання вправи « Визнач емоцію за уривком казки»

 

32

Розвиток вміння відтворювати емоції

Виконання вправи « Дзеркало»            « Підбери емоцію».

 

 

33

Розвиток вміння називати передати , перетворювати та відтворювати емоційний стан.

Формування вміння  відтворювати свій емоційний стан за допомогою кольорів, форм, звуків, рухів (на папері, у предметах ліплення чи аплікації, при роботі з піском).

 

34

Розвиток вміння називати передати , перетворювати та відтворювати емоційний стан.

Формування вміння  відтворювати свій емоційний стан за допомогою кольорів, форм, звуків, рухів (на папері, у предметах ліплення чи аплікації, при роботі з піском).

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Царегородцева Марія Олександрівна
    Доброго вечора! Скажіть будь ласка, а це повна версія календарного плану? Скільки годин на тиждень?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шиш Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
12 жовтня 2020
Переглядів
9758
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку