Конспект уроку з української мови для 3 класу на тему " Павопис префіксів роз-, без-. Перенос слів із префіксами"

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для 3 класу на тему " Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів із префіксами" Мета цього уроку навчити учнів равильно вимовляти та писати слова з префіксами роз-, без-. , ділити їх на склади для переносу.

Перегляд файлу

                                Українська мова  

 Тема. Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів із префіксами

Мета: формувати предметних компетентностей: формувати  в учнів уміння писати префікси й прийменники; ознайомити з правилами вимовляння і правопису, переносу слів із префіксами роз-, без-; збагачувати словниковий запас; розвивати літературну вимову, вміння аналізувати; виховувати любов до природи;

            формування ключових компетентностей: уміння вчитися: формувати здатність орієнтуватися в часі, відведеному на виконання поставленого завдання;

загальнокультурної: вчити любити рідний край, бережливо ставитися до природи, традицій рідного краю.

Обладнання: презентація, ілюстрації  сніжинок,  скринька, картки для групової роботи.

                                         Перебіг уроку

  1. Організаційний момент

Ось і все – дзвенить дзвінок!

В гості йде до нас урок.

Стали ,  дітки , підтягнулись,

Одне одному всміхнулись,

На урок старання не забудьте взяти,

Протягом уроку дружно працювати,

Нові таємниці в мові швидко розкривати.

Не просто слухати, а чути!

Не просто дивитися, а бачити!

Запамятовувати, розповідати!

  • Якими є ваші очікування від сьогоднішнього уроку?

          

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

-  Прочитайте складені речення.

-  Яке правило ви застосовували під час виконання домашньої вправи?

2. Каліграфічна хвилинка

     Каліграфічно щоб писати -

     Треба рівну спинку мати.

     Зошит класти навскоси.

     Гарнесенько в ньому запиши!

  • А що ж нам треба записати?

А для цього відгадаємо загадку.

Розсипає з неба сніг

Білим килимом до ніг.

 Миколайчики приносить,

                  Новий рік у гості просить.   (Грудень)

Так – це назва 12  місяця календарного року, перший місяць зими.

Дорожній майстер грудень

Мости будує всюди,

 Вкриває річки кригою,

Воює із відлигою,

Дороги підморожує

Ще й снігом припорошує,

Щоб на дзвінких санчатах

Новому року мчати.

3.Складання « асоціативного куща»

 А  що ви розумієте чи уявляєте чуючи слово «Грудень»

 

 

 

 

                                        ГРУДЕНЬ

 

 

 

Так, це чудова пора! Хочеться щоб вона швидше здійснила наші мрії! Тому наш зимовий урок відкриє нам багато мовних таємниць. І здається чим більше ми їх розкриємо, тим швидше до нас прийдуть всі зимові розваги. А почнемо ми з 12 місяця календарного року.

  • Який перший звук ви чуєте, вимовляючи слово «Грудень»?

Якою буквою на письмі він позначається?

Г  г   Гг  гр  ру  уд  де  ень  грудень

Фонетичний розбір слова.

Написання деформованого речення:

Грудень, зиму, кінчає, а, починає, рік.

Синтаксичний розбір речення.

4. Словниковий диктант.

Життя, нігті, соловї,червоний,президент, пеньок, директор, зимовий, боротьба.

 (Взаємоперевірка: читаючи, учень перевіряє та називає орфограму)

5. Фронтальне опитування. Гра « Чарівна скринька»

(учні із скриньки дістають сніжинки із завданням)

  • Закінчення – це…..
  • Назвіть закінчення у слові «повітря»
  • Що називають основою?
  • Визначте основу у слові «зимуючі»
  • Корінь – це….
  • Зима, зимонька, зимно, зимувати – це….
  • Що потрібно зробити, щоб визначити закінчення?
  • Що потрібно зробити, щоб визначити корінь?
  • Як називається морфема, яка стоїть перед коренем?

6. Робота в групах.( розкрити дужки та пояснити написане)

1 – ша група: Миколка (за)йшов(за) товаришем.

2 – га група: Човен (на)скочив (на)мілину.

3 – тя група: Рибалки вже далеко (від)пливли (від)берега.

(Презентація робіт)

 

                              Зробимо висновок:

 

                              Префікс

  • Частина слова
  • Пишем разом
  • Утвороює слова
  • Між ними не можна вставити слово

 

 

Тепер я впевнена, що ви зможете розрізняти префікс від прийменника!

                                         Фізкультхвилинка

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати із словами, які містять префікс. Ви дізнаєтеся, як вимовляти і писати слова з префіксами роз-, без- і навчитеся ділити ці слова на склади для переносу.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

    1.Вправа «Квест – новина» Робота над вправою (с. 79, впр. 186 колективна робота)

— Прочитайте  групи слів. (Записано на моніторі в презентації)

Роз-: бити, вязати, класти, нести, робив, малював.

Без-: сердечний,хмарний,крайній,радісний,страшний, відповідальний.

- Утворіть нові слова за допомогою частинки слова, яка стоїть перед коренем і утворює нові слова. Запишіть.

- Запамятайте! В українській мові у префіксах роз- , без- завжди пишеться буква «зе»                 

2. Робота над казкою (с. 80, впр. 187)

— Прочитайте виразно казку, уставляючи пропущені букви. Про що в ній розповідається?

— Спишіть текст, уставляючи пропущені букви. Ці слова поділіть на склади для переносу.

— Позначте в підкреслених словах префікси. Прийменники підкресліть.

Поясніть правопис префіксів і прийменників.

                                   Треба нам не помилятись —

                                   В роз- і без — не забувати

                                   Завжди букву «зе» писати.

Запам’ятайте! При переносі префіксів роз-, без- не можна відривати від них букву з, а також залишати з ними одну букву від кореня.

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань

 

1. Робота в групах

Бескрайній, беззвучний, роздати, росфарбувати, росв’язати, безшумний, безкрайній, розкреслити.

1-ша група. Виписати слова, в яких знайшли помилку. Довести правильність свого вибору.

2-га група. Скласти речення зі словами, які написані правильно.

3-тя група.  Слова в  яких допущено помилку, поділіть на склади для переносу.

4-та група. Придумати і записати слова з префіксами роз-, без-.

2. Гра «Префікс»

- До поданих слів доберіть антоніми.

Заплести, загадувати, зєднувати.

    Роз-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ппригадайте слова, які  ми сьогодні вживали на уроці з префіксом без-. Запишіть.

 

 

БЕЗ-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Підсумок уроку. Гра « Мікрофон»

— Похвастайтеся,що нового дізналися на уроці?

— Чого навчилися?

— Над якою темою ми сьогодні працювали?

— Що необхідно пам’ятати про правопис префікса роз-?

— Який ще префікс підпорядкований цьому правилу?

— Як правильно переносити слова з префіксами роз-, без-?

Яке завдання вас порадувало найбільше?

 Ч и здійснилися ваші очікування,  про які ви наголосили на початку уроку?

VІІ. Домашнє завдання

С. 80, впр. 188. Вивчити правила.

Продзвенів для нас дзвінок,

Ми кінчаємо урок,

Працювали всі старанно,

То ж почуйте у кінці,

                                   Що ви справжні молодці!

      Ото ж, усі випробовування ви пройшли бездоганно. Ви просто супер! Я вами пишаюся!

 

doc
Додано
12 липня 2018
Переглядів
4512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку