Українська мова
за підручником «Українська мова ти читання. Частина 1. Автори М. Вашуленко, Н. Васильківська, С. Дубовик (2021)» для 4 класу за програмою НУШ
Друкований зошит. Зошит моїх досягнень (діаг.роб.). М. Вашуленко, С. Дубовик. Видавничий дім «Освіта», 2022.
Друкований зошит. У світі рідного слова. Зошит із розвитку мовлення.М Вашуленко, С. Дубовик. Видавничий дім «Освіта», 2022.
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
|
І семестр |
||||
Текст |
||||
|
|
Основні ознаки тексту. Розпізнаю текст за його основними ознаками. |
Параграф 1 |
|
|
|
Засоби зв'язності тексту. Визначаю слова, які допомагають пов'язати речення в тексті. |
2 |
|
|
|
Заголовок тексту. Добираю заголовки до теми і головної думки тексту. |
3 |
|
|
|
Типи текстів. Розпізнаю типи текстів. |
4 |
|
|
|
Будова тексту. План. Визначаю структурні частини тексту. |
5 |
|
|
|
Навчаюся складати план тексту, створюю тексти за планом. |
Картки |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Докладний переказ тексту «Як краса врятувала берізки» |
С. 3 - 4 |
|
|
|
Тексти різних стилів. Медіатекст. Розрізняю тексти різних стилів. |
6 |
|
|
|
Досліджую медіатексти. |
|
|
|
|
Навчаюся творити медіатексти. Узагальнюю знання про текст. |
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Вхідне діагностування. Списування. |
С. 10, 32 - 33 |
|
РЕЧЕННЯ |
||||
|
|
Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Розпізнаю та будую речення різні за метою висловлювання та інтонацією. |
7 |
|
|
|
Звертання. Розпізнаю, виокремлюю, правильно вживаю звертання. |
8 |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Текст розповідь на основі спостережень за природою «Золота осінь» |
С. 5 - 6 |
|
|
|
Головні і другорядні члени речення. Розпізнаю головні і другорядні члени речення. |
9 |
|
|
|
Установлюю зв'язок між членами речення. |
|
|
|
|
Складаю і поширюю речення. |
|
|
|
|
Однорідні члени речення. Навчаюся визначати однорідні члени речення. |
10 |
|
|
|
Навчаюся поєднувати однорідні члени речення за допомогою інтонації, сполучників. |
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Діалог. |
С. 4 – 9(усно) |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання коротких письмових повідомлень. |
С. 7 - 8 |
|
|
|
Будую речення із залежними словами при однорідних членах. |
|
|
|
|
Узагальнюю знання про речення. |
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Списування. |
С. 11, 34 - 35 |
|
Слово. Значення слова |
||||
|
|
Багатозначні слова. Пряме і переносне значення слів. Розпізнаю багатозначні слова, використовую їх у мовленні. |
11 |
|
|
|
Синоніми. Розпізнаю синоніми, навчаюся вживати їх у мовленні. |
12 |
|
|
|
Антоніми. Розпізнаю антоніми, навчаюся їх вживати у мовленні. |
13 |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання зв'язних висловлювань. |
С. 9 - 11 |
|
|
|
Фразеологізми. Розпізнаю фразеологізми, навчаюся доречно вживати їх у мовленні. |
14 |
|
|
|
Діагностична робота. Списування. |
С. 12, 36 - 37 |
|
|
|
Застарілі слова. Нові слова. Розпізнаю застарілі слова. Розпізнаю нові слова. |
15 |
|
|
|
Походження слів. Досліджую походження слів. Узагальнюю знання про слово. |
16 |
|
|
|
Діагностувальна робота. Письмовий переказ. |
С. 14 |
|
Будова слова |
||||
|
|
Частина слова. Творення слів за допомогою префіксів і суфіксів. Орфограми у префіксах. Визначаю закінчення слова і частини слова. |
17 |
|
|
|
Розвиток зв'язного мовлення. Текст - розповідь «Калина символ України» |
С.12 - 13 |
|
|
|
Навчаюся утворювати нові слова і форми слів за допомогою суфіксів. |
|
|
|
|
Розпізнаю і правильно пишу слова із префіксами пре, при. |
|
|
|
|
Розпізнаю і правильно пишу слова із префіксами пре, при. |
|
|
|
|
Правильно пишу апостроф після префіксів |
|
|
|
|
Розпізнаю і правильно пишу слова зі співзвучними префіксами і прийменниками. |
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Усний твір. |
|
|
|
|
Застосування алфавіту. Розташовую слова за алфавітом, користуюся словником. |
18 |
|
|
|
Розвиток зв'язного мовлення. Текст опис за світлиною. Науковий опис голуба. |
С. 14 – 15 |
|
|
|
Наголошування загальновживаних слів. Правильно наголошую загальновживані слова. |
19 |
|
|
|
Правильно вимовляю і записую слова з ненаголошеними е, и. |
20 |
|
|
|
Вимова і написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. |
21 |
|
|
|
Правопис слів із сумнівними приголосними. Навчаюся писати слова із сумнівними приголосними. |
22 |
|
|
|
Подовженні м'які приголосні звуки. Правильно вимовляю і записую слова з подовженими м'якими приголосними звуками. Узагальнюю слова про будову слова. |
23 |
|
|
|
Діагностувальна робота. Диктант. |
С. 18 - 19 |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання текстів письмових привітань. |
С. 16 – 18 |
|
|
|
Діагностувальна робота. Мовна тема «Слово значення слова.Будова слова.» |
С. 38 - 39 |
|
|
|
Розвиток зв'язного мовлення. Текст міркування «Чому важливо бути доброю людиною». |
|
|
|
|
Повторюю все про текст. Повторюю все про речення. Підсумковий урок за семестр. |
|
|
ІІ семестр |
||||
Частини мови. Іменник. |
||||
|
|
Навчаюся розпізнавати іменники з абстрактним значенням. |
24 |
|
|
|
Рід і число іменників. Навчаюся визначати рід і число іменників. |
25 |
|
|
|
Відмінки іменників. Відмінювання іменників. Навчаюся визначати відмінок іменника в реченні та початкову форму іменника. |
26 |
|
|
|
Навчаюся змінювати іменники за числами і відмінками. |
|
|
|
|
Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників приголосних [г], [к], [х] перед закінченням – і на [з'], [ц'], [с']. |
|
|
|
|
Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників голосний [і] на [о], [е]. |
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання текстів письмових запрошень. |
С. 21 - 22 |
|
|
|
Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. |
|
|
|
|
Навчаюся писати закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. |
|
|
|
|
Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. |
|
|
|
|
Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду на – р в орудному відмінку однини. |
|
|
|
|
Навчаюся використовувати в мовлені паралельні форми іменників чоловічого роду – назви істот у давальному й місцевому відмінках однини. |
|
|
|
|
Навчаюся писати закінчення іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини. |
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання зв'язних висловлювань за поданим зачином або кінцівкою. |
С. 23 - 25 |
|
|
|
Навчаюся правильно вживати літературні форми іменників у місцевому відмінку множини із прийменником по. |
|
|
|
|
Діагностувальна робота .Мовна тема. Іменник. |
С. 40 -41, |
|
Прикметник як частина мови. |
||||
|
|
Навчаюся визначати прикметники в тексті. |
27 |
|
|
|
Навчаюся змінювати прикметники за родами і числами. |
28 |
|
|
|
Навчаюся правильно записувати прикметники із твердим приголосним основи в різних відмінкових формах. |
29 |
|
|
|
Діагностувальна робота. Диктант. |
С.20 – 21 |
|
|
|
Навчаюся правильно записувати прикметники з м'яким приголосним основи у різних відмінкових формах. |
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Докладний переказ тексту «Якого кольору слова» |
С. 26 - 28 |
|
|
|
Утворення ступенів порівняння прикметників. Навчаюся утворювати форми прикметників |
30 |
|
|
|
Навчаюся правильно вимовляти і записувати прикметники на –ський, - зький, -цький. |
31 |
|
|
|
Навчаюся використовувати прикметники в прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми. |
32 |
|
|
|
Узагальнюю знання про прикметник. |
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Науковий опис річки Дніпро |
С. 29 – 31 |
|
|
|
Діагностувальна робота. Письмовий твір. |
42 |
|
Числівник як частина мови. |
||||
|
|
Навчаюся розпізнавати у мовлені числівники, які відповідають на питання скільки? котрий? |
33 |
|
|
|
Навчаюся правильно вимовляти і писати форми родового відмінка числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100. |
|
|
|
|
Навчаюся вживати правильні форми числівників на позначення часу протягом доби. |
|
|
|
|
Навчаюся вживати числівники у власному мовлені. Узагальнюю знання про числівник. |
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Списування. |
С. 13, 44 |
|
Займенник як частина мови. |
||||
|
|
Навчаюся розпізнавати займенники і пояснювати їхню роль. |
34 |
|
|
|
Розвиток зв'язного мовлення. Вибірковий переказ тексу. |
С. 32 - 34 |
|
|
|
Навчаюся визначати особові займенники, ставити до них питання. |
|
|
|
|
Навчаюся відмінювати особові займенники. |
|
|
|
|
Навчаюся правильно вживати займенники з прийменниками |
|
|
|
|
Навчаюся використовувати займенники у власному мовлені. Узагальнюю слова про займенник. |
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Диктант. |
С. 22 – 23, 46 |
|
|
|
Розвиток зв'язного мовлення. Редагування тексту.
|
С. 35 - 38 |
|
Дієслово як частина мови. |
||||
|
|
Навчаюся визначати дієслова в реченнях і текстах. |
35 |
|
|
|
Навчаюся розпізнавати неозначену форму дієслова. |
36 |
|
|
|
Навчаюся вживати дієслова у відповідних часових формах. |
37 |
|
|
|
Навчаюся правильно записувати особові закінчення дієслів у теперішньому часі. |
|
|
|
|
Навчаюся правильно записувати особові закінчення дієслів у майбутньому часі. |
|
|
|
|
Навчаюся писати закінчення дієслів 1-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. |
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення.Текст – розповідь «Подорож у місто своєї мрії» |
С.39 - 41 |
|
|
|
Навчаюся писати закінчення дієслів 2-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. |
|
|
|
|
Навчаюся писати закінчення дієслів 3-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. |
|
|
|
|
Навчаюся ставити дієслова минулого часу у відповідну родову форму. |
|
|
|
|
Навчаюся правильно вимовляти і записувати дієслова на –ся. |
38 |
|
|
|
Навчаюся вживати дієслова у власному мовлені. |
|
|
|
|
Узагальнюю знання про дієслово. |
|
|
|
|
Розвиток зв'язного мовлення. Розповідь з обгрунтуванням власної думки «Мій улюблений телевізійний проект» |
С. 42 - 43 |
|
|
|
Діагностувальна робота. Мовна тема. Дієслово. |
С. 48, 50, 61 - 62 |
|
Прислівник як частина мови. |
||||
|
|
Навчаюся розпізнавати прислівники. |
39 |
|
|
|
Навчаюся добирати до прислівників синоніми і антоніми. |
40 |
|
|
|
Навчаюся правильно писати найуживаніші прислівники. |
41 |
|
|
|
Навчаюся доречно вживати прислівники у власному мовлені. Узагальнюю знання про дієслово |
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Мовна тема. Прислівник. |
С. 52, 63 |
|
|
|
Повторення як вживати правильні форми числівників на позначення часу протягом доби. |
|
|
|
|
Повторення написання закінчення дієслів 2-ї особи, 3 – ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. |
|
|
|
|
Повторення зміни у процесі словозміни іменників приголосних [г], [к], [х] перед закінченням – і на [з'], [ц'], [с']. |
|
|
|
|
Повторення правильної вимови і запису дієслов на –ся, вживання дієслов у власному мовлені. |
|
|
|
|
ДПА |
|
|
|
|
Розвиток зв'язного мовлення. Текст міркування «Чому мені подобається власне ім'я» |
С. 44 - 46 |
|
|
|
Узагальнюю знання про частини мови. |
|
|
|
|
Підсумковий урок за рік. |
|
|