Календарне планування з інтегрованого курсу "Громадянська освіта"

Про матеріал
Календарно-тематичне планування курсу "Громадянська освіта" зі змінами на 2022-2023 навчальний рік до підручника "Громадянська освіта" Т.Бакка, Л. Марголіна, Т. Мелещенко
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу «Громадянська освіта»

10 клас (70 годин)

За підручником «Громадянська освіта» (інтегрований курс, рівень стандарту): підруч. Для 10 кл. закладів загальної середньої освіти/Бакка Т.В., Марголіна Л.В., Мелещенко Т.В. – К.: УОВЦ «Оріон», 2018. – 240с.

 

№п/п

Зміст навчального матеріалу

§

Дата

РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ

1

 Індивід. Особа. Особистість. Громадянин.

1

 

2

Ідентичність. Формування самоідентичності. Особиста гідність і совість.

2

 

3

Поняття соціалізації. Етапи соціалізації.

3

 

4

Сім’я. Соціалізація в сім’ї.

4

 

5

Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури.

5

 

6

Розвиток особистості. Життєві цінності й пріоритети.

6

 

7

Особистісний розвиток: мобільність, адаптивність, креативність.

7

 

8

Практичне заняття

 «Чи може людина бути творцем власного життя, або як стати успішною людиною?».

 

 

9

Узагальнення вивченого з теми «Особистість та її ідентичність».

 

 

РОЗДІЛ II. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ

10

Людська гідність. Охорона й захист людської гідності.

8

 

11

Права і свободи людини. Покоління прав людини.

9

 

12

Класифікація прав людини. Майбутнє прав людини.

10

 

13

Людина і держава. Верховенство права. Відповідальність держави за дотримання, гарантування та захист прав і свобод людини.

11

 

14

Поняття прав дитини. Захист прав дитини. Порушення прав людини. Національні та міжнародні механізми захисту прав людини.

12

 

15

Права людини та права дитини в умовах збройного конфлікту.

13

 

16

Практичне  заняття.

 «Як убезпечити себе та своїх близьких в умовах збройного конфлікту».

 

 

17

Узагальнення вивченого з теми «Права і свободи людини».

 

 

РОЗДІЛ III. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ

18

Суспільство. Соціальна згуртованість і соціальні цінності.

14

 

19

Етнічна, конфесійна, гендерна різноманітність. Рівність.

15

 

20

Роль спілкування в житті людини й суспільства.

16

 

21

Стереотипи, упередження, забобони. Шляхи подолання стереотипів.

17

 

22

Основні форми та прояви дискримінації. Засоби захисту від дискримінації.

18

 

23

Конфлікти та способи їх подолання. Війна як найжорсткіший прояв збройного конфлікту.

19

 

24

Практичне заняття.

 «Громадянський опір збройній агресії рф в Україні».

 

 

25

Узагальнення вивченого з теми «Людина в соціокультурному просторі».

 

 

РОЗДІЛ IV. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ

26

Демократія. Демократичні інститути. Цінності демократії.

20

 

27

Вибори. Принципи виборчого права. Референдум.

21

 

28

Політичні партії. Громадські організації і їх вплив на демократію.

22

 

29

Громадянське суспільство та правова держава.

23

 

30

Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави.

24

 

31

Захист громадою своїх прав. Громадське врядування.

25

 

32

Роль громадянина в демократизації суспільства. Культура громадянськості. Громадянська позиція, активність та відповідальність. Волонтерство.

26

 

33

Шкільна громада. Шкільне самоврядування.

27

 

34

Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об’єднання та рухи.

28

 

35

Практичне заняття:

«Що я можу зробити для своєї громади». Спільний проєкт.

 

 

36

Узагальнення вивченого з теми «Демократичне суспільство та його цінності».

 

 

РОЗДІЛ V. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА

37

Мас-медіа (медіа). Роль інформації та медіа в сучасному світі.

29

 

38

Різновиди медіа та їх розвиток. Вплив мас-медіа на формування громадської думки.

30

 

39

Свобода слова і свобода мас-медіа.

31

 

40

Замовні матеріали («джинса»). Суспільні медіа. Шкільні медіа.

32

 

41

Маніпуляції в медіапросторі. Фейкова інформація. Роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів.

33

 

42

Пропаганда. «Мова ворожнечі».

34

 

43

Достовірність інформації в мас-медіа. Критичний аналіз медіатекстів.

35

 

44

Цифрова ідентичність. Соціальні мережі. Кібератаки в умовах конфлікту: хто є ціллю. Права людини в Інтернеті.

36

 

45

Практичне заняття.

 «Створюємо шкільні медіа»

 

 

46

Узагальнення вивченого з теми «Світ інформації та мас-медіа».

 

 

РОЗДІЛ VI. ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ

47

Економіка як сфера життя людей. Зміни потреб та економічних процесів виробництва, розподілу, обміну, споживання під час війни. Економічна безпека.

37

 

48

Раціональне й ефективне використання ресурсів.

38

 

49

Сталий розвиток як спосіб збереження довкілля.

39

 

50

Принципи ринкової економіки. Конкуренція. Попит і пропозиція. Ринкова ціна.

40

 

51

Державний бюджет. Податки. Зміни доходів та видатків державного бюджету у воєнний час.

 

 

52

Домашнє господарство. Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження, в тому числі в умовах воєнного стану.

41

 

53

Поняття про раціональне споживання. Права споживачів.

42

 

54

Підприємницька діяльність. Правовий захист бізнесу.

43

 

55

Учасники ринку праці. Професії. Заробітна плата.

44

 

56

Поняття лобізму. Сутність корупції.

45

 

57

Корупціогенні ризики. Причини та наслідки корупції в економіці та політиці. Шляхи подолання корупції.

46

 

58

Практичне заняття

«Як започаткувати власну справу».

 

 

59

Узагальнення вивченого з теми «Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту».

 

 

РОЗДІЛ VII. УКРАЇНА, ЄВРОПА, СВІТ

60

Інтеграція та глобалізація. Витоки й процес європейської інтеграції. Збройна агресія рф проти України як виклик світовому порядку та демократичним цінностям.

47

 

61

Міграція. Європейська політика сусідства. Східне партнерство.

48

 

62

Міжнародні відносини. Міжнародне право. Міжнародна солідарність.

49

 

63

Система безпеки. Урядові й неурядові міжнародні організації.

50

 

64

Світове співробітництво України.

51

 

65

Участь України в ООН, ОБСЄ, Раді Європи, СОТ.

 

 

66

Європейський вибір України. Угода про асоціацію Україна – ЄС. Україна і НАТО: напрямки співпраці.

52

 

67

Практичне  заняття.

 «Як волонтери різних країн підтримують Україну в умовах збройного конфлікту.».

 

 

 

68

Узагальнення вивченого з теми «Україна, Європа, Світ».

 

 

69

Підсумковий урок-проєкт

«Солідарність «зірок» (сelebrity) з Україною.».

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бойко Вадим
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Лазар Тетяна
Додано
19 вересня 2022
Переглядів
1797
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку