Календарно-тематичне планування
Досліджуємо історію і суспільство. 5 клас
Пометун О., Ремех Т.,Малієнко Ю., Мороз П. Досліджуємо історію і суспільство: підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти. Київ: Видавничий дім «Освіта», 2022. 174 с. (підручник)
Модельна навчальна програма «Досліджуємо історію і суспільство» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти, автори:
Пометун О. І., Ремех Т. О., Малієнко Ю. Б., Мороз П. Б., 5 – 6 класи.
35 годин на навчальний рік
№ |
Дата |
Зміст уроків |
|
5-А |
5-Б |
||
Вступ. Людина. Суспільство. Історія |
|||
1. |
|
|
Людина – неповторна особистість. Гідність людини. Людські спільноти та їх розмаїття. Самоідентифікація людини. |
2. |
|
|
Історія як наука про минуле людини та суспільства. Історія України – частина європейської та світової історії. Історія мого краю. |
Розділ І. Історичний час і простір |
|||
3. |
|
|
Хронологія. Відлік історичного часу. Лінія часу. Основні періоди історії людства. |
4. |
|
|
Географічний та історичний простір. Історична мапа. |
5. |
|
|
Етнографічні регіони України. Географічні назви в історії. Проєкт «Географічне розташування та історичне походження мого міста». |
6. |
|
|
Узагальнення з розділу «Історичний час і простір». |
7. |
|
|
Діагностична робота №1 з розділу «Історичний час і простір». |
Розділ ІІ. Джерела інформації. Історичні джерела |
|||
8. |
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Джерела інформації та їх види. Первинні та вторинні історичні джерела. |
9. |
|
|
Писемні та речові історичні джерела. Візуальні історичні пам’ятки. Мова, топоніміка, фольклор як джерела знань про минуле. |
10. |
|
|
Текст та медіа текст. Факти і судження. Достовірність джерел. |
11. |
|
|
Способи нагромадження та пошуку інформації від минулого до сьогодення. Книги в історії людства. ЙоганГутенберг. Іван Федоров.Пошук та збереження історичних джерел. |
12. |
|
|
Узагальнення з розділу «Джерела інформації. Історичні джерела». |
13. |
|
|
Діагностична робота № 2 з розділу «Джерела інформації. Історичні джерела». |
Розділ ІІІ. Мандрівки в минуле України |
|||
14. |
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Історичні події та процеси. Причини, приводи, результати та наслідки історичних подій, явищ, процесів. Історичні постаті. |
15. |
|
|
Русь-Україна та Королівство Руське. Княгиня Ольга. Король Данило. |
16. |
|
|
Українське козацтво у військовий та мирний час. |
17. |
|
|
Українська революція.М. Грушевський. |
18. |
|
|
Голодомор в пам’ятниках України та світу. |
19. |
|
|
Україна у Другій світовій війні. |
20. |
|
|
Утворення держави Україна. Віхи становлення української державності. В’ячеслав Чорновіл. |
21. |
|
|
Історія мого краю∶ від минулого до сьогодення. Історія моєї родини. Проєкт «Про що й про кого розповідає історія моєї родини?» |
22. |
|
|
Узагальнення з розділу «Мандрівки у минуле України». |
23. |
|
|
Діагностична робота № 3 з розділу «Мандрівки у минуле України». |
Розділ ІV. Історія навколо нас |
|||
24. |
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Зміни в житті людини та суспільства. Зв’язокміж минулим та сьогоденням. |
25. |
|
|
Господарство, підприємництво, гроші упродовж історії людства. |
26. |
|
|
Освіта, наука та техніка у минулому й сьогоденні. |
27. |
|
|
Місто та село∶ від виникнення до сучасності. |
28. |
|
|
Дозвілля та спорт: колись і тепер. Українці у світі. |
29. |
|
|
Проєкт «Вихідці з України, відомі у світі». |
30. |
|
|
Доброчинність і волонтерство∶ історія та сучасність. |
Розділ V. Розмаїття України |
|||
31. |
|
|
Полікультурність∶ етнічне, релігійне, культурне та інше розмаїття в Україні. |
32. |
|
|
Замки, фортеці, палаци України. Релігії, храми України. |
33. |
|
|
Взаємодія культур та зв’язок минулого, теперішнього і майбутнього в житті людини та суспільства. Узагальнення з розділів «Історія навколо нас», «Розмаїття України». |
34. |
|
|
Діагностична робота № 4 з розділів «Історія навколо нас», «Розмаїття України». |
35. |
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Повторення та систематизація навчального матеріалу за рік. |