Календарне планування з предметними та ключовими компетентностями, наскрізними лініями
УКРАЇНСЬКА МОВА
8 КЛАС
(Відповідно до навчальної програми: Українська мова. 5 -9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською
мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
2 год на тиждень (70 годин на рік)
І семестр – 32 год
ІІ семестр – 38 год
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми
|
2 |
2 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
твір |
1
|
1 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
Говоріння:
І семестр |
ІІ семестр |
діалог – 1 |
читання вголос – 1 |
усний переказ – 1 |
усний твір – 1 |
І СЕМЕСТР
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
||||||||||||||
1 |
Вступ. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу |
|
Усний переказ Діалог |
||||||||||||||
2 |
Урок мовленнєвого розвитку №1. Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення; засоби міжфразового зв’язку в тексті |
|
|
||||||||||||||
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Предметні компетентності: |
|||||||||||||||||
Знаннєва складова знає та розуміє функції мови; усвідомлює значення мови як найважливішого засобу пізнання, спілкування і впливу;
|
Діяльнісна складова користується лінгвістичними словниками й довідниками з метою вдосконалення власного мовлення;
|
Ціннісна складова ставиться до української мови як до найвищої цінності; обґрунтовує необхідність вільного володіння державною мовою; усвідомлює права й мовні обов’язки учня як громадянина своєї держави; цінує відкритість до пізнання різних культур через мови; робить висновки щодо необхідності ґрунтовної мовної освіти. |
|||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовою Уміння: використовувати українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву; володіти засобами української мови — її стилями, типами, жанрами. |
|||||||||||||||||
Наскрізні лінії Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей. «Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності . |
|||||||||||||||||
Повторення та узагальнення вивченого |
|||||||||||||||||
3 |
Лексикологія. Фразеологія. Основні правила правопису |
|
|
||||||||||||||
4 |
Морфологія й орфографія |
|
|
||||||||||||||
5 |
Основні правила правопису |
|
|
||||||||||||||
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Предметні компетентності: |
|||||||||||||||||
Знаннєва складова знає, що вивчають такі розділи науки про мову, як лексикологія та фразеологія, орфографія та морфологія; знає та пояснює лексичне значення слів і фразеологізмів; називає групи лексики; знає самостійні та службові частини мови; знає виражальні можливості кожної із самостійних частин мови; знає правила правопису слів.
|
Діяльнісна складова доцільно використовує в мовленні різні групи лексики, фразеологізми; визначає й аргументує належність слова до певної групи лексики; здійснює адекватний добір слів для складання висловлення певного змісту та стилю; визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль самостійних частин мови; обґрунтовує правопис слів правилами; користується лінгвістичними словниками різних видів; редагує речення й тексти, у яких допущено лексичні та граматичні помилки. |
Ціннісна складова виявляє прагнення поліпшувати власне мовлення, добирати адекватні змістові висловлення слова та фразеологізми, правильно використовуючи частини мови; усвідомлює необхідність грамотного письма як важливої характеристики особистості; прагне втілювати своє розуміння цінностей у практичному житті.
|
|||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування іноземними мовами Ставлення: готовність до міжкультурного діалогу, відкритість до пізнання різних культур. Спілкування державною мовою Ставлення: красою, естетичною довершеністю, багатством виражальних засобів української мови. Компетентності в природничих науках і технологіях Уміння: спостерігати, аналізувати, проводити мовні експерименти. |
|||||||||||||||||
Наскрізні лінії «Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей. «Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності . «Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4) є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат, |
|||||||||||||||||
Синтаксис. Пунктуація Словосполучення й речення |
|||||||||||||||||
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Предметні компетентності: |
|||||||||||||||||
Знаннєва складова знає та розуміє предмет вивчення синтаксису й пунктуації; розуміє й пояснює різницю між словосполученням і реченням; реченням простим і складним.
|
Діяльнісна складова розрізняє головне й залежне слова у словосполученні; аналізує будову словосполучень, види за способами вираження головного слова; складає словосполучення й речення різних видів, визначає серед них синонімічні; розпізнає речення прості та складні; редагує словосполучення, речення й тексти, помічаючи й виправляючи граматичні помилки; використовує виражальні можливості речень вивчених видів у власному мовленні; робить тематичні виписки та складає конспект науково-навчального тексту |
Ціннісна складова усвідомлює важливість кожного словосполучення й речення для чіткості вираження думки; обґрунтовує важливість опрацювання науково-навчального тексту у формі його конспектування.
|
|||||||||||||||
Ключові компетентності: Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: впевнено й водночас критично застосовувати інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією з навчальною метою та в приватному спілкуванні. Ставлення: критичне сприйняття інформації, поданої в ЗМІ. Уміння вчитися впродовж життя Уміння: користуватися різними джерелами довідкової інформації (словниками, енциклопедіями, онлайн-ресурсами); здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію; застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети та ситуації спілкування. Підприємливість Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби; використовувати ефективні комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій. Ставлення: готовність брати на себе відповідальність. |
|||||||||||||||||
Наскрізні лінії «Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості. «Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей. «Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності . «Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4) є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат, |
|||||||||||||||||
6 |
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова |
|
|
||||||||||||||
7 |
Урок мовленнєвого розвитку №2. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, вивчальне, критичне. Особливості будови опису пам’ятки історії й культури |
|
|
||||||||||||||
8 |
Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні |
|
|
||||||||||||||
9 |
Урок мовленнєвого розвитку №3. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі |
|
|
||||||||||||||
10 |
Урок мовленнєвого розвитку №4. Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури |
|
|
||||||||||||||
11 |
Граматична помилка та її умовне позначення |
|
|
||||||||||||||
12 |
Контрольна робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація |
|
КР №1 Диктант |
||||||||||||||
Просте речення. Двоскладне речення |
|||||||||||||||||
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Предметні компетентності |
|||||||||||||||||
Знаннєва складова знає члени речення, способи вираження їх; ставить розділові знаки в простому двоскладному реченні, пояснює їх пунктуаційними правилами.
|
Діяльнісна складова визначає головні та другорядні члени речення; розрізняє речення двоскладні та односкладні; визначає види присудків, обставин у реченнях, прикладку як різновид означення, способи вираження підмета, присудка, означень, додатків та обставин; інтонує правильно речення різних видів, за допомогою логічного наголосу передає різні змістові та емоційні відтінки значення; записує прикладки відповідно до орфографічних норм і обґрунтовує написання; знаходить і виправляє орфографічні та пунктуаційні помилки на вивчені правила; аналізує будову простого двоскладного речення, переказує та створює тексти різних стилів з поєднанням різних типів мовлення; робить повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі. |
Ціннісна складова оцінює виражальні можливості простого двоскладного речення в текстах різних стилів; обґрунтовує важливість дослідження, вивчення й збереження пам’яток історії та культури.
|
|||||||||||||||
Ключові компетентності: Загальнокультурна грамотність Уміння: використовувати досвід взаємодії з творами мистецтва в життєвих ситуаціях; створювати тексти, виражаючи власні ідеї, досвід і почуття та використовуючи художні засоби; добирати літературу для читання з метою одержання насолоди та користі від прочитаного. Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: дотримуватися здорового способу життя. Ставлення: сприймання здоров’я як загальнолюдської цінності; усвідомлення значення навколишнього середовища для життя і здоров’я людини. Соціальні та громадянські компетентності Уміння: співпрацювати з іншими на результат, запобігати конфліктам і розв’язувати їх, досягати розумних компромісів. Ставлення: сприйняття людської гідності як найвищої цінності. Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: діяти за алгоритмом, зокрема здійснювати пошукову діяльність та аналіз мовних явищ. Ставлення: задоволення пізнавального інтересу. |
|||||||||||||||||
Наскрізні лінії «Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості. «Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей. «Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності . «Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4) є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат, |
|||||||||||||||||
13 |
Просте речення. Двоскладне речення. Головні й другорядні члени речення. Підмет і присудок. Способи вираження підмета. Тире між підметом і присудком |
|
|
||||||||||||||
14 |
Способи вираження присудка. Простий і складений присудки |
|
|
||||||||||||||
15 |
Урок мовленнєвого розвитку №5. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (за складним планом) з використанням називних речень для позначення місця |
|
|
||||||||||||||
16 |
Узгодження головних членів речення. Порядок слів у реченні. Логічний наголос |
|
|
||||||||||||||
17 |
Урок мовленнєвого розвитку №6. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом
|
|
Контр. твір |
||||||||||||||
18 |
Означення, додаток й обставини як другорядні члени речення |
|
|
||||||||||||||
19 |
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки |
|
|
||||||||||||||
20 |
Види обставин (за значенням), способи вираження їх |
|
|
||||||||||||||
21 |
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами |
|
|
||||||||||||||
22 |
Контрольна робота №2. Синтаксис. Пунктуація |
|
КР №2 Тест |
||||||||||||||
Односкладне речення |
|||||||||||||||||
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Предметні компетентності |
|||||||||||||||||
Знаннєва складова знає види односкладних речень, пояснює будову односкладних речень кожного з типів; пояснює розділові знаки в неповних реченнях |
Діяльнісна складова розрізняє речення односкладні й неповні; визначає види односкладних речень (також як частин складних речень); конструює односкладні речення вивчених видів, а також неповні речення; правильно використовує їх у власному мовленні; ставить правильно тире в неповних реченнях й обґрунтовує його використання; знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила; правильно будує тексти різних типів і стилів, використовуючи виражальні можливості односкладних і неповних речень; вживає в мовленні речення двоскладні й односкладні різних видів як синтаксичні синоніми; використовує в текстах-описах називні речення для позначення часу й місця; доречно вживає неповні речення в діалозі, а також у складних реченнях для уникнення невиправданих повторів; правильно інтонує неповні речення; складає опис місцевості. |
Ціннісна складова сприймає спілкування як цінність; оцінює й осмислює ситуацію спілкування; відчуває стан співрозмовника, виявляє емпатію; оцінює виражальні можливості й роль односкладних і неповних речень у текстах художнього, розмовного, публіцистичного стилів.
|
|||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовою Уміння: висловлювати думки, почуття, погляди; оцінювати й осмислювати ситуацію спілкування; конструювати речення й тексти; дотримувати норм етикету під час спілкування. Математична компетентність Уміння: оперувати абстрактними поняттями; виокремлювати головну й другорядну інформацію; установлювати причинно-наслідкові зв’язки. Компетентності в природничих науках і технологіях Уміння: словесно оформлювати результати досліджень; використовувати сучасні технології. Ставлення: готовність захищати довкілля, зберігати природні ресурси для сьогодення та майбутніх поколінь. |
|||||||||||||||||
Наскрізні лінії «Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості. «Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей. «Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності . «Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4) є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат, |
|||||||||||||||||
23 |
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Означено-особові речення |
|
|
||||||||||||||
24 |
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Неозначено-особові речення |
|
|
||||||||||||||
25 |
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Узагальнено-особові речення |
|
|
||||||||||||||
26 |
Урок мовленнєвого розвитку №7. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням прикладок |
|
Контр. переказ |
||||||||||||||
27 |
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Безособові речення |
|
|
||||||||||||||
28 |
Односкладні прості речення з головним членом у формі підмета. Називні речення |
|
|
||||||||||||||
29 |
Односкладні речення як частини складного речення |
|
|
||||||||||||||
30 |
Повні й неповні речення. |
|
|
||||||||||||||
31 |
Тире в неповних реченнях |
|
|
||||||||||||||
32 |
Контрольна робота №3. Синтаксис. Пунктуація |
|
КР №3 Тест |
||||||||||||||
ІІ СЕМЕСТР |
|||||||||||||||||
Просте ускладнене речення. Речення з однорідними членами |
|||||||||||||||||
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Предметні компетентності |
|||||||||||||||||
Знаннєва складова наводить приклади речень, ускладнених однорідними членами; ставить розділові знаки в таких реченнях, пояснює їх правилами.
|
Діяльнісна складова знаходить в тексті речення, ускладнене однорідними членами (непоширеними й поширеними; розрізняє однорідні й неоднорідні означення; визначає смислові відношення між однорідними членами речення; правильно інтонує речення з однорідними членами; знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила; конструює речення, до складу яких входять однорідні члени з різними типами зв’язку між ними, зокрема з парними сполучниками, узагальнюваль-ними словами при однорідних членах. |
Ціннісна складова оцінює виражальні можливості речень з однорідними членами в різних стилях мовлення.
|
|||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовою Уміння: усно й письмово тлумачити поняття, факти; висловлювати думки, почуття, погляди; здійснювати адекватний змістові й умовам спілкування добір мовно-виражальних засобів. Компетентності в природничих науках і технологіях Ставлення: готовність до опанування новітніх технологій. Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: застосовувати комунікативні стратегії для протистояння деструктивним та маніпулятивним впливам, що є загрозою здоровому способу життя; виявляти толерантність до різних поглядів, співчувати; конструктивно спілкуватися в різних соціальних середовищах, досягнення соціальної захищеності, сімейного щастя тощо. |
|||||||||||||||||
Наскрізні лінії «Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості. «Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей |
|||||||||||||||||
32 |
Однорідні члени речення зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком. Кома між однорідними членами речення |
|
Читання вголос Усний твір |
||||||||||||||
33 |
Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові) |
|
|
||||||||||||||
34 |
Речення з кількома рядами однорідних членів |
|
|
||||||||||||||
35 |
Однорідні й неоднорідні означення |
|
|
||||||||||||||
36 |
Урок мовленнєвого розвитку №8. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі з використанням називних речень |
|
|
||||||||||||||
37 |
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. |
|
|
||||||||||||||
38 |
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами |
|
|
||||||||||||||
39 |
Урок мовленнєвого розвитку № 9. Інтерв’ю в публіцистичному стилі |
|
|
||||||||||||||
40 |
Контрольна робота №4. Просте ускладнене речення. Речення з однорідними членами |
|
КР №4 Тест |
||||||||||||||
Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) |
|||||||||||||||||
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Предметні компетентності |
|||||||||||||||||
Знаннєва складова наводить приклади речень, ускладнених звертаннями, вставними словами (словосполу- ченнями); ставить розділові знаки в таких реченнях, пояснює їх правилами.
|
Діяльнісна складова знаходить звертання, вставні слова (словосполучення, речення) в реченні; визначає в тексті риторичні звертання й пояснює стилістичну роль їх; знаходить і виправляє помилки на вивчені пунктуаційні правила; конструює та інтонує правильно речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями); використовує виражальні можливості речень зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) в усному й писемному мовленні. |
Ціннісна складова оцінює виражальні можливості речень зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) у тексті.
|
|||||||||||||||
Ключові компетентності: Загальнокультурна грамотність Уміння: використовувати українську мову для духовного й культурного самовиявлення; дотримуватися норм української літературної мови та мовленнєвого етикету. Соціальні та громадянські компетентності Ставлення: повага до правових норм; усвідомлення необхідності конструктивної участі у громадському житті. Уміння вчитися впродовж життя Ставлення: сприйняття освіти, навчальних досягнень, зокрема у вивченні мови, як цінностей, готовність удосконалювати знання мови і власне мовлення впродовж життя, розвивати мовне чуття; розуміння ролі читання для власного розвитку; усвідомлення потреби вчитися з метою самовдосконалення й самореалізації. |
|||||||||||||||||
Наскрізні лінії «Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей. «Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності . «Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4) є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат, |
|||||||||||||||||
41 |
Звертання поширені й непоширені
|
|
|
||||||||||||||
42 |
Розділові знаки при звертаннях. Риторичні звертання |
|
|
||||||||||||||
43 |
Вставні слова, словосполучення, речення. Розділові знаки при вставних словах |
|
|
||||||||||||||
44 |
Урок мовленнєвого розвитку №11. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі |
|
Контр. переказ |
||||||||||||||
45 |
Групи вставних слів і словосполучень за значенням |
|
|
||||||||||||||
46 |
Урок мовленнєвого розвитку №13. Ділові папери. План роботи. Складання плану роботи над проектом. |
|
|
||||||||||||||
47 |
Контрольна робота №5. Синтаксис. Пунктуація |
|
КР №5 Диктант |
||||||||||||||
Речення з відокремленими членами |
|||||||||||||||||
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Предметні компетентності |
|||||||||||||||||
Знаннєва складова наводить приклади речень, ускладнених відокремленими (також уточнювальними) членами речення; ставить розділові знаки в таких реченнях, пояснює їх правилами.
|
Діяльнісна складова знаходить відокремлені й уточнювальні члени в реченні; знаходить і виправляє допущені пунктуаційні й граматичні помилки; правильно інтонує речення з відокремленими й уточнювальними членами речення; будує висловлення в публіцистичному й науковому стилях, використовуючи виражальні можливості речень з відокремленими й уточнювальними членами речення в усному й писемному мовленні. |
Ціннісна складова оцінює виражальні можливості речень з відокремленими й уточнювальними членами в текстах різних стилів.
|
|||||||||||||||
Ключові компетентності: Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: відповідально використовувати мовні виражальні засоби. Уміння вчитися впродовж життя Уміння: визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення; планувати й організовувати власну навчальну діяльність; постійно поповнювати власний словниковий запас. Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: розпізнавати маніпулятивні технології та протистояти їм; розвивати медійну грамотність. Ставлення: прагнення до гармонійного спілкування у віртуальному інформаційному просторі. Загальнокультурна грамотність Ставлення: сприйняття літературного твору як засобу збагачення особистого емоційно-чуттєвого досвіду, отримання естетичного задоволення від творів мистецтва. |
|||||||||||||||||
Наскрізні лінії «Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості. «Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей. «Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності . «Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4) є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат, |
|||||||||||||||||
48 |
Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення |
|
|
||||||||||||||
49
|
Відокремлені означення |
|
|
||||||||||||||
51 |
Розділові знаки при відокремлених означеннях |
|
|
||||||||||||||
52 |
Відокремлені прикладки.
|
|
|
||||||||||||||
53 |
Розділові знаки при відокремлених прикладках |
|
|
||||||||||||||
54 |
Відокремлені обставини. |
|
|
||||||||||||||
55 |
Розділові знаки при відокремлених обставинах |
|
|
||||||||||||||
|
Урок мовленнєвого розвитку №11. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі |
|
|
||||||||||||||
56 |
Урок мовленнєвого розвитку №15.Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (з використанням відокремлених означень та обставин) |
|
|
||||||||||||||
57 |
Відокремлені додатки. |
|
|
||||||||||||||
58 |
Розділові знаки при відокремлених додатках |
|
|
||||||||||||||
59-60 |
Уточнювальні члени речення |
|
|
||||||||||||||
61 |
Контрольна робота №6. Синтаксис. Пунктуація |
|
КР №6 Тест |
||||||||||||||
|
Повторення в кінці року |
|
|
||||||||||||||
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Предметні компетентності |
|||||||||||||||||
Знаннєва складова систематизує вивчені відомості про будову та види словосполучень, двоскладні й односкладні речення, повні й неповні речення, прості ускладнені речення. ставить у простих ускладнених реченнях розділові знаки, пояснює їх уживання правилами. |
Діяльнісна складова доцільно застосовує виражальні можливості синтаксичних засобів для досягнення комунікативної мети.
|
Емоційно-ціннісне ставлення визнає корисність для ефективного спілкування емпатії як розуміння емоційного стану іншої людини через співчуття, співпереживання, проникнення в її внутрішній світ; схвалює вираження емоцій, почуттів, станів через майстерне використання мовних засобів.
|
|||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовою Ставлення: свідоме послуговування українською мовою в усіх царинах життя; у виборі рішень керування системою цінностей, схвалених суспільством. Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: переводити навчальну інформацію в інший формат. |
|||||||||||||||||
Наскрізні лінії «Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості. «Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей. «Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності . «Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4) є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат, |
|||||||||||||||||
62 |
Словосполучення |
|
|
||||||||||||||
63-70 |
Просте речення. Двоскладне й односкладне речення. Просте ускладнене речення |
|
|
||||||||||||||