УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ "Написання листа святому Миколаю"

Про матеріал

УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ У З КЛАСІ

"Написання листа святому Миколаю"

знайомить учнів з основними правилами листування, структурою листа, його мовним оформленням; з'ясовує значення слів адресат і адресант; закріплює навички вживання звертань; розвиває культуру мовлення; виховує культуру писемного мовлення.

Перегляд файлу

УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ У З-А КЛАСІ

Тема: Написання листа святому Миколаю.

Мета: Ознайомити учнів з основними правилами листування, структурою листа, його мовним оформленням; з’ясувати значення слів адресат і адресант; закріплювати  навички  вживання  звертань;  розвивати  культуру  мовлення;

виховувати культуру писемного мовлення.

Обладнання: Таблиці, аркуші для написання листа, конверти, підручники аудіо та відеозаписи.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

 Вітання з гостями (Слава Ісусу Христу!).

Учитель. Любі світанчата, яке сьогодні число? (9 грудня). А яке буде улюблене свято усіх дітей  через 10 днів? (Свято Миколая).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Робота над загадкою

  Ми хоча і не крилаті,

Летимо в міста і села,

Несемо для вас, малята,

Звістки щирі та веселі.  (Листи)

  Що допомогло відгадати загадку?

  Чи доводилось вам писати листи? Кому?

III.  Повідомлення теми і мети уроку.

Учитель. Сьогодні на уроці ми будемо вчитися писати листи, це мистецтво писемного спілкування. Лист — це «обличчя» адресан­та — того, хто пише листа,а той, кому пишуть, — адресат.

Тому він має бути написаний охайно й грамотно.

IV.  Робота з мовним матеріалом.

1.  Робота за таблицею (на дошці).

Листи

Повідомляють про певні події Діляться враженнями Звертаються з проханням

Учитель. Навіщо  людям  потрібні  листи?  (У  людей  виникла  потреба  у  спілкуванні.)

2.  Словникова робота.

Учитель. Відгадайте слова.

  Паперовий пакет, який зберігає таємницю послання.  (Конверт).

• Пункт  призначення  листа,  місцезнаходження  того,  кому  лист  призначений.  (Адреса).

  Цифрове умовне позначення міста, села.  (Індекс).

  Людина, яка розносить листи.  (Листоноша).

  Людина, якій адресований лист.  (Адресат).

3.  Робота за підручником (с. 75, впр.  172).

Писати листи    це мистецтво.  Листування  виникло дуже давно.  Листи

писали на камені, дереві, пальмовому листі, папірусі, воскових дощечках. Які ж

нині  листи?  Як  правильно  їх  писати?  Дізнайтеся  про  це,  прочитавши  текст на аркушах, що на ваших партах.

Написання листів має дуже давню історію. У наш час, коли є Інтернет, мобільний зв’язок, листи пишуть менше. Однак написаний власноруч лист до батьків, учителів, друзів, добрих знайомих — це вияв уваги й поваги до них.

За змістом листи бувають ділові, дружні, родинні та інші. Папір для листа треба брати чистий, рівненький.

Коли пишеш листа, слід дотримувати мовленнєвого етикету. На початку

листа потрібно ввічливо привітатися, використовувати шанобливі форми звертання:  Ви,  Вас, які  пишуться  з  великої  букви.  У  кінці  слід  так  само  ввічливо попрощатися,  побажати  всього  найкращого.  Коли  ви  хочете  щось  попросити, потрібно  ввічливо  звернутися  з  проханням  (потім  обов’язково  потрібно  подякувати  за  виконане  прохання). У  листах  використовують  слова-звертання, слова-привітання, слова, що виражають прохання, вдячність.

Не забувайте, слово написане вами, має надзвичайну силу.

Якщо ви пишете листа близьким, рідним людям, то папір можна прикрасити власними малюнками.

  Розгляньте малюнки та написані листи.

  З чого починається лист?

  Про що можна розповісти в листі?

  Чим завершується лист?

Отже, лист має такі частини: (на дошці).

  1.               Вітання та звертання до адресата.
  2.                Основна частина листа.
  3.                Прикінцева частина листа.
  4.                Прощання та підпис адресанта.

4.  Робота за таблицею (на аркушах, що на партах).

ЧАСТИНИ ТЕКСТУ ЛИСТА

ПРИКЛАДИ

Звертання

Шановна Олено Петрівно! Дорога сестричко (братику)! Любий друже!

Початкова форма про стан листу­вання

Отримав Вашого листа., Отри­мала твого листа. Щиро вдячна за відповідь на мого листа...

Звернення (запитання) до адре­сата

Як Ви (ти) себе почуваєте? Як Ваше здоров’я? Які у Вас нови­ни? Що цікавого в тебе?

Основна частина листа: відповіді на запитання, повідомлення про події (новини, здоров’я, робота, навчання)

 

 

У мене новин не так багато…У нас такі новини..., У мене в школі..., У мами на роботі...

Подяка

Дякую за те, що...

Прохання написати лист

Я прошу Вас написати мені...

Прошу тебе відповісти на лист...

Передавання вітань

Передайте вітання...

Прощання

До побачення...

Міцно цілую і обіймаю...

Кінцівка і підпис

Ваш онук (ваша внучка)...

Твій друг (твоя подруга)...

Дата і місце написання

09 грудня 205 року 

м. Івано-Франківськ

  1.               Прослуховування аудіо запису «Лист-прохання до святого Миколая».

Учитель. А ви хочете написати листа не просто родичам чи знайомим, а святому Миколаю?(Так, звичайно).

6. Самостійне написання листа учнями (звучать мелодії пісень про Миколая).

7.  Перевірка самостійної роботи.

Зачитування листів. Аналіз дотримання структури листа.

8.  Фізкультхвилинка (під відеозапис пісні про святого Миколая).

Роздача конвертів

9. Аналіз підпису конверта.

Учитель. Куди вкладають листи? (В конверти).

Конверт — це пакет із паперу для вкладання, зберігання й пересилання паперів, плоских предметів. Поштовий конверт був винайдений у 1820 р. в Англії. Спочатку конверти робили вручну на поштах, потім для їх виготовлення сконструювали спеціальні машини. У 1837 р. англійський учитель Хілл запропонував робити передоплату за послуги пошти за допомогою клаптика паперу, приклеєного на зворотному боці листа. 1 травня 1840 р. у Великій Британії було надруковано дві перші у світі поштові марки — з профілем королеви Вікторії. Через п’ять днів марки почали офіційно використовувати для оплати поштових послуг. Зараз марки розповідають людям про видатні події у світі, про роль мистецтва й науки вжитті людства, про відомих особистостей далекого минулого й сучасності. Багато людей люблять колекціонувати марки. їх називають філателістами.

10.  Гра «Пограємо в пошту».

Учитель. Що потрібно знати,  щоб лист дійшов до адресата? (Індекс, він потрібний машині, яка сортує листи  на  пошті. За  цифрами вона визначає,  куди, в який район  слід  відправити листа.  (Місто,  назву  вулиці,  номер  дома  і  квартири.)

Заповніть конверт. (Учитель надає зразок заповнення на дошці).

11.  Підписування конвертів за зразком, поданим учителем на дошці.

Учитель.  Адреса відправника пишеться  вгорі у лівому кутку конверта, адреса одержувача — внизу у правому кутку конверта.

12. Вкладання листів в конверти і покладення їх у куток молитви.

V. Підсумок уроку.

  Чого навчилися на уроці?

  Чому потрібно вміти писати листи?

  Чому потрібно вміти правильно підписати конверт?

ПІДГОТУВАЛА: ВЧИТЕЛЬ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ - ПИЛИПІВ О. З.

1

 

docx
Додано
9 липня 2018
Переглядів
4450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку