Математика для 3 класу (у 2-х частинах).
(автори Ольга Гісь, Ірина Філяк)
175 годин на рік, 5 годин на тиждень, 5 годин резервні
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
І семестр |
|||
Коригуюче навчання. Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
|||
|
Нумерація чисел у межах 100. Натуральні числа. Числа кожного десятка першої сотні. Характеристика числа (ст.9-11) |
|
|
|
Число десятків, число одиниць, загальна кількість одиниць у числі. Розрядна таблиця. Порівняння чисел(ст.12-14) |
|
|
|
Арифметичні дії додавання і віднімання. Розв’язування задач на 2 дії, які є комбінаціями простих задач(ст.15-18) |
|
|
|
Прийоми усного додавання і віднімання. Схематичний рисунок як допоміжна модель задачі(ст.18-22) Діагностування навченості учнів |
|
|
|
Компоненти та результати дій додавання і віднімання. Взаємозв'язок між додаванням та відніманням(ст.23-24) |
|
|
|
Компоненти та результати дій додавання і віднімання. Взаємозв'язок між додаванням та відніманням(ст.25-26) |
|
|
|
Перевірка правильності виконання дій додавання і віднімання. Пряма й обернена задачі. Задача на знаходження третього доданка(ст.27-30)Діагностування навченості учнів |
|
|
|
Задачі на різницеве порівняння. Складання оберненої задачі. Дослідження задачі(ст.30-32) |
|
|
|
Арифметична дія множення. Повторення таблиць множенн 2–5. Розв’язування задач на множення(ст.33-37) |
|
|
|
Пропедевтика до вивчення таблиць множення чисел 6–9(ст.38-41) |
|
|
|
Таблиці множення чисел 6–9(ст.41-44) |
|
|
|
Арифметична дія ділення. Таблиці ділення на 2–5. Ознака парності чисел. Розв’язування задач на ділення і складання обернених(ст.44-48)Діагностування навченості учнів |
|
|
|
Арифметична дія ділення. Таблиці ділення на 2–5. Ознака парності чисел. Розв’язування задач на ділення і складання обернених(ст.44-48) |
|
|
|
Компоненти дій множення і ділення. Таблиці ділення на 6 і на 7. Взаємозв’язок між діями множення та ділення(ст.49-52) |
|
|
|
Таблиці ділення на 8 і на 9(ст.53-56) |
|
|
|
Перевірка правильності виконання дій множення і ділення. Збільшення і зменшення числа у кілька разів(ст.56-59) |
|
|
|
Складання задач за коротким записом як допоміжною моделлю задачі(ст.60-62) |
|
|
|
Задачі на кратне порівняння. Складання обернених до них.(ст.62-65) Діагностування навченості учнів |
|
|
|
Задачі на кратне порівняння. Складання обернених до них. Задачі міжпредметного змісту на роботу з табличними даними(ст.62-65) |
|
|
|
Закріплення знань таблиць множення і ділення та вмінь їх застосовувати. Розв’язування задач(ст.65-68) |
|
|
|
Математичний ярмарок |
|
|
|
Математичний ярмарок |
|
|
|
Тематична діагностувальна робота № 1 |
|
|
Математичні вирази. Рівності. Нерівності |
|||
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Числові вирази. Порядок виконання дій у числових виразах. Різні способи читання виразів(ст.68-72) |
|
|
|
Складання виразу до задачі(ст.73-75) |
|
|
|
Вирази зі змінною. Знаходження значення виразу при заданих значеннях змінної. Задачі з буквеними даними(ст.76-78) |
|
|
|
Буквені вирази. Переставний та сполучний закони додавання. Властивості арифметичних дій. Задачі з буквеними даними(ст.78-82) |
|
|
|
Переставний закон множення(ст.83-87) Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць, що сформульовані у непрямій формі(ст.87-89) |
|
|
|
Задачі на збільшення та зменшення числа у кілька разів, сформульовані в непрямій формі. Аналіз задач і добір виразів(ст.90-93) |
|
|
|
Знаходження невідомих компонентів дій першого ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівнянням(ст.94-97) |
|
|
|
Правильні і неправильні числові рівності та нерівності. Прості рівняння. Розв'язування рівнянь з діями першого ступеня(ст.97-
100) |
|
|
|
Знаходження невідомих компонентів дій другого ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівнянням(ст.100-103) |
|
|
|
Знаходження невідомих компонентів дій другого ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівнянням(ст.100-103) |
|
|
|
Розв’язування рівнянь з діями другого ступеня(ст.103-106) Сам.робота |
|
|
|
Нерівність зі змінною. Знаходження розв’язків нерівності зі змінною(ст.106-109) |
|
|
Величини |
|||
|
Довжина як властивість навколишнього світу. Одиниці вимірювання довжини: метр, дециметр, сантиметр, міліметр(ст.-109-113) |
|
|
|
Довжина як властивість навколишнього світу. Одиниці вимірювання довжини: метр, дециметр, сантиметр, міліметр(ст.113-116) |
|
|
|
Розв’язування задач з одиницями довжини (ст.113-116) |
|
|
|
Тематична діагностувальна робота № 2 |
|
|
Просторові відношення. Геометричні фігури |
|||
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Пряма, промінь, відрізок. Прямі і криві. Замкнені тa незамкнені лінії. Ламана. Довжина ламаної(ст.116-120) |
|
|
|
Пряма, промінь, відрізок. Прямі і криві. Замкнені тa незамкнені лінії. Ламана. Довжина ламаної(ст.116-120) |
|
|
|
Кути. Прямий кут, непрямі кути. Многокутник та його елементи(ст.120-125) |
|
|
|
Характерні ознаки прямокутника і квадрата. Побудова прямокутника і квадрата із заданими довжинами сторін(ст.125-128) |
|
|
|
Периметр прямокутника і квадрата. Задачі на знаходження периметра прямокутника і квадрата(ст.128-131) |
|
|
|
Задачі на знаходження сторони квадрата за відомим периметром(ст.131-132) |
|
|
|
Закріплення знань, умінь і навичок з теми «Периметр прямокутника «квадрата»(ст.133-135) |
|
|
|
Коло і круг. Елементи кола й круга: центр, радіус, діаметр та їх позначення. Побудова кола (круга) за допомогою шаблону(ст.136-139) |
|
|
|
Задачі, що передбачають розвиток уміння розрізняти елементи кола і круга(ст.113-116) |
|
|
|
Задачі, що передбачають розвиток уміння розрізняти елементи кола і круга(ст.139-142) Сам.робота |
|
|
Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
|||
|
Лічильна одиниця «сотня». Лічба сотнями. Порівняння сотень. Арифметичні дії над сотнями(ст.143-147) |
|
|
|
Лічба у межах тисячі. Трицифрові числа Розрядний склад числа. Читання чисел за розрядною таблицею(ст.148-152) |
|
|
|
Утворення трицифрових чисел. Лічба одиницями, десятками, сотнями(ст.152-156) |
|
|
|
Утворення трицифрових чисел. Лічба одиницями, десятками, сотнями(ст.152-156) |
|
|
|
Закріплення знань, умінь і навичок(ст.157-159) |
|
|
|
Розклад чисел на розрядні доданки(ст.159-162) |
|
|
|
Віднімання одного з розрядних доданків. Нестандартний розклад трицифрового числа(ст.162-164) |
|
|
|
Додавання та віднімання суми двох розрядних доданків. Розв’язування задач (ст.165-167) |
|
|
|
Визначення загальної кількості одиниць, десятків і сотень у числі(ст.167-171) |
|
|
|
Збільшення та зменшення числа у 10 і 100 разів. Ознаки подільності на 2,5,10 (ст.171-175) |
|
|
|
Місце числа в натуральному ряді. Порівняння чисел(ст.176-178) |
|
|
|
Закріплення вмінь порівнювати числа(ст.179-182) |
|
|
|
Удосконалення вмінь порівнювати числа. Розв’язування задач(ст.182-184) |
|
|
|
Тематична діагностувальна робота № 3 |
|
|
Величини |
|||
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Довжина. Кілометр(ст.185-188) |
|
|
|
Довжина. Кілометр(ст.185-188) |
|
|
Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
|||
|
Збільшення та зменшення трицифрового числа на 1(ст.189-192) |
|
|
|
Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач(ст.193-196) |
|
|
|
Вибір схеми розв’язування задачі відповідно до запитання. Складання задачі за числовими даними і схемою(ст.196-198) |
|
|
|
Множення і ділення круглого числа на одноцифрове число. Розв’язування задач(ст.198-201) |
|
|
|
Ділення круглого числа на кругле двома способами. Ознайомлення із задачею на знаходження четвертого пропорційного(ст.201-206) |
|
|
|
Ділення круглого числа на кругле двома способами. Ознайомлення із задачею на знаходження четвертого пропорційного(ст.201-206) |
|
|
|
Закріплення знань, умінь і навичок. Ділення круглих чисел. Розв’язування задач(ст.209-210) |
|
|
|
Складання і розв’язування задач. Доповнення задачі, оберненої до даної(ст.211-216) |
|
|
|
Множення одноцифрового числа на кругле і ділення круглого числа на кругле шляхом послідовного множення (ділення)(ст.216-218) |
|
|
|
Тематична діагностувальна робота № 4 |
|
|
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Творча робота над задачею. Закріплення знань, умінь і навичок.(ст.219-223) |
|
|
Математика для 3 класу (у 2-х частинах) (автори Ольга Гісь, Ірина Філяк) 175 годин на рік, 5 годин на тиждень, 5 годин резервні ІІ семестр |
||||
№ |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
|
Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
||||
|
|
Додавання виду 350 + 200, 350 + 20. Віднімання виду 350 - 200, 350 – 20 (ст. 6-9) |
|
|
|
|
Закріплення навичок усного додавання і віднімання вивчених видів(ст. 9-11) |
|
|
|
|
Додавання виду 350 + 240. Віднімання виду 350 - 240(ст. 11-14) |
|
|
|
|
Додавання виду 260 + 40. Віднімання виду 300 - 70. Задача на знаходження четвертого пропорційного (другий вид)(ст. 15-18) |
|
|
|
|
Додавання виду 70 + 60, 260 + 50 частинами(ст. 18-21) |
|
|
|
|
Віднімання виду 120 - 50 частинами: способом розкладання від’ємника на зручні доданки(ст. 21-24) |
|
|
|
|
Додавання виду 380 + 120. Віднімання виду 500 - 340(ст. 24-27) |
|
|
|
|
Додавання виду 380 + 120. Віднімання виду 500 - 340(ст. 24-27) |
|
|
|
|
Додавання виду 350 + 170(ст. 28-30) |
|
|
|
|
Віднімання виду 350 - 170 двома способами(ст. 31-33) |
|
|
|
|
Закріплення вмінь усно додавати і віднімати круглі трицифрові числа(ст. 34-36) |
|
|
|
|
Округлення чисел до десятків, до сотень(ст. 36-39) |
|
|
|
|
Додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень(ст. 39-42) |
|
|
|
|
Тематична діагностувальна робота |
|
|
|
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Алгоритм виконання письмового додавання й віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд(ст. 42-46) |
|
|
|
|
Алгоритм виконання письмового додавання й віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд(ст. 42-46) |
|
|
|
|
Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд (ст. 47-50) |
|
|
|
|
Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Письмове додавання у випадку кількох доданків(ст. 50-54) |
|
|
|
|
Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Письмове додавання у випадку кількох доданків(ст. 54-57) |
|
|
|
|
Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд(ст. 54-57) |
|
|
|
|
Письмове віднімання трицифрових чисел, коли зменшуване містить нулі в різних розрядах (ст. 57-60)
|
|
|
|
|
Письмове віднімання трицифрових чисел, коли зменшуване містить нулі в різних розрядах. Розв’язування задач(ст. 60-64) |
|
|
|
|
Письмове віднімання трицифрових чисел, коли зменшуване містить нулі в різних розрядах. Розв’язування задач(ст. 64-72) |
|
|
|
|
Письмове віднімання чисел із переходом через розряд. Перевірка правильності обчислень(ст. 64-72) |
|
|
|
|
Письмове віднімання чисел із переходом через розряд. Перевірка правильності обчислень(ст. 64-72) Сам.робота |
|
|
Величини. Сюжетні задачі |
||||
|
|
Одиниці часу: тисячоліття, століття, десятиліття, рік. Перетворення іменованих чисел(ст. 72-75) |
|
|
|
|
Одиниці часу: тисячоліття, століття, десятиліття, рік. Перетворення іменованих чисел(ст. 72-75) |
|
|
|
|
Одиниці часу: рік, місяць, тиждень, доба. Календар. Порівняння іменованих чисел та дії над ними(ст. 76-79) |
|
|
|
|
Одиниці часу: рік, місяць, тиждень, доба. Календар. Порівняння іменованих чисел та дії над ними(ст. 76-79) |
|
|
|
|
Одиниці часу: доба, година, хвилина, секунда. Дії над іменованими числами(ст. 80-83) |
|
|
|
|
Одиниці часу: доба, година, хвилина, секунда. Дії над іменованими числами(ст. 80-83) |
|
|
|
|
Перетворення іменованих чисел та дії над ними(ст. 83-86) |
|
|
|
|
Два способи називання часу за годинником. Розв’язування задач на визначення тривалості події(ст. 86-89) |
|
|
|
|
Визначення часу за годинником. Визначення тривалості події, часу початку і закінчення події(ст. 90-94) |
|
|
|
|
Визначення часу за годинником. Визначення тривалості події, часу початку і закінчення події(ст. 90-94) |
|
|
|
|
Визначення часу за електронним годинником. Задачі на визначення тривалості події(ст. 95-97) |
|
|
|
|
Задачі з одиницями часу(ст. 97-100) |
|
|
|
|
Закріплення знань, умінь і навичок з теми «Час»(ст. 100-105) |
|
|
|
|
Тематична діагностувальна робота |
|
|
Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
||||
|
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Прості задачі, що містять трійки взаємопов’язаних величин, та обернені до них(ст. 106-110) |
|
|
|
|
Прості задачі, що містять трійки взаємопов’язаних величин, та обернені до них(ст. 106-110) |
|
|
|
|
Множення суми на число і числа на суму(ст. 111-114) |
|
|
|
|
Множення виду 24 • 3, 240 • 3, 204 • 3, 4 • 23, 4 • 230, 4 • 203. Розв’язування задач(ст. 114-117) |
|
|
|
|
Множення трицифрового числа на одноцифрове і одноцифрового — на трицифрове(ст. 118-120) |
|
|
|
|
Сполучний закон множення. Пропедевтика розв’язування задач на спільну роботу(ст. 121-123) |
|
|
|
|
Задача на спільну роботу та обернена до неї(ст. 124-126) |
|
|
|
|
Задача на спільну роботу та обернена до неї(ст. 124-126) |
|
|
|
|
Правило ділення суми на число. Розв’язування задач на спільну роботу та складання виразу до неї(ст. 127-129) |
|
|
|
|
Ділення двоцифрового, трицифрового числа на одноцифрове виду 39 : 3, 63 : 3, 396 : 3. Розв’язування задач(ст. 129-132) |
|
|
|
|
Ділення двоцифрового, трицифрового числа на одноцифрове виду 42 : 3, 112 : 7(ст. 132-135) |
|
|
|
|
Закріплення знань, умінь і навичок ділити двоцифрове, трицифрове число на одноцифрове(ст. 135-137) |
|
|
|
|
Закріплення знань, умінь і навичок ділити двоцифрове, трицифрове число на одноцифрове(ст.135-137) |
|
|
|
|
Ділення круглого числа на кругле виду 420 : 20. Задача на подвійне зведення до одиниці(ст. 138-141) |
|
|
|
|
Розв’язування задач на подвійне зведення до одиниці. Обернені до них задачі(ст. 141-143) |
|
|
|
|
Ділення виду 51 : 17 способом підбору(ст. 144-146) |
|
|
|
|
Ділення виду 51 : 17 способом підбору(ст. 144-146) |
|
|
|
|
Обчислення виразів виду 64 : 16 способом послідовного ділення(ст. 147-149) |
|
|
|
|
Обчислення виразів виду 64 : 16 способом послідовного ділення(ст.147-149) |
|
|
|
|
Закріплення знань, умінь і навичок. Творча робота над задачею(ст. 150-155) |
|
|
|
|
Закріплення знань, умінь і навичок. Творча робота над задачею(ст. 150-155) |
|
|
|
|
Тематична діагностувальна робота |
|
|
|
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Ділення з остачею(ст. 155-159) |
|
|
|
|
Ділення з остачею(ст. 155-159) |
|
|
|
|
Властивість остачі(ст. 159-162) |
|
|
|
|
Закріплення вмінь знаходити остачу від ділення та застосовувати властивість остачі(ст. 163-165) |
|
|
|
|
Закріплення вмінь знаходити остачу від ділення та застосовувати властивість остачі(ст. 163-165) |
|
|
|
|
Перевірка ділення з остачею(ст. 165-168) |
|
|
|
|
Закріплення знань, умінь і навичок з теми «Ділення з остачею»(ст. 168-170)Сам. робота |
|
|
|
|
Частини. Поділ на рівні частини. Дріб з чисельником 1(ст. 171-176) |
|
|
|
|
Частини. Поділ на рівні частини. Дріб з чисельником 1(ст. 171-176) |
|
|
|
|
Порівняння дробів із чисельником 1(ст. 176-179) |
|
|
|
|
Знаходження частини від числа(ст. 180-184) |
|
|
|
|
Знаходження частини від числа(ст. 180-184) |
|
|
|
|
Закріплення знань, умінь і навичок знаходити частину від числа(ст. 184-186) |
|
|
|
|
Знаходження числа за його частиною(ст.186 -190) |
|
|
|
|
Знаходження числа за його частиною(ст.186-190) |
|
|
|
|
Закріплення знань, умінь і навичок знаходити число за його частиною(ст. 191-198) |
|
|
|
|
Закріплення знань, умінь і навичок знаходити число за його частиною(ст. 191-198) Сам. робота |
|
|
Величини. Сюжетні задачі |
||||
|
|
Маса. Перетворення та порівняння іменованих чисел, виражених в одиницях маси. Дії над ними(ст. 199-1203) |
|
|
|
|
Маса. Перетворення та порівняння іменованих чисел, виражених в одиницях маси. Дії над ними(ст. 199-203) |
|
|
|
|
Розв’язування задач з одиницями маси(ст. 203-206) |
|
|
|
|
Розв’язування задач з одиницями маси(ст. 203-206) |
|
|
|
|
Вартість. Підрахунок грошей(ст. 207-209) |
|
|
|
|
Перетворення і порівняння іменованих чисел, виражених в одиницях вартості(ст. 209-211) |
|
|
|
|
Тематична діагностувальна робота |
|
|
|
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Додавання і віднімання різнойменних іменованих чисел(ст.212-215) |
|
|
|
|
Задачі з одиницями вартості(ст. 215-217) |
|
|
|
|
Задачі для майбутніх бізнесменів(ст.217-219) |
|
|
|
|
Підбір грошей(ст.220-222) |
|
|
|
|
Підбір грошей(ст.220-222) |
|
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу |
|
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу |
|
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу |
|
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу. Підсумковий урок |
|
|