Календарне планування навчального матеріалу з алгебри 8 класу з ключовими компетентностями та очікуваними результатами навчально-пізнавальної діяльності учнів
Алгебра, 8 клас
(2 год на тиждень, І семестр – 32 год, ІІ семестр – 38 год)
№ уроку |
Дата |
Тема |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Ключові компетентності (компоненти) |
|||
І семестр |
|||||||
Тема 1. Раціональні вирази. Дроби. Основна властивість дробу. Додавання і віднімання дробів (10 год) |
|||||||
1 |
|
Повторення вивченого у 7 класі |
Учень/учениця: наводить приклади: раціонального виразу; раціонального дробу. розпізнає: цілі раціональні вирази; дробові раціональні вирази; пояснює: · як виконати скорочення дробу; як звести дріб до нового знаменника; як звести дроби до спільного знаменника; формулює: · основну властивість дробу; · правила: додавання, віднімання, розв’язує вправи, що передбачають: скорочення дробів; зведення дробів до спільного знаменника; знаходження суми, різниці дробів |
Спілкування державною мовою: Уміння коректно вживати математичну термінологію
Математична компетентність: Уміння оперувати числовою інформацією
Соціальна і громадська компетентність: уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших
|
|||
2 |
|
Розв’язування вправ |
|||||
3 |
|
Діагностична контрольна робота №1 |
|||||
4 |
|
Раціональні вирази. Раціональні дроби |
|||||
5 |
|
Основна властивість раціонального дробу. Скорочення дробів. Самостійна робота |
|||||
6 |
|
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками |
|||||
7 |
|
Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками |
|||||
8 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|||||
9 |
|
Розв’язування вправ |
|||||
10 |
|
Контрольна робота №2 «Дроби.Основна властивість дробу. Додавання і віднімання дробів» |
|||||
Тема 2. Множення і ділення раціональних дробів. Тотожні перетворення раціональних виразів (10 год) |
|||||||
11 |
|
Аналіз контрольної роботи. Множення раціональних дробів |
Учень/учениця: формулює правила множення, ділення дробів, піднесення дробу до степеня; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження добутку, частки дробів; тотожні перетворення раціональних виразів. |
Соціальна і громадська компетентність: уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших
Спілкування державною мовою Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей.
Уміння вчитися упродовж життя: Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети.
|
|||
12 |
|
Множення раціональних дробів. Самостійна робота |
|||||
13 |
|
Ділення раціональних дробів |
|||||
14 |
|
Піднесення раціонального дробу до степеня. |
|||||
15 |
|
Розв’язування завдань. Самостійна робота |
|||||
16 |
|
Тотожні перетворення раціональних виразів |
|||||
17 |
|
Тотожні перетворення раціональних виразів |
|||||
18 |
|
Тотожні перетворення раціональних виразів. Самостійна робота |
|||||
19 |
|
Розв’язування завдань |
|||||
20 |
|
Контрольна робота №3 «Множення і ділення раціональних дробів. Тотожні перетворення раціональних виразів» |
|||||
Тема 3. Раціональні рівняння. Степінь із цілим показником. Функція у=k/х (12 год) |
|||||||
21 |
|
Аналіз контрольної роботи. Рівносильні рівняння. Раціональні рівняння. |
Учень/учениця: наводить приклади: степеня із цілим показником; пояснює: · що таке стандартний вигляд числа; формулює: властивості степеня з цілим показником; · умову рівності дробу нулю; · означення: степеня з нульовим показником; степеня з цілим від’ємним показником; описує властивості функції за її графіком; розв’язує вправи, що передбачають: розв’язування рівнянь зі змінною в знаменнику дробу; перетворення степенів з цілим показником; запис числа в стандартному вигляді; побудову графіка функції |
Спілкування державною мовою Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей.
Математична компетентність: Уміння оперувати числовою інформацією
|
|||
22 |
|
Розв’язування рівнянь |
|||||
23 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|||||
24 |
|
Степінь з цілим від’ємним показником. |
|||||
25 |
|
Степінь з цілим від’ємним показником |
|||||
26 |
|
Стандартний вигляд числа. Самостійна робота |
|||||
27 |
|
Степінь із цілим показником та його властивість |
|||||
28 |
|
Розв’язування вправ |
|||||
29 |
|
Функція у=k/х, її графік і властивості. Самостійна робота |
|||||
30 |
|
Розв’язування завдань |
|||||
31 |
|
Контрольна робота №4 «Раціональні рівняння. Степінь із цілим показником. Функція у=k/х» |
|||||
32 |
|
Узагальнення матеріалу за І семестр |
|||||
ІІ семестр |
|||||||
Тема 4. Квадратні корені. Дійсні числа (12 год) |
|||||||
33 |
|
Функція , її графік і властивості |
Учень/учениця: наводить приклади: раціональних чисел; ірраціональних чисел; пояснює, що таке: раціональне число; ірраціональне число; дійсне число; формулює: означення арифметичного квадратного кореня з числа; властивості арифметичного квадратного кореня; характеризує: властивості функцій , за їх графіками; розв’язує вправи, що передбачають: застосування поняття арифметичного квадратного кореня для обчислення значень виразів, спрощення виразів, розв’язування рівнянь, порівняння значень виразів; перетворення виразів із застосуванням винесення множника з-під знака кореня, внесення множника під знак кореня, звільнення від ірраціональності в знаменнику дробу; побудову графіків функцій ; |
Спілкування державною мовою Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей.
Соціальна і громадська компетентність: уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших
|
|||
34 |
|
Квадратні корені. Арифметичний квадратний корінь. |
|||||
35 |
|
Квадратні корені. Арифметичний квадратний корінь. Самостійна робота |
|||||
36 |
|
Раціональні числа. Ірраціональні числа. Дійсні числа |
|||||
37 |
|
Властивості арифметичного квадратного кореня. |
|||||
38 |
|
Властивості арифметичного квадратного кореня. Самостійна робота |
|||||
39 |
|
Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені. |
|||||
40 |
|
Розв’язування вправ |
|||||
41 |
|
Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені. Самостійна робота |
|||||
42 |
|
Функція у= , її графік і властивості. |
|||||
43 |
|
Розв’язування вправ |
|||||
44 |
|
Контрольна робота №5 «Квадратні корені. Дійсні числа» |
|||||
Тема 5. Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння (9 год) |
|||||||
45 |
|
Аналіз контрольної роботи. Квадратні рівняння. Неповні квадратні рівняння, їх розв’язування |
Учень/учениця: наводить приклади: квадратних рівнянь; формулює: · означення квадратного рівняння, кореня квадратного рівняння; · теорему Вієта; записує: формулу коренів квадратного рівняння; складає квадратне рівняння за умовою текстової задачі; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження коренів квадратних рівнянь; |
Математична компетентність: Уміння: оперувати числовою інформацією
Спілкування державною мовою Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки
|
|||
46 |
|
Квадратні рівняння. Неповні квадратні рівняння, їх розв’язування |
|||||
47 |
|
Формула коренів квадратного рівняння. |
|||||
48 |
|
Формула коренів квадратного рівняння |
|||||
49 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|||||
50 |
|
Теорема Вієта |
|||||
51 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|||||
52 |
|
Розв’язування завдань |
|||||
53 |
|
Контрольна робота №5 «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта» |
|||||
Тема 5. Розв’язування рівнянь, що зводяться до квадратних (10 год) |
|||||||
54 |
|
Аналіз контрольної роботи. Квадратний тричлен. Розкладання квадратного тричлена на лінійні множники |
Учень/учениця: наводить приклади: квадратних тричленів; формулює: · означення квадратного тричлена; записує: формулу розкладання квадратного тричлена на лінійні множники; розв’язує вправи, що передбачають: розкладання квадратного тричлена на множники; знаходження коренів рівнянь, що зводяться до квадратних; складання і розв’язування квадратних рівнянь та рівнянь, що зводяться до них, як математичних моделей прикладних задач |
Математична компетентність: Уміння: встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту;
|
|||
55 |
|
Розв’язування вправ |
|||||
56 |
|
Розв’язування рівнянь, які зводиться до квадратних. |
|||||
57 |
|
Розв’язування рівнянь, які зводиться до квадратних |
|||||
58 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|||||
59 |
|
Квадратне рівняння та рівняння, які зводяться до квадратних, як математичні моделі прикладних задач |
|||||
60 |
|
Квадратне рівняння та рівняння, які зводяться до квадратних, як математичні моделі прикладних задач |
|||||
61 |
|
Розв’язування задач.Самостійна робота |
|||||
62 |
|
Розв’язування завдань |
|||||
63 |
|
Контрольна робота №6 «Квадратний тричлен. Розв’язування рівнянь, які зводиться до квадратних. Розв’язування задач» |
|||||
Тема 6. Повторення і систематизація навчального матеріалу (7 год) |
|||||||
64 |
|
Раціональні вирази. Дроби. Основна властивість дробу. Додавання і віднімання дробів |
Розв'язує сюжетні задачі на: використання взаємозв'язків економічних явищ; види та розрахунки податків, платежів; рух; продуктивність праці; вартість товару; сумісну роботу; суміші та сплави тощо |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу |
|||
65 |
|
Множення і ділення раціональних дробів. Тотожні перетворення раціональних виразів |
|||||
66 |
|
Раціональні рівняння. Степінь із цілим показником. Функція у=k/х |
|||||
67 |
|
Квадратні корені. Дійсні числа |
|||||
68 |
|
Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Розв’язування рівнянь, що зводяться до квадратних |
|||||
69 |
|
Підсумкова контрольна робота №7 |
|||||
70 |
|
Узагальнення матеріалу, вивченого за рік |
|||||