Календарне планування уроків української мови в 6 класі
Розроблено за Програмою для закладів загальної середньої освіти з українською мовою навчання: Українська мова: 5-9 класи –К.: ВД «Освіта» 2013 (зі змінами,затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804 )-сайт МОНУ
В.В.Заболотний.Українська мова: 6 кл.: Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів.-.К.: Генеза,2014
Графік фронтальних видів контрольних робіт
Форми контролю |
||
8 |
||
І |
ІІ |
|
Перевірка мовної теми*
|
4 |
4 |
Письмо: Переказ |
1 |
1 |
Твір |
–
|
1 |
Правопис: диктант** |
1 |
1 |
Аудіювання* |
–
|
1 |
Читання мовчки* |
1
|
– |
Правопис складних іменників.
Говоріння:
І семестр
|
ІІ семестр |
діалог усний переказ |
читання вголос усний твір
|
|
|
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу І семестр |
К . год. |
Дата |
Прим. |
Прим. |
|
|
|
Вступ. Краса і багатство української мови
|
1 |
|
|
|
|
|
РМ.Види мовленнєвої діяльності(повторення й поглиблення) Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники:адресат мовлення,адресант,тема та основна думка,мета й місце(практично).Повторення вивченого про типи мовлення. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування (вітання, пропозиція допомоги людині.);пов ΄язаної з обміном думками .жит тєвим досвідом щодо безпеки спілкування телефоном, в мережі Інтернет;(телефонних розмов),що передбачають уникання небажаного спілкування
|
1
1 |
|
|
|
|
|
Повторення та поглиблення вивченого (7 год.) Словосполучення. Речення. Головні члени речення. Просте речення. Розділові знаки в простих реченнях
|
1
1 |
|
|
|
|
|
Однорідні члени речення.Звертання. Вставні слова . Розділові знаки.
|
1 |
|
|
|
|
|
Складне речення.Пряма мова. Діалог.Розділові знаки.
|
1 |
|
|
|
|
|
Основні орфограми та пунктограми |
1 |
|
|
|
|
|
РМ Повторення відомостей про стилі мовлення.Поняття про офіційно-діловий стиль.Виразне читання вголос .Читання та обговорення текстів,що належать до різних стилів. |
1 |
|
|
|
|
|
Ділові папери.Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті(на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію(екскурсію до музею,відвідування театру...) Контрольна робота
|
1 |
|
|
|
|
|
Тема.Лексикологія. Групи слів за їхнім походженням. Власне українські слова. Тлумачний словник української мови Запозичені (іншомовного походження) слова. Словник іншомовних слів.Лексична помилка та умовне позначення. Написання слів,що увійшли в українську мову з інших мов:букви и,і;правопис знака м,кшення й апострофа,,подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження
|
1
1
|
|
|
|
|
|
Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми). Неологізми.
|
1 |
|
|
|
|
|
Групи слів за вживанням: загальновживані і стилістично забарвлені слова .Офіційно - ділова лексика
|
1 |
|
|
|
|
|
Професійні слова й терміни
|
1 |
|
|
|
|
|
Діалектні та просторічні слова.
Пароніми (практично) Тема.Фразеологія. |
1
1 |
|
|
|
|
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. |
1 |
|
|
|
|
|
РМ Повторення вивченого про текст,його основні ознаки,особливості будови тексту,використання мовних засобів.Основні джерела матеріалу(практично) РМ Складний план прослуханого або прочитаного тексту;простий план власного висловлення.Будова елементарного роздуму Джерела українських фразеологізмів. РМ Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму Прислів'я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. Фразеологізми в ролі членів речення. Ознайомлення із фразеологічним словником.
|
1
1
1 1
1
|
|
|
|
|
|
РМПисьмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі”Який вчинок можна вважати героїчним”
|
2
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота . Лексикологія. Фразеологія.
|
1 |
|
|
|
|
|
Словотвір. Орфографія (9 год.) Змінювання і творення слів. Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально -суфіксальний, безафіксальний, складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу. Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова.
|
1 1
1 |
|
|
|
|
|
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом –ин (а) від прикметників на –ський, -цький; буквосполученням –чн- (-шн-).
|
1 |
|
|
|
|
|
Складні слова. Сполучні -о, -е в складних словах. Правопис |
1 |
|
|
|
|
|
Творення складноскорочених слів . Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів з niв-; правопис складноскорочених слів.
|
2 |
|
|
|
|
|
РМ. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю з елементами роздуму Аналіз контрольного переказу
|
2
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота . Словотвір. Орфографія
|
1 |
|
|
|
|
|
Морфологія. Орфографія. Повторення вивченого про самостійні частини мови Загальна характеристика частин мови.Граматична помилка ,умовне позначення її (практично)
|
1 |
|
|
|
|
|
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Іменники - назви істот і неістот (повторення). Іменники загальні і власні. Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні. Збірні іменники. Велика буква і лапки у власних назвах.
|
1
1 1 |
|
|
|
|
|
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини
|
1 1 |
|
|
|
|
|
Відмінки іменників.Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку
|
1 |
|
|
|
|
|
РМ Будова опису приміщення Письмовий вибірковий переказ художнього тексту,що містить опис приміщення.Визначення ролі іменників в описі приміщення. |
2 |
|
|
|
|
|
Аналіз письмового переказу Поділ іменників на відміни й групи. Відмінювання іменників І відміни.
|
1 1
|
|
|
|
|
|
Відмінювання іменників II відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку.Букви –а,я,-у,ю в закінченнях іменників
|
1 1 |
|
|
|
|
|
Відмінювання іменників III і IV відмін
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відмінювання іменників, що форму лише множини.
|
1 |
|
|
|
|
|
РМ . Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі
|
1 |
|
|
|
|
|
Незмінювані іменники.
|
1 |
|
|
|
|
|
Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн (я), -ення (-я), ~инн (-я), -ив (о), -ев (о)
|
1 |
|
|
|
|
|
Написання і відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові
|
1 |
|
|
|
|
|
Не з іменниками
|
1 |
|
|
|
|
|
Правопис складних іменників.
|
1 |
|
|
|
|
|
Контрольний диктант |
1
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота . Іменник
|
1 |
|
|
|
|
|
Морфологічний розбір іменника. Тренувальні вправи
|
1 |
|
|
|
|
|
РМ.Складання інформаційного допису до шкільної газети або шкільного веб-сайта про подію з життя класу з використанням іменників-власних назв.
|
1
|
|
|
|
|
|
ІІ семестр Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль РМПорівняльний опис двох рослин за ілюстрацією з використанням прикметників-синнімів,антонімів та якісних прикметників вищого та найвищого ступенів |
1
1
|
|
|
|
|
|
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників із однієї групи в іншу групи в іншу РМОсобливості будови опису природи.Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису) |
2
1 |
|
|
|
|
|
Ступені порівняння якісних прикметників,творення їх.
|
2 |
|
|
|
|
|
РМ. Усний докладний перека художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи
|
1 |
|
|
|
|
|
Повні й короткі форми прикметників.
|
1 |
|
|
|
|
|
Прикметники твердої і м’якої груп. Відмінювання прикметників
|
1 |
|
|
|
|
|
Творення прикметників. Перехід прикметників в іменники Написання прикметників із суфіксами: -ЕНЬК, -ЕСЕНЬК, -ІСІНЬК, -ЮСІНЬК, -СЬК, -ЦЬК, -ЗЬК-
|
1 1 |
|
|
|
|
|
РМ. Докладний письмовий переказ тексту,що містить опис природи
|
2 |
|
|
|
|
|
Аналіз письмового переказу Написання не з прикметниками
|
1 |
|
|
|
|
|
Написання -н- і -нн- у прикметниках
|
1 |
|
|
|
|
|
Написання складних прикметників разом і через дефіс
|
1 |
|
|
|
|
|
Написання прізвищ прикметникової форми
|
1 |
|
|
|
|
|
Морфологічний розбір прикметника. Тренувальні вправи
|
1 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота . Прикметник.
|
1 |
|
|
|
|
|
РМ. Письмовий твір – опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень.
|
2 |
|
|
|
|
|
Аналіз твору Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
1 |
|
|
|
|
|
Числівники кількісні ( на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові. Числівники прості, складні і складені.Буквіа ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. Роздільне написання складених числівників. РМСкладання роздуму про доцільне використання вільного часу з використанням числівників”Гайнування часу-найбільше марнотратство” |
4
1 |
|
|
|
|
|
Відмінювання кількісних числівників. Узгодження числівників з іменниками Відмінювання дробових і збірних числівників. |
1 1 |
|
|
|
|
|
Відмінювання та написання порядкових числівників Написання разом порядкових числівників з – тисячний Узгодження числівників з іменниками.Правильне вживання числівників на позначення дат і часу |
1
1 |
|
|
|
|
|
РМ. Контрольний докладний переказ тексту,що містить опис природи |
2 |
|
|
|
|
|
МАналіз контрольного переказу Морфологічний розбір числівника. Тренувальні вправи
|
1 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота
|
1 |
|
|
|
|
|
Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
1 |
|
|
|
|
|
Розряди займенників за значенням. Особові та зворотний займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах особових займенників
РМ Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі”Що я роблю для здійснення своєї мрії” |
1
2 |
|
|
|
|
|
Аналіз письмового твору Питальні й відносні займенники, їх відмінювання
|
1
|
|
|
|
|
|
Заперечні й неозначені займенники, їх правопис і відмінювання
(ознайомлення) |
1 |
|
|
|
|
|
РМ. Контрольний твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень
|
2 |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольного твору Присвійні займенники, їх відмінювання |
1 |
|
|
|
|
|
Вказівні й означальні займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах вказівних займенників РМ Есе світоглядного змісту”Кого можна назвати патріотом рідної землі” |
1
1 |
|
|
|
|
|
Написання займенників із прийменниками окремо Морфологічний розбір займенника. Тренувальні вправи
|
1 1 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота
|
1 |
|
|
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого матеріалу за рік. Лексикологія. Фразеологія |
1 |
|
|
|
|
|
Словотвір,орфографія
|
2 |
|
|
|
|
|
Морфологія й орфографія Правопис префіксів,суфіксів,голосних в коренях і на межі значущих частин слова та основ |
1 |
|
|
|
|
|
Контрольний диктант Контрольна робота РМ.Редагування речень,у яких допущено лексичні та граматичні помилки Підсумковий урок
|
1 1 1 1
|
|
|
|