Календарне планування навчального матеріалу з алгебри 7 класу з ключовими компетентностями та очікуваними результатами навчально-пізнавальної діяльності учнів
Алгебра , 7 клас
(2 год на тиждень, І семестр – 32 год, ІІ семестр – 38 год)
№ уроку |
Дата |
Тема |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Ключові компетентності (компоненти) |
||||
|
|
І семестр |
|
|
||||
Тема 1. Вирази. Одночлени (11 год) |
||||||||
1 |
|
Повторення вивченого матеріалу за 6 клас |
Учень/учениця: наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів пояснює: як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює: означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; властивості степеня з натуральним показником; розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена |
Спілкування державною мовою: Уміння коректно вживати математичну термінологію
Математична компетентність: Уміння оперувати числовою інформацією
Соціальна і громадська компетентність: уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших
|
||||
2 |
|
Розв’язування вправ |
||||||
3 |
|
Діагностична контрольна робота №1 |
||||||
4 |
|
Тотожно рівні вирази. Тотожності |
||||||
5 |
|
Степінь з натуральним показником |
||||||
6 |
|
Властивості степеня з натуральним показником. Самостійна робота |
||||||
7 |
|
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
||||||
8 |
|
Піднесення одночлена до степеня. Множення одночленів |
||||||
9 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
||||||
10 |
|
Розв’язування вправ |
||||||
11 |
|
Контрольна робота № 2 «Одночлени» |
||||||
Тема 2. Многочлени та дії над ними (12 год) |
||||||||
12 |
|
Аналіз контрольної роботи. Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення |
Учень/учениця: формулює: правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів; розв’язує вправи, що передбачають: перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування. |
Соціальна і громадська компетентність: уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших
Спілкування державною мовою Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей.
Уміння вчитися упродовж життя: Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети.
|
||||
13 |
|
Додавання і віднімання многочленів. |
||||||
14 |
|
Множення одночлена на многочлен |
||||||
15 |
|
Розв’язування вправ |
||||||
16 |
|
Множення многочлена на многочлен |
||||||
17 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
||||||
18 |
|
Розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки |
||||||
19 |
|
Розв’язування вправ |
||||||
20 |
|
Розкладання многочлена на множники методом групування |
||||||
21 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
||||||
22 |
|
Розв’язування вправ |
||||||
23 |
|
Контрольна робота № 3 «Многочлени» |
||||||
Тема 3. Формули скороченого множення. Розкладання многочленів на множники (9 год) |
||||||||
24 |
|
Аналіз контрольної роботи. Добуток різниці та суми двох виразів |
Учень/учениця: розв’язує вправи, що передбачають: розкладання многочлена на множники за формулами скороченого множення |
Спілкування державною мовою: Уміння коректно вживати математичну термінологію
Математична компетентність: Уміння оперувати числовою інформацією
|
||||
25 |
|
Різниця квадратів двох виразів |
||||||
26 |
|
Різниця квадратів двох виразів. |
||||||
27 |
|
Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів |
||||||
28 |
|
Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів |
||||||
29 |
|
Перетворення многочлена у квадрат суми або різниці двох виразів. Самостійна робота |
||||||
30 |
|
Розв’язування вправ |
||||||
31 |
|
Контрольна робота № 4 «Формули скороченого множення» |
||||||
32 |
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення навчального матеріалу, вивченого в І семестрі |
||||||
ІІ семестр |
||||||||
Тема 4. Сума і різниця кубів. Застосування різних способів розкладання на множники (8 год) |
||||||||
33 |
|
Аналіз контрольної роботи. Сума й різниця кубів двох виразів |
Учень/учениця: розв’язує вправи, що передбачають: розкладання многочлена на множники за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
Математична компетентність: Уміння: оперувати числовою інформацією
Спілкування державною мовою Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у таблицях, діаграмах, на графіках) |
||||
34 |
|
Сума й різниця кубів двох виразів |
||||||
35 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
||||||
36 |
|
Використання різних способів розкладання многочлена на множники |
||||||
37 |
|
Використання різних способів розкладання многочлена на множники |
|
|||||
38 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
||||||
39 |
|
Розв’язування типових вправ |
||||||
40 |
|
Контрольна робота № 5 «Розкладання многочленів на множники» |
||||||
Тема 5. Функції (9 год) |
||||||||
41 |
|
Аналіз контрольної роботи. Зв’язки між величинами. Функція |
Учень/учениця: наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо |
Математична компетентність: Уміння: встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту;
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу |
||||
42 |
|
Способи задання функції
|
||||||
43 |
|
Графік функції
|
||||||
44 |
|
Графік функції. Самостійна робота |
||||||
45 |
|
Лінійна функція, її графік та властивості
|
||||||
46 |
|
Лінійна функція, її графік та властивості
|
||||||
47 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота
|
||||||
48 |
|
Розв’язування вправ
|
||||||
49 |
|
Контрольна робота № 6 «Функції»
|
||||||
Тема 6. Лінійні рівняння та їх системи (15 год) |
||||||||
50 |
|
Лінійне рівняння з однією змінною |
Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: · що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; · скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
Інформаційно-цифрова компетентність: ставлення: усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв’язування задач.
Спілкування державною мовою Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у таблицях, діаграмах, на графіках)
|
||||
51 |
|
Розв’язування рівнянь із застосуванням основних властивостей рівнянь |
||||||
52 |
|
Розв’язування задач за допомогою рівнянь |
||||||
53 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
||||||
54 |
|
Рівняння з двома змінними |
||||||
55 |
|
Лінійне рівняння з двома змінними та його графік |
||||||
56 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
||||||
57 |
|
Системи рівнянь з двома змінними. Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом. |
||||||
58 |
|
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
||||||
59 |
|
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки |
||||||
60 |
|
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
||||||
61 |
|
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання. Самостійна робота |
||||||
62 |
|
Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових задач. |
||||||
63 |
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь |
||||||
64 |
|
Контрольна робота № 7 « Лінійні рівняння та їх системи» |
||||||
Тема 7. Повторення і систематизація навчального матеріалу (3 год) |
||||||||
65 |
|
Одночлени. Многочлени |
Розв'язує сюжетні задачі: на рух з точки зору його безпеки; на розпорядження власними та родинними фінансами; фінансового змісту крізь призму історичних подій тощо |
|
||||
66 |
|
Формули скороченого множення |
||||||
67 |
|
Функції |
||||||
68 |
|
Лінійні рівняння та їх системи |
||||||
69 |
|
Підсумкова контрольна робота № 8 |
||||||
70 |
|
Аналіз контрольної роботи. Підсумкове повторення та оцінювання за рік |
||||||