Календарне планування. Українська мова 8 клас

Про матеріал

Календарне планування з предметними та ключовими компетентностями, наскрізними лініями

Перегляд файлу

 

УКРАЇНСЬКА  МОВА

8 КЛАС

 

(Відповідно до  навчальної  програми:  Українська  мова.  5 -9 класи. 

Програма  для  загальноосвітніх  навчальних  закладів  з  українською

мовою  навчання.    К.:  Видавничий  дім  «Освіта»,  2013 

(зі  змінами, затвердженими наказом МОН  України  від 07.06.2017 №804)

 

 

2 год на тиждень (70 годин на рік)

І семестр – 32 год

ІІ семестр – 38 год

 

 

 

Форми контролю

 

І семестр

 

ІІ семестр

Перевірка мовної теми

             

2

2

Письмо:

 переказ

 

1

 

1

 твір

1

 

1

Правопис:

диктант

1

1

                      

 

 

Говоріння:

І семестр

ІІ семестр

діалог – 1

читання вголос – 1

усний переказ – 1

усний твір – 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І СЕМЕСТР

 

№ п/п

 

Тема уроку

 

Дата

 

Примітка

1

Вступ. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу

 

Усний переказ

Діалог

2

Урок мовленнєвого розвитку  №1. Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення; засоби міжфразового зв’язку в тексті

 

 

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності:

Знаннєва складова

знає та розуміє функції мови;

усвідомлює  значення мови 

як найважливішого засобу  пізнання, спілкування і впливу;

 

Діяльнісна складова

користується лінгвістичними словниками й довідниками 

з метою вдосконалення власного мовлення;

 

Ціннісна складова

ставиться до української мови як до найвищої цінності;

обґрунтовує необхідність вільного володіння державною мовою;

усвідомлює права й мовні обов’язки учня як громадянина своєї держави;

цінує відкритість до пізнання різних культур  через мови;

робить висновки щодо необхідності  ґрунтовної  мовної освіти.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою

Уміння: використовувати українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву; володіти  засобами української мови — її стилями, типами, жанрами.

Наскрізні лінії

Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей.

«Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності .

Повторення та узагальнення вивченого

3

Лексикологія. Фразеологія. Основні правила правопису

 

 

4

Морфологія й орфографія

 

 

5

Основні правила правопису

 

 

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності:

Знаннєва складова

знає, що вивчають такі розділи науки про мову, як лексикологія та фразеологія, орфографія та морфологія;

знає та пояснює лексичне значення слів і фразеологізмів;

називає групи лексики;

знає самостійні та службові частини мови;

знає виражальні можливості кожної із самостійних частин мови;

знає правила правопису слів.

 

Діяльнісна складова

доцільно використовує в мовленні різні групи лексики, фразеологізми;

визначає й аргументує належність слова до певної групи лексики;

здійснює адекватний добір слів для складання висловлення певного змісту та стилю;

визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль самостійних частин мови; 

обґрунтовує правопис слів правилами;

користується лінгвістичними словниками різних видів; редагує речення й тексти, у яких допущено лексичні  та граматичні помилки.

Ціннісна складова

виявляє прагнення поліпшувати власне мовлення, добирати адекватні змістові висловлення слова та фразеологізми, правильно використовуючи частини мови;

усвідомлює необхідність грамотного письма як важливої характеристики особистості;

прагне втілювати своє розуміння цінностей у практичному житті.

 

Ключові компетентності:

Спілкування іноземними мовами

Ставлення: готовність до міжкультурного діалогу, відкритість до пізнання різних культур.                             Спілкування державною мовою

Ставлення: красою, естетичною довершеністю, багатством  виражальних засобів української мови.

Компетентності в природничих науках і технологіях

Уміння: спостерігати, аналізувати, проводити мовні експерименти.

                                                                Наскрізні лінії

«Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей.

«Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності .

«Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4) є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат,

Синтаксис. Пунктуація

Словосполучення й речення

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності:

Знаннєва складова

знає та розуміє предмет вивчення синтаксису й пунктуації; 

розуміє й пояснює різницю між словосполученням і реченням; реченням простим і складним.

 

Діяльнісна складова

розрізняє головне й залежне слова у словосполученні; 

аналізує будову словосполучень, види за способами вираження головного слова;

складає словосполучення й речення різних видів, визначає серед них синонімічні; 

розпізнає речення прості та складні; 

редагує словосполучення, речення й тексти, помічаючи й виправляючи граматичні помилки;

використовує виражальні можливості речень вивчених видів у власному мовленні;

робить тематичні виписки та складає конспект науково-навчального тексту

Ціннісна складова

усвідомлює важливість кожного словосполучення й речення для чіткості вираження думки;

обґрунтовує важливість опрацювання науково-навчального тексту у формі його конспектування.

 

Ключові компетентності:

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: впевнено й водночас критично застосовувати інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією з навчальною метою та в приватному спілкуванні.

Ставлення: критичне сприйняття інформації, поданої в ЗМІ.                                                                                               Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: користуватися різними джерелами довідкової інформації (словниками, енциклопедіями, онлайн-ресурсами); здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію; застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети та ситуації спілкування.

Підприємливість

Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби; використовувати ефективні комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій.

Ставлення: готовність брати на себе відповідальність.

                                                            Наскрізні лінії

«Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості.

«Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей.

«Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності .

«Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4) є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат,

6

Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова

 

 

7

Урок мовленнєвого розвитку  №2. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, вивчальне, критичне. Особливості будови опису пам’ятки історії й культури

 

 

8

Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні

 

 

9

Урок мовленнєвого розвитку  №3. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі

 

 

10

Урок мовленнєвого розвитку  №4. Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів  відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури

 

 

11

Граматична помилка та її  умовне позначення

 

 

12

Контрольна робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація

 

КР №1

Диктант

Просте речення. Двоскладне речення

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності

Знаннєва складова

знає члени речення,  способи вираження їх;

ставить розділові знаки в простому двоскладному реченні, пояснює їх пунктуаційними правилами. 

 

Діяльнісна складова

визначає головні та другорядні члени речення; 

розрізняє речення двоскладні та односкладні;

визначає види присудків, обставин у реченнях, прикладку як різновид означення, способи вираження підмета, присудка, означень, додатків та обставин; 

інтонує правильно речення різних видів, за допомогою  логічного наголосу передає різні змістові та емоційні відтінки значення; 

записує прикладки відповідно до орфографічних норм і обґрунтовує написання;

знаходить і виправляє орфографічні та пунктуаційні помилки на вивчені правила;

аналізує будову простого двоскладного речення, 

переказує та створює тексти різних стилів з поєднанням різних типів мовлення;

робить повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі.

Ціннісна складова

оцінює виражальні можливості простого двоскладного речення в текстах різних стилів;

обґрунтовує важливість дослідження, вивчення й збереження пам’яток історії та культури.

 

Ключові компетентності:

Загальнокультурна грамотність

Уміння: використовувати досвід взаємодії з творами мистецтва в життєвих ситуаціях; створювати тексти, виражаючи власні ідеї, досвід і почуття та використовуючи художні засоби; добирати літературу для читання з метою одержання насолоди та користі від прочитаного.

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: дотримуватися здорового способу життя.

Ставлення: сприймання здоров’я як загальнолюдської цінності; усвідомлення значення навколишнього середовища для життя і здоров’я людини.

Соціальні та громадянські компетентності

Уміння: співпрацювати з іншими на результат, запобігати конфліктам і розв’язувати їх, досягати розумних компромісів.

Ставлення: сприйняття людської гідності як найвищої цінності.

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: діяти за алгоритмом, зокрема здійснювати пошукову діяльність  та аналіз мовних явищ.

Ставлення: задоволення пізнавального інтересу.

                                                            Наскрізні лінії

«Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості.

«Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей.

«Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності .

«Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4) є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат,

13

Просте речення. Двоскладне речення. Головні й другорядні члени речення. Підмет і присудок. Способи вираження підмета. Тире між підметом і присудком

 

 

14

Способи вираження присудка. Простий і складений присудки

 

 

15

Урок мовленнєвого розвитку  №5. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (за складним планом) з використанням називних речень для позначення місця

 

 

16

Узгодження головних членів речення. Порядок слів у реченні. Логічний наголос

 

 

17

Урок мовленнєвого розвитку  №6. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом

 

 

Контр. твір

18

Означення, додаток й обставини як другорядні члени речення

 

 

19

Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки

 

 

20

Види обставин (за значенням), способи вираження їх

 

 

21

Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами

 

 

22

Контрольна робота №2. Синтаксис. Пунктуація

 

КР №2

Тест

Односкладне речення

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності

Знаннєва складова

знає види односкладних речень, пояснює будову односкладних речень кожного з типів;

пояснює розділові знаки в неповних реченнях

Діяльнісна складова

розрізняє речення односкладні й неповні;

визначає види односкладних речень (також як частин складних речень);

конструює односкладні речення вивчених видів, а також неповні речення; правильно використовує їх у власному мовленні;

ставить правильно тире в неповних реченнях й обґрунтовує його використання;

знаходить і виправляє  пунктуаційні помилки на вивчені правила;

правильно будує тексти різних типів і стилів, використовуючи виражальні можливості односкладних і неповних речень;

вживає в мовленні речення двоскладні й односкладні різних видів як синтаксичні синоніми;

використовує в текстах-описах називні речення для позначення часу й місця;

доречно вживає неповні речення в діалозі, а також у складних реченнях для уникнення невиправданих повторів;

правильно інтонує неповні речення;

складає опис місцевості.

Ціннісна складова

сприймає спілкування як цінність; 

оцінює й осмислює ситуацію спілкування;

відчуває стан співрозмовника, виявляє  емпатію;

оцінює виражальні можливості й роль односкладних  і неповних речень у текстах художнього, розмовного, публіцистичного стилів.

 

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою

Уміння: висловлювати думки, почуття, погляди; оцінювати й осмислювати ситуацію спілкування; конструювати речення й тексти; дотримувати норм етикету під час спілкування.                                                                               Математична компетентність

Уміння: оперувати абстрактними поняттями; виокремлювати головну й другорядну інформацію; установлювати причинно-наслідкові зв’язки.

Компетентності в природничих науках і технологіях

Уміння: словесно оформлювати результати досліджень; використовувати сучасні технології.

Ставлення: готовність захищати довкілля, зберігати природні ресурси для сьогодення та майбутніх поколінь.

                                                                     Наскрізні лінії

«Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості.

«Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей.

«Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності .

«Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4) є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат,

23

Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Означено-особові речення

 

 

24

Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Неозначено-особові речення

 

 

25

Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Узагальнено-особові речення

 

 

26

Урок мовленнєвого розвитку  №7. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням прикладок

 

Контр.

переказ

27

Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Безособові речення

 

 

28

Односкладні прості речення з головним членом у формі підмета. Називні речення

 

 

 

29

Односкладні речення як частини складного речення

 

 

30

Повні й неповні речення.

 

 

31

Тире в неповних реченнях

 

 

32

Контрольна робота №3. Синтаксис. Пунктуація

 

КР №3

Тест

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                               ІІ СЕМЕСТР

Просте ускладнене речення.

Речення з однорідними членами

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності

Знаннєва складова

наводить приклади речень, ускладнених однорідними членами;

ставить розділові знаки в таких реченнях, пояснює їх правилами.

 

Діяльнісна складова

знаходить в тексті речення, ускладнене однорідними членами (непоширеними й поширеними;

розрізняє однорідні й неоднорідні означення;

визначає смислові відношення між однорідними членами речення;

правильно інтонує речення з однорідними членами; 

знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;

конструює  речення, до складу яких входять однорідні члени з різними типами зв’язку між ними, зокрема з парними сполучниками, узагальнюваль-ними словами при однорідних членах. 

Ціннісна складова

оцінює виражальні можливості речень з однорідними членами в різних стилях мовлення.

 

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою

Уміння: усно й письмово тлумачити поняття, факти; висловлювати думки, почуття, погляди; здійснювати адекватний змістові й умовам спілкування добір мовно-виражальних засобів.

Компетентності в природничих науках 

і технологіях

Ставлення: готовність до опанування новітніх технологій.

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: застосовувати комунікативні стратегії для протистояння деструктивним та маніпулятивним впливам, що є загрозою здоровому способу життя; виявляти толерантність до різних поглядів, співчувати; конструктивно спілкуватися в різних соціальних середовищах, досягнення соціальної захищеності, сімейного щастя тощо.

                                                                     Наскрізні лінії

«Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості.

«Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей

32

Однорідні члени речення зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком. Кома між однорідними членами речення

 

Читання вголос

Усний твір

33

Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові)

 

 

34

Речення з кількома рядами однорідних членів

 

 

35

Однорідні й неоднорідні означення

 

 

36

Урок мовленнєвого розвитку  №8. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі  з використанням називних речень

 

 

37

Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами.

 

 

38

Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами

 

 

39

Урок мовленнєвого розвитку  № 9. Інтерв’ю в публіцистичному стилі

 

 

40

Контрольна робота №4. Просте ускладнене речення.

Речення з однорідними членами

 

КР №4

Тест

Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності

Знаннєва складова

наводить приклади речень, ускладнених звертаннями, вставними словами (словосполу- ченнями);

ставить розділові знаки в таких реченнях, пояснює їх правилами.

 

Діяльнісна складова

знаходить  звертання, вставні слова (словосполучення, речення) в реченні; 

визначає в тексті риторичні звертання й пояснює стилістичну роль їх;

знаходить і виправляє помилки на вивчені пунктуаційні правила;

конструює та інтонує правильно речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями);

використовує виражальні можливості речень зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) в усному й писемному мовленні.

Ціннісна складова

оцінює виражальні можливості речень зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) у тексті.

 

Ключові компетентності:

Загальнокультурна грамотність

Уміння: використовувати українську мову для духовного й культурного самовиявлення; дотримуватися норм української літературної мови та мовленнєвого етикету.

Соціальні та громадянські компетентності

Ставлення: повага до правових норм; усвідомлення необхідності конструктивної участі у громадському житті.

Уміння вчитися впродовж життя

Ставлення: сприйняття освіти, навчальних досягнень, зокрема у вивченні мови, як цінностей, готовність удосконалювати знання мови і власне мовлення впродовж життя, розвивати мовне чуття; розуміння ролі читання для власного розвитку; усвідомлення потреби вчитися з метою самовдосконалення й самореалізації.

                                                                                       Наскрізні лінії

«Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей.

«Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності .

«Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4) є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат,

41

Звертання поширені й непоширені

 

 

 

42

Розділові знаки при звертаннях. Риторичні звертання

 

 

43

Вставні слова, словосполучення, речення. Розділові знаки при вставних словах

 

 

44

Урок мовленнєвого розвитку  №11. Контрольний стислий письмовий  переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі

 

Контр. переказ

45

Групи вставних слів і словосполучень за  значенням

 

 

46

Урок мовленнєвого розвитку  №13. Ділові папери. План роботи. Складання плану роботи над проектом.

 

 

47

Контрольна робота №5. Синтаксис. Пунктуація

 

КР №5

Диктант

Речення з відокремленими членами

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності

Знаннєва складова

наводить приклади речень, ускладнених відокремленими (також уточнювальними) членами речення;

ставить розділові знаки в таких реченнях, пояснює їх правилами.

 

Діяльнісна складова

знаходить відокремлені й уточнювальні члени в реченні;

знаходить і виправляє допущені пунктуаційні й граматичні помилки; 

правильно інтонує речення з відокремленими й уточнювальними членами речення; 

будує висловлення в публіцистичному й науковому  стилях, використовуючи виражальні можливості речень з відокремленими й уточнювальними членами речення в усному й писемному мовленні.

Ціннісна складова

оцінює виражальні можливості речень з відокремленими й уточнювальними членами в текстах різних стилів. 

 

Ключові компетентності:

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: відповідально використовувати мовні виражальні засоби.

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення; планувати й організовувати власну навчальну діяльність; постійно поповнювати власний словниковий запас.

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: розпізнавати маніпулятивні технології та протистояти їм; розвивати медійну грамотність.

Ставлення: прагнення до гармонійного спілкування у віртуальному інформаційному просторі.

Загальнокультурна грамотність

Ставлення: сприйняття літературного твору як засобу збагачення особистого емоційно-чуттєвого досвіду, отримання естетичного задоволення від творів мистецтва.

                                                                 Наскрізні лінії

«Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості.

«Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей.

«Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності .

«Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4) є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат,

48

Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення

 

 

49

 

Відокремлені означення

 

 

51

Розділові знаки при відокремлених означеннях

 

 

52

Відокремлені прикладки.

 

 

 

53

Розділові знаки при відокремлених прикладках

 

 

54

Відокремлені обставини.

 

 

55

Розділові знаки при відокремлених обставинах

 

 

 

Урок мовленнєвого розвитку  №11. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі

 

 

56

Урок мовленнєвого розвитку  №15.Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (з використанням відокремлених означень та обставин)

 

 

57

Відокремлені додатки.

 

 

58

 Розділові знаки при відокремлених додатках

 

 

59-60

Уточнювальні члени речення

 

 

61

Контрольна робота №6. Синтаксис. Пунктуація

 

КР №6

Тест

 

Повторення в кінці року

 

 

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності

Знаннєва складова

систематизує вивчені відомості про будову та види словосполучень, двоскладні й односкладні речення, повні й неповні речення, прості ускладнені речення.

ставить у простих ускладнених реченнях розділові знаки, пояснює їх уживання правилами.

Діяльнісна складова

доцільно застосовує виражальні можливості синтаксичних засобів для досягнення комунікативної мети.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

визнає корисність для ефективного спілкування  емпатії як розуміння емоційного стану

іншої людини через співчуття,

співпереживання, проникнення в її  внутрішній світ;

схвалює вираження емоцій, почуттів, станів через майстерне використання мовних засобів.

 

                                                                             Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою

Ставлення: свідоме послуговування українською мовою в усіх царинах життя; у виборі рішень керування системою цінностей, схвалених суспільством.

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: переводити навчальну інформацію в інший формат.

                                                                 Наскрізні лінії

«Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості.

«Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей.

«Здоров’я і безпека» (НЛ-3) ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності .

«Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4) є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат,

62

Словосполучення

 

 

63-70

Просте речення. Двоскладне й односкладне речення. Просте ускладнене речення

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Додано
15 лютого 2023
Переглядів
802
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку