Календарно-тематичне планування складено за підручником «Українська мова та читання»: Н.Кравцова, В .Романова, А.Савчук. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2019 (4 години на тиждень)
Українське читання
«Українська мова та читання»: Н.Кравцова, В .Романова, А.Савчук. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2019
(4 години на тиждень)
№з/п |
Тема уроку |
Дата |
|
ІІ семестр (72 г.) |
|
1. |
Кожен хоче бути там, де порядок і чистота. |
|
2. |
Хороше діло — сад садити. Лаврін Гроха «Наш сад». |
|
3. |
Лінь гірше хвороби. В. Сенцовський «Украдений апетит». |
|
4. |
Урок позакласного читання. Тема «Людина починається з добра». |
|
5. |
Домашні улюбленці. Вікторія Кохан «Знáйди». |
|
6. |
Підсумок за розділом «Українські письменники — дітям». |
|
|
Здрастуй,зимонько-зима! |
|
7. |
Неповторний килим сніговий. В.Сухомлинський «Як дзвенять сніжинки». |
|
8. |
Прилітайте, пернаті, до нас! Г.Бойко « Прилітайте під вікно». |
|
9. |
Зима – випробування для птахів. П.Панч «Синичка й горобець». |
|
10. |
Зимові перетворення. Катерина Перелісна «Сніжинки». Марія Пономаренко «Подарунок». |
|
11. |
Як ми взимку розважалися. Ярослав Стельмах «Санчата». |
|
12. |
Урок позакласного читання. Тема «Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко…» |
|
13. |
Взаємна допомога. Ю. Смаль «Про хом’яка Тимка». |
|
14. |
Взаємна допомога. Ю. Смаль «Про хом’яка Тимка» (продовження). М.Дружиніна «Ялинова лічилка». Складання порад «Як допомогти птахам узимку». |
|
15. |
Скільки літ, скільки зим! Т.Кінько «Як дванадцять місяців Новий рік виряджали». |
|
16. |
Традиції нашого народу. Різдвяні колядки. Слухання колядки «Прилетіли ангелята». Колядки: «Коляду для вас співаю..», «Дай, Боже, вечір добрий!..» |
|
17. |
Підсумок за розділом «Здрастуй,зимонько-зима!» Складання стіни «зимових слів». Аудіювання. |
|
|
Казки маленькі, а розуму в них багато. Українські народні казки. |
|
18. |
Чому зайчик кожушок міняє?Українська народна казка «Сніг і заєць». Дослідження: як змінюється настрій дійової особи. |
|
19. |
А на хитру лисицю капкан знайдеться. Українська народна казка «Хитрий півень». |
|
20. |
А на хитру лисицю капкан знайдеться. Українська народна казка «Хитрий півень» (продовження). Складання плану казки. |
|
21. |
Урок позакласного читання. Тема «Чарівний світ казок». |
|
22. |
Мамина наука. Українська народна казка «Нерозумне кошеня». Складання запитань за змістом казки. |
|
23. |
Мала крапля і скелю руйнує. Українська народна казка «Ведмідь і черв’як» |
|
|
Казки народів Європи. |
|
24. |
Кожен народ має свої казки. Німецька народна казка «Пухкий млинець». |
|
25. |
Кожен народ має свої казки. Німецька народна казка «Пухкий млинець»(продовження). Порівняння казки з казкою «Колобок». |
|
26. |
Хто міняє,той нічого не має. Білоруська народна казка «Як Лось із Лисичкою ногами мінялися». Визначення головної думки казки. |
|
27. |
Урок позакласного читання. Тема «Казки народів Європи». |
|
28. |
А все могло бути б інакше. Болгарська народна казка «Лихе слово не забувається». |
|
29. |
А все могло бути б інакше. Болгарська народна казка «Лихе слово не забувається»( продовження). Складання іншої кінцівки казки. Аудіювання. |
|
|
Авторські казки. |
|
30. |
Бережи свої речі. М.Солтис-Смирнова «Казка про ґудзик». Складання порад «Як потрібно ставитися до своїх речей». |
|
31. |
Де сила не може, там розум допоможе. Л.Куліш-Зіньків «Борсучок, який умів малювати». |
|
32. |
Де сила не може, там розум допоможе. Театралізація казки Л.Куліш-Зіньків «Борсучок, який умів малювати». |
|
33. |
Пустощі зимової бурі. Г.К.Андерсен «Як буря поміняла вивіски». |
|
34. |
Підсумок за розділом «Казки маленькі, а розуму в них багато». Створення лепбуку «Завітала в гості казка». |
|
35. |
Урок позакласного читання. Тема «Моя улюблена казка». |
|
|
Весна, весна-весняночко. |
|
36. |
Навесні все оживає. Л.Костенко «Вночі за вовчими ярами...». В.Сухомлинський «Жайворонок сонечку допомагає». |
|
37. |
Навесні все оживає. В.Сухомлинський «Жайворонок сонечку допомагає» (продовження). |
|
38. |
Хоч мале, та добре діло. Є. Шморгун «Добре діло». Складання плану твору. |
|
|
Стежина до Шевченка. |
|
39. |
Ти в нашій пам’яті, Тарасе. А.Григорук «Дорогі Шевченківські міста». Дослідження «Пам’ятники Кобзареві». |
|
40. |
Малий Кобзар. Т.Шевченко «Сонце гріє, вітер віє...», «Зоре моя вечірняя…», «Сонце заходить…»(за вибором напам’ять). |
|
41. |
Навіки в пам’яті народній. А.М’ястківський «Вірші Тараса Шевченка». Театралізація оповідання. |
|
|
Величне свято. |
|
42. |
Звичаї нашого народу. Гаївка «Наша весна». Перегляд відео «Великодні гаївки». |
|
43. |
Урок позакласного читання. Тема «Свято Великодня наближається». |
|
44. |
Великодня пригода. І. Мацко «Загублена писанка». |
|
45. |
Великодня пригода. І. Мацко «Загублена писанка»(продовження). Переказування казки за малюнковим планом. |
|
46. |
Підсумок за розділом « Весна, весна-весняночко». Створення лепбуку «Великодній передзвін». |
|
|
Цікавинки звідусіль. |
|
47. |
Невідоме про звичні речі. «З історії світлофора». Перегляд відео «З чого та як створюють світлофори». |
|
48. |
Наш домашній помічник. «Історія першого пилососа». Створення плаката «Наші друзі – чистота й охайність». |
|
49. |
До зірок! В.Гончаренко «Про першу повітряну кулю». Перегляд відео «Фестиваль повітроплавання» |
|
50. |
Підсумок за розділом «Цікавинки звідусіль». |
|
|
Незабаром літечко. Веселимося, граємось – літо зустрічаємо. |
|
51. |
Лічилки. «Народні лічилки»( за вибором напам’ять). |
|
52. |
Авторські лічилки. Г.Чубай «Лісова лічилка». М.Людкевич «Лічилка». Л.Вознюк «Лічилка-безконечка». |
|
53. |
Народні ігри. «Горюдуб», «Панас» (за вибором напам’ять). |
|
54. |
Мирилки. «Народні мирилки». В.Гринько «Мирилки». Я.Яковенко «Козацька мирилка». |
|
55. |
Діагностична робота: робота з літературним твором. |
|
|
Краса природи рідної. |
|
56. |
Землі окраса. Легенда «Як з’явилися квіти та веселка». |
|
57. |
Землі окраса. Легенда «Як з’явилися квіти та веселка» (продовження). Л.Вознюк «Квіти». |
|
58. |
Порятунок. В.Сенцовський «Після дощу». Переказування твору. Порівняння творів. |
|
59. |
Незвичайна дружба. В.Васильчук «Подружилися». |
|
60. |
Урок позакласного читання. Тема «Світ тварин навколо нас». |
|
61. |
Ластів’яча хатинка. М.Магера «Он як буває». |
|
62. |
Ластів’яча хатинка. М.Магера «Он як буває» (продовження). Добір іншого заголовку до тексту. |
|
|
Канікули, канікули, весела пора! |
|
63. |
Хоч маленькі, та завзяті. К.Перелісна «Бджілка». Виразне читання. |
|
64. |
Великі чи малі мурахи? В.Шкляр «Маленька мураха». Читання в особах. Перегляд відео «Як живуть мурахи». |
|
65. |
Такі різні телефони. І.Мацко «Мобік і дідусь». |
|
66. |
Такі різні телефони. І.Мацко «Мобік і дідусь»(продовження). Фантазуємо «Що Мобік розповідав дідусеві Телефону?» |
|
67. |
Білка-базіка. П.Сорока «Білка купила побілку». Складання пам’ятки про правила користування ґаджетами». |
|
68. |
Урок позакласного читання. Тема «Літо наближається». |
|
69. |
Канікули – весела пора. А. Костецький «Канікули!». |
|
70. |
Підсумок за розділом. Тема «Незабаром літечко». Створення лепбуку «Канікули кличуть нас». |
|
71. |
Діагностична робота: читання вголос. |
|
72. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|