ЗАГАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
1. |
|
Географія – наука про Землю, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та вмінь для учня. |
|
2. |
|
Основні друковані та електронні джерела географічної інформації. Роль різних засобів географічної інформації в розширенні географічних знань. Географічні дослідження. Особливості організації власних географічних спостережень. |
|
3. |
|
Уявлення про Землю в давнину. |
|
4. |
|
Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі. |
|
5. |
|
Відкриття Америки Х.Колумбом. Перша навколосвітня подорож під керівництвом Ф.Магеллана. |
|
6. |
|
Навколосвітні експедиції, їх географічне значення Дж. Кук, І. Крузенштерн і Ю. Лисянський. Відкриття Австралії і Антарктиди. |
|
7. |
|
Сучасні дослідження. |
|
8. |
|
Підсумкова самостійна робота. |
|
9. |
|
Орієнтування на місцевості. |
|
10. |
|
Компас. Поняття про азимут. |
|
11. |
|
Способи зображення Землі. |
|
12. |
|
Масштаб та його види. Практична робота №1 «Розвязування задач з використанням різних видів масштабу». |
|
13. |
|
План, його основні ознаки. Умовні знаки плану. |
|
14. |
|
Складання плану за допомогою умовних топографічних знаків. |
|
15. |
|
Географічні карти. |
|
16.
17. |
|
Практична робота №2 «Визначення масштабів планів ти карт за даними про відстані на місцевості та відрізками на карті, що відповідають цим відстаням». Географічні координати. |
|
18. |
|
Правила відліку географічної широти і довготи. Географічні координати свого населеного пункту. |
|
19. |
|
Практична робота №3 «Визначення географічних координат за географічною картою». |
|
20. |
|
Внутрішня будова Землі. |
|
21. |
|
Будова літосфери, її властивості. |
|
22. |
|
Літосферні плити, наслідки їх переміщення. |
|
23. |
|
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. |
|
24. |
|
Землетруси. Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі. Практична робота №4 (початок) «Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу та серединно-океанічних хребтів». |
|
25. |
|
Підсумкова самостійна робота. |
|
26. |
|
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори: робота вітру, текучих і підземних вод, морів та льодовиків. |
|
27. |
|
Абсолютна і відносна висота місцевості, способи їх визначення за картами і планами. Горизонталі та шкали висот. |
|
28. |
|
Визначення за картами абсолютної і відносної висоти місцевості. |
|
29. |
|
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу. |
|
30. |
|
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Практична робота №4 (продовження). |
|
31. |
|
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану. Практична робота №4 (закінчення). Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона. |
|
32. |
|
Підсумкова контрольна робота. |
|
33.
|
|
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. Практична робота №5 «Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою, вологості». |
|
34. |
|
Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря. |
|
35. |
|
Добовий і річний хід температури повітря, причини їхнього коливання. Карта ізотерм. Практична робота №6 «Складання графіка зміни температури повітря». |
|
36. |
|
Способи регулювання температури повітря в домашніх умовах. |
|
37. |
|
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни в тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску. |
|
38. |
|
Вітер: причини виникнення, напрям, сила швидкість, їх визначення за допомогою сучасних приладів та на око (візуально). Місцеві вітри. Практична робота №6 (продовження) «Складання рози вітрів, їх аналіз». |
|
39. |
|
Вода в атмосфері: випаровування, абсолютна і відносна вологість повітря, зміни вологості повітря залежно від температури. |
|
40. |
|
Хмари і туман, відмінності у їх утворенні. Форми хмар, хмарність. Практична робота №6 (продовження) «Складання графіка зміни температури повітря, діаграм хмарності». |
|
41. |
|
Опади, що випадають з хмар та з повітря, їх види, способи вимірювання. Практична робота №6 (продовження) Складання графіка зміни температури повітря, діаграм опадів». |
|
42. |
|
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди. Вплив людини на атмосферу і клімат. |
|
43. |
|
Клімат. Основні кліматичні показники. Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу і клімат. |
|
44. |
|
Підсумкова самостійна робота. |
|
45.
|
|
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин океанів і морів. |
|
46. |
|
Острови в океані. Властивості вод світового океану. Практична робота №7 «Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів; річок, озер, водоспадів». |
|
47. |
|
Рухи води в океані. Життя в океанах і морях. Багатство вод Світового океану. Океан та людина. |
|
48. |
|
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші найбільші за площею басейну річкові системи світу. Практична робота №7 «Позначення на контурній карті гідрологічних об’єктів». |
|
49. |
|
Пороги і водоспади. Живлення та режим річок, робота річок. Практична робота №7 (продовження). |
|
50. |
|
Озера, озерні улоговини та їх утворення. Найбільші і найглибші озера земної кулі. Практична робота №7 (продовження). |
|
51. |
|
Болота. Особливості їх утворення та поширення. |
|
52. |
|
Штучні водойми: канали, водосховища, ставки. |
|
53. |
|
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти. |
|
54. |
|
Підземні води, умови їх поширення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. |
|
55. |
|
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
|
56. |
|
Підсумкова самостійна робота. |
|
57. |
|
Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. |
|
58. |
|
Властивості грунтів. Грунтовий покрив, карта грунтів. |
|
59. |
|
Вплив господарської діяльності людини на грунтовий покрив, рослинний і тваринний світ суходолу та океану. |
|
60.
|
|
Природні комплекси (ландшафти) як наслідок взаємозв’язків компонентів природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі, властивості, закономірності розвитку. |
|
61.
|
|
Природні зони Землі. Особливості природних зон екваторіальних, тропічних, помірних та полярних широт. Практична робота №8 «Ознайомлення з одним з природних комплексів своєї місцевості, виявлення взаємозв’язків між його компонентами» . |
|
62. |
|
Підсумкове тестування. |
|
63. |
|
Кількість і розміщення населення Землі. |
|
64. |
|
Держави світу. |
|
65. |
|
Практична робота №9 «Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав та їх столиць». |
|
66. |
|
Контрольна робота. |
|
67. |
|
Використання природних багатств, проблема їх вичерпності.Населення і навколишнє середовище, проблеми його забруднення і охорони. |
|
68. |
|
Узагальнення по темі. |
|