Українська мова . 10-Б клас (Рівень стандарту) 2018
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
Бондаренко Н. В., Косянчук С. В., Кононенко В. Л.. (2017р.)
(наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)
I семестр IIсеместр
Форми контролю |
К-сть год. |
Дата |
К-сть год. |
Дата |
Перевірка мовної теми |
2 |
|
2 |
|
Письмо:
Переказ Твір(есе) |
1 1 |
|
1 - |
|
Правопис: диктант |
1 |
|
1 |
|
Аудіювання |
- |
|
1 |
|
Читання мовчки |
1 |
|
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розвиток мовлення 24 години
№ |
К-ть годин |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
|
|
|
КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ І СТИЛІСТИКА.
|
|
|
|
|
ВСТУП Українська мова в нових реаліях. Культура мовлення – важлива складова загальної культури людини; її соціальне й національне значення. |
|
|
|
|
РМ №1 Відомості про мовлення. Культура мовлення і спілкування. Живе та віртуальне спілкування. |
|
|
|
|
РМ №2. Вимоги культури мовлення: змістовність, логічна послідовність, багатство мовних засобів, виразність, точність, доречність та ефективність, правильність. Шляхи підвищення особистої культури мовлення |
|
|
|
|
Текст, його ознаки: інформаційність, будова, системність, зв’язність, цілісність, жанрова і стильова належність. |
|
|
|
|
Аналіз спільних за темою, але різностильових текстів різних жанрів щодо змісту, будови і мовного оформлення. |
|
|
|
|
Будова тексту. Тематичне ядро і його розгортання у текстах різної стильової належності. |
|
|
|
|
РМ №3. Читання текстів різних стилів, типів і жанрів мовлення із застосуванням засвоєних стратегій читання. Контрольне читання мовчки.
|
|
|
|
|
Змістовність висловлення – обізнаність із предметом мовлення, інформаційна достатність; пізнавальна наповненість; конкретність, переконливість мовлення. |
|
|
|
|
Взаємообумовленість кількісних і якісних характеристик тексту |
|
|
|
|
Основні поняття стилістики мови і мовлення. Стилістична норма. Стилістична помилка. |
|
|
|
|
Стилістичний аналіз текстів. Конструювання текстів. Добір різних мовних засобів для створення текстів залежно від стилю і жанру мовлення. |
|
|
|
|
РМ №4. Редагування текстів різних стилів, типів, жанрів мовлення. |
|
|
|
|
Відповідність нормам літературної мови як одна з основних вимог культури мовлення. Поняття про норму. Варіативність норми. |
|
|
|
|
Правильність, її реалізація в різних стилях, жанрах мовлення і в конкретних текстах. |
|
|
|
|
Норми української літературної мови (фонетичні, орфоепічні, лексичні, морфологічні, синтаксичні, стилістичні, орфографічні, пунктуаційні) (поглиблене повторення й систематизація). |
|
|
|
|
Контрольна робота №1. |
|
|
|
|
КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ І СТИЛІСТИКА.
ФОНЕТИЧНІ Й ОРФОЕПІЧНІ НОРМИ Вимова ненаголошених голосних; вимова приголосних та їх сполучень; вимова звуків у словах іншомовного походження; правильне наголошування слів. Орфоепічні словники. Стилістичні засоби фонетики. |
|
|
|
|
РМ №5 Бібліографія. Анотація |
|
|
|
|
ЛЕКСИЧНІ НОРМИ Лексичне значення слів. Слово і контекст; залежність значень слова від контексту. |
|
|
|
|
РМ №6 Відгук про твір мистецтва(книжку, картину, кіно-відеофільм та ін.) |
|
|
|
|
Лексична сполучуваність слів. Правильне поєднання слів за смислом у словосполученні й реченні.
|
|
|
|
|
РМ №7. Контрольний переказ із творчим завданням |
|
|
|
|
Лексичні та фразеологічні синоніми й антоніми. Тлумачні і двомовні словники. Аналіз контрольного переказу |
|
|
|
|
Стилістичні засоби лексикології та фразеології. |
|
|
|
|
МОРФОЛОГІЧНІ НОРМИ. Рід і число іменників. Іменники подвійного роду. |
|
|
|
|
Кличний відмінок. Синонімія деяких відмінкових конструкцій. |
|
|
|
|
РМ №8 Контрольне есе на тему “Ціна недбалості”, “Мій вибір – здоровий спосіб життя” (або на іншу тему, визначену вчителем) |
|
|
|
|
Ступені порівняння прикметників. Синонімія їх форм Аналіз контрольного есе |
|
|
|
|
Числівники кількісні й порядкові. |
|
|
|
|
Контрольний диктант |
|
|
|
|
Контрольна робота №2. |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи РМ №9. Виступ на зборах, семінарах (підготовлений)
ІІ семестр |
|
|
|
|
КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ І СТИЛІСТИКА.
Відмінювання займенників. |
|
|
|
|
Неозначена форма дієслова. Доконаний і недоконаний види дієслова. |
|
|
|
|
РМ № 10 Тематичні виписки, тези. |
|
|
|
|
Часи дієслова. Способи дієслів. |
|
|
|
|
РМ №11 Конспектування висловлювань, що сприймаються на слух. |
|
|
|
|
Прислівник. Ступені порівняння прислівників |
|
|
|
|
РМ №12. Слухання-розуміння текстів різних стилів, типів і жанрів мовлення, Контрольне аудіювання |
|
|
|
|
Службові частини мови. |
|
|
|
|
Стилістичні засоби морфології і словотвору. |
|
|
|
|
РМ №13. Ділове мовлення . Доручення. Розписка |
|
|
|
|
СИНТАКСИЧНІ НОРМИ Словосполучення. |
|
|
|
|
Речення. Підмет і присудок як головні члени речення. Синонімія форм присудка. |
|
|
|
|
РМ №14 Переклад професійно орієнтованих текстів |
|
|
|
|
Означення, додаток і обставина як другорядні члени речення. |
|
|
|
|
Стилістична роль означень і порівняльних зворотів у художньому мовленні |
|
|
|
|
РМ №15. Ділове мовлення. Електронний лист. СМС-повідомлення |
|
|
|
|
Стилістичне значення порядку слів. |
|
|
|
|
Синонімія двоскладних і односкладних речень. |
|
|
|
|
Контрольна робота №3. Аудіювання
КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ І СТИЛІСТИКА |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи Вставні слова, словосполучення, речення. Синонімія вставних слів і речень. |
|
|
|
|
РМ №16 Нарис на основі життєвих вражень |
|
|
|
|
Пряма і непряма мова. Діалог. Цитата. Синонімія різних способів передачі прямої мови. |
|
|
|
|
РМ № 17 Складання діалогів для спілкування в умовах ведення дискусії. |
|
|
|
|
РМ № 18 Контрольний переказ із творчим завданням |
|
|
|
|
Складне речення. Синонімія простих і складних речень, складних речень зі сполучниками і безсполучникових. Аналіз контрольного переказу |
|
|
|
|
РМ №19 Усний переклад друкованих текстів |
|
|
|
|
Паралельні синтаксичні конструкції з дієприкметниковими і дієприслівниковими зворотами та підрядними частинами речень. Особливості синтаксису розмовного мовлення. |
|
|
|
|
РМ № 20 Редагування текстів, у яких допущено помилки й неточності при перекладі |
|
|
|
|
ПРАВОПИСНІ НОРМИ Найскладніші випадки порушення орфографічних норм. |
|
|
|
|
РМ № 21 Етюд в художньому стилі |
|
|
|
|
Контрольний диктант |
|
|
|
|
Основні правила постановки розділових знаків у простому й складному реченнях, при прямій мові й діалозі. |
|
|
|
|
Контрольна робота№4 |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи РМ №22 Подієвий телерепортаж |
|
|
|
|
РМ №23 Інтерв’ю |
|
|
|
|
РМ №24 Усний твір («Зовнішня і внутрішня краса людини»). |
|
|
|
|
Повторення в кінці року
|
|