Розвиток мовлення за методикою Тан-Содерберга

Про матеріал
Розвиток мовлення за методикою Тан - Содерберга. Використовується в спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах.
Перегляд файлу

                                                                       «Погоджено»

                                                                        Заступник директора

                                                                         _________  Штик О.І

                                                                        «___»________2019-2020н.р

 

 

 

 

 

                                 Календарне планування

 

 

З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ

« РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ МЕТОДИКИ ТАН-СОДЕРБЕРГ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п/п

Назви розділів і тем 

Дата

  1.  

Розвиток артикуляції. Створення умов для набуття позитивного досвіду. 

Сила голосу, темп мовлення, ритм. 

Серії вправ для проведення в «Колі»: 

  • алфавіт;
  • числовий ряд від 1 до 10; 
  • частини доби: ранок, день, вечір, ніч;
  • назви днів тижня; 
  • пори року;
  • місяці кожної пори року відповідно до сезону;

 

    02.09

    09.09

  1.                 

Формування уявлень про себе, про школу, про однокласників та педагогів.

Розвиток слухового сприймання, фонематичного слуху. 

Ігрові вправи на звуконаслідування. Розрізнення та повторення звуків. 

Повторення за вчителем чистомовок.

ТАН-вправи «Моє ім’я», «Моє прізвище». Викладаємо ланцюжок з карток з іменами  (прізвищами) учнів. Пропонуємо їм по черзі вибрати своє ім’я.  


ТАН-вправа «Наші імена», «Наші прізвища». Викладаємо ланцюжок з карток з іменами (прізвищами) дітей. Пропонуємо одному з учнів роздати всім іншим картки з їхніми іменами (прізвищами). 

ТАН-вправа «Наші педагоги». Викладаємо фотографії педагогів. Пропонуємо учням знайти однакові. Прочитування підписів (ПІБ) під фотографіями. Співвіднесення ПІБ на картці з відповідним підписом під фотографією. Добір підписів (ПІБ) до фотографій.

Уявлення про школу. 

Складання та вивчення ТАН-історії «Ми - першокласники». 

Виділення словникових слів зі змісту тексту. Вивчення слів. 

Вивчення ТАН-історії. Повторення за вчителем. 

16.09

23.09

 

  1.                 

Формування уявлень про свою сім’ю, найближчих родичів, родину, про культуру поведінки серед людей. 

Вивчення словникових слів-назв членів родини. 

Словник: мама, тато, син, донька, брат, сестра, дідусь, бабуся, тітка, дядько. 

Імена батьків, дідусів та бабусь. Створення словосполучень виду тато Сергій, мама Юля, бабуся Оля, дідусь Петро. 


 

ТАН-вправа «Чарівний кубик». Виготовляємо квадратні слова-картки та наклеюємо їх на стінки кубика. Діти по черзі кидають кубик. Те слово, що опиняється вгорі, потрібно прочитати глобально (впізнати) і знайти відповідне у себе на аркуші паперу, обвести його чи викреслити. 


 

Робота з реченнями: 

  • ознайомлення з реченнями (підписи під малюнками);
  • знаходження (впізнавання) вивчених слів у реченнях; 
  • співвіднесення речень способом накладання; 
  • вибір вказаного вчителем речення: «Дай мені, будь ласка речення …». 
  • добір речень до малюнків; 
  • конструювання речень з розрізаних слів способом накладання;
  • конструювання речень з розрізаних слів за зразком; 
  • конструювання речень з розрізаних слів на слух. 

     Пропоновані речення: 

     С ім’я іде в парк. 

    Мама цілує доньку.

     Син біжить до тата.

      Діти граються. 

 

Пальчикова гімнастика «Цей ось пальчик...».

Цей ось пальчик – мій дідусь,

Цей ось пальчик – мій татусь,

Цей ось пальчик – це бабуся,

Цей ось пальчик – це матуся,

Цей ось пальчик – це є я,

От і вся моя сім’я. 

 

Вивчення лічилки «Моя родина». (Підкріплюється мовою рухів)

Раз – турботлива матуся,

Два – до тата пригорнуся,

Бабця – три, дідусь – чотири,

П’ять – сестричку полічили.

Ось така моя родина: і привітна, і гостинна.  

 

30.09

07.10

  1.                 

Формування уявлень про осінь, осінні місяці, ознаки осені. 

Словник: осінь, пора року, вересень, жовтень, листопад, похолодання, дощ, туман, заморозки, відліт птахів, листя, жовте листя, опадає.

Рекомендований порядок для співвіднесення: 

картинка до картинки;

слово до слова (співвіднесення, вибір, називання); 

слово до картинки (здатність читати глобально (впізнавати) та розуміти). 

Аудіювання. Слухання оповідання про осінь. Відповіді на запитання вчителя. Виділення словникових слів.

Екскурсія в шкільний сквер з метою спостереження за

змінами у живій та неживій природі. Фотографування учнів на природі.

21.10

04.11

  1.                 

Формування уявлень про людину, частини тіла людини, вік людини (дитина, дорослий, молодий, старий), про культуру поведінки людини. 

Словник: людина, голова, тулуб, шия, лікоть, рука, нога, рот тощо.

Вивчення частин тіла людини (орієнтування на собі, на іншій людині чи ляльці). 

Орієнтовні інструкції: «Покажи голову, ніс, праву руку», «Візьми олівець в праву руку». 

Орієнтовні запитання: «Де знаходиться голова?», «Що у тебе одне?» тощо. 

Розпізнавання слів (практично), що означають один і кілька однакових предметів: рука – руки, нога – ноги, палець – пальці, око – очі, вухо - вуха тощо. 

Практичне вживання займенників:  мій, моя, моє, мої; дотримання  граматичної сполучуваності слів, узгодження займенників з іменниками (без вживання термінів). Розуміння запитань: чий? чия? чиє? чиї?   

 

11.11

18.11

6.

Складання та вивчення ТАН-історії «Я - людина» (про частини тіла) з використанням власних фотографій дітей у повний зріст. 

Виділення словникових слів зі змісту тексту. Вивчення слів. 

Вивчення ТАН-історії. Повторення за вчителем.

 

25.11

02.12

 

 

 

 

 

7.

Формування уявлень про зиму, зимові місяці, зимові розваги дітей.

Засвоєння слів з теми.

Словник: зима, пора року, грудень, січень, лютий, мороз, холодно, сніг, білий, снігопад, заметіль, лід.

Рекомендований порядок для співвіднесення: 

картинка до картинки;

слово до слова (співвіднесення, вибір, називання); 

слово до картинки (здатність читати глобально (впізнавати) та розуміти). 

Складання ТАН-історії «Зима» з використанням фотографій з екскурсії. 

Орієнтовний словник: зима, холодно, назви зимового одягу, взуття, сніг, білий, холодний, ліпити, сніжки, сніговик, снігова баба тощо. 

09.12

16.12

 

8.

Формування уявлень про зимові свята. 

Перегляд особистих фотографій (ілюстрацій), створення підписів, виділення ключових слів. 

Орієнтовний словник: свято, Новий рік, Різдво, святковий стіл, подарунок, подарунки, ялинка, ялинкові прикраси,  іграшки, гірлянда, гірлянди, зимові канікули, відпочинок, гості тощо.

Практичне розрізнення слів, що позначають один або кілька предметів. Узгодження слів.

слово до слова (співвіднесення, вибір, називання); 

слово до картинки (здатність читати глобально (впізнавати) та розуміти). 

ТАН-вправа «Прикрашаємо ялинку». Розкладаємо слова-картки на доступних місцях в класі. Учням пропонується ходити по класу та шукати слова. 

1 крок: знайдене слово потрібно почепити на ялинку – співвіднести з відповідником (знайти на ялинці); 

2 крок: якщо дитина вже впізнає слово, то спершу читає глобально, а потім співвідносить з відповідником на ялинці. 

 

Розглядання та називання предметних малюнків. 

Називання ознак предметів за запитаннями вчителя з опорою на зображення. 

 

Конструювання словосполучень, простих речень з поданими словами.

 

23.12

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
14 жовтня
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку