№ п/п |
Зміст уроків |
Змістові лінії |
Ключові компетентності |
Очікувані результати |
Дата уроку |
І - семестр |
|||||
1. |
Разом ми сильніші Виконання міні-проєкту «Моя школа». (с. 4-8) |
[3 ГІО 2.2] [3 СЗО2.3], [3 ГІО 8.1] [3 ГІО 7.1] [3 СЗО 4.3] [3 СЗО 4.7] [3 ГІО 8.2] [3 СЗО 1.1] [3 ГІО 6.1] [3 СЗО 3.3] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО1.5], [3 ПРО1.6], [3 ПРО 2.1]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності |
- знає, що спільного та чим відрізняється людина від інших живих ; -співпрацює і взаємодіє з іншими у збереженні традицій школи; -виявляє інтерес до пізнання і збереження традицій школи; -пояснює, як суспільні групи (дитячий колектив) впливають на розвиток людини; -називає правила поведінки у школі, підтримує порядок на робочому місці; -дотримується правил шкільного розпорядку; -правил поведінки під час шкільних і громадських заходів; |
|
2. |
Як люди взаємодіють у спільноті Розв’язання прогностичних задач «Що буде, якщо … » Обговорення правил поведінки, прийнятих у класі, школі, місцевій громаді. (с. 9-11)
|
[3 ГІО 2.2] [3 ГІО 7.1] [3 СЗО 4.1] [3 СЗО 1.4] [3 ГІО 8.2] [3 ГІО 6.1] [3 ГІО 7.2] |
- вільне володіння державною мовою; - компетентність в галузі природничих наук; - громадянська та соціальна компетентності |
- знає, що спільного та чим відрізняється людина від інших живих істот; -усвідомлює необхідність толерантних взаємин між людьми; -розповідає про себе, свої захоплення; -розпізнає риси характеру і дає їм оцінку; -називає риси характеру, які сприяють і ті, що заважають досягненню успіху в житті, спілкуванню з іншими; -пояснює, як досягнення мети залежить від наполегливості й старанності; -розуміє переваги доброго ставлення до інших на прикладах вияву таких якостей: чесність, доброзичливість, подільчивість, працьовитість, ввічливість на противагу хитрощам, байдужості, жадібності, лінощам, безкультурності; |
|
3. |
Як знайти друзів Обговорення правил поведінки, прийнятих у класі, школі, місцевій громаді. Моделювання (інсценізація)поведінки у громадських місцях (з опорою на ситуації реального життя). (с.14-17) |
[3 ГІО 2.2] [3 СЗО2.3], [3 ГІО 8.1] [3 ГІО 7.1] [3 СЗО 4.3] [3 СЗО 4.4] [3 ГІО 8.2] [3 СЗО 1.4] [3 ГІО 6.2] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 2.2] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя |
-знає, що спільного та чим відрізняється людина від інших живих істот; -називає риси характеру, які сприяють і ті, що заважають спілкуванню з іншими; -вирішує конфлікти мирним шляхом; -називає правила поведінки у школі, громаді; -усвідомлює необхідність толерантних взаємин між людьми; |
|
4. |
Які в дітей права та Виконання проєкту «Наші обов’язки». (с.18-22) |
[3 ГІО 2.2] [3 СЗО2.3], [3 ГІО 8.1] [3 ГІО 7.1] [3 СЗО 4.3] [3 СЗО 4.7] [3 ГІО 8.2] [3 СЗО 1.1] [3 ГІО 6.1] [3 СЗО 3.3] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО1.5], [3 ПРО1.6], [3 ПРО 2.1]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність |
-ділиться з іншими інформацією про права кожної дитини; -розуміє сутність правопорушень як порушень прав інших людей; -міркує на цю тему, наводить приклади; -обґрунтовує необхідність відповідати за свої вчинки; -встановлює взаємозв’язки у соціальному житті (між вчинком і наслідком, порушенням правил і відповідальністю); -передбачає наслідки своїх вчинків; називає правила поведінки у школі, громаді; |
|
5.
|
Виготовлення лепбука «Наші права та обов’язки»
|
[3 ГІО 2.2] [3 СЗО2.3], [3 ГІО 8.1] [3 ГІО 7.1] [3 СЗО 4.3] [3 СЗО 4.7] [3 ГІО 8.2] [3 СЗО 1.1] [3 ГІО 6.1] [3 СЗО 3.3] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО1.5], [3 ПРО1.6], [3 ПРО 2.1] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя |
-пояснює, як суспільні групи впливають на розвиток людини; -розуміє переваги доброго ставлення до інших; -демонструє ставлення до приватної власності; |
|
6. |
Чи всі люди рівні. Що таке справедливість (с. 22-27) |
[3 ГІО 2.2] [3 СЗО2.3], [3 ГІО 7.1] [3 СЗО 4.3] [3 СЗО 4.7] [3 СЗО 1.4] [3 ГІО 6.2] [3 СЗО 4.1] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя |
-пояснює, як суспільні групи впливають на розвиток людини; -розуміє переваги доброго ставлення до інших; -демонструє ставлення до приватної власності; |
|
7. |
Чому людині потрібен особистий простір Моделювання способів вирішення конфліктних ситуацій (з опорою на літературні твори, ситуації реального життя) (с. 27-31) |
[3 ГІО 2.2] [3 СЗО2.3], [3 ГІО 8.1] [3 СЗО 1.4] [3 СЗО 4.7] [3 ГІО 6.2]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність |
-аргументує неприпустимість порушення приватного простору; -демонструє ставлення до приватної власності своєї та інших як до цінності; -усвідомлює необхідність толерантних взаємин між людьми; |
|
8. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностувальна робота з теми «Я і моя шкільна громада» |
[3 ГІО 2.2] [3 СЗО2.3], [3 ГІО 8.1] [3 СЗО 1.4] [3 СЗО 4.7] [3 ГІО 6.2] [3 ГІО 8.3] |
-вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
-знають та виконують сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; -формулює з допомогою вчителя висновок за результатами виконання дослідження; -аналізує виконання дослідження, виявляє помилки, пропонує способи їх виправлення; |
|
Я і моя сім’я |
|||||
9. |
Аналіз діагностувальної роботи. Що об’єднує людей в спільні групи (с.35-37)
|
[3 ГІО 2.2] [3 СЗО4.3], [3 ГІО 8.3] [3 СЗО 1.4] [3 СЗО 4.7] [3 ГІО 6.2] [3 ГІО 8.2] [3 ГІО 7.2] [3 ГІО 3.3] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
знає, що спільного та чим відрізняється людина від інших живих істот; -має уявлення про свою приналежність до України; -пояснює, як суспільні групи (сім’я, дитячий колектив, друзі) впливають на розвиток людини; -усвідомлює свою належність до українського суспільства; необхідність толерантних взаємин між людьми; -усвідомлює: себе громадянином України; виявляє патріотичні почуття;
|
|
10. |
Чи здатні люди змінювати суспільство (с. 38-43) Проєкт «Місто майбутнього» |
[3 ГІО 2.2] [3 ГІО 8.3] [3 ГІО 3.2] [3 ГІО 3.1] [3 ГІО 2.1] [3 ГІО 8.3] [3 СЗО 4.1] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО1.5] [3 ПРО1.6], [3 ПРО 2.1] |
- вільне володіння державною мовою; - культурна компетентність; - громадянська та соціальна компетентність
|
-виявляє інтерес до пізнання минулого і сучасного України; -розпитує старших і збирає інформацію про свій край, про минуле; -має уявлення про свою приналежність до України; -усвідомлює свою належність до українського суспільства; -усвідомлює: себе громадянином України; -виявляє патріотичні почуття; |
|
11. |
Чому сім’я – найголовніше в нашому житті Виконання проєкту «Ми родичі» (с.46-51) |
[3 ГІО 2.2] [3 ГІО 8.1] [3 ГІО 8.2] [3 ГІО 6.2] [3 ГІО 7.1] [3 СЗО 4.1] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 2.2] |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; -громадянська та соціальна компетентність |
-знає, що спільного та чим відрізняється людина від інших живих істот -як суспільні групи (сім’я) впливають на розвиток людини; -називає правила поведінки у сім’ї; -розуміє почуття відповідальності перед родиною ; -називає риси характеру, які сприяють і ті, що заважають досягненню успіху в житті, спілкуванню з іншими;
|
|
12. |
Що я знаю про історію свого роду (с.51-540) Дослідження походжень козацьких прізвищ за допомогою тлумачного словника української мови. Дослідження історії своєї родини . |
[3 ГІО 2.1] [3 ГІО 8.3] [3 ГІО 3.2] [3 ГІО 2.3] [3 ГІО 6.2] [3 ГІО 7.1] [3 СЗО 4.1] [3 СЗО 8.1] [3 СЗО 4.7] [3 СЗО 4.3] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська компетентність |
-пояснює, як змінюється людина упродовж життя, наводить приклади з власного досвіду; пояснює, як суспільні групи (сім’я) впливають на розвиток людини; -розуміє почуття відповідальності перед родиною ; -усвідомлює свою належність до українського суспільства; -розпитує старших і збирає інформацію про свій край, про минуле, історії назв; -виявляє патріотичні почуття, шанобливе ставлення традицій і звичаїв твого краю; |
|
13. |
Традиції моєї сім’ї (с.55-57) Дослідження. Традиції моєї сім’ї. |
[3 ГІО 2.1] [3 ГІО 8.3] [3 ГІО 3.2] [3 ГІО 2.3] [3 ГІО 6.2] [3 ГІО 7.1] [3 СЗО 4.1] [3 СЗО 8.1] [3 СЗО 4.7] [3 СЗО 4.3] |
- вільне володіння державною мовою; - культурна компетентність; - громадянська та соціальна компетентності |
-пояснює, як суспільні групи (сім’я) впливають на розвиток людини ; -розуміє почуття відповідальності перед родиною; -усвідомлює свою належність до українського суспільства; необхідність толерантних взаємин між людьми; -має уявлення про свою приналежність до України; |
|
14. |
Що таке сімейний добробут Моделювання поведінки у родині (з опорою на ситуації реального життя) (с.58-61)
|
[3 ГІО 2.1] [3 ГІО 8.3] [3 ГІО 8.1] [3 ГІО 7.1] [3 ГІО 6.2] [3 СЗО 4.1] [3 СЗО 8.1] [3 СЗО 4.7] [3 СЗО 2.3] |
- вільне володіння державною мовою; - уміння вчитися впродовж життя; -громадянська та соціальна компетентності |
-розуміє почуття відповідальності перед родиною; -усвідомлює свою належність до українського суспільства; необхідність толерантних взаємин між людьми; -має уявлення про свою приналежність до України; |
|
15. |
Як досягти мети (с.61-63) Виконання проєкту «Дерево успіху»
|
[3 ГІО 8.1] [3 ГІО 8.2] [3 ГІО 7.2] [3 ГІО 6.1] [3 ПРО1.5] [3 СЗО 4.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО 2.2] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність |
-розповідає про себе, свої захоплення; - розпізнає риси характеру і дає їм оцінку; -називає риси характеру, які сприяють і ті, що заважають досягненню успіху в житті, спілкуванню з іншими; -пояснює, як досягнення мети залежить від наполегливості й старанності співпрацює і взаємодіє з іншими у різних ситуаціях ; -презентує інформацію; |
|
16. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностувальна робота з теми «Я і моя сім’я» |
[3 ГІО 2.1] [3 ГІО 8.3] [3 ГІО 3.2] [3 ГІО 2.3] [3 ГІО 6.2] [3 ГІО 7.1] [3 СЗО4.1] [3 СЗО8.1] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність
|
-знають та виконують сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; -формулює з допомогою вчителя висновок за результатами виконання дослідження; -аналізує виконання дослідження, виявляє помилки, пропонує способи їх виправлення; |
|
Як людина досліджує природу |
|||||
17. |
Аналіз діагностувальної роботи. Як провести спостереження (с.66-70) |
[3 ГІО 2.1] [3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.2] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО1.2] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 2.1] [3 ПРО1.1] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - компетентність в галузі природничих наук |
-наводить приклади тіл і явищ природи; -розрізняє і називає тіла неживої і живої природи; тіла природи і ті, що створила людина; -складає перелік тіл неживої/живої природи на основі власних спостережень; -виявляє у природному оточенні тіла неживої і живої природи, встановлює зв’язки між ними; описує явища природи, висловлює своє враження від них; розповідає про явища природи, що вивчалися і/або які доводилось спостерігати;
|
|
18. |
Екскурсія. Проводимо спостереження «Як змінилась природа восени». |
[3 ГІО 2.1] [3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.2] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО1.2] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 2.1] [3 ПРО1.1]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність; - компетентність в галузі природничих наук |
-виконує самостійно/у парі/у групі дослідження тіла/явища природи за планом/інструкцією (об’єкти дослідження обирає самостійно або надаються вчителем); -обговорює у парі/групі і презентує результати дослідження у різний спосіб ; -формулює з допомогою вчителя висновок за результатами виконання дослідження; -аналізує виконання дослідження, виявляє помилки, пропонує способи їх виправлення, називає чинники успіху; -робить висновок; |
|
19. |
Як провести експеримент (С.70-72) Вправляння у розумінні інструкцій щодо проведення дослідження тіла/явища природи. Вправляння у складанні плану експерименту. Експеремент «Зайва волога»
|
[3 ГІО 2.1] [3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.2] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО1.2] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 2.1] [3 ПРО1.1] |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; - компетентність в галузі природничих наук |
-аналізує основні кроки дослідження, передбачені планом, пропонує власні ідеї; -формулює припущення і перевіряє їх у ході дослідження за наданим або самостійно складеним планом; -визначає самостійно або у групі, що необхідно для проведення дослідження ; -виконує самостійно/у парі/у групі дослідження; -обговорює у парі/групі і презентує результати ; -робить висновок; |
|
20. |
Як провести вимірювання (С.73-76 ) Проведення вимірювань. Як працює термометр. Лепбук «Вимірювання у нашому житті»
|
[3 ГІО 2.1] [3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.2] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО1.2] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 2.1] [3 ПРО1.1] |
- вільне володіння державною мовою; - навчання впродовж життя; - компетентність в галузі природничих наук |
-аналізує основні кроки дослідження, передбачені планом, пропонує власні ідеї; -формулює припущення і перевіряє їх у ході дослідження за наданим або самостійно складеним планом; -визначає самостійно або у групі, що необхідно для проведення дослідження (обладнання, інформація тощо); |
|
Явища природи. Тіла і речовини |
|||||
21. |
Які бувають явища природи Ведення «Щоденника спостережень за природою» (с.79-81) |
[3 ГІО 2.1] [3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.2] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО1.2] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 2.1] [3 ПРО1.1] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність; - компетентність в галузі природничих наук |
-наводить приклади тіл і явищ природи; -описує явища природи, висловлює своє враження від них; -розповідає про явища природи, що вивчалися і/або які доводилось спостерігати; -проводить спостереження тіл і явищ у найближчому природному оточенні за планом, фіксує результати, презентує їх;
|
|
22. |
Які тіла нас оточують і з чого вони складаються (С.82-86) |
[3 ГІО 2.1] [3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО 1.2] [3 ПРО 1.5] [3 ПРО 4.3] [3 ПРО 1.2] |
- вільне володіння державною мовою; - культурна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя |
- наводить приклади тіл природи; -розрізняє і називає тіла неживої і живої природи; тіла природи і ті, що створила людина; -складає перелік тіл неживої/живої природи на основі власних спостереженнях; -виявляє у природному оточенні тіла неживої і живої природи, встановлює зв’язки між ними; |
|
23. |
Де ховається вода Робота з глобусом і географічними картами (с.88-90) |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО3.3] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 2.2] [3 ПРО1.1] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність; - компетентність в галузі природничих наук. |
-наводить приклади водойм; -ділиться інформацією з іншими щодо вживання достатньої кількості води щодоби; -розповідь про поширення води на планеті, використання води людиною, значення повітря для рослин, тварин, людини; пояснює значення води у природі; |
|
24. |
Які властивості має вода Виготовлення моделі кругообігу води в природі. Дослідження переходу води з одного стану в інший. (с. 90-94) |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО 3.3] [3 ПРО 1.5] |
- вільне володіння державною мовою; - компетентність в галузі природничих наук; - інформаційно-комунікаційна компетентність |
- моделює кругообіг води у природі; -пояснює зміни станів води; -співпрацює і взаємодіє з іншими у різних ситуаціях (навчання, гра); |
|
25. |
Які речовини розчиняються у воді
Дослідження розчинності у воді речовин, що використовуються у побуті (харчової солі, крохмалю, |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО 3.3] |
- вільне володіння державною мовою; - культурна компетентність; -компетентність в галузі природничих наук; - інформаційно-комунікаційна компетентність |
-розповідають про використання води людиною; -досліджує крейду ; -виявляє пізнавальну активність на уроках; -співпрацює і взаємодіє з іншими у різних ситуаціях (навчання, гра); |
|
26. |
Чому вода потребує охорони Проведення досліду очищення води. Складання розповіді за малюнками. Складання пам’ятки ощадливого використання води і електроенергії у побуті. (С.96-99) |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО 3.3] [3 ПРО 1.5] |
- вільне володіння державною мовою; - навчання впродовж життя; - громадянська і соціальна компетентності; -компетентність в галузі природничих наук; - інформаційно-комунікаційна компетентність |
-наводить приклади водойм та їх використання; -розповідь використання води людиною; -пояснює значення води у природі; зміни станів води; необхідність охорони; -описує способи очищення води і практикує деякі з них (відстоювання, фільтрування); -необхідність охорони водойм; -застосовує знання для економного використання води у побуті; -виявляє шану до традицій українського народу у ставленні до води; |
|
27. |
Створення лепбука «Кругообіг води в природі». |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО 3.3] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 3.3] [3 ПРО 1.1] |
- вільне володіння державною мовою; - уміння вчитися впродовж життя; - компетентність в галузі природничих наук; - інформаційно-комунікаційна компетентність |
-наводить приклади водойм та їх використання; -розповідь використання води людиною; -пояснює значення води у природі; зміни станів води; необхідність охорони; -описує способи очищення води і практикує деякі з них (відстоювання, фільтрування); -необхідність охорони водойм; |
|
28. |
Яка роль повітря у природі (с.99-103) |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.3] [3 СЗО 4.1] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 4.3] |
- вільне володіння державною мовою; - уміння вчитися впродовж життя; - компетентність в галузі природничих наук; - інформаційно-комунікаційна компетентність |
-розповідь значення повітря для рослин, тварин, людини; -виявляє пізнавальну активність на уроках; -співпрацює і взаємодіє з іншими у різних ситуаціях; |
|
29.
|
Які властивості має повітря Досліди з повітрям (С.103-105) |
[3 ГІО 1.3] [3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО2.2] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; -компетентність в галузі природничих наук; - інформаційно-комунікаційна компетентність |
-досліджує у парі/у групі властивості повітря; -виявляє пізнавальну активність на уроках; -співпрацює і взаємодіє з іншими у різних ситуаціях; |
|
30. |
Чому повітря потребує охорони (с.107-109) |
[3 ГІО 2.1] [3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.2] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО1.2] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 2.1] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - інформаційно-комунікаційна компетентність |
-ділиться інформацією з іншими щодо користі прогулянок на свіжому повітрі; -виявляє шану до традицій українського народу у ставленні повітря; -виявляє пізнавальну активність на уроках; |
|
31. |
Що таке гірські породи (с.113-114) |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО 1.4] [3 ПРО1.3] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 2.2] [3 ПРО1.1] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - компетентність в галузі природничих наук |
-наводить приклади водойм, гірських порід, корисних копалин та їх використання; -розпізнає і називає гірські породи (пісок, глину, вапняк, граніт), корисні копалини у колекціях; -досліджує у парі/у групі властивості гірських порід, складає колекції; -презентує інформацію про природу у вигляді таблиці тощо; |
|
32. |
Як добувають корисні копалини Ознайомлення з гірськими породами і корисними копалинами. Порівняння властивостей гірських порід (с.115-117) |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 3.3] [3 ПРО 3.3] [3 ПРО4.3] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 2.2] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; -компетентність в галузі природничих наук |
-досліджує у парі/у групі властивості гірських порід, складає колекції; -виявляє пізнавальну активність на уроках; |
|
33. |
Яке значення корисних копалин для людини Ознайомлення з гірськими породами і корисними копалинами. Порівняння властивостей гірських порід (с.117-120) |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 3.3] [3 ПРО 3.3] [3 ПРО4.3] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 2.2] |
- вільне володіння державною мовою; - культурна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; -компетентність в галузі природничих наук |
-пояснює значення гірських порід і корисних копалин у добробуті людини; -досліджує у парі/у групі властивості гірських порід, складає колекції; -виявляє пізнавальну активність на уроках; |
|
34. |
Чому ґрунт – важливе тіло природи Дослідження «Чи потрібен ґрунт кімнатним рослинам?» (с.120-124) |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО 3.4]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; -компетентність в галузі природничих наук |
- пояснює значення гірських порід і корисних копалин у добробуті людини; -досліджує у парі/у групі властивості гірських порід, складає колекції; |
|
35. |
Чому ґрунти потребують охорони Розроблення пропозицій щодо можливих заходів із захисту ґрунтів на шкільному подвір’ї С.124-126 |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО 3.4]
|
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; - культурна компетентність; -компетентність в галузі природничих наук |
-знає необхідність догляду за ґрунтом; -виявляє шану до традицій українського народу у ставленні до ґрунту; -виявляє пізнавальну активність на уроках; |
|
36. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностувальна робота з тем «Як людина досліджує природу», «Явища природи. Тіла і речовини» |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО 3.4]
|
- вільне володіння державною мовою; - уміння вчитися впродовж життя; -компетентність в галузі природничих наук |
- знають та виконують сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; - відповідають на запитання за змістом прослуханого тексту; - дотримуються культури спілкування; - застосовують одержану інформацію в навчальній діяльності; - оцінюють результати своєї роботи; |
|
Різноманітність рослин і тварин |
|||||
37. |
Аналіз діагностувальної роботи. Які бувають рослини Класифікація рослин. Проєкт «Озеленення класної кімнати» (с.127-129) |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 4.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО4.3] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 1.1] |
- вільне володіння державною мовою; -компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій |
-має уявлення про організми – тіла живої природи: рослини; -називає ознаки рослин, органи рослин; -порівнює і класифікує рослини, за певними ознаками; -розпізнає і називає рослини, різних груп; |
|
38. |
Як розмножуються квіткові рослини Дослідження та порівняння органів різних рослин. Виявлення пристосування рослин до певних умов існування. Практична робота. Розмноження кімнатних рослин. (с.129-132) |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 4.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО4.3] [3 ПРО1.4] |
- вільне володіння державною мовою; - навчання впродовж життя; -компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій |
-спостерігає та описує розвиток рослин, які вирощено з різних частин рослини (насінини, бульби, живця, пагона); -виявляє пізнавальну активність на уроках; |
|
39. |
Які умови потрібні для розвитку рослин Дослідження умов розвитку рослин. Виявлення пристосування рослин до певних умов існування. (с. 132-134) |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 4.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО1.1] |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
-називає ознаки рослин, органи рослин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин,); природні угруповання; -виявляє пізнавальну активність на уроках; |
|
40. |
Як виростити нову рослину без насіння
Розмноження рослин частинами їхнього тіла. Спостереження розвитку рослини, яку вирощено з різних частин |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО4.4] [3ПРО1.4] |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
-спостерігає та описує розвиток рослин, які вирощено з різних частин рослини (насінини, бульби, живця, пагона); -доглядає за рослиною (-ами)/ і ділиться своїм -досвідом з іншими; виявляє пізнавальну -активність на уроках; |
|
41. |
Пристосування квіткових рослин до різних умов життя Виявлення пристосування рослин до певних умов існування. Ознайомлення з джерелами інформації про природу (паперові видання природничого змісту. (с.137-38) |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 4.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 3.1] |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
-співвідносить рослини (на зображеннях, у колекціях тощо) з умовами їх існування; -робить висновок про зв’язки організмів між собою і з неживою природою; - виявляє емоційно-ціннісне ставлення до представників живої природи, піклується про них; |
|
42. |
Різноманітність культурних рослин. Значення рослин. Проєкт «Рослини - символи України» (с. 139-141) |
[3 ГІО 8.1] [3 СЗО 4.1] [3 СЗО 2.3] [3 ПРО4.3]
|
- вільне володіння державною мовою; -компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій; - навчання впродовж життя. |
-порівнює і класифікує рослини за певними ознаками; -виявляє пізнавальну активність на уроках; -співпрацює і взаємодіє з іншими у різних ситуаціях; |
|
44. |
Яке значення грибів для природи Практичні вправи на порівняння і розпізнавання грибів. Моделювання зв’язків організмів між собою і з середовищем існування (с. 141-142) |
[3 СЗО 4.1] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 3.2] [3 ПРО1.4] [3 ПРО 1.1] [3 ПРО1.6] [3 ПРО 2.1] |
- вільне володіння державною мовою; -компетентності у галузі природничих наук
|
-має уявлення про організми тіла живої природи: гриби; -називає ознаки грибів, органи, умови, необхідні для життя різних організмів (грибів); -розуміє значення води, повітря, світла, тепла для організмів; -розпізнає і називає гриби різних груп (по 2-3 представники); -порівнює і класифікує організми за певними ознаками; -співвідносить організми (на зображеннях, у колекціях тощо) з умовами їх існування; |
|
44. |
Які їстівні гриби, а які – отруйні Розпізнавання їстівних та отруйних грибів. Створення моделей грибів з пластиліну, передача у моделі їх істотної ознаки. Правила безпечної поведінки у природному середовищі (с.142-144) |
[3 СЗО 4.1] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 4.4] [3 ПРО4.3] [3 ПРО 3.2] [3 ПРО3.1] [3 ГІО 2.2] |
- вільне володіння державною мовою; - навчання впродовж життя; - інноваційність; компетентності у галузі природничих наук
|
-має уявлення про організми - тіла живої природи: гриби; -розпізнає і називає, гриби різних груп (по 2-3 представники); -називає ознаки грибів, органи, умови, необхідні для життя різних організмів (грибів); -висловлює і аргументує свою позицію щодо зв’язків людини і природи; -ділиться своїм досвідом з іншими; -робить висновок про зв’язки організмів між собою і з неживою природою, виявляє емоційно-ціннісне ставлення до представників живої природи; |
|
45. |
Різноманітний світ тварин Спостереження за поведінкою тварин. Виявлення пристосування тварин до способу життя. (с.144-146) Екскурсія. Проводимо спостереження «Як змінилась природа взимку». |
[3 СЗО 4.1] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 3.2] [3 ПРО1.4] [3 ПРО 1.1] [3 ПРО1.6] [3 ПРО 2.1] |
- вільне володіння державною мовою; -компетентності у галузі природничих наук, техніки та технології.
|
-має уявлення про організми – тіла живої природи: рослини; -виявляє пізнавальну активність на уроках; -співпрацює і взаємодіє з іншими у різних ситуаціях; |
|
46. |
Хто чим живиться Практична робота. Складання ланцюгів живлення (с. 149-151) |
[3 СЗО 2.3] [3 СЗО 4.1] [3 ПРО 3.1] [3 ГІО 8.1]
|
- вільне володіння державною мовою; -компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій
|
-робить висновок про зв’язки організмів між собою; -виявляє пізнавальну активність на уроках; -співпрацює і взаємодіє з іншими у різних ситуаціях; |
|
47. |
Як з’явилися свійські тварини Чому рослини і тварини потребують охорони Правила безпечної поведінки у природному середовищі. Спостереження впливу діяльності людини на природу (на матеріалі своєї місцевості). (с.153-156) |
[3 СЗО 4.1] [3 СЗО2.3] [3 ПРО 1.1] [3 ГІО 8.1]
|
- вільне володіння державною мовою; - культурна компетентність; -компетентності у галузі природничих наук |
-називає ознаки тварин, умови, необхідні для життя тварин; називає заходи охорони рослин і тварин; розуміє цінність природи для -життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища; -наводить приклади рослин і тварин Червоної книги України, пояснює необхідність їх охорони; -дотримується правил безпечної поведінки у природі; |
|
48. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота з тем «Різноманітність рослин і тварин». |
[3 СЗО 4.1] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 3.2] [3 ПРО1.4] [3 ПРО 1.1] [3 ПРО1.6] [3 ПРО 2.1] |
- вільне володіння державною мовою; компетентності у галузі природничих наук |
- знають та виконують сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; - відповідають на запитання за змістом прослуханого тексту; - дотримуються культури спілкування; - застосовують одержану інформацію в навчальній діяльності; - оцінюють результати своєї роботи; |
|
49. |
Аналіз діагностувальної роботи. Повторення вивченого. |
[3 СЗО 4.1] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 3.2] [3 ПРО1.4] [3 ПРО 1.1] [3 ПРО1.6] [3 ПРО 2.1] |
- вільне володіння державною мовою; -компетентності у галузі природничих наук |
- знають та виконують сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; - відповідають на запитання за змістом прослуханого тексту; - дотримуються культури спілкування; - застосовують одержану інформацію в навчальній діяльності; - оцінюють результати своєї роботи; |
|
50. |
Повторення вивченого. Підсумок за І семестр. |
[3 СЗО 4.1] [3 ПРО1.5] [3 ПРО 3.2] [3 ПРО1.4] [3 ПРО 1.1] [3 ПРО1.6] [3 ПРО 2.1] |
- вільне володіння державною мовою; -компетентності у галузі природничих наук |
- знають та виконують сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; - відповідають на запитання за змістом прослуханого тексту; - дотримуються культури спілкування; - застосовують одержану інформацію в навчальній діяльності; - оцінюють результати своєї роботи. |
|