НЕЗАПЕРЕЧНИМ ФАКТОРОМ
ВПЛИВУ НА СОЦІАЛІЗАЦІЮ ДИТИНИ Є ЇЇ ВЗАЄМОДІЯ З ОДНОЛІТКАМИ. ВЕЛИКЕ ЗНАЧЕННЯ У ФОРМУВАННІ ОСОБИСТОСТІ ВІДІГРАЮТЬ РОВЕСНИКИ, САМЕ СЕРЕД НИХ ОСОБИ СПІЛКУЮТЬСЯ НА РІВНИХ І
НАМАГАЮТЬСЯ ЗНАЙТИ ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ. СЕРЕД
РОВЕСНИКІВ ОСОБИСТІСТЬ УЧИТЬСЯ САМОСТІЙНО НАЛАГОДЖУВАТИ
СТОСУНКИ З ІНШИМИ,
ДОЛУЧАЄТЬСЯ ДО КОЛЕКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, УТВОРЮЄ ГРУПИ ЗА ІНТЕРЕСАМИ. ГРУПИ МОЖУТЬ БУТИ І ФОРМАЛЬНІ, І НЕФОРМАЛЬНІ.
ФОРМАЛЬНІ ГРУПИ МОЖУТЬ БУТИ СПОРТИВНИМИ, ТВОРЧИМИ, ЕКОЛОГІЧНИМИ ТОЩО. ТАКИМИ ГРУПАМИ, НАПРИКЛАД, Є СПОРТИВНІ СЕКЦІЇ, ХУДОЖНЬО-МИСТЕЦЬКІ ГУРТКИ, ШКІЛЬНЕ САМОВРЯДУВАННЯ, КЛУБИ (ТУРИСТИЧНІ, ШАХОВІ, КНИГОЛЮБИ...) ТОЩО. ТАКІ ГРУПИ СТВОРЮЮТЬСЯ В РАМКАХ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА, МАЮТЬ ЧІТКО ВИЗНАЧЕНІ ПРАВА Й ОБОВ’ЯЗКИ, СТРУКТУРИ ТА ФУНКЦІЇ. ВОНИ КЕРУЮТЬСЯ ВНУТРІШНІМИ ДОКУМЕНТАМИ (СТАТУТ, ПОЛОЖЕННЯ, ТОЩО), МАЮТЬ ВИСОКИЙ РІВЕНЬ ДИСЦИПЛІНИ, ОРГАНІЗОВАНОСТІ, ЗДІЙСНЕННЯ КОНТРОЛЮ ЗА ПОВЕДІНКОЮ УЧАСНИКІВ ЗГІДНО З ВИЗНАЧЕНИМИ НОРМАМИ І ПРАВИЛАМИ. ФОРМАЛЬНІ ГРУПИ СТВОРЮЮТЬСЯ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОТЕНЦІАЛУ, ТАЛАНТІВ, НАБУТТЯ ДОСВІДУ ВІДСТОЮВАННЯ СВОЇХ ПРАВ ТА ІНТЕРЕСІВ, ВХОДЖЕННЯ В АКТИВНЕ СУСПІЛЬНЕ ЖИТТЯ. БУДУЧИ ЧЛЕНОМ ПЕВНОЇ ГРУПИ, ОСОБИСТІСТЬ ВІДЧУВАЄ СВОЮ КОРИСНІСТЬ, ВАГОМІСТЬ, УЧИТЬСЯ БУТИ ВІДПОВІДАЛЬНОЮ.
ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОТРЕБ ВІЛЬНОГО САМОВИРАЖЕННЯ
ОДНОЛІТКАМИ ФОРМУЮТЬСЯ НЕФОРМАЛЬНІ ГРУПИ.
СУБКУЛЬТУРА — КУЛЬТУРА ОКРЕМОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ГРУПИ, ЩО ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ВІД ЗАГАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ. ЦЕ РЕЗУЛЬТАТ ПОСТІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ЛЮДЕЙ, ЯКА ВІДБУВАЄТЬСЯ В ОСОБЛИВИХ УМОВАХ. СВІЙ ВНЕСОК У КУЛЬТУРУ РОБЛЯТЬ РІЗНІ СПІЛЬНОТИ ТА ОКРЕМІ ОСОБИСТОСТІ, ЯКІ Є НОСІЯМИ РІЗНИХ СУБКУЛЬТУР. СУБКУЛЬТУРИ ВИНИКАЮТЬ САМЕ ВСЕРЕДИНІ ТРАДИЦІЙНИХ КУЛЬТУР, ДЕЯКІ З НИХ ЗНИКАЮТЬ, ІНШІ НАБУВАЮТЬ СТІЙКОСТІ ТА ВХОДЯТЬ ДО ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКОЇ КУЛЬТУРИ. ТОМУ ТРАДИЦІЇ, НОВАТОРСТВО Й НАСТУПНІСТЬ Є НЕОБХІДНИМИ ДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ, ОНОВЛЕННЯ, ПЕРЕДАННЯ КУЛЬТУРНОГО ДОСВІДУ НАСТУПНИМ ПОКОЛІННЯМ.
ПРИЧИНОЮ ВИНИКНЕННЯ МОЛОДІЖНИХ СУБКУЛЬТУР Є СПРОБА САМОРЕАЛІЗАЦІЇ МОЛОДІ, БАЖАННЯ ПРИВЕРНУТИ ДО СЕБЕ УВАГУ ОТОЧЕННЯ. МОЛОДЬ БАЖАЄ НАЛЕЖАТИ ДО ЯКОЇСЬ СОЦІАЛЬНОЇ ГРУПИ, ВОДНОЧАС
ПРОТИСТАВЛЯЮЧИ СЕБЕ СУСПІЛЬСТВУ. СУБКУЛЬТУРА ДАЄ ЇЙ МОЖЛИВІСТЬ ВИСЛОВИТИ СВІЙ ПРОТЕСТ ДОРОСЛОМУ СВІТОВІ Й
ВОДНОЧАС ГОТУЄ ДО ЖИТТЯ В НЬОМУ.
ПРЕДСТАВНИКИ ЦІЄЇ ЧАСТИНИ МОЛОДІ МАЮТЬ СВОЮ ІДЕОЛОГІЮ, СТИЛЬ І СПОСІБ ЖИТТЯ. ВОНИ ВИДІЛЯЮТЬСЯ СВОЇМ ЗОВНІШНІМ ВИГЛЯДОМ: ЗАЧІСКОЮ, ОДЯГОМ; СЛУХАЮТЬ СПЕЦИФІЧНУ МУЗИКУ. ІНОДІ СПОСОБИ ВІДСТОЮВАННЯ ВЛАСНИХ СВІТОГЛЯДНИХ І ЖИТТЄВИХ ПОЗИЦІЙ НОСЯТЬ АГРЕСИВНИЙ ХАРАКТЕР. ІНКОЛИ НА ОСНОВІ РІЗНИХ ТИПІВ МОЛОДІЖНОЇ СУБКУЛЬТУРИ СТВОРЮЮТЬСЯ НЕФОРМАЛЬНІ
ОРГАНІЗАЦІЇ.
МОЛОДІЖНА КУЛЬТУРА, А ТОЧНІШЕ СУБКУЛЬТУРА, ВИОКРЕМИЛАСЯ У СПЕЦИФІЧНУ СОЦІОКУЛЬТУРНУ СФЕРУ В ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХХ СТ., ТОДІ, КОЛИ ВИНИКЛА ІНДУСТРІЯ МОЛОДІЖНОЇ МОДИ, РОЗВАГ, МІЖНАРОДНОГО МОЛОДІЖНОГО ТУРИЗМУ, НАБИРАЄ ОБЕРТІВ ШОУБІЗНЕС, ОРІЄНТОВАНИЙ НА ЛЮДЕЙ ВІКОМ ВІД 15 ДО 30 РОКІВ.
ДЛЯ МОЛОДІЖНОЇ СУБКУЛЬТУРИ
ХАРАКТЕРНІ ТАКІ ЯВИЩА, ЯК СЛЕНГ, ЩО ШВИДКО ЗМІНЮЄТЬСЯ, ПРАГНЕННЯ ДО
ОСВОЄННЯ НОВИХ ФОРМ КОМУНІКАЦІЇ (МОБІЛЬНИЙ ЗВ’ЯЗОК ТА ІНТЕРНЕТ), А ТАКОЖ НОВІ СФЕРИ ДІЯЛЬНОСТІ, ЩО ВИНИКАЮТЬ ЗАВДЯКИ СУСПІЛЬНИМ
ЗМІНАМ. САМЕ МОЖЛИВІСТЬ СПІЛКУВАТИСЯ З ПОДІБНИМИ ДО СЕБЕ ТА ЗОВНІШНЯ АТРИБУТИКА, ЩО ДАЄ МОЖЛИВІСТЬ ПРОДЕМОНСТРУВАТИ СВОЮ ПОЗИЦІЮ В СОЦІУМІ, ПРИВАБЛЮЮТЬ ПІДЛІТКІВ У
НЕФОРМАЛЬНИХ МОЛОДІЖНИХ
ОБ’ЄДНАННЯХ, СУБКУЛЬТУРАХ.
ХХ СТОЛІТТЯ МОЖНА ВІДЗНАЧИТИ ЯК НАЙЩЕДРІШЕ НА МОЛОДІЖНІ СУБКУЛЬТУРИ: ХІПІ, ПАНКИ, РОКЕРИ, МЕТАЛІСТИ, ФУТБОЛЬНІ ФАНАТИ ТОЩО. У ХХІ — РОЗВИВАЮТЬСЯ НОВІ СУБКУЛЬТУРИ, ЩО ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ЗМІНИ СУСПІЛЬСТВА, СВІТОГЛЯДУ Й ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОГРЕСУ
СУБКУЛЬТУРА, ЯКА НАРАЗІ ПЕРЕБУВАЄ НА СТАДІЇ СВОГО НАЙАКТИВНІШОГО РОЗВИТКУ ТА МАСОВОГО ВПЛИВУ НА МОЛОДЬ УСЬОГО СВІТУ. ІСТОРІЯ ХІП-ХОПУ — ЦЕ ПРИКЛАД ТОГО, ЯК ПРОТЯГОМ ОДНОГО
ПОКОЛІННЯ БОСЯЦЬКИЙ ФОЛЬКЛОР
АМЕРИКАНСЬКОГО ГЕТТО ПЕРЕТВОРИВСЯ НА СВІТОВИЙ МЕЙНСТРІМ, А ДВОРОВІ ХУЛІГАНИ — НА СУПЕРЗІРОК. ЛЕГЕНДА СВІДЧИТЬ, ЩО ЗАПОЧАТКУВАВ ЦЕЙ РУХ ПРИБЛИЗНО В 1969 Р. ДІ-ДЖЕЙ КУЛ ХЕРК, ЯКИЙ МЕШКАВ У РАЙОНІ ПІВДЕННИЙ БРОНКС У НЬЮЙОРКУ. ПІД ЧАС ОДНОГО ЗІ СВОЇХ ВИСТУПІВ КУЛ ХЕРК ПОЧАВ РОЗМОВЛЯТИ З ГЛЯДАЧАМИ В ТАКТ МУЗИЦІ, ПРИВІВШИ ДО ВИНИКНЕННЯ МУЗИЧНОГО СТИЛЮ РЕП, ЗАВДЯКИ ЯКОМУ ХІП-ХОП ЗДІЙСНИВ СПРАВЖНІЙ ПРОРИВ. ЗА РЕПОМ ЗАКРІПИЛАСЯ СЛАВА ПОЛІТИЧНОЇ МУЗИКИ. АЛЕ ЯКЩО СПЕРШУ ЦЕ БУВ ПРОТЕСТ АФРОАМЕРИКАНЦІВ ПРОТИ РАСИЗМУ, ТО ЗГОДОМ НА ПЕРЕДНІЙ ПЛАН ВИХОДИТЬ СУТО ПРОТЕСТ.
ДО ЕСТЕТИКИ ГОТИЧНОГО
РОМАНУ, МУЗИКИ, ФІЛЬМІВ, ГОТИ
СУБКУЛЬТУРИ (ГОТИ).
РОЗВИТОК КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИВІВ ДО ВИНИКНЕННЯ ТАКИХ СУБКУЛЬТУР, ЯК ГЕЙМЕРИ ТА БЛОГЕРИ. ГЕЙМЕР — ЛЮДИНА, ЩО ЗАХОПЛЮЄТЬСЯ КОМП’ЮТЕРНИМИ ІГРАМИ. НА ЖАЛЬ, НАДМІРНЕ ЗАХОПЛЕННЯ ІГРАМИ ПРИЗВОДИТЬ ДО ТОГО, ЩО ДЕЯКІ ГЕЙМЕРИ ПЛУТАЮТЬ РЕАЛЬНЕ ЖИТТЯ З ВІРТУАЛЬНИМ. ПРОТЕ БІЛЬШІСТЬ ІЗ НИХ НОРМАЛЬНО ПОЧУВАЮТЬСЯ В СОЦІУМІ Й НАВІТЬ БЕРУТЬ УЧАСТЬ У СПЕЦІАЛЬНИХ ЗМАГАННЯХ. ТАК, З 2000 Р. ПРОВОДИТЬСЯ ВСЕСВІТНІЙ ЧЕМПІОНАТ З КОМП’ЮТЕРНИХ ІГОР WORLDCYBERGAMES, ЩО ДАЄ ЗМОГУ МОЛОДИМ ЛЮДЯМ РІЗНИХ КРАЇН, НЕЗВАЖАЮЧИ НА БУДЬ-ЯКІ МОВНІ ЧИ НАЦІОНАЛЬНІ БАР’ЄРИ, ПОЗМАГАТИСЯ У ВІРТУАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ.
ОБГОВОРІТЬ У МАЛИХ ГРУПАХ,
ЯКІ Є ПЛЮСИ Й МІНУСИ
ЗАХОПЛЕННЯ КОМП’ЮТЕРНИМИ
ІГРАМИ, ТА ВИРОБІТЬ ПРАВИЛА
ВИКОРИСТАННЯ
КОМП’ЮТЕРНИХ ІГОР.
ЛЮДИ, ЯКІ ВЕДУТЬ СВОЇ БЛОГЕРИ
ЧИ СЛІДКУЄТЕ ВИ ЗА
СУЧАСНИМИ БЛОГЕРАМИ? ЗА
КИМ САМЕ? ЧИ ВЕДЕТЕ СВІЙ
БЛОГ АБО ЧИ ХОТІЛИ Б ЙОГО ВЕСТИ?
ЯКІ СУЧАСНІ СУБКУЛЬТУРИ ЗНАЄТЕ ВИ ЧИ, МОЖЛИВО, ДО НИХ НАЛЕЖИТЕ? ЯКІ СУБКУЛЬТУРИ ВАМ НАЙБІЛЬШЕ ІМПОНУЮТЬ, ЧОМУ? ЯК ВИ ДУМАЄТЕ, ЯКОЮ Є ЇХ РОЛЬ У СУСПІЛЬСТВІ? ЧИ Є СУБКУЛЬТУРИ ДОРОСЛИХ? РОЗПИТАЙТЕ ВАШИХ РІДНИХ: ДО ЯКОЇ СУБКУЛЬТУРИ ВОНИ НАЛЕЖАЛИ В
НИНІ РОЗМАЇТТЯ СУБКУЛЬТУР Є ДУЖЕ ШИРОКИМ.
НАПРИКЛАД, МИ ЗНАЄМО ТАКІ СУБКУЛЬТУРИ, ЯК ХІПСТЕРИ, АНІМЕШНИКИ, НОРМКОР, ВАНІЛЬКИ, ГЛАМУР, ТОЛКІЄНІСТИ, ФРІКИ ТА БАГАТО ІНШИХ. НАЯВНІСТЬ ШИРОКОГО СПЕКТРА СУБКУЛЬТУР ДАЄ МОЖЛИВІСТЬ МОЛОДІ САМОРЕАЛІЗУВАТИСЯ
ВПЛИВ СУБКУЛЬТУР МОЖЕ БУТИ І ПОЗИТИВНИМ, І НЕГАТИВНИМ, МОЛОДЬ МОЖЕ НАБУВАТИ НАВИЧОК ВЗАЄМОДІЇ ТА КОМУНІКАЦІЇ, А МОЖЕ ВИЯВЛЯТИ
НЕГАТИВНІ ЯКОСТІ, НАПРИКЛАД ТАКІ, ЯК АГРЕСІЯ. ТОМУ, ПЕРШ ЗА ВСЕ, ВАЖЛИВО КЕРУВАТИСЯ СИСТЕМОЮ ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКИХ ЦІННОСТЕЙ, ЯКІ Є РЕГУЛЯТОРОМ СПІЛКУВАННЯ В КОЛІ ОДНОЛІТКІВ Й У ФОРМАЛЬНИХ, І В НЕФОРМАЛЬНИХ ГРУПАХ
ОЗНАЙОМТЕСЬ З 5 ПАРАГРАФОМ (СТОР.2124) В ПІДРУЧНИКУ Т.БАККА, Л.МАРГОЛІНА, ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА, 10 КЛ.. 2018 Р.
ПЕРЕГЛЯНЬ ТА СФОРМУЛЮЙ СВОЄ ОСОБИСТЕ ВІДНОШЕННЯ ДО СУЧАСНИХ МОЛОДІЖНИХ СУБКУЛЬТУР.
ЯК ТИ ВВАЖАЄШ, ЧИ ПОТРІБНО ОБМЕЖУВАТИ СВОБОДУ ДІЯЛЬНОСТІ СУБКУЛЬТУР В УКРАЇНІ?
ЧОМУ?