Календарне планування "Мистецтво 1 клас" НУШ до підручника Рубля Т.Є.

Про матеріал
Календарне планування інтегрованого курсу "Мистецтво" 1 клас НУШ (музичне та образотворче) з прописаним змістом навчання за програмою Савченко О.Я. до підручника Рубля Т.Є. «Мистецтво 1клас».
Перегляд файлу

Інтегрований курс

Мистецтво

(2 години на тиждень)

Рубля Т.Є.                                                                                                                                                                            Мистецтво: підруч. інтегрованого курсу для 1кл. закл. загал. серед. Освіти/ Т.Є. Рубля, Т.Л. Щеглова, І.Л. Мед. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018. – 104 с.: іл.

 

з/п

Дата

Зміст уроку

 

 

Мистецтво навколо нас. Види мистецтва. Професії людей, які займаються мистецтвом. Звуки: шумові, музичні. Виконання: поспівка про краплинки.  Слухання: шум дощу.

 

 

Мистецтво навколо нас. Організація робочого місця. Дотримання охайності та правил техніки безпеки. Визначення засобів виразності твору мистецтва. Зображення казкової хмаринки за уявою (графічні матеріали, фарби).

 

 

Різнобарвний світ. Визначення засобів виразності твору мистецтва. Ознайомлення із кольорами веселки. Виконання: Н.Май «Веселка».   Слухання: Е.Гріг «Метелик», А.Вівальді «Гроза».

 

 

Різнобарвний світ. Використання різних кольорів і їх відтінків для створення візуальних образів. Хроматичні і ахроматичні кольори. Зображення веселки (фарби).

 

 

Кольорова музика. Обговорення вражень, емоцій, які викликали твори мистецтва. Виконання: Л.Левін «Що нам осінь принесе?» Слухання:

П.Чайковський «Осіння пісня».

 

 

Кольорова музика. Використання різних кольорів і їх відтінків для створення візуальних образів. Основні, похідні і предметні кольори. Зображення кошика з дарами осені (фарби).

 

 

Де живуть веселі нотки. Знайомство з нотним записом (нотний стан, скрипковий ключ, ноти в межах І октави). Виконання: українська народна пісня «Ой, єсть в лісі калина».

 

 

Де живуть веселі нотки. Створення зображень графічними матеріалами. Використання різних ліній (прямі, хвилясті, ламані). Зображення контурних малюнків.

 

 

Зображення плямою: силует. Ритм. Знайомство з нотним записом (тривалості звуків – ціла, половинна, чверть, восьма). Виконання: Р.Роджерс «До, ре, мі». Слухання: Р.Шуман «Сміливий вершник», «Веселий селянин».

 

 

Зображення плямою: силует. Використання різних плям для створення візуальних образів. Виражальні можливості силуетної форми. Створення фантастичних симетричних відбитків, доповнення їх деталями (фарби).

 

 

На лісовій галявині. Створення ритмічних послідовностей. Виконання: обробка М.Лисенка «Пісня лисички». Слухання: К.Дебюссі «Місячне сяйво».

 

 

На лісовій галявині. Елементарне компонування елементів об’ємної композиції. Дотримання охайності та правил техніки безпеки. Ліплення з пластичних матеріалів грибів та яблук (робота в групах).

 

 

Природне розмаїття. Властивості музичних звуків (висота). Створення ритмічних послідовностей. Слухання: П.Чайковський «Пісня жайворонка», «Баба-Яга».

 

 

Природне розмаїття. Сприймання творів образотворчого мистецтва. Обговорення вражень, емоцій, які вони викликали. Пейзаж. Теплі і холодні кольори. Створення композиції «Планета палаючих вулканів» або «Планета крижаних гір та океанів» (фарби).

 

 

Краса осіннього листя. Веселі нотки. Інсценізація пісні, створення театралізованих образів. Виконання: українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу». Слухання: А.Вівальді «Осінь».

 

 

Краса осіннього листя. Дослідження довкілля, виявлення цікавих, незвичайних об’єктів для створення художніх образів. Робота з природними матеріалами. Створення букету-аплікації з осіннього листя (робота в групах).

 

 

Пісенні візерунки. Пісня. Настрій пісні. Відтворення рухами характеру, темпу, ритму музики. Слухання: Н.Матвієнко «Колискова», українська народна пісня «Грицю, Грицю, до роботи!»

 

 

Пісенні візерунки. Елементарна стилізація форм оздоблювальних елементів різних видів декоративно-прикладного мистецтва. Орнамент. Рапорт. Зображення орнаменту на папері в клітинку (графічні матеріали).

 

 

Як створюється краса. Композитори, слухачі, виконавці. Інсценізація пісні, створення театралізованих образів. Виконання: українська народна пісня «Веселі гуси». Слухання: Е.Гріг «Ранок».

 

 

Як створюється краса. Використання різних кольорів і їх відтінків для створення візуальних образів. Зображення сонячного і похмурого дня технікою «по вологому паперу» (фарби).

 

 

Настрій у мистецтві. Танець. Види танців. Відтворення елементарних танцювальних елементів. Використання творів різних видів мистецтва для отримання задоволення. Виконання: пісня «Веселі гуси»з танцювальними рухами. Слухання: український народний танець «Гопак», П.Чайковський «Вальс квітів».

 

 

Настрій у мистецтві. Використання творів різних видів мистецтва для отримання задоволення. Створення композиції «Танок осіннього листя зі сніжинками» (графічні матеріали).

 

 

Парад моїх улюбленців. Марш. Відтворення рухами характеру, темпу, ритму музики. Виконання: А.Філіпенко «Гарний танець гопачок» із танцювальними рухами. Слухання: Є.Адамцевич «Запорізький марш», І.Парфенов «Ляльковий марш».

 

 

Парад моїх улюбленців. Елементарне компонування елементів об’ємної композиції. Ліплення з пластичних матеріалів дитячих іграшок.

 

 

Світ наповнений прикрасами. Темп. Відтворення рухами характеру, темпу, ритму музики. Виконання: «Гарний танець гопачок» у різних темпах. Слухання: Р.Шуман «Дід Мороз», К.Сен-Санс «Лебідь».

 

 

Світ наповнений прикрасами. Порівняння природних форм з їх художнім (декоративним) трактуванням. Орнамент. Зображення калинового орнаменту за зразком (фарби).

 

 

У світі порівнянь. Тембр. Порівняння музичних творів. Визначення засобів виразності твору мистецтва. Імпровізація на музичних інструментах. Відтворення рухами характеру, темпу, ритму музики. Слухання: М.Глінка «Полька», М.Скорик «Мелодія». Виконання: пісня «Морозець».

 

 

У світі порівнянь. Форма предметів: проста, складна, плоска, об’ємна. Використання різних форм для створення візуальних образів. Зображення улюбленого транспорту на вибір (графічні матеріали).

 

 

Новорічні свята. Темп мелодії колядок і щедрівок. Використання творів різних видів мистецтва для отримання задоволення. Виконання: колядка «Старий рік минає».   Слухання: колядка «Добрий вечір тобі, пане господарю», українська народна пісня «Щедрик» в обробці

М.Леонтовича.

 

 

Новорічні свята. Створення зображень графічними матеріалами. Колективне виконання творчого задуму. Правила творчої співпраці, взаємодії, комунікації. Зображення казкового новорічного міста.

 

 

Готуємось до Нового року. Створення ритмічних послідовностей. Виконання: Б.Фільц «Морозець».  Слухання: щедрівка «Ой сивая, тая зозуленька».

 

 

Готуємось до Нового року. Колективне виконання творчого задуму. Правила творчої співпраці, взаємодії, комунікації. Прикрашання місця, де навчаєшся, живеш. Виготовлення ялинкових прикрас. Прикрашання класної кімнати.

 

 

Зимові сни. Мелодія – чарівність і неповторність музики. Створення елементарного ритмічного супроводу до пісні. Гра на музичних інструментах. Виконання: О.Янушкевич «Чому сніг лапатий»  Слухання: П.Чайковський «Грудень».

 

 

Зимові сни. Використання різних кольорів і їх відтінків для створення візуальних образів. «Зимовий пейзаж» (в різний час доби: ранок, день, вечір, ніч).

 

 

Пригоди золотої рибки. Характер музичного твору. Добір із запропонованих слів-характеристик, що співзвучні  особистим емоціям та враженням. Слухання: «Золоті рибки» з балету Р.Щедріна «Горбоконик», К.Сен-Санс «Акваріум».

 

 

Пригоди золотої рибки. Використання образотворчої діяльності для задоволення та поліпшення емоційного стану. «Золота рибка» (фарби).

 

 

Що я люблю. Створення ритмічних послідовностей. Слухання: музичні уривки з балету Карена Хачатуряна «Цибулино».

 

 

Що я люблю. Використання різних форм, кольорів і їх відтінків для створення візуальних образів. Натюрморт. Малювання натюрморту з улюблених овочів та фруктів.

 

 

Пригоди чарівного потяга. Акомпанемент. Створення ритмічних послідовностей. Виконання: поспівка «Прилетіли журавлі».

 

 

Пригоди чарівного потяга. Порівняння образів довкілля з їх художнім (декоративним) трактуванням. Малювання чарівного потягу з вагончиками.

 

 

Танець метеликів. Характер музичного твору. Імпровізація голосом, пластикою. Використання музичної діяльності для задоволення та поліпшення емоційного стану. Виконання: М.Ведмедер «Жук танцює». Слухання: Е.Гріг «Метелик».

 

 

Танець метеликів. Колективне виконання творчого задуму. Правила творчої співпраці, взаємодії, комунікації. Колективне створення композиції «Танець метеликів».

 

 

Подарунок для родини. Використання творів різних видів мистецтва для отримання задоволення. Виконання: О.Янушкевич «Мама і я».  Слухання: В.Кобринович «Мамині руки».

 

 

Подарунок для родини. Елементарне компонування елементів площинної композиції. Презентація та характеристика власних творчих досягнень. Зображення букету весняних квітів у подарунок для своєї родини.

 

 

Домашні улюбленці. Тембр, характер твору. Визначення засобів виразності твору мистецтва.  Слухання: В.Сокольський «Пташка».

 

 

Домашні улюбленці. Сприймання творів скульптури. Обговорення вражень, емоцій, які вони викликали. Ліплення з пластичних матеріалів свійських тварин за зразком (робота в групах).

 

 

Весняна хустинка. Веснянки, хороводи. Відтворення елементарних танцювальних елементів. Виконання: веснянка «Вийди, вийди, сонечко».  Слухання: веснянка «Прийди, прийди, весно красна».

 

 

Весняна хустинка. Вирізування, конструювання з паперу. Елементарне компонування елементів площинної композиції. Орнамент у квадраті. Аплікація «Весняна хустинка».

 

 

Мистецьке місто. Відтворення рухами характеру, темпу, ритму музики. Виконання: веснянка «Вийди, вийди, сонечко». Слухання:

Р.Шуман «Веселий селянин», М. Скорик «Народний танець».

 

 

Мистецьке місто. Використання різних форм для створення візуальних образів. Створення казкового будинку за допомогою геометричних фігур.

 

 

Весняний хоровод. Пісня-хоровод, пісня-танець. Відтворення елементарних танцювальних елементів. Виконання: веснянка «Ой минула вже зима» з танцювальними рухами.

 

 

Весняний хоровод. Вирізування, конструювання з паперу. Елементарне компонування елементів об’ємної композиції. Створення весняного віночку із кольорового паперу.

 

 

Весну зустрічаємо. Інструментальна та вокальна музика. Імпровізація засобами пантоміми (міміка, жести). Виконання: веснянки «Вийди, вийди, сонечко», «Ой минула вже зима». Слухання: Е.Гріг «Навесні».

 

 

Весну зустрічаємо. Створення зображення фарбами. Дотримання охайності та правил техніки безпеки. Малювання квітучої гілочки.

 

 

Дитячі іграшки. Імпровізація голосом, пластикою, на музичних інструментах. Виконання: поспівка «Лис та їжак», А.Житкевич «Семеро гномів». Слухання: П.Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька».

 

 

Дитячі іграшки. Створення зображення графічними матеріалами. Малювання іграшкового гнома за зразком.

 

 

Казка. Казкові персонажі. Знайомство з деякими видами театру (балет). Визначення засобів виразності твору мистецтва. Виконання:

О.Янушкевич «А ми любимо читати». Слухання: вальс з балету «Спляча красуня» П.Чайковського.

 

 

Казка. Знайомство з деякими видами театру (ляльковий театр). Створення ілюстрації до казки «Колобок» за зразком.

 

 

Театральна подорож. Знайомство з деякими видами театру (опера, балет). Імпровізація засобами пантоміми (міміка, жести). Виконання: А.Житкевич «Семеро гномів». Слухання: П.Чайковський «Танець Феї Драже» з балету «Лускунчик».

 

 

Театральна подорож. Знайомство з деякими видами театру. Інсценізація казки «Колобок». Створення паперової театральної маски.

 

 

Улюблені мультфільми. Знайомство з деякими видами кіномистецтва. Гра на музичних інструментах. Виконання:

О.Янушкевич «А ми любимо читати», «Веселий музикант» з танцювальними рухами.

 

 

Улюблені мультфільми. Знайомство з деякими видами кіномистецтва (анімаційні фільми). Малювання улюбленого мультяшного персонажа.

 

 

Космічна подорож. Знайомство з деякими видами кіномистецтва (анімаційні фільми). Інсценізація (виконання нескладних ролей), етюди-наслідування. Виконання: М.Ведмедері «Дивина» з танцювальними рухами. Слухання: головна тема з мультфільму «Таємниця третьої планети».

 

 

Космічна подорож. Презентація та характеристика власних творчих досягнень. Участь у шкільній виставці творчих робіт. Малювання за уявою (або за зразком) «Подорож до невідомої планети.

 

 

Морське царство. Знайомство з деякими видами театру та кіномистецтва. Слухання: тема моря з опери «Садко», музика до кінофільму «Людина-амфібія».

 

 

Морське царство. Дослідження довкілля, виявлення цікавих, незвичайних об’єктів для створення художніх образів. Малювання акваріуму з морськими мешканцями.

 

 

Скоро літо. Обговорення вражень, емоцій, які викликали твори мистецтва. Добір із запропонованих слів-характеристик, що співзвучні  особистим емоціям та враженням. Виконання: О.Янушкевич «Літо золоте».  Слухання: П.Чайковський «Літо».

 

 

Скоро літо. Презентація та характеристика власних творчих досягнень. Малювання «Мрії про літній відпочинок».

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Планування
Додано
5 січня 2023
Переглядів
7896
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку