Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
9-й клас
ГЕОМЕТРІЯ
(70 год, 2 год на тиждень, резерв — 24 год)
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Тема 1. КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ (8 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади співвідношень, указаних у змісті; пояснює: · що таке синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°; рівняння фігури; · як можна задати на координатній площині: пряму; коло;
формулює теореми про: записує та пояснює: · формули координат середини відрізка, відстані між двома точками; · рівняння кола, прямої; зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат; обчислює: · координати середини відрізка; · відстань між двома точками, заданих своїми координатами; доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач |
Синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°. Тотожності: sin (180° – α) = sin α; cos (180° – α) = – cos α.
Координати середини відрізка.
Відстань між двома точками із заданими координатами.
Рівняння кола і прямої
|
Тема 2. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ (12 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів; пояснює: · що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора; сума і різниця векторів; добуток вектора на число; · як задати вектор; · як відкласти вектор від заданої точки; · за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число; формулює: · означення: рівних векторів; скалярного добутку векторів; · властивості: дій над векторами; зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним, у т. ч. за його координатами; вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює: · координати вектора, суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; · довжину вектора, кут між двома векторами; обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів.
Координати вектора. Додавання і віднімання векторів. Множення вектора на число. Колінеарні вектори. Скалярний добуток векторів
|
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ (10 год) |
|
Учень/учениця: пояснює, що означає «розв’язати трикутник»; формулює теорему: косинусів; синусів; записує та пояснює формули площі трикутника (Герона; за двома сторонами і кутом між ними); зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач |
Теореми косинусів і синусів.
Формули для знаходження площі трикутника |
Тема 4. Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга (10 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга; правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює: радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора будує; правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач |
Правильний многокутник, його види та властивості.
Правильний многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола.
Довжина кола. Довжина дуги кола.
Площа круга та його частин |
Тема 5. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕМІЩЕННЯ (6 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади:· фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; пояснює, що таке: переміщення (рух); образ фігури при геометричному переміщенні; фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур; формулює: · означення: рівних фігур; · властивості: переміщення; симетрії відносно точки (прямої); паралельного перенесення; повороту; зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при різних видах переміщень; обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; рівність фігур із застосуванням переміщень; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
Переміщення (рух) та його властивості.
Симетрія відносно точки і прямої, поворот, паралельне перенесення.
Рівність фігур
|
Розв’язує задачі на: знаходження невідомих елементів реальних об’єктів; знаходження площ реальних об’єктів, покриття площини правильними многокутниками тощо |
Номер уроку |
Тема уроку |
Кільк. годин |
Дата |
Пр. |
Тема №1 Розв’язування трикутників (16годин) |
||||
|
Означення триногометричних функцій на колі ( для кутів від 00 до 1800 ). |
1 |
|
|
|
Тригонометричні тотожності |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
Теорема косинусів |
1 |
|
|
|
Наслідки з теореми косинусів |
1 |
|
|
|
Теорема синусів |
1 |
|
|
|
Зв’язок між пропорційними відношеннями теореми синусів і діаметром описаного кола |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
Основні типи задач на розв’язування трикутників у задачах |
1 |
|
|
|
Застосування розв’язування трикутників у задачах |
1 |
|
|
|
Площі трикутника і чотирикутника |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
Формула Герона. Формули радіусів вписаного й описаного кіл трикутника |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
Підсумковий урок |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання знань з теми «Розв’язування трикутників» |
1 |
|
|
Тема №2 Правильні многокутники (6 годин) |
||||
|
Означення правильного многокутника. Існування вписаного й описаного кіл |
1 |
|
|
|
Формула радіусів вписаного й описаного кіл правильних многокутників |
1 |
|
|
|
Побудова правильних многокутників |
1 |
|
|
|
Довжина кола й дуги кола |
1 |
|
|
|
Площа круга та його частин |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання знань з теми»Правильні многокутники» |
1 |
|
|
Тема №3 Декартові координати на площині (9 годин) |
||||
|
Прямокутна система координат на площині (повторення). Координати середини відрізка. |
1 |
|
|
|
Відстань між двома точками |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
Рівняння фігури на площині. Рівняння кола |
1 |
|
|
|
Рівняння прямої |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач методом координат |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач методом координат. Взаємне розташування прямих у системі координат |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання знань з теми «Декартові координати на площині» |
1 |
|
|
Тема №4 Геометричні перетворення (10 годин) |
||||
|
Поняття про геометричні перетворення. Переміщення та його властивості |
1 |
|
|
|
Симетрія відносно точки. Симетрія відносно прямої |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
Поворот. Паралельне перенесення |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
Перетворення подібності. Гомотетія. Властивості подібних фігур. |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач методом геометричних перетворень |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
Геометричні перетворення. Підсумковий урок |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання знань з теми «Геометричні перетворення» |
1 |
|
|
Тема №5 Вектори на площині (13 годин) |
||||
|
Означення вектора, модуль і напрям вектора. |
1 |
|
|
|
Рівні вектори |
1 |
|
|
|
Координати вектора |
1 |
|
|
|
Додавання векторів |
1 |
|
|
|
Віднімання векторів |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
Множення вектора на число |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
Скалярний добуток векторів |
1 |
|
|
|
Колінеарні вектори |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
Вектори на площині. Підсумковий урок |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання знань з теми «Вектори на площині» |
1 |
|
|
Тема №7 Повторення і систематизація навчального матеріалу (16 годин) |
||||
|
Чотирикутники. Властивості і площі чотирикутників |
1 |
|
|
|
Трикутники. Види трикутників. Площа трикутника |
1 |
|
|
|
Подібність трикутників та її застосування |
1 |
|
|
|
Прямокутний трикутник. Теорема Піфагора. |
1 |
|
|
|
Розв’язування прямокутних трикутників |
1 |
|
|
|
Самостійна робота |
1 |
|
|
|
Теореми косинусів і синусів. |
1 |
|
|
|
Розв’язування трикутників |
1 |
|
|
|
Правильні многокутники |
1 |
|
|
|
Розвязування вправ на знаходження площ реальних об’єктів |
1 |
|
|
|
Правильні многокутники |
1 |
|
|
|
Вектори на площині |
1 |
|
|
|
Геометричні переміщення |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання знань Підсумкова контрольна робота |
1 |
|
|
|
Аналіз підсумкової контрольної роботи |
1 |
|
|
|
Підбиття підсумків за рік |
1 |
|
|