Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з алгебри 9 класу з ключовими компетентностями та очікуваними результатами навчально-пізнавальної діяльності учнів
Алгебра, 9 клас
(2 год на тиждень, І семестр – 32 год, ІІ семестр – 38 год)
№ уроку |
Дата |
Теми уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Ключові компетентності (компоненти) |
|||
І семестр |
|||||||
Тема 1. Числові нерівності. Розв’язування лінійних нерівностей і систем нерівностей з однією змінною (18 год) |
|||||||
1 |
|
Повторення вивченого у 8 класі |
Учень/учениця: наводить приклади числових нерівностей, обґрунтовує властивості числових нерівностей, записує розв’язки нерівностей
|
Спілкування державною мовою: Уміння коректно вживати математичну термінологію; Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей.
Математична компетентність: Уміння досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, оцінювати результати.
Екологічна грамотність і здорове життя: Уміння розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання. Ставлення: розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя.
Інформаційно – цифрова компетентність: Уміння структурувати дані. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання. |
|||
2 |
|
Розв’язування вправ |
|||||
3 |
|
Діагностична контрольна робота № 1 |
|||||
4 |
|
Числові нерівності. Доведення числових нерівностей |
|||||
5 |
|
Основні властивості числових нерівностей |
|||||
6 |
|
Додавання і множення нерівностей. Оцінювання значення виразу. Самостійна робота |
|||||
7 |
|
Розв’язування вправ |
|||||
8 |
|
Контрольна робота № 2 «Числові нерівності» |
|||||
9 |
|
Нерівності з однією змінною. Числові проміжки. Об'єднання та переріз числових проміжків |
пояснює, що таке об’єднання та перетин числових проміжків, наводить приклади нерівностей зі змінними, лінійних нерівностей з однією змінною; зображує на координатній прямій об’єднання та перетин числових проміжків, задані нерівностями числові проміжки; виконує обернене завдання; |
||||
10 |
|
Нерівності з однією змінною. Числові проміжки. Об'єднання та переріз числових проміжків |
|||||
11 |
|
Лінійні нерівності з однією змінною. Рівносильні нерівності |
розв’язує лінійні нерівності з однією змінною; |
||||
12 |
|
Лінійні нерівності з однією змінною. Рівносильні нерівності |
|||||
13 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|||||
14 |
|
Системи лінійних нерівностей з однією змінною, їх розв’язування |
розв’язує системи лінійних нерівностей з однією змінною, записує розв’язки систем у вигляді об’єднання числових проміжків або у вигляді відповідних нерівностей
|
||||
15 |
|
Системи лінійних нерівностей з однією змінною, їх розв’язування |
|||||
16 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|||||
17 |
|
Розв’язування вправ |
|||||
18 |
|
Контрольна робота № 3 «Розв’язування лінійних нерівностей і систем нерівностей з однією змінною» |
|||||
Тема 2. Функція. Квадратична функція. Розв’язування квадратичних нерівностей (14 год) |
|||||||
19 |
|
Аналіз контрольної роботи. Функція. Область визначення і область значень функції. Графік функції |
Учень/учениця: наводить приклади квадратичної функції; обчислює значення функції в точці; характеризує функцію за її графіком; пояснює алгоритм побудови графіка квадратичної функції |
Спілкування державною мовою: Уміння робити висновки на основі інформації, поданої на графіках, доводити правильність тверджень.
Інформаційно цифрова компетентність: Ставлення: усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв’язування задач на побудову графіків.
Обізнаність і самовираження у сфері культури: Уміння здійснювати необхідні розрахунки для побудови графіків. Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку математики та культури на прикладах архітектури. |
|||
20 |
|
Властивості функції. Нулі функції. Проміжки знакосталості |
|||||
21 |
|
Властивості функції. Зростання і спадання функції. Найбільше і найменше значення функції |
|||||
22 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|||||
23 |
|
Перетворення графіків функції
|
пояснює перетворення графіків функції: f(x)→f(x)+а; f (x) →f (x+а); f (x) → kf (x), f (x) → – f(x); алгоритм побудови графіка квадратичної функції, характеризує функцію за її графіком |
||||
24 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|||||
25 |
|
Функція , а 0, її графік і властивості |
розв’язує вправи, що передбачають: побудову графіка квадратичної функції. |
Математична компетентність: Уміння досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, оцінювати результати.
|
|||
26 |
|
Функція , а 0, її графік і властивості |
|||||
27 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|||||
28 |
|
Квадратична нерівність |
розв’язує вправи, що передбачають розв’язання квадратичних нерівностей |
|
|||
29 |
|
Розв’язування квадратичних нерівностей. Самостійна робота |
|
||||
30 |
|
Розв’язування вправ |
|||||
31 |
|
Контрольна робота №4 «Квадратична функція. Розв’язування квадратичних нерівностей» |
|||||
32 |
|
Узагальнення і систематизація матеріалу |
|||||
ІІ семестр |
|||||||
Тема 3. Системи рівнянь другого степеня (8 год) |
|||||||
33 |
|
Системи двох рівнянь другого степеня з двома змінними |
розв’язує вправи, що передбачають знаходження розв’язків систем двох рівнянь з двома змінними, з яких хоча б одне рівняння другого степеня |
Математична компетентність: Уміння досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, оцінювати результати: |
|||
34 |
|
Системи двох рівнянь другого степеня з двома змінними |
|||||
35 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|||||
36 |
|
Система двох рівнянь з двома змінними як математична модель прикладної задачі |
розв’язує вправи, що передбачають знаходження розв’язків систем двох рівнянь з двома змінними, з яких хоча б одне рівняння другого степеня; складання і розв’язування систем рівнянь з двома змінними як математичних моделей прикладних задач |
Інформаційно – цифрова компетентність: Уміння структурувати дані. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання. ‘Уміння здійснювати необхідні розрахунки для побудови графіків |
|||
37 |
|
Система двох рівнянь з двома змінними як математична модель прикладної задачі |
|||||
38 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|||||
39 |
|
Розв’язування вправ |
|||||
40 |
|
Контрольна робота № 5 «Системи рівнянь другого степеня» |
|||||
Тема 4. Арифметична та геометрична прогресії (12 год) |
|||||||
41 |
|
Аналіз контрольної роботи. Числові послідовності. Способи задання числових послідовностей |
Учень/учениця: наводить приклади числової послідовності; наводить приклади арифметичної прогресії; формулює означення і властивості арифметичної прогресії; записує і пояснює формули n-го члена арифметичної прогресії, суми перших n її членів; властивості арифметичної прогресії |
Математична компетентність: Уміння досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, оцінювати результати |
|||
42 |
|
Арифметична прогресія, її властивості. Формула n-го члена арифметичної прогресії |
|||||
43 |
|
Арифметична прогресія, її властивості. Формула n-го члена арифметичної прогресії |
|||||
44 |
|
Сума перших п членів арифметичної прогресії |
|||||
45 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|||||
46 |
|
Геометрична прогресія, її властивості. |
наводить приклади геометричної прогресії; формулює її означення і властивості записує і пояснює формули: n-го члена агеометричної прогресії, суми перших n її членів властивості геометричної прогресії. |
Інформаційно – цифрова компетентність: Уміння структурувати дані. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання. |
|||
47 |
|
Геометрична прогресія, її властивості. Формула п-го члена геометричної прогресії |
|||||
48 |
|
Сума перших п членів геометричної прогресії |
|||||
49 |
|
Сума перших п членів геометричної прогресії |
|||||
50 |
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
розв’язує вправи, що передбачають обчислення членів прогресії; задання прогресій за даними їх членами або співвідношеннями між ними; обчислення сум перших n членів арифметичної й геометричної прогресій; використання формул загальних членів і сум прогресій для знаходження невідомих елементів прогресій |
Математична компетентність: Уміння досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, оцінювати результати: |
|||
51 |
|
Узагальнення і систематизація знань |
|||||
52 |
|
Контрольна робота № 6 «Числові послідовності» |
|||||
Тема 5. Основи комбінаторики, теорії ймовірностей і статистики (10 год) |
|||||||
53 |
|
Аналіз контрольної роботи. Основні правила комбінаторики |
Учень/учениця: наводить приклади випадкових подій, застосування правил комбінаторики; пояснює, що таке частота випадкової події, ймовірність випадкової події; розв’язує задачі, що передбачають: використання комбінаторних правил суми та добутку; знаходження ймовірності випадкової події; обчислення частоти випадкової події |
Математична компетентність: Уміння досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, оцінювати результати |
|||
54 |
|
Розв’язування задач і вправ |
|||||
55 |
|
Розв’язування задач і вправ |
|||||
56 |
|
Випадкова подія. Частота та ймовірність випадкової події |
|||||
57 |
|
Класичне означення ймовірності |
|||||
58 |
|
Розв’язування задач і вправ |
|||||
59 |
|
Початкові відомості про статистику. Способи подання даних та їх обробки |
Учень/учениця: наводить приклади подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків, застосування правил комбінаторики; знаходить, відбирає і впорядковує інформацію з доступних джерел; розв’язує задачі, що передбачають використання комбінаторних правил суми та добутку; знаходження ймовірності випадкової події; обчислення частоти випадкової події; подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків |
інформаційно – цифрова компетентність: Уміння структурувати дані. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання. |
|||
60 |
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|||||
61 |
|
Узагальнення і систематизація знань |
|||||
62 |
|
Контрольна робота № 7 «Основи комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики» |
|
|
|||
Тема 5. Повторення навчального матеріалу з курсу алгебри 9 класу (8 год) |
|||||||
63 |
|
Функція , а 0, її графік і властивості |
|
Спілкування державною мовою: Уміння коректно вживати математичну термінологію; Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей. Математична компетентність: Уміння досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, оцінювати результати. |
|||
64 |
|
Розв’язування систем рівнянь другого степеня з двома змінними |
|||||
65 |
|
Розв’язування текстових задач за допомогою систем рівнянь |
|||||
66 |
|
Числові послідовності |
|||||
67 |
|
Елементи прикладної математики |
|||||
68 |
|
Підсумкова контрольна робота № 8 |
|||||
69 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ |
|||||
70 |
|
Узагальнення і систематизація знань |
|||||