№ з/п |
тема уроку 6 клас |
техніка, матеріал |
клас |
дата |
І семестр: Вступ. Що таке жанри мистецтва |
||||
1 |
Основні жанри образотворчого мистецтва: пейзаж, портрет, натюрморт, батальний, історичний, побутовий, анімалістичний, міфологічний. Визначення специфічних засобів виразності в кожному жанрі образотворчого мистецтва. Створення композиції на вільну тему в обраному жанрі. |
Кольорові олівці |
А Б |
|
2 |
Зародження жанрів образо - творчого мистецтва. «Високі» та «низькі» жанри в академічній ієрархії. Виготовлення паспарту. |
Кольоровий папір, клей, ножиці |
А Б |
|
3 |
Новаторство в мистецтві. Особливості абстракціонізму в образотворчому мистецтві. Створення живописної абстрактної композиції в стилі сучасного мистецтва. |
Гуашеві або акварельні фарби |
А Б |
|
Розділ 1. Анімалістика. Пейзаж |
||||
4 |
Анімалістичний жанр. Ознайомлення із зображенням тваринного світу в різних художніх культурах. Знайомство з творчістю художників-анімалістів. Зображення улюбленої тварини. |
Гуашеві або акварельні фарби |
А Б |
|
5 |
Роль рисунка з живої натури – основний спосіб пізнання особливостей тварин. Начерк - найшвидший спосіб відтворення на папері перших вражень від натури. Виконання начерків тварин у русі. |
Кольорові олівці |
А Б |
|
6 |
Ознайомлення з матеріалами та інструментами скульптора-анімаліста. Образи тварин у творах художників-анімалістів. Сприймання та передавання природної форми, пропорцій та рухів тварин в круглій скульптурі. Ліплення тварини. |
Пластилін, дощичка, стеки |
А Б |
|
7 |
Деталь, подрібненість. Цілісні і подрібнені форми. Створення рельєфної композиції |
Ліплення, солоне тісто, глина |
А Б |
|
8 |
Площинний і глибинно-просторовий способи зображення. Стилізація природних форм. Створення декоративну композицію, використовуючи природну форму та візерунок на вибір |
Техніка за вибором учнів |
А Б |
|
9 |
Фантастичні тварини. Створення зображення будь-якої фантастичної тварини |
Фарби |
А Б |
|
10 |
Історія пейзажу. Розвиток пейзажного жанру в Україні і світі. Етапи роботи над пейзажем. Гратографія. Створення композиції «Зачарована ніч» |
Акварель, парафінова свічка |
А Б |
|
11 |
Настрій у пейзажі. Спокійні і динамічні пейзажі. Поділ пейзажів за тематикою. Напрямки пейзажів. Монотипія. Створення композиції «Зимовий пейзаж». |
Фарби, дзеркальце |
А Б |
|
12 |
Спостережна перспектива. Закони перспективи. Зображення композиції «Чудовий краєвид за моїм вікном». Тематичне оцінювання. |
Акварель, олівець |
А Б |
|
Розділ 2. Створення образу людини |
||||
13 |
Портрет. Історія виникнення жанру. Типи портрету. Пропорції голови людини. Зображення портрету друга, подруги |
Акварель, олівець |
А Б |
|
14 |
Образ у портреті . Створення автопортрету в історичному костюмі минулих часів |
Акварель, олівець |
А Б |
|
15 |
Як робити начерки. Виконання начерків людини в динамічному і статичному стані. |
Графічні матеріали |
А Б |
|
16 |
Мистецтво оформлення театральної вистави. Різдвяний вертеп. Створення різдвяного вертепу. Тематичне оцінювання. Семестрове оцінювання. |
Папір, тканина, пластилін, нитки… |
А Б |
|
ІІ семестр |
||||
17 |
Історія вивчення пропорцій людини. Канон. Пропорції тіла людини. Ліплення казкових персонажів |
Пластилін, дощичка, стеки |
А Б |
|
18 |
Лялька – уособлення образу людини. Символіка українських народних ляльок. Створення ляльки-мотанки |
Картон, тканина, нитки |
А Б |
|
Розділ 3. НАТЮРМОРТ |
||||
19 |
Натюрморт. Художники-натюрмоністи. Про що може розповісти світ речей? Зображення натюрморту у теплому або холодному колориті |
Фарби |
А Б |
|
20 |
Натюрморт у декоративному виконанні. Графічні засоби виявлення об’ємної форми. Зображення натюрморту у техніці вітражу |
Фарби |
А Б |
|
21 |
Натюрморт у різних видах мистецтва. Зображення в об’ємі. Рельєфне зображення «Світ моїх речей» |
Пластилін, дощичка, стеки |
А Б |
|
Розділ 4. Сюжетно-тематична картина |
||||
22 |
Сюжетно-тематична картина. Побутовий жанр. Створення композиції спогаду у теплому або холодному колориті «Як я допомагаю мамі» |
Фарби |
А Б |
|
23 |
Побутовий жанр у народному мистецтві. Витинанка. Створення композиції на тему народної пісні «Козак Мамай» |
Кольоровий папір, клей, ножиці |
А Б |
|
24 |
Український народний одяг. Відтворення сцени з життя українського села Тематичне оцінювання. |
Техніка за вибором учнів |
А Б |
|
Розділ 5. Жанрове різноманіття в образотворчому мистецтві |
||||
25 |
Шевченко-художник. Ілюстрування творів Т.Г.Шевченка |
Фарби або графічні матеріали |
А Б |
|
26 |
Біблійна тема в мистецтві Композиція за біблійним сюжетом |
Фарби |
А Б |
|
27 |
Біблійна тема в мистецтві. Писанка-витинанка Створення зображення янгола |
Кольоровий папір, клей, ножиці |
А Б |
|
28 |
Міфологічний жанр. Створення силуетної композиції у стилі грецького вазопису |
Силует, гуаш |
А Б |
|
29 |
Батальний жанр. Створення композиції на історичну тематику |
Фарби |
А Б |
|
30 |
Історична спадщина. Ілюстрація до казки « Кирило Кожум’яка» |
Фарби або графічні матеріали |
А Б |
|
31 |
Історичний жанр. Створити власну композицію на тему «Моя країна – Україна!» |
Техніка за вибором учнів |
А Б |
|
32 |
Ознайомлення з музеями. Віртуальна екскурсія |
|
А Б |
|
33 |
Історична спадщина. Ліплення фігурного( зооморфного) посуду |
Пластилін, дощичка, стеки |
А Б |
|
34 |
Історична спадщина. Ліплення фігурного( зооморфного) посуду |
Пластилін, дощичка, стеки |
А Б |
|