Інтегрований курс
Мистецтво
(2 години на тиждень)
Рубля Т.Є. Мистецтво: підруч. інтегрованого курсу для 1кл. закл. загал. серед. Освіти/ Т.Є. Рубля, Т.Л. Щеглова, І.Л. Мед. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018. – 104 с.: іл.
№ з/п |
Дата |
Зміст уроку |
|
|
Мистецтво навколо нас. Види мистецтва. Професії людей, які займаються мистецтвом. Звуки: шумові, музичні. Виконання: поспівка про краплинки. Слухання: шум дощу. |
|
|
Мистецтво навколо нас. Організація робочого місця. Дотримання охайності та правил техніки безпеки. Визначення засобів виразності твору мистецтва. Зображення казкової хмаринки за уявою (графічні матеріали, фарби). |
|
|
Різнобарвний світ. Визначення засобів виразності твору мистецтва. Ознайомлення із кольорами веселки. Виконання: Н.Май «Веселка». Слухання: Е.Гріг «Метелик», А.Вівальді «Гроза». |
|
|
Різнобарвний світ. Використання різних кольорів і їх відтінків для створення візуальних образів. Хроматичні і ахроматичні кольори. Зображення веселки (фарби). |
|
|
Кольорова музика. Обговорення вражень, емоцій, які викликали твори мистецтва. Виконання: Л.Левін «Що нам осінь принесе?» Слухання: П.Чайковський «Осіння пісня». |
|
|
Кольорова музика. Використання різних кольорів і їх відтінків для створення візуальних образів. Основні, похідні і предметні кольори. Зображення кошика з дарами осені (фарби). |
|
|
Де живуть веселі нотки. Знайомство з нотним записом (нотний стан, скрипковий ключ, ноти в межах І октави). Виконання: українська народна пісня «Ой, єсть в лісі калина». |
|
|
Де живуть веселі нотки. Створення зображень графічними матеріалами. Використання різних ліній (прямі, хвилясті, ламані). Зображення контурних малюнків. |
|
|
Зображення плямою: силует. Ритм. Знайомство з нотним записом (тривалості звуків – ціла, половинна, чверть, восьма). Виконання: Р.Роджерс «До, ре, мі». Слухання: Р.Шуман «Сміливий вершник», «Веселий селянин». |
|
|
Зображення плямою: силует. Використання різних плям для створення візуальних образів. Виражальні можливості силуетної форми. Створення фантастичних симетричних відбитків, доповнення їх деталями (фарби). |
|
|
На лісовій галявині. Створення ритмічних послідовностей. Виконання: обробка М.Лисенка «Пісня лисички». Слухання: К.Дебюссі «Місячне сяйво». |
|
|
На лісовій галявині. Елементарне компонування елементів об’ємної композиції. Дотримання охайності та правил техніки безпеки. Ліплення з пластичних матеріалів грибів та яблук (робота в групах). |
|
|
Природне розмаїття. Властивості музичних звуків (висота). Створення ритмічних послідовностей. Слухання: П.Чайковський «Пісня жайворонка», «Баба-Яга». |
|
|
Природне розмаїття. Сприймання творів образотворчого мистецтва. Обговорення вражень, емоцій, які вони викликали. Пейзаж. Теплі і холодні кольори. Створення композиції «Планета палаючих вулканів» або «Планета крижаних гір та океанів» (фарби). |
|
|
Краса осіннього листя. Веселі нотки. Інсценізація пісні, створення театралізованих образів. Виконання: українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу». Слухання: А.Вівальді «Осінь». |
|
|
Краса осіннього листя. Дослідження довкілля, виявлення цікавих, незвичайних об’єктів для створення художніх образів. Робота з природними матеріалами. Створення букету-аплікації з осіннього листя (робота в групах). |
|
|
Пісенні візерунки. Пісня. Настрій пісні. Відтворення рухами характеру, темпу, ритму музики. Слухання: Н.Матвієнко «Колискова», українська народна пісня «Грицю, Грицю, до роботи!» |
|
|
Пісенні візерунки. Елементарна стилізація форм оздоблювальних елементів різних видів декоративно-прикладного мистецтва. Орнамент. Рапорт. Зображення орнаменту на папері в клітинку (графічні матеріали). |
|
|
Як створюється краса. Композитори, слухачі, виконавці. Інсценізація пісні, створення театралізованих образів. Виконання: українська народна пісня «Веселі гуси». Слухання: Е.Гріг «Ранок». |
|
|
Як створюється краса. Використання різних кольорів і їх відтінків для створення візуальних образів. Зображення сонячного і похмурого дня технікою «по вологому паперу» (фарби). |
|
|
Настрій у мистецтві. Танець. Види танців. Відтворення елементарних танцювальних елементів. Використання творів різних видів мистецтва для отримання задоволення. Виконання: пісня «Веселі гуси»з танцювальними рухами. Слухання: український народний танець «Гопак», П.Чайковський «Вальс квітів». |
|
|
Настрій у мистецтві. Використання творів різних видів мистецтва для отримання задоволення. Створення композиції «Танок осіннього листя зі сніжинками» (графічні матеріали). |
|
|
Парад моїх улюбленців. Марш. Відтворення рухами характеру, темпу, ритму музики. Виконання: А.Філіпенко «Гарний танець гопачок» із танцювальними рухами. Слухання: Є.Адамцевич «Запорізький марш», І.Парфенов «Ляльковий марш». |
|
|
Парад моїх улюбленців. Елементарне компонування елементів об’ємної композиції. Ліплення з пластичних матеріалів дитячих іграшок. |
|
|
Світ наповнений прикрасами. Темп. Відтворення рухами характеру, темпу, ритму музики. Виконання: «Гарний танець гопачок» у різних темпах. Слухання: Р.Шуман «Дід Мороз», К.Сен-Санс «Лебідь». |
|
|
Світ наповнений прикрасами. Порівняння природних форм з їх художнім (декоративним) трактуванням. Орнамент. Зображення калинового орнаменту за зразком (фарби). |
|
|
У світі порівнянь. Тембр. Порівняння музичних творів. Визначення засобів виразності твору мистецтва. Імпровізація на музичних інструментах. Відтворення рухами характеру, темпу, ритму музики. Слухання: М.Глінка «Полька», М.Скорик «Мелодія». Виконання: пісня «Морозець». |
|
|
У світі порівнянь. Форма предметів: проста, складна, плоска, об’ємна. Використання різних форм для створення візуальних образів. Зображення улюбленого транспорту на вибір (графічні матеріали). |
|
|
Новорічні свята. Темп мелодії колядок і щедрівок. Використання творів різних видів мистецтва для отримання задоволення. Виконання: колядка «Старий рік минає». Слухання: колядка «Добрий вечір тобі, пане господарю», українська народна пісня «Щедрик» в обробці М.Леонтовича. |
|
|
Новорічні свята. Створення зображень графічними матеріалами. Колективне виконання творчого задуму. Правила творчої співпраці, взаємодії, комунікації. Зображення казкового новорічного міста. |
|
|
Готуємось до Нового року. Створення ритмічних послідовностей. Виконання: Б.Фільц «Морозець». Слухання: щедрівка «Ой сивая, тая зозуленька». |
|
|
Готуємось до Нового року. Колективне виконання творчого задуму. Правила творчої співпраці, взаємодії, комунікації. Прикрашання місця, де навчаєшся, живеш. Виготовлення ялинкових прикрас. Прикрашання класної кімнати. |
|
|
Зимові сни. Мелодія – чарівність і неповторність музики. Створення елементарного ритмічного супроводу до пісні. Гра на музичних інструментах. Виконання: О.Янушкевич «Чому сніг лапатий» Слухання: П.Чайковський «Грудень». |
|
|
Зимові сни. Використання різних кольорів і їх відтінків для створення візуальних образів. «Зимовий пейзаж» (в різний час доби: ранок, день, вечір, ніч). |
|
|
Пригоди золотої рибки. Характер музичного твору. Добір із запропонованих слів-характеристик, що співзвучні особистим емоціям та враженням. Слухання: «Золоті рибки» з балету Р.Щедріна «Горбоконик», К.Сен-Санс «Акваріум». |
|
|
Пригоди золотої рибки. Використання образотворчої діяльності для задоволення та поліпшення емоційного стану. «Золота рибка» (фарби). |
|
|
Що я люблю. Створення ритмічних послідовностей. Слухання: музичні уривки з балету Карена Хачатуряна «Цибулино». |
|
|
Що я люблю. Використання різних форм, кольорів і їх відтінків для створення візуальних образів. Натюрморт. Малювання натюрморту з улюблених овочів та фруктів. |
|
|
Пригоди чарівного потяга. Акомпанемент. Створення ритмічних послідовностей. Виконання: поспівка «Прилетіли журавлі». |
|
|
Пригоди чарівного потяга. Порівняння образів довкілля з їх художнім (декоративним) трактуванням. Малювання чарівного потягу з вагончиками. |
|
|
Танець метеликів. Характер музичного твору. Імпровізація голосом, пластикою. Використання музичної діяльності для задоволення та поліпшення емоційного стану. Виконання: М.Ведмедер «Жук танцює». Слухання: Е.Гріг «Метелик». |
|
|
Танець метеликів. Колективне виконання творчого задуму. Правила творчої співпраці, взаємодії, комунікації. Колективне створення композиції «Танець метеликів». |
|
|
Подарунок для родини. Використання творів різних видів мистецтва для отримання задоволення. Виконання: О.Янушкевич «Мама і я». Слухання: В.Кобринович «Мамині руки». |
|
|
Подарунок для родини. Елементарне компонування елементів площинної композиції. Презентація та характеристика власних творчих досягнень. Зображення букету весняних квітів у подарунок для своєї родини. |
|
|
Домашні улюбленці. Тембр, характер твору. Визначення засобів виразності твору мистецтва. Слухання: В.Сокольський «Пташка». |
|
|
Домашні улюбленці. Сприймання творів скульптури. Обговорення вражень, емоцій, які вони викликали. Ліплення з пластичних матеріалів свійських тварин за зразком (робота в групах). |
|
|
Весняна хустинка. Веснянки, хороводи. Відтворення елементарних танцювальних елементів. Виконання: веснянка «Вийди, вийди, сонечко». Слухання: веснянка «Прийди, прийди, весно красна». |
|
|
Весняна хустинка. Вирізування, конструювання з паперу. Елементарне компонування елементів площинної композиції. Орнамент у квадраті. Аплікація «Весняна хустинка». |
|
|
Мистецьке місто. Відтворення рухами характеру, темпу, ритму музики. Виконання: веснянка «Вийди, вийди, сонечко». Слухання: Р.Шуман «Веселий селянин», М. Скорик «Народний танець». |
|
|
Мистецьке місто. Використання різних форм для створення візуальних образів. Створення казкового будинку за допомогою геометричних фігур. |
|
|
Весняний хоровод. Пісня-хоровод, пісня-танець. Відтворення елементарних танцювальних елементів. Виконання: веснянка «Ой минула вже зима» з танцювальними рухами. |
|
|
Весняний хоровод. Вирізування, конструювання з паперу. Елементарне компонування елементів об’ємної композиції. Створення весняного віночку із кольорового паперу. |
|
|
Весну зустрічаємо. Інструментальна та вокальна музика. Імпровізація засобами пантоміми (міміка, жести). Виконання: веснянки «Вийди, вийди, сонечко», «Ой минула вже зима». Слухання: Е.Гріг «Навесні». |
|
|
Весну зустрічаємо. Створення зображення фарбами. Дотримання охайності та правил техніки безпеки. Малювання квітучої гілочки. |
|
|
Дитячі іграшки. Імпровізація голосом, пластикою, на музичних інструментах. Виконання: поспівка «Лис та їжак», А.Житкевич «Семеро гномів». Слухання: П.Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька». |
|
|
Дитячі іграшки. Створення зображення графічними матеріалами. Малювання іграшкового гнома за зразком. |
|
|
Казка. Казкові персонажі. Знайомство з деякими видами театру (балет). Визначення засобів виразності твору мистецтва. Виконання: О.Янушкевич «А ми любимо читати». Слухання: вальс з балету «Спляча красуня» П.Чайковського. |
|
|
Казка. Знайомство з деякими видами театру (ляльковий театр). Створення ілюстрації до казки «Колобок» за зразком. |
|
|
Театральна подорож. Знайомство з деякими видами театру (опера, балет). Імпровізація засобами пантоміми (міміка, жести). Виконання: А.Житкевич «Семеро гномів». Слухання: П.Чайковський «Танець Феї Драже» з балету «Лускунчик». |
|
|
Театральна подорож. Знайомство з деякими видами театру. Інсценізація казки «Колобок». Створення паперової театральної маски. |
|
|
Улюблені мультфільми. Знайомство з деякими видами кіномистецтва. Гра на музичних інструментах. Виконання: О.Янушкевич «А ми любимо читати», «Веселий музикант» з танцювальними рухами. |
|
|
Улюблені мультфільми. Знайомство з деякими видами кіномистецтва (анімаційні фільми). Малювання улюбленого мультяшного персонажа. |
|
|
Космічна подорож. Знайомство з деякими видами кіномистецтва (анімаційні фільми). Інсценізація (виконання нескладних ролей), етюди-наслідування. Виконання: М.Ведмедері «Дивина» з танцювальними рухами. Слухання: головна тема з мультфільму «Таємниця третьої планети». |
|
|
Космічна подорож. Презентація та характеристика власних творчих досягнень. Участь у шкільній виставці творчих робіт. Малювання за уявою (або за зразком) «Подорож до невідомої планети. |
|
|
Морське царство. Знайомство з деякими видами театру та кіномистецтва. Слухання: тема моря з опери «Садко», музика до кінофільму «Людина-амфібія». |
|
|
Морське царство. Дослідження довкілля, виявлення цікавих, незвичайних об’єктів для створення художніх образів. Малювання акваріуму з морськими мешканцями. |
|
|
Скоро літо. Обговорення вражень, емоцій, які викликали твори мистецтва. Добір із запропонованих слів-характеристик, що співзвучні особистим емоціям та враженням. Виконання: О.Янушкевич «Літо золоте». Слухання: П.Чайковський «Літо». |
|
|
Скоро літо. Презентація та характеристика власних творчих досягнень. Малювання «Мрії про літній відпочинок». |