Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу «Громадянська освіта»
10 клас (70 годин)
За підручником «Громадянська освіта» (інтегрований курс, рівень стандарту): підруч. Для 10 кл. закладів загальної середньої освіти/Бакка Т.В., Марголіна Л.В., Мелещенко Т.В. – К.: УОВЦ «Оріон», 2018. – 240с.
№п/п |
Зміст навчального матеріалу |
§ |
Дата |
|||||
РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ |
||||||||
1 |
Індивід. Особа. Особистість. Громадянин. |
1 |
|
|||||
2 |
Ідентичність. Формування самоідентичності. Особиста гідність і совість. |
2 |
|
|||||
3 |
Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. |
3 |
|
|||||
4 |
Сім’я. Соціалізація в сім’ї. |
4 |
|
|||||
5 |
Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури. |
5 |
|
|||||
6 |
Розвиток особистості. Життєві цінності й пріоритети. |
6 |
|
|||||
7 |
Особистісний розвиток: мобільність, адаптивність, креативність. |
7 |
|
|||||
8 |
Практичне заняття «Чи може людина бути творцем власного життя, або як стати успішною людиною?». |
|
|
|||||
9 |
Узагальнення вивченого з теми «Особистість та її ідентичність». |
|
|
|||||
РОЗДІЛ II. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ |
||||||||
10 |
Людська гідність. Охорона й захист людської гідності. |
8 |
|
|||||
11 |
Права і свободи людини. Покоління прав людини. |
9 |
|
|||||
12 |
Класифікація прав людини. Майбутнє прав людини. |
10 |
|
|||||
13 |
Людина і держава. Верховенство права. Відповідальність держави за дотримання, гарантування та захист прав і свобод людини. |
11 |
|
|||||
14 |
Поняття прав дитини. Захист прав дитини. Порушення прав людини. Національні та міжнародні механізми захисту прав людини. |
12 |
|
|||||
15 |
Права людини та права дитини в умовах збройного конфлікту. |
13 |
|
|||||
16 |
Практичне заняття. «Як убезпечити себе та своїх близьких в умовах збройного конфлікту». |
|
|
|||||
17 |
Узагальнення вивченого з теми «Права і свободи людини». |
|
|
|||||
РОЗДІЛ III. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ |
||||||||
18 |
Суспільство. Соціальна згуртованість і соціальні цінності. |
14 |
|
|||||
19 |
Етнічна, конфесійна, гендерна різноманітність. Рівність. |
15 |
|
|||||
20 |
Роль спілкування в житті людини й суспільства. |
16 |
|
|||||
21 |
Стереотипи, упередження, забобони. Шляхи подолання стереотипів. |
17 |
|
|||||
22 |
Основні форми та прояви дискримінації. Засоби захисту від дискримінації. |
18 |
|
|||||
23 |
Конфлікти та способи їх подолання. Війна як найжорсткіший прояв збройного конфлікту. |
19 |
|
|||||
24 |
Практичне заняття. «Громадянський опір збройній агресії рф в Україні». |
|
|
|||||
25 |
Узагальнення вивченого з теми «Людина в соціокультурному просторі». |
|
|
|||||
РОЗДІЛ IV. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ |
||||||||
26 |
Демократія. Демократичні інститути. Цінності демократії. |
20 |
|
|||||
27 |
Вибори. Принципи виборчого права. Референдум. |
21 |
|
|||||
28 |
Політичні партії. Громадські організації і їх вплив на демократію. |
22 |
|
|||||
29 |
Громадянське суспільство та правова держава. |
23 |
|
|||||
30 |
Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави. |
24 |
|
|||||
31 |
Захист громадою своїх прав. Громадське врядування. |
25 |
|
|||||
32 |
Роль громадянина в демократизації суспільства. Культура громадянськості. Громадянська позиція, активність та відповідальність. Волонтерство. |
26 |
|
|||||
33 |
Шкільна громада. Шкільне самоврядування. |
27 |
|
|||||
34 |
Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об’єднання та рухи. |
28 |
|
|||||
35 |
Практичне заняття: «Що я можу зробити для своєї громади». Спільний проєкт. |
|
|
|||||
36 |
Узагальнення вивченого з теми «Демократичне суспільство та його цінності». |
|
|
|||||
РОЗДІЛ V. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА |
||||||||
37 |
Мас-медіа (медіа). Роль інформації та медіа в сучасному світі. |
29 |
|
|||||
38 |
Різновиди медіа та їх розвиток. Вплив мас-медіа на формування громадської думки. |
30 |
|
|||||
39 |
Свобода слова і свобода мас-медіа. |
31 |
|
|||||
40 |
Замовні матеріали («джинса»). Суспільні медіа. Шкільні медіа. |
32 |
|
|||||
41 |
Маніпуляції в медіапросторі. Фейкова інформація. Роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів. |
33 |
|
|||||
42 |
Пропаганда. «Мова ворожнечі». |
34 |
|
|||||
43 |
Достовірність інформації в мас-медіа. Критичний аналіз медіатекстів. |
35 |
|
|||||
44 |
Цифрова ідентичність. Соціальні мережі. Кібератаки в умовах конфлікту: хто є ціллю. Права людини в Інтернеті. |
36 |
|
|||||
45 |
Практичне заняття. «Створюємо шкільні медіа» |
|
|
|||||
46 |
Узагальнення вивченого з теми «Світ інформації та мас-медіа». |
|
|
|||||
РОЗДІЛ VI. ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ |
||||||||
47 |
Економіка як сфера життя людей. Зміни потреб та економічних процесів виробництва, розподілу, обміну, споживання під час війни. Економічна безпека. |
37 |
|
|||||
48 |
Раціональне й ефективне використання ресурсів. |
38 |
|
|||||
49 |
Сталий розвиток як спосіб збереження довкілля. |
39 |
|
|||||
50 |
Принципи ринкової економіки. Конкуренція. Попит і пропозиція. Ринкова ціна. |
40 |
|
|||||
51 |
Державний бюджет. Податки. Зміни доходів та видатків державного бюджету у воєнний час. |
|
|
|||||
52 |
Домашнє господарство. Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження, в тому числі в умовах воєнного стану. |
41 |
|
|||||
53 |
Поняття про раціональне споживання. Права споживачів. |
42 |
|
|||||
54 |
Підприємницька діяльність. Правовий захист бізнесу. |
43 |
|
|||||
55 |
Учасники ринку праці. Професії. Заробітна плата. |
44 |
|
|||||
56 |
Поняття лобізму. Сутність корупції. |
45 |
|
|||||
57 |
Корупціогенні ризики. Причини та наслідки корупції в економіці та політиці. Шляхи подолання корупції. |
46 |
|
|||||
58 |
Практичне заняття «Як започаткувати власну справу». |
|
|
|||||
59 |
Узагальнення вивченого з теми «Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту». |
|
|
|||||
РОЗДІЛ VII. УКРАЇНА, ЄВРОПА, СВІТ |
||||||||
60 |
Інтеграція та глобалізація. Витоки й процес європейської інтеграції. Збройна агресія рф проти України як виклик світовому порядку та демократичним цінностям. |
47 |
|
|||||
61 |
Міграція. Європейська політика сусідства. Східне партнерство. |
48 |
|
|||||
62 |
Міжнародні відносини. Міжнародне право. Міжнародна солідарність. |
49 |
|
|||||
63 |
Система безпеки. Урядові й неурядові міжнародні організації. |
50 |
|
|||||
64 |
Світове співробітництво України. |
51 |
|
|||||
65 |
Участь України в ООН, ОБСЄ, Раді Європи, СОТ. |
|
|
|||||
66 |
Європейський вибір України. Угода про асоціацію Україна – ЄС. Україна і НАТО: напрямки співпраці. |
52 |
|
|||||
67 |
Практичне заняття. «Як волонтери різних країн підтримують Україну в умовах збройного конфлікту.».
|
|
|
|||||
68 |
Узагальнення вивченого з теми «Україна, Європа, Світ». |
|
|
|||||
69 |
Підсумковий урок-проєкт «Солідарність «зірок» (сelebrity) з Україною.». |
|
|
|||||
1