Урок "Чарльз Дікенс "Різдвяна пісня у прозі""

Про матеріал
Подається розробка уроку зарубіжної літератури для 6 класу з теми "Чарльз Дікенс (1812-1870) "Різдвяна пісня у прозі"" з використанням на уроці віртуальної екскурсії до музею Ч. Дікенса.
Перегляд файлу

Розробка уроку зарубіжної літератури для 6 класу

Тема. Чарльз Дікенс (1812-1870). «Різдвяна пісня у прозі»

Мета: вивчити основні факти біографії та творчості англійського письменника Ч. Дікенса, історію написання повісті «Різдвяна пісня у прозі», пояснювати особливості жанру та композиції твору; висловлювати власне враження, емоції, почуття, роздуми від твору. Формувати уміння використовувати інтернет-ресурси для отримання нових знань (інформаційно-цифрова компетентність); визначати мету навчальної діяльності, планувати та організовувати власну діяльність, читати, використовувати коментоване читання (уміння вчитися продовж життя); презентувати власні ідеї та ініціативи, чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби (ініціативність, підприємливість). Учні зможуть виявляти ініціативність та підприємливість під час ухвалення життєво важливих рішень.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: портрет Ч. Дікенса

           

Хід уроку

І Етап орієнтування

   1. Організаційний момент.

   2. Мотивація навчальної діяльності.

       1. «Літературна розминка». (Звучить різдвяна мелодія)

           - Що нагадує ця мелодія?

           - Чим для кожного є свято Різдва?

           - Чого ви особисто завжди чекаєте від цього свята?

           - Уявіть, що з вами відбувається якась фантастична подорож у                    різдвяні свята. Що вона вам може подарувати, відкрити?

 

        2. Слово учителя.

        - Весь християнський світ визначає свято Різдва, коли народився наш спаситель Ісус Христос. Ці дні світлі, радісні,тому що приносять добро в наші душі, яке так необхідне кожному. Ч Діккенс писав про це свято: «Це єдині дні у всьому календарі, коли люди ніби за мовчазною згодою розкривають одне одному своє серце і вибачають своїх ближніх». Саме про Чарлза  Діккенса ми будемо говорити на уроці. Його вважали  «великим мрійником-романтиком і в житті, і у творчості», тому що він хотів, щоб всі люди на землі були щасливі.

ІІ Етап цілеполягання

   - Виходячи з теми уроку учні формулюють мету.

   - Мета уроку у формі очікуваних результатів.

 

ІІІ Етап проектування

     План роботи на уроці

1. Вивчення життя та творчості Ч. Дікенса («Віртуальна екскурсія до дому-музею Ч. Дікенса у Лондоні» з відвідуванням «Віртуальної виставки життя та творчості Ч. Дікенса»).

2. Композиція повісті «Різдвяна пісня у прозі».

3. Перегляд буктрейлеру до  повісті«Різдвяна пісня у прозі».

4. Виразне читання уривка першої строфи.

         

        ІV Етап виконання плану діяльності

 1. Вивчення життя та творчості Ч. Дікенса(«Віртуальна екскурсія до дому-музею Ч. Дікенса у Лондоні» з відвідуванням «Віртуальної виставки життя та творчості Ч. Діккенса»).

 

       1. Слово учителя.

- Діти, скажіть, будь ласка, для чого створюються музеї?

- Які музеї, присвячені українським діячам ви знаєте, або відвідували?

        Сьогодні ми разом з вами здійснемо віртуальну екскурсію до дому-музею Ч. Діккенса у Лондоні та відвідуємо у цьому музеї віртуальну виставку життя та творчості письменника. Допоможуть нам ваші однокласники, які побувають в ролі екскурсоводів та бібліографів.

 І для цього скористаємось сайтом: file:///H:/Дікенс.20урок/Бібліотека.20ВДПУ.20Віртуальн 20виставки.html

www.londonrum.com

(Учні проводять віртуальну екскурсію).

          2. Бесіда з учнями.

- Які факти біографії Діккенса найбільше запам’яталися і чому? (Життя письменника було складним. З дитинства йому треба було багато працювати: на фабриці вакси, в конторі, репортером, почав писати твори під псевдонімом Боз, багато подорожував світом, публічно читав свої твори. Завдяки його творчості в Англії змінювали закони на користь людям).

- Як ви гадаєте, чому існує музей Ч. Діккенса в наші дні, хоча жив він більш ніж 200 років потому? ( Весь світ шанує письменника. І в наш час захоплюється його творчістю. Його герої багато чому нас вчать).

 

2. Композиція повісті «Різдвяна пісня у прозі».

      Слово учителя.

      - Твір Ч. Дікенса «Різдвяна пісня у прозі» відноситься до жанру повісті, також у цього твору є свої композиційні особливості. (визначення учні записують у зошит).

      Повість – це прозовий твір за обсягом більший, ніж оповідання.                                     

      Строфа – це група рядків, що повторюється у віршованому творі.

      Композиція – побудова літературного твору.

Учні-літературознавці підготували повідомлення про особливості композиції твору. (Учні розповідають і оформлюють у вигляді схеми).

 

Фізкультхвилинка.

 

Руки вгору, руки вниз,

Подивились пильно скрізь,

Головою покрутили, потім

Разом всі присіли.                                                                                           Поднялись, понагинались.

И здоровими зостались.

 

3. Буктрейлер до повісті «Різдвяна пісня у прозі».

 

 Слово вчителя.

- Раніше в Англії існувала традиція: перед Різдвом печатати твори на різдвяну тематику. Діккенс теж написав «Різдвяні оповідання». Загалом «різдвяний цикл» письменника складається з 5 творів «Різдвяна пісня у прозі» (підзаголовок «Святвечірнє оповідання з привидами»), «Дзвони», «Цвіркун за пічкою», «Битва за життя», «Одержимий», але найбільш відомий перший твір. Вашій увазі пропонується буктрейлер до твору «Різдвяна пісня у прозі». Буктрейлер (від англ. book — книга, англ. trailer — тягач, причіп) — короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі. Метою створення буктрейлера є спонукання до прочитання книги. Його особливістю є те, що розповідь про книгу подається в образній, інтригуючій формі. Сподіваюсь, що ви зацікавитесь твором і із задоволенням прочитаєте його.

 

(Перегляд буктрейлера).

    4. Виразне читання уривка з першої строфи.

(Словникова робота у підручнику).

        1. Бесіда

- Яким був Скрудж?

- Як опис зовнішності відповідає його натурі?

- Як до нього ставилися оточуючі? Чому?

- Як він ставився до людей?

- Чому не любив Різдво? 

 2. Пропонується подивитись початок мультфільму «Різдвяна історія»

- Чим саме герой мультфільму відповідає опису Скруджа на початку твору?

V Підсумок

Інтерактивна вправа «Займи позицію».

Чи актуальна творчість Ч. Дікенса в наш час?

ТАК                                ДЕЯКОЮ МІРОЮ                            НІ

 

          Заключне слово учителя.

- Зверніть увагу, що там, де Скрудж, повсюди холод, темрява, самотність, немає радощів, сміху. Скрудж не любить тепла, вогню (один із символів Різдва), та й саме Різдво, не любить людей… Які ж події трапляться з ним напередодні свята, у яке можуть відбуватися дива?.. Про це ви дізнаєтеся далі.

 

VІ Домашнє завдання

  с. 82-94, читати. Переказувати  подорожі Скруджа від імені Духів Різдва. 

   Завдання на вибір: Продовжити речення:

 

     Я засуджую Скруджа…?

 

      Я співчуваю Скруджу…?

 

 

 

 

 

 

 

 


Комунальний заклад «Дергачівський ліцей №3»

Дергачівської районної ради

Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку зарубіжної літератури

для 6 класу з теми: «Чарлз Діккенс(1812-1870). «Різдвяна пісня у прозі»»

 

 

Учитель зарубіжної літератури

Бондаревська Галина Михайлівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018/2019

doc
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку