Календарно - тематичне планування уроків з української мови для четвертого класу (перший семестр) складено відповідно чинної програми з усіма контрольними та перевірними роботами, уроками розвитку мовлення.
Українська мова
1 семестр
№
|
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Мова і мовлення (3 год) |
|||
1 |
Мова – жива скарбниця історії народу. |
|
|
2 |
Збагачення мови новими словами |
|
|
3 |
Культура мовлення іспілкування |
|
|
Текст (10 год) |
|||
4 |
Закріплення поняття про будову тексту. Тема, мета висловлювання,заголовок тексту |
|
|
5 |
Слова,найважливіші для висловлювання думки в реченні, тексті. |
|
|
6 |
Засоби зв’язку речень у тексті |
|
|
7 |
Поділ тексту на частини.Складання плану. Роль абзаців. |
|
|
8 |
Урок розвитку зв язного мовлення. Твір-розповідь за темою «Яскраві враження від літніх канікул»
|
|
|
9 |
Побудування власного висловлювання (ессе). |
|
|
10 |
Особливості текстів-описів. Мета текстів. |
|
|
11 |
Художній і науково-популярний тексти-описи. Порівняння текстів |
|
|
12 |
Замітка до газети.Узагальнення знань і вмінь за розділом «Текст» |
|
|
13 |
Перевірна робота:диктант №1. |
|
|
Речення (8 год) |
|||
14 |
Аналіз контрольної роботи. Тематичне оцінювання. Речення за метою висловлювання та інтонацією. |
|
|
15 |
Основа речення.Діалог. |
|
|
16 |
Урок розвитку зв язного мовлення. Переказ тексту «Ромашки»
|
|
|
17 |
Зв’язок.слів у реченні. |
|
|
18 |
Однорідні члени речення. |
|
|
19 |
Поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників. |
|
|
20 |
Закріплення знань про однорідні члени речення. |
|
|
21 |
Перевірна робота: мовна тема «Текст. Речення» |
|
|
Слово. Значення слова (4 год) |
|||
22 |
Аналіз перевірної роботи. Тематичне оцінювання.Слово. Значення слова. |
|
|
23 |
Значущі частини слова. Розрізнення спільнокореневих слів і форм одного й того самого слова. |
|
|
24 |
Урок розвитку зв язного мовлення. Складання твору на основі вражень від екскурсії «Краса осіннього парку» |
|
|
25 |
Поділ на групи слів. Що належать до різних частин мови. Службові слова. |
|
|
Іменник (18 год) |
|||
26 |
Іменник як частина мови. Повторення вивченого. |
|
|
27 |
Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Багатозначність іменників. Пряме і переносне значення іменників. |
|
|
28 |
Рід і число іменників |
|
|
29 |
Відмінювання іменників. Початкова форма іменника |
|
|
30 |
Розрізнення іменників з однаковим закінченням. |
|
|
31 |
Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках різного роду в Д.в. і М.в. однини. |
|
|
32 |
Урок розвитку зв язного мовлення.Складання письмового твору-опису за картиною К.Білокур «Соняшники» |
|
|
33 |
Чергування голосних у коренях іменників жіночого та чоловічого роду в однині. |
|
|
34 |
Закінчення іменників ж.р. на - а, (-я) в Р.в. однини |
|
|
35 |
Правопис закінчень іменників ч.р в Р.в. однини(листка, лісу) |
|
|
36 |
Закінчення іменників ж.р. і ч.р. в О.в. однини |
|
|
37 |
Закінчення іменників ч.р. на –р, у О.в. однини |
|
|
38 |
Перевірна робота:діалог |
|
|
39 |
Аналіз перевірної роботи. Тематичне оцінювання .Закінчення іменників чоловічого роду у давальному та місцевому відмінках однини. |
|
|
40 |
Урок розвитку зв язного мовлення. Переказ тексту «Осінь за вікном чарівну казку пише» |
|
|
41 |
Правопис закінчень іменників у множині. |
|
|
42 |
Правопис закінчень іменників у множині. |
|
|
43 |
Уживання іменника і прикметника у різних відмінках. |
|
|
Прикметник (21 год) |
|||
44 |
Повторення вивченого про прикметник як частину мови. |
|
|
45 |
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значенні |
|
|
46 |
Уживання прикметників у художніх та науково-популярних текстах. |
|
|
47 |
Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні. |
|
|
48 |
Урок розвитку зв язного мовлення. «Пташка красна пір ям, а людина- добрими справами». |
|
|
49 |
Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками. |
|
|
50 |
Спостереження за зв язком прикметників з іменниками в реченнях. Узагальнення знань про змінювання прикметників за родами і числами. |
|
|
51 |
Відмінювання прикметників. Таблиця відмінювання прикметників в однині . |
|
|
52 |
Вправи на визначення відмінка прикметника в реченні. |
|
|
53 |
Побудова сполучень слів і речень з прикметниками в різних відмінкових формах,введення їх у текст. |
|
|
54 |
Вимова й написання найуживаніших прикметників на -ськ, -зьк, -цьк |
|
|
55 |
Урок розвитку зв язного мовлення. Перевірна робота:письмовий переказ.
|
|
|
56 |
Аналіз перевірної роботи. Тематичне оцінювання Правопис прикметників із знаком м’якшення. |
|
|
57 |
Використання прикметників для всебічної характеристики предметів і явищ. |
|
|
58 |
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду. |
|
|
59 |
Відмінювання прикметників у множині. |
|
|
60 |
Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині. |
|
|
61 |
Перевірна робота: контрольне списування. |
|
|
62 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань і вмінь за темою «Прикметник». |
|
|
63 |
Урок розвитку зв язного мовлення. Порівняльний опис дерев.Складання казки за поданим планом і опорними словами « Горобина і ялина в зимовому лісі». |
|
|
64 |
Тематичне оцінювання. Підсумковий урок. |
|
|