Календарно-тематичне планування уроків мистецтва у 9 класі
І семестр «Стилі та напрями мистецтва» (16 годин)
№ |
Дата |
Корекція |
Дата |
Корекція |
Тема уроку |
Твори для вивчення |
Домашнє завдання |
9-А |
9-А |
9-Б |
9-Б |
||||
1 |
|
|
|
|
Вступ. Від модерну до модернізму. |
А.Гауді «Будинок Бальо (Іспанія), В.Городецький. Буди-нок з химерами» Г.Норбут. Українська абетка , Г.Клімт «Поцілунок»»
|
С.6 – 11 Творче завдання |
2 |
|
|
|
|
Школи і лідери європейського модерну |
В.Орта. Інтер’єр особ- няка Тасселя (Бельгія), Е.Гільман. Павільйон (Франція) О.Бердслі. Автопорт-рет.., Рене Лалік. Брошка
|
С.14 – 25 Відповідати на питання |
3 |
|
|
|
|
Школи і лідери європейського модерну. Український модерн |
І Левинський, В.Кричевський, Г.Нарбут, О.Кульчицька ,М.Леонтович Хорові обробки пісень. «Дударик» Ескіз візерунка кахлі «Український модерн»
|
С. 26 – 32
|
4 |
|
|
|
|
Символізм – вступ у ХХ століття
|
Г. П.Шаванн «Свята Женева, яка споглядає Париж», Г.Моро «Гесіод і Муза» О.Редон «Натюрморт», М.Чурльоніс «Соната сонця», «Соната весни» Г.Форе «Павана для флейти й оркестру» |
С. 33 – 37 Відповідати на питання |
5 |
|
|
|
|
Мінливість вражень імпресіоністів |
Клод Моне «Імпрессія. Схід сонця», 30 картин «Руанський собор»., К.Піссарро «Бульвар Монмартр навесні», О.Ренуар. «Сена біля Асн’єра»., О.Мурашко «Авто-порт-рет», «Благовіщення» |
С.38-45 Презентація Імпресіоністи |
6 |
|
|
|
|
Мінливість вражень. Постімпресіонізм. |
Поль Сезанн «Стіл, серветка, фрукти», В ван Гог «Соняшники» М.Глущенко «Вечірня Венеція», К.Дебюссі «Море», «Хмари», «Тумани» |
С. 46 -51
|
7 |
|
|
|
|
Митці авангарду. Кубізм. |
П.Пікассо «Авіньйонські дівчата», «Арлекін» «Скрипка і гітара». Ж.Брак «Жінка з гітарою. О.Архіпенко «Цар Соломон» |
С.52 – 57 Творче завдання |
8 |
|
|
|
|
Митці авангарду. Футуризм. Оцінювання навчальних досягнень |
Умберто Боччоні «Унікальні форми безперервності у просторі», «Симультан-ний зір» Артур Онеггер «Пасіфік 231» О.Богомазов «Портрет дружини Ванди» |
С. 58 – 61
|
9 |
|
|
|
|
Лабіринтами художньої абстракції. Орфізм |
В.Кандинський «По- перечна лінія», «Домінуюча дуга», «Козаки», П.Андрусів. «Бій під Конотопом», Соня Терк-Делоне «Ритм»,К.Малевич «Чорний квадрат», «Червоний квадрат», «Білий квадрат» |
С.62 – 67 Творче завдання |
10 |
|
|
|
|
Лабіринтами художньої абстракції. Конструктивізм. |
Я.Бабич «Шаріка», «Гуцулка Ксеня», В.Меллер «Ассирієць», В.Єрмилов «Автопортрет» |
С.68-71 Повідомлення «Конструктивізм в Україні»
|
11 |
|
|
|
|
У пошуках художньої експресії. Мотив крику та самотності |
Е.Мунк «Крик», Е.Кірхнер «Червона вежа в Гелле» , О.Дікс «Празька вулиця», Фр.Марк «Синій кінь» |
С.72 – 76
|
12 |
|
|
|
|
У пошуках художньої експресії. Фовізм |
І.Стравинський балет «Аргон»., С.Прокоф’єв «Блудний син» А.Шенберг «Місячний П’єро», Анрі Матіс «Фіолетовий халат»
|
С. 77 – 83 Відповідати на питання |
13 |
|
|
|
|
Повернення до ідеалів краси минулого. Неоласицизм |
Ю.Захарієвич. Нац.уні-верситет «Львівська по- літехніка., Квадратний колізей (Рим) Будинок уряду (Київ), Лінкольн-центр (Нью- Йорк) |
С. 84 – 91
|
14 |
|
|
|
|
Повернення до краси ідеалів минулого. Примітивізм |
С.Прокоф’єв. Симфонія №1 «Класична», П.Хіндеміт. Симонія «Художник Матіс» І.Стравинський «Жар – птиця» «Весна священна», М.Скорик «Карпатський концерт»
|
С. 92 – 95 Відповідати на питання
|
15 |
|
|
|
|
Постмодернізм |
М.Ернест. Асамбляж, М.Дюшан «Колесо», Ганс Арп. Колаж, Джексон Полок. №25 Рой Ліхтенштейн «Бітлз» ,К.Ольденбург «Волан – чик», «Прищіпка» Е.Ворхол «Кока-кола, «Мерилін Монро», «Бітлз» |
С. 96 – 102
|
16 |
|
|
|
|
Постмодернізм. Новорічна інсталяція. Оцінювання навчальних досягнень
|
В.Сильвестров «Тихі піс-ні» В.Рунчак «Матч із музи-кантів у 5-ти раундах між кларнетистом і струнним квартетом» Л.Дичко «Струм» Є.Станкович «Симфонія №3», «Симфонієтта» |
С. 103 – 107 Повторити пройдений матеріал |
ІІ семестр «Екранні мистецтва. Форми поширення мистецтва» (19 годин)
17 |
|
|
|
|
Виникнення кіномистецтва |
Ігрове, анімаційне, документальне, науково-популярне кіно. Німий кінематограф (Ч. Чаплін) О. Довженко. Земля, Алан Кросланд «Співець джазу», Чарлі Чаплін «Великий диктатор»
|
Опрацювати с.112-117
|
|
18 |
|
|
|
|
Мова і види кіномистецтва |
Мова кіно. Міжнародні кінофестивалі. Дж.Лукас «Зоряні вій-ни» Джеймс Кемерон «Ти-танік», «Аватар». |
Опрацювати с.118-123
|
|
19 |
|
|
|
|
Жанри і стилі кіно |
Кіножанри: фантастика (фентезі, антиутопія, кіберпанк), бойовик, трилер, мелодрама, К/ф «Володар перснів» (трилогія). , А.Тарковський. Сталкер Лорес та Ендрю Вачовські «Матриця», Дж.Р.Толкієн «Володар перснів» |
Опрацювати с. 124-126, конспект |
|
20 |
|
|
|
|
Жанри і стилі кіно: комедія |
Кіножанри: комедія, вестерн, детектив, містика, мюзикл, екранізація та ін. Зельцен і Джейсон «Суперфорсаж» (пародія)., Радянські кінокомедії, французькі кінокомедії Карло Карлей «Ромео і Джульєтта»,Ендрю Веббер «Ісус Христос – суперзірка» |
Презентауія Луї де Фюнеса або П’єра Рішара за вибором |
|
21 |
|
|
|
|
Професії та школи у кінематографії |
Кінопрофесії: кінорежисер, актори, кінооператор, художник-постановник та його асистенти (костюмер, гример, декоратор, реквізитор, бутафор), кіно-композитор, звукорежисер, звукооператор, саунд-дизайнер, каскадер, продюсер. Ст.Спілберг «Злови мене, якщо зможеш», «Список Шиндлера»
|
Опрацювати С.134-143 Творче завдання |
|
22 |
|
|
|
|
Професії та школи у кінематографії (продовження) |
Школи кінематографа: французька, американська (Голлівуд), італійська, індійська (Боллівуд), японська (зокрема аніме), африканська (Ноллівуд). Додатково фрагменти з к/ф «Леон», «Амелі», «Вісім жінок», «Мене звати Кхан», «Сім самураїв». Г. Циммер Саундтреки з м/ф «Король Лев», к/ф «Пірати Карибського моря», «Код да Вінчі».
|
Творче завдання |
|
23 |
|
|
|
|
Мультиплікаційний фільм. Аніме. |
Волт Дісней «Пітер Пен», «Бембі» «Попелюшка», «Піннокіо» |
Опрацювати С.144-147 |
|
24 |
|
|
|
|
Українське кіно |
Творчість О. Довженка. Українське поетичне кіно. Історичні фільми, зокрема про Б. Хмельницького (у порівнянні).О.Довженко «Земля», «Україна в огні». С.Параджанов «Тіні забутих предків», Олесь Янчук «Голод-33», Леонід Биков «В бой идут одни старики» |
Опрацювати С. 148-156 |
|
25 |
|
|
|
|
Українська анімація
|
Алла Грачова «Ведмедик і той, що живе в річці», Володимир Дахно «Як козаки інопланетян зустрічали»,Давид Черкаський «Лікар Айболить», «Острів скарбів», «Народна мудрість», «Пластилінова ворона», «Йшов трамвай дев’ятий номер». |
С.157-159 Завдання 4 – письмово. |
|
26 |
|
|
|
|
Телебачення: погляд у світ |
Жанри телемистецтва: телерепортаж, телевистава, телефільм, телесеріал, відеокліп, ток-шоу, реаліті-шоу, талант-шоу. теледебати, телеміст та ін. Українські відеокліпи на пісні «Україна – це ти» (Тіна Кароль), «Time» і «Look» (ONUKA). Додатково фрагменти з телесеріалів «Роксолана», «Альф». Робота в групах: написати сюжет до короткометражки та дібрати саундтреки до неї. |
Створити рейтинг теле-передач. Опрацювати с. 160-165 |
|
27 |
|
|
|
|
Телешоу |
«Х-Фактор», «Україна має талант», «Танці з зірками» «Крок до зірок», «Мастер-шеф»; відеокліпи |
Опрацювати с. 166-167
|
|
28 |
|
|
|
|
Фотомистецтво |
Мова фотомистецтва, документальна і художня фотографія. Ансел Адпмс «Хребет Тітон і річка Снейк», Ю.Хіміч «Осінь», Грей Малін «Ріміні» |
Опрацювати с.168-173 |
|
29 |
|
|
|
|
Реклама |
Види реклами: комерційна і соціальна, креативна, гіперболізована, у стилі мінімалізму, антиреклама. Робота в групах: створити марку продукції та рекламу для неї |
Опрацювати с. 173-179 |
|
30 |
|
|
|
|
Поширення мистецтва: музеї. |
Пам’ятки України зі Списку світової спадщини ЮНЕСКО. Національні музеї-заповідники українського гончарства в Опішному (Полтавщина) та «Качанівка» (Чернігівщина); Церква Св. Юра у Дрогобичі. ,Софійський собор, Галерея Уффіцці, Національний художній музей України
|
Опрацювати с. 180-185 |
|
31 |
|
|
|
|
Поширення мистецтва: галереї, бібліотеки |
Екстер’єри та інтер’єри музеїв світу: Лувр (Франція),, Прадо і Музей Гуегенхайма (Іспанія), Дрезденська картинна галерея (Німеччина), Національний художній музей України, Музей писанки у Коломиї. Бібліотеки різних країн, зокрема України.Острозької академії, наукова бібліоека ЛНУ ім. І.Франка м.Львів
|
Опрацювати с. 186-191 |
|
32 |
|
|
|
|
Мистецтво в діалозі культур |
Петропавлівскький костел і мінарет у Кам’янці-Подільському (Україна); китайський павільйон і японська пагода у Брюсселі (Бельгія), палац Альгамбра у Гранаді (Іспанія). Парк «Міні-Европа» у Брюсселі (Бельгія).
|
Опрацювати с. 192-199 Презентаця |
|
33 |
|
|
|
|
Мистецтво в діалозі культур (продовження) |
П. Брейгель Старший «Вавилонське стовпотворіння», порівняння із зображеннями Вавилонської вежі на старовинній книжковій мініатюра та картині невідомого німецького художника. І. Марчук «Скрипаль», «Пробудження», І. Рєпін «Українка біля тину. Ф.Акименко. Фантазія ор.26 |
Переглянути фільм «Два життя Соломії Крушельницької» |
|
34 |
|
|
|
|
Панорама мистецтв: Перевіряємо свої досягнення
|
Робота в групах, в парах |
Повторити основні поняття |
|
35 |
|
|
|
|
Віртуальна мистецька подорож
|
Мистецькі доробки ХХ-ХХІ столітть |
Повторити увесь пройдений матеріал |
|