Календарне планування уроків
зарубіжної літератури у 6 класі НУШ
на 2023-2024 навчальний рік,
розроблено за модельною навчальною програмою
«Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П.,
Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.)
(2 год. на тиждень – 70 годин)
До підручника «Зарубіжна література . 6 клас».
Автори Ю.І. Ковбасенко, О.П. Первак, С.О. Дячок
Назва теми |
Кількість годин |
Вступ |
2 |
Міфи на всі часи |
9 |
Пригоди і фантастика |
25 |
Не здаватися в життєвих випробуваннях |
13 |
Барви світової поезії |
6 |
Замислюємося про майбутнє |
8 |
Література рідного краю |
1 |
Діагностика набуття знань |
5 |
Підсумки |
1 |
РМ (у+п) + ПЧ |
4 +4 |
№ |
|
Розділ, тема уроку |
Дата |
Примітки |
|
1. |
1. |
Вступ. Художня література і мистецтво |
|
|
|
2. |
2 |
Художній образ, особливості його сприйняття |
|
|
|
Тема 1. Міфи на всі часи |
|||||
3. |
1. |
Поняття про міф, його відмінність від казки, легенди. |
|
|
|
4. |
2. |
Віртуальний музей «Міфи Давньої Греції». |
|
|
|
5. |
3. |
Міф «Дедал та Ікар» |
|
|
|
6. |
4. |
Міф «Деметра і Персефона» |
|
|
|
7. |
5. |
Міф про Прометея |
|
|
|
8. |
6. |
Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей |
|
|
|
9. |
7. |
Міфи про Геракла |
|
|
|
10. |
8. |
Уславлення розуму й сили людини в циклі міфів про Геракла |
|
|
|
11. |
9. |
ПЧ №1 Міфи Давньої Греції., «Нарцис», «Пігмаліон» |
|
|
|
12. |
10. |
Діагностика набуття знань з розділу «Міфи на всі часи». Літературний диктант |
|
|
|
Тема 2. Пригоди і фантастика |
|||||
13. |
1. |
Даніель Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо» |
|
|
|
14. |
2. |
Роман Д. Дефо – книга про безмежні можливості, творчу діяльність і стійкість людини у виключних обставинах. |
|
|
|
15. |
3. |
Самостійна робота з текстом |
|
|
|
16. |
4. |
Утвердження в романі можливості гармонійного співіснування людини й природи, людей, що належать до різних культур. |
|
|
|
17. |
5. |
Роман Д. Дефо як початок світової «робінзонади». |
|
|
|
18. |
6. |
РМ (у)№1 Розповідь про героя |
|
|
|
19. |
7. |
Чарльз Діккенс. Історія написання «Різдвяних повістей» |
|
|
|
20. |
8. |
«Різдвяна пісня у прозі». Реальне і фантастичне утворі. |
|
|
|
21. |
9. |
Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі й просторі як можливість осягнути своє життя (перша подорож) |
|
|
|
22. |
10. |
Динаміка образу Скруджа. Причини деградації його особистості (друга подорож) |
|
|
|
23. |
11. |
Переродження Скруджа- наслідок осмислення власного життя. Причини його духовного переродження (третя подорож). Т.Л. Сюжет та композиція твору |
|
|
|
24. |
12. |
РМ (п) №2. Значення образу Різдва у творі |
|
|
|
25. |
13. |
М.В. Гоголь Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом» |
|
|
|
26. |
14. |
Українські народні традиції та звичаї у творі Поєднання фантастичного і реального у повісті. |
|
|
|
27. |
15. |
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули |
|
|
|
28. |
16. |
Гумор в повісті, особливості її мови. Т.Л. Поняття про повість |
|
|
|
29. |
17. |
ПЧ №2.Тема духовного випробування людини у творах Ж.Верна |
|
|
|
30. |
18. |
Діагностика набуття знань з розділу «Пригоди і фантастика» (тести) |
|
|
|
|
|
ІІ семестр
|
|
|
|
31. |
20. |
Астрід Ліндгрен. Основні відомості про життя і творчість письменниці. Моральні цінності у творах Ліндґрен. «Міо, мій Міо» |
|
|
|
32. |
21. |
Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність. |
|
|
|
33. |
22. |
Чарівний світ і казкові образи твору. |
|
|
|
34. |
23. |
Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами. |
|
|
|
35. |
24. |
Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві. |
|
|
|
36. |
25. |
Віра в перемогу дружби та людяності у творі. |
|
|
|
37. |
26. |
Діагностика набуття знань з розділу «Пригоди і фантастика». РМ (п) №3 Написання листа літературному герою. |
|
|
|
Тема 3. Не здаватися в життєвих випробуваннях |
|||||
38. |
1. |
Джек Лондон . «Жага до життя». Виразне читання тексту |
|
|
|
39. |
2. |
Шлях випробувань золотошукачів. |
|
|
|
40. |
3. |
Характеристика героїв твору. |
|
|
|
41. |
4. |
Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. |
|
|
|
42. |
5. |
Описи природи та їх роль у творі. Значення назви оповідання. |
|
|
|
43. |
6. |
Анна Ґавальда «35 кіло надії». Сюжет повісті. Теми школи, родини, життєвого покликання особистості. |
|
|
|
44. |
7. |
Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. |
|
|
|
45. |
8. |
Роль школи (вчителів та однокласників) в житті дитини. Проблема життєвого вибору та відповідальності. |
|
|
|
46. |
9. |
Шлях до успіху Грегуара Дюбоска. Пошук власної духовної сутності та улюбленої справи. |
|
|
|
47. |
10. |
Крістіне Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». |
|
|
|
48. |
11. |
Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. |
|
|
|
49. |
12. |
Конрад і його становлення у світі. |
|
|
|
50. |
13. |
Протиставлення очікувань дорослих та справжніх цінностей дитинства. |
|
|
|
51. |
14. |
Діагностика набуття знань з розділу «Не здаватися в життєвих випробуваннях». |
|
|
|
Тема 4. Барви світової поезії |
|||||
52. |
1. |
Мацуо Басьо. Хайку. |
|
|
|
53. |
2. |
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. |
|
|
|
54. |
3. |
Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…». |
|
|
|
55. |
4. |
Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору. |
|
|
|
56. |
5. |
Генрі Лонгфелло. «Пісня про Гайавату». Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові. |
|
|
|
57. |
6. |
Образ Гайавати. Елементи фольклору у творі |
|
|
|
Тема 5. Замислюємося про майбутнє |
|||||
58. |
1. |
Рей Дуглас Бредбері . «Усмішка». Виразне читання твору |
|
|
|
59 |
2. |
Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». |
|
|
|
60. |
3. |
Образ Тома, його динаміка. Ідея особистої відповідальності у творі |
|
|
|
61. |
4. |
Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
|
|
|
62. |
5. |
Роберт Шеклі (1928 — 2005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання. Духовне й фізичне випробування Кліві. |
|
|
|
63. |
6. |
Утвердження сили людської думки у творі. Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу людського розуму. |
|
|
|
64. |
7. |
РМ (у) №4. Яке майбутнє на нас чекає? Чому?Людина не знає тільки межі своїх можливостей. |
|
|
|
65. |
8. |
Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях. |
|
|
|
66. |
9. |
Діагностика набуття знань з розділів «Барви світової поезії», «Замислюємося про майбутнє» (тести). |
|
|
|
67. |
10. |
ПЧ №3. Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці. |
|
|
|
68. |
11. |
ПЧ №4. Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Моральні цінності у творі. Екранізація твору. |
|
|
|
69. |
12. |
Література рідного краю. |
|
|
|
70. |
13. |
Підсумковий урок. |
|
|
|