Календарне планування уроків для 3 класу з української мови за підручником Захарійчук та літературного читання за підручником Науменко, згідно оновленої програми.
(за підручником М.Д. Захарійчук, А. І. Мовчан «Українська мова» , Підручник для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів , К., «Грамота», 2013)
119 годин
І семестр – 64 год .(4 год. /тиждень); ІІ семестр – 55 год.( 3год./тиждень)
№ з/п |
Зміст уроку |
Дата проведення |
Примітка |
Мова і мовлення( 3 год.) |
|||
|
Мова- найважливіший засіб людського спілкування. |
|
|
|
Рідна та державна мова. |
|
|
|
Культура усного і писемного мовлення. Слова ввічливості. |
|
|
Текст (10год.) |
|||
|
Текст і його ознаки. |
|
|
|
Змістовий зв,язок між частинами тексту. |
|
|
|
Абзац. Роль абзаців у тексті. |
|
|
|
Ознаки художнього та наукового текстів. |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Написання правил на тему «Поведінка в осінньому лісі». |
|
|
|
Ознаки ділового тексту. |
|
|
|
План тексту. |
|
|
|
Текст- розповідь. |
|
|
|
Текст-опис. |
|
|
|
Текст-міркування. Перевірна робота. Перевірка мовних знань і умінь за темами «Мова і мовлення. Текст» |
|
|
Речення (7 год.) |
|||
|
Аналіз перевірної роботи. Закріплення та узагальнення вивченого про речення. |
|
|
|
Види речень за метою висловлювання. |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом. |
|
|
|
Перевірна робота. Аудіювання. Окличні та неокличні речення. |
|
|
|
Звертання. Розділові знаки при звертанні. |
|
|
|
Члени речення. Головні та другорядні члени речення. Зв,язок між словами у реченні. |
|
|
|
Зв,язок між словами у реченні. Словосполучення. |
|
|
|
Однорідні члени речення. Узагальнення за темою «Речення». |
|
|
Слово. Значення слова. (8 год.) |
|||
|
Слова з прямим і переносним значенням |
|
|
|
Слова, що мають кілька значень . |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом. |
|
|
|
Слова, що звучать і пишуться однаково |
|
|
|
Слова, близькі за значенням (синоніми) |
|
|
|
Слова, протилежні за значенням (антоніми) . |
|
|
|
Фразеологізми. |
|
|
|
Перевірна робота. Диктант. Культура мовленого слова. |
|
|
Будова слова (34 год.) |
|||
|
Аналіз перевірної роботи. Поняття про закінчення. |
|
|
|
Основа слова. Частини основи: корінь, префікс, суфікс. |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання художнього тексту за початком, сюжетними малюнками і планом. |
|
|
|
Корінь слова. Спільнокореневі слова. |
|
|
|
Чергування голосних /о/, /е/ з /і/ в коренях слів. |
|
|
|
Чергування приголосних /г/, /к/, /х/ із /ж/,/ч/, /ш/ та /з,/, /ц,/, /с,/ в коренях слів. |
|
|
|
Вимова і правопис слів із ненаголошеними /е/, /и/ в коренях слів, що перевіряються наголосом. |
|
|
|
Добір спільнокореневих слів і зміна форми слова для перевірки написання слів із ненаголошеними /е/, /и/. |
|
|
|
Поняття «орфограма». |
|
|
|
Вимова та правопис слів із ненаголошеними /е/, /и/ у корені слова, які не перевіряються наголосом. |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складння інструкції «Як зробити рамку для фотографії» |
|
|
|
Перевірна робота. Перевірка мовних знань і умінь за темами « Речення. Слово. Будова слова.» Робота з орфографічним словником. |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. |
|
|
|
Правила перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті. |
|
|
|
Перевірна робота. Діалог. Правильна вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та середині слів перед глухими. |
|
|
|
Повторення правопису слів із дзвінкими приголосними у кінці та середині слів перед глухими. |
|
|
|
Закріплення вивченого про дзвінкі й глухі приголосні звуки. |
|
|
|
Перевірна робота. Списування. Закріплення вивченого про голосні і приголосні звуки. |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Написання листа. |
|
|
|
Префікс. Словотворча роль префіксів. |
|
|
|
Творення слів з найуживанішими префіксами. |
|
|
|
Префікси, співзвучні з прийменниками. |
|
|
|
Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів із префіксами. |
|
|
|
Спостереження з а збігом однакових приголосних на межі префікса і кореня. |
|
|
|
Правопис префіксів з-, с-. |
|
|
|
Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї. |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Написання запрошення(привітання). |
|
|
|
Перевірна робота. Диктант. Перенос слів із префіксами. |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Суфікс. Роль суфіксів. |
|
|
|
Закріплення вивченого про роль суфіксів у словах. |
|
|
|
Творення слів з найуживанішими суфіксами. |
|
|
|
Збіг однакових приголосних звуків на межі кореня та суфікса. |
|
|
|
Поділ слів із суфіксами для переносу. |
|
|
|
Узагальнення вивченого про будову слова. |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Навчальний переказ. |
|
|
Частини мови( загальне поняття) (4год.) |
|||
|
Загальне уявлення про частини мови. |
|
|
|
Службові слова. Роль службових слів у реченні. |
|
|
|
Спільнокореневі слова, що належать до різних частин мови. |
|
|
|
Зв,язок слів у реченні. |
|
|
Іменник (14 год.) |
|||
|
Іменник як частина мови. |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Написання переказу за колективно складеним планом. |
|
|
|
Іменники власні та загальні. Велика буква у власних назвах. |
|
|
|
Перевірна робота. Усний твір. Велика буква у кличках тварин. |
|
|
|
Поняття предметності на прикладах іменників, утворених від прикметників. |
|
|
|
Поняття предметності на прикладах іменників, що означають дії. |
|
|
|
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту за поданими початком, кінцівкою та ілюстраціями. |
|
|
|
Вправи на визначення роду іменників. Спостереження за родовими закінченнями іменників. |
|
|
|
Змінювання іменників за числами |
|
|
|
Перевірна робота. Аудіювання. Змінювання іменників за числами |
|
|
|
Змінювання іменників за відмінками |
|
|
|
Змінювання іменників за відмінками |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Удосконалення змісту та форми написаного тексту. Відповідність тексту його темі. |
|
|
|
Перевірна робота. Диктант. Повторення вивченого про іменник. |
|
|
Прикметник (12 год.) |
|||
|
Аналіз перевірної роботи. Загальне поняття про прикметник. Значення прикметників у мовленні. |
|
|
|
Зв’язок прикметників з іменниками. |
|
|
|
Уживання прикметників у прямому і переносному значеннях. |
|
|
|
Прикметники-антоніми. Прикметники-синоніми. |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту-опису «Соняшник». |
|
|
|
Уживання прикметників у загадках. |
|
|
|
Уживання прикметників в описах. |
|
|
|
Змінювання прикметників за родами у сполученні з іменниками. |
|
|
|
Перевірна робота. Письмовий переказ. Змінювання прикметників за родами у сполученні з іменниками. |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Родові закінчення прикметників. |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Написання переказу за колективно складеним планом. |
|
|
|
Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками. |
|
|
|
Перевірна робота. Перевірка мовних знань і умінь за темами «Іменник. Прикметник» Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками. |
|
|
Дієслово(16 год.) |
|
||
|
Аналіз перевірної роботи. Загальне поняття про дієслово. |
|
|
|
Зв’язок дієслова з іменником у реченні. |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Написання переказу за прочитаним твором без зачину та кінцівки. |
|
|
|
Дієслова -антоніми |
|
|
|
Перевірна робота. Списування. Дієслова -антоніми |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Дієслова -синоніми |
|
|
|
Змінювання дієслів за часами. |
|
|
|
Розрізнення часових форм дієслів. |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання висловлювання про прочитаний твір. |
|
|
|
Перевірна робота. Диктант. Змінювання дієслів за часами. |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Дієслова завершеної і незавершеної дії. |
|
|
|
Закріплення знань і вмінь про часові форми дієслова. |
|
|
|
Написання не з дієсловами |
|
|
|
Закріплення знань і вмінь з теми. |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання привітання до Дня матері. |
|
|
|
Закріплення знань і вмінь з теми. |
|
|
|
Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах |
|
|
|
Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах.Аналіз дієслова як частини мови. |
|
|
|
Перевірна робота. Перевірка мовних знань і умінь за темою «Дієслово». Закріплення знань і вмінь з теми. |
|
|
Повторення вивченого за рік (4 год.) |
|||
|
Що ми знаємо про текст і речення. |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання розповіді на тему «Мої літні канікули» |
|
|
|
Що ми знаємо про будову слова. |
|
|
|
Що ми знаємо про частини мови. |
|
|
Літературне читання
( За підручником В. Науменко «Літературне читання» , Підручник для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів, К., «Генеза», 2013)
121 година
І семестр- 57 год. (з год./тиждень), ІІ семестр- 64год. (4 год./тиждень)
№ з/п |
Зміст уроку |
Дата проведення |
Примітка |
З народного джерела (16 год.) Світ народних казок Українські народні казки |
|||
|
З народного джерела. Світ народних казок. |
|
|
|
Казки про тварин. Українські прислів,я. |
|
|
|
Вчинок персонажа. Їжак та заєць(укр. нар. казка). |
|
|
|
Тема й основна думка казки. Лисиця та рак (укр. нар. казка). |
|
|
|
Світ чарівних казок. |
|
|
|
Урок позакласного читання. Казки-це диво, сповнене краси. |
|
|
|
Чарівні перетворення. Про Оха-чудотвора (укр. нар. казка). |
|
|
|
Про Оха-чудотвора (укр. нар. казка). |
|
|
Казки народів світу |
|||
|
Внутрішній стан героя. Сильний лев і маленьке мишеня (болгарська народна казка). |
|
|
|
Без вірного друга велика туга. Як серед птахів виникла дружба (бірманська народна казка). |
|
|
|
Чарівний помічник. Синя свита навиворіт пошита (білоруська народна казка). |
|
|
|
Чарівний помічник. Синя свита навиворіт пошита (білоруська народна казка). |
|
|
|
Урок позакласного читання. Казки народів світу. |
|
|
|
Чарівна річ. Чарівний каптур( японська народна казка). |
|
|
|
Чарівний каптур( японська народна казка). |
|
|
|
Підсумковий урок за розділом «З народного джерела» |
|
|
З літературної скарбниці (16 год.) Світ літературних казок |
|||
|
Світ літературних казок. Доналд Біссет. Тигр і автор. |
|
|
|
Урок позакласного читання. Казки зарубіжних письменників. |
|
|
|
Казки зарубіжних письменників. Дружба- найдорожчий скарб. Якоб і Вільгельм Грімм. Бременські музиканти. |
|
|
|
Якоб і Вільгельм Грімм. Бременські музиканти. |
|
|
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Ганс Крістіан Андерсен. Ромашка. |
|
|
|
Ганс Крістіан Андерсен. Ромашка. |
|
|
|
Розкриваємо таємниці казки. М. Познанська. Ромашка. М. Коцюбинський. Звився жайворонок…. За Ю. Дмитрієвим. Чи знаєш ти? |
|
|
|
Урок позакласного читання. Захоплюючий світ казок братів Грімм. |
|
|
|
Сила уяви. І. Жиленко. Вечір гномів. |
|
|
|
Тримай язика на припоні. З. Топеліус. Казка про старого гнома. |
|
|
|
З. Топеліус. Казка про старого гнома. |
|
|
|
Як мед, то ще й ложкою. О. Пушкін. Казка про рибака та рибку. |
|
|
|
О. Пушкін. Казка про рибака та рибку. |
|
|
|
Урок позакласного читання. Казки українських письменників. |
|
|
|
За горами, за лісами, за широкими морями…. П. Єршов. Горбоконик. |
|
|
|
П. Єршов. Горбоконик. |
|
|
|
Відкриваємо таємниці світу. К. Ушинський. Витівки старої зими. Підсумковий урок за розділом «Казки зарубіжних письменників» |
|
|
Казки українських письменників (11 год.) |
|||
|
Вступ до розділу. Л. Письменна. Як зажурився веселий Казкар. |
|
|
|
Не роби іншому того, чого сам не любиш. І. Франко. Лисичка і Журавель. |
|
|
|
Урок позакласного читання. Прийшла зима біловолоса. |
|
|
|
Леся Українка. Казка про Оха-чудодія. |
|
|
|
Вчіться фантазувати. В. Сухомлинський. Дід Осінник. |
|
|
|
Вчіться фантазувати. В. Сухомлинський. Снігуроньчина пісня. |
|
|
|
Коли твір відкриває свої таємниці. О. Іваненко, Синичка. |
|
|
|
О. Іваненко, Синичка. |
|
|
|
Урок позакласного читання. У кожного є своя співуча пір,їна. |
|
|
|
Допоможемо пташкам узимку. А. Качан. Крихта хліба. Л. Глібов. Хто вона? |
|
|
|
Підсумковий урок з теми «Казки українських письменників» |
|
|
|
Урок-свято «Просимо казку у гості до себе» |
|
|
|
Навчальна самостійна письмова робота |
|
|
Легенди, байки , п,єси(7 год.) |
|||
|
Легенди. І. Липа Лада Прекрасна. |
|
|
|
І. Липа Лада Прекрасна. |
|
|
|
Урок позакласного читання. Легенди рідного краю. |
|
|
|
Тяжко тому жити, хто не хоче робити. Л. Глібов. Коник-стрибунець. |
|
|
|
Дива в природі. Є. Горева. Зелені коники в траві. П. Мирний. Ранок. .. |
|
|
|
П,єси. Л. Мовчун. Горіхові принцеси(уривок). |
|
|
|
П,єси. Л. Мовчун. Горіхові принцеси(уривок). |
|
|
|
Підсумок за розділом. «Легенди. П,єси. Байки.» |
|
|
Світ поезії( 29 год.) Поетична майстерня |
|||
|
Вступ до розділу «Світ поезії» |
|
|
|
Пейзаж. П. Тичина. Пастелі. |
|
|
|
Урок позакласного читання. Світ поезії у творах Наталі Забіли. |
|
|
|
Уособлення. В. Сосюра. Спокоєм повиті… |
|
|
|
Епітет. Н. Забіла. Зірочка. |
|
|
|
Милуємось вечором. М. Підгірянка. Вечір іде. |
|
|
|
Замилування красою природи. М. Вороний. Ущухла буря. |
|
|
|
Тривога. Л. Костенко. Шипшина важко віддає плоди. |
|
|
|
Замилування переплітається зі смутком. Г. Чубач. Зупинюся над рікою. |
|
|
|
Спокій. В. Скомаровський. Після грози. |
|
|
|
Урок позакласного читання.Вірші українських поетів. |
|
|
|
Захоплення. І. Калинець. Зірка. |
|
|
|
Підсумок за розділом «Поетична майстерня» |
|
|
|
Поетична збірка Зимовий пейзаж. О. Пчілка. Діброва смутная вже листячко ронила. |
|
|
|
Радісний настрій. О. Пчілка. Новину сьогодні зранку. |
|
|
|
Рими. А. Малишко. Вихопивсь дощик поміж заграв… |
|
|
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Д. Білоус. Щедрий вечір. |
|
|
|
Настрій зимових свят. С. Жупанин . На білих конях віхола… |
|
|
|
Урок позакласного читання.Т. Г. Шевченко- великий співець України. |
|
|
|
Вище України тільки небо. П. Осадчук. Стежка. |
|
|
|
Поетичне слово проникливе й щире. Д. Павличко. Вітряк. |
|
|
|
Білий вірш. Д. Павличко. На щастя. |
|
|
|
Шануємо бабусю. В. Коломієць. Сиве сонечко. |
|
|
|
Не упусти свою жар-птицю. В. Коломієць. Тюхтій і Торохтій. |
|
|
|
Милуємося красою світанку. А. М,ястківський. Курличуть хмари, тьохкає вода… |
|
|
|
Пейзаж. М. Вінграновський. Лазить сонечко в травах… |
|
|
|
Урок позакласного читання. Краса і милозвучність поезії Дмитра Павличка. |
|
|
|
Зворушливе звучання. М. Вінграновський. Приспало просо просеня. |
|
|
|
Коли твір відкриває свої таємниці. М. Вінграновський . Грім. |
|
|
|
Підсумок за розділом. Завдання з поетичної збірки. |
|
|
Світ прози (26 год.) Оповідання |
|||
|
Світ прози. Оповідання. О. Копиленко. |
|
|
|
Людина і природа. О. Копиленко. Розбишака Чив. |
|
|
|
Дива в природі. Ю. Старостенко. Хто це такий. |
|
|
|
Дива в природі. Ю. Старостенко. І трапиться ж таке… |
|
|
|
Урок позакласного читання. Весну-красну зустрічаймо! |
|
|
|
Ми з природою єдині. Г. Тютюнник. Бушля. |
|
|
|
Ми з природою єдині. Г. Тютюнник. Бушля. |
|
|
|
Дружба – то найбільший скарб. В. Нестайко. Просто Олесь друг. |
|
|
|
Дружба – то найбільший скарб. В. Нестайко. Просто Олесь друг. |
|
|
|
Пригоди. М. Трублаїні. Яшка і Машка. |
|
|
|
Пригоди. М. Трублаїні. Омар. |
|
|
|
Пригоди. М. Трублаїні. Шоколад боцмана. |
|
|
|
Урок позакласного читання. Бережіть природу, діти! |
|
|
|
Загадки у природі. Є. Гуцало. Прелюдія весни. |
|
|
|
Загадки у природі. Є. Гуцало. Прелюдія весни. |
|
|
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Ю. Збанацький. Лелеки. |
|
|
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Ю. Збанацький. Лелеки. |
|
|
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Г. Демченко. Лелеки. |
|
|
|
Будь природі другом. В. Чухліб. Равлик. |
|
|
|
Все так цікаво навкруги. Д. Чередниченко. Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик. |
|
|
|
Все так цікаво навкруги. Д. Чередниченко. Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик. |
|
|
|
Урок позакласного читання. Рідна мати моя… |
|
|
|
Висловлюємо свої міркування. О. Буцень. Айстри. |
|
|
|
Повість Рідний край- земний рай. М. Стельмах. Гуси-лебеді летять… |
|
|
|
Рідний край- земний рай. М. Стельмах. Гуси-лебеді летять… |
|
|
|
Підсумок за розділом «Світ прози» Підсумкова контрольна робота |
|
|
Світ гумористичних творів ( 10 год.) |
|||
|
Світ гумористичних творів. Гумор у дитячій літературі. Г. Бойко. Отакий у мене ніс. |
|
|
|
Світ гумористичних творів. Гумор у дитячій літературі. Г. Бойко. Отакий у мене ніс. |
|
|
|
Урок позакласного читання. Урок щирої посмішки. Веселі вірші Грицька Бойка. |
|
|
|
Світ дитини. М. Носов. Витівники. |
|
|
|
Світ дитини. М. Носов. Витівники |
|
|
|
Найкращий у світі літун, машиніст і моторист – Карлсон, що живе на даху. А. Ліндгрен, Малий і Карлсон, що живе на даху. |
|
|
|
Найкращий у світі літун, машиніст і моторист – Карлсон, що живе на даху. А. Ліндгрен, Малий і Карлсон, що живе на даху. |
|
|
|
Найкращий у світі літун, машиніст і моторист – Карлсон, що живе на даху. А. Ліндгрен, Малий і Карлсон, що живе на даху. |
|
|
|
Підсумок за розділом «Світ гумористичних творів. |
|
|
|
Підсумковий урок за рік. |
|
|
|
Урок позакласного читання.Літо-літечко! |
|
|