Календарне планування з історії 6 клас на 2021 - 2022 н.р.

Про матеріал
Календарне планування з синхронізованого курсу всесвітня історія історія України для 6 класу
Перегляд файлу

Календарне планування з історії

(інтегрований курс) (70 годин)

6 клас

 Складено згідно навчальної програми «Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс) 6 клас» затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 № 236

 

№ уроку

 

Дата

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Очікувані результати навчання

Знаннєвий

компонент

Діяльнісний

компонент

Наскрізні змістові лінії

ВСТУП. Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ

1

 

Завдання інтегрованого курсу історія. Хронологічні межі історії стародавнього світу.

Знаю:

- назви відомих

пам’яток (стоянок) первісних людей на теренах України;

- винаходи і пам’ятки культури первісних людей (за матеріалами з теренів України).

- сутність «неолітичної революції» як процесу переходу людства від привласнювального (збиральництво, мисливство, рибальство ) до продуктивного (відтворювального) господарства (землеробства, скотарства і ремесел);

- сутність первісних форм релігійних вірувань: фетишизму, тотемізму, анімізму та магії;

- поняття «homo sapiens (людина розумна)», «стоянка первісних людей», «археологічна культура», «родова громада (рід)», «територіальна (сусідська) громада», «плем’я», «мораль», «звичай»

співвідношу археологічну й

історичну періодизацію історії стародавнього світу;

- показую на карті стоянки первісних людей і територіальні межі трипільської культури;

- описую спосіб життя первісних людей;

- розпізнаю пам’ятки трипільської культури.

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

2

 

Історичні джерела з історії стародавнього світу. Що в історії називають цивілізацією.

3

 

Особливості лічби часу в історії стародавнього світу

4

 

Практична заняття №1. Лічба часу в історії стародавнього світу

5

 

Виникнення людини. Теорії походження людини. Періодизації історії людства

6

 

Заняття та спосіб життя первісних людей. Зародження релігійних вірувань

7

 

Суспільна організація та організація влади за первісних часів.

8

 

Трипільська археологічна культура

9

 

Як працюють археологи. Практичне заняття № 2. Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України.

10

 

Урок контролю та корекції знань з теми: «Первісні спільноти. Археологічні культури»

 

Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ

11

 

Що в історії називають цивілізацією.

Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації.

Знаю:

- хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Юдейського царства;

- час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі;

- роки правління царів Давида і Соломона;

- назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації (Великі піраміди), Дворіччя (стела Хаммурапі), Фінікії (алфавіт), Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді, храм Соломона).

- цивілізацію як історично-культурний феномен;

- вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;

- причини виникнення міст, соціальних верств і держави;

- поняття «цивілізація», «іригаційне (зрошувальне) землеробство», «колонізація», «суспільство», «суспільна верства», «держава», «місто-держава», «фараон», «закон», «реформа»,

- вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;

- причини злету і занепаду стародавніх держав і суспільств;

- організацію суспільств і держав як основу для їх характеристики засобами історії;

- значення Біблії як історичного джерела.

позначаю на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста;

- охарактеризую давні суспільства і держави;

- описую повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;

- осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Давнього Єгипту та Передньої і Центральної Азії (Великий сфінкс, храм Соломона та ін.);

зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної Азії.

 

 

 

12

 

Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті.

13

 

Практичне заняття №3 Міфи та релігія Давнього Єгипту

14

 

Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя.

15

 

Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя. Закони Хаммурапі.

16

 

Міфологія, писемність і мистецтва. Епос про Гільгамеша.

17

 

Фінікія. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя.

18

 

Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт.

19

 

Нововавилонська та Перська держави

20

 

Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим.

21

 

Біблія як історичне джерело.

22

 

Природно – географічні умови Давньої Індії . Організація влади і суспільства

23

 

Природно – географічні умови Давнього Китаю. Пам’ятки культури китайської та індійської цивілізації

24

 

Практичне заняття №4. Зіставити умови розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту, з одного боку, і Передньої та Центральної Азії, з іншого

25

 

Урок контролю та корекції знань з теми: «Стародавні цивілізації Азії та Африки»

Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ

Становлення Античної грецької цивілізації

26

 

Природно-географічні умови Балканського півострова. Періодизація історії давніх Греції та Риму.

Знаю:

- часову послідовність Мінойської, Ахейської (палацових), грецької античної (полісної) цивілізацій;

- хронологічні межі існування на території України грецьких поселень (полісів);

часову послідовність панування у степах Північного Причорномор’я кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів;

- хронологічні межі існування Римської республіки та Римської імперії;

час зародження й утвердження християнства, визнання християнства державною релігією Римської імперії.

охарактеризовую й зіставляю суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;

суспільний устрій Римської держави часів принципату Октавіана Августа, повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я, діяльність Перикла, Александра Македонського, Юлія Цезаря та Октавіана Августа (на вибір учителя);

- визначаю причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християн

 

27

 

Практичне заняття №5 Давньогрецька міфологія та релігія

28

 

Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій.

29

 

Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера. Давньогрецьке суспільство. Афіни та Спарта

30

 

Практична заняття №6. Суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст

31

 

Велика грецька колонізація. Взаємини греків і місцевого населення.

32

 

Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни.

33

 

Урок контролю та корекції знань учнів із теми: «Становлення Античної грецької цивілізації»

Антична грецька цивілізація класичної доби

33

 

 Греко-перські війни. 

(Візантію);

- пам’ятки культури Давньої Греції, Скіфії й Риму (Афінський акрополь, пектораль із кургану Товста Могила, маяк Александрії, Колізей у Римі, Венера Мілоська та ін.);

- час формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з історичної прабатьківщини;

самоназви і пам’ятки культури давніх слов’ян.

 

розселення давніх слов’ян поза межі території історичної прабатьківщини;

- показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави, напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів та ін.).

 

 

34

 

Утвердження демократії в Афінах за Перикла

35

 

Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.

36

 

Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри.

37

 

Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців

38

 

Практичне заняття №7

Мистецтво Стародавньої Греції

39

 

Підкорення Греції Філіпом II.

40

 

Утворення імперії Александра Македонського

41

 

Елліністичні держави.

42

 

Культура елліністичної доби.

43

 

Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї).

44

 

Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України.

45

 

Практична робота №8. Характеристика способу життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах»)

46

 

Урок контролю та корекції знань учнів із теми: «Антична грецька цивілізація класичної доби. Доба еллінізму»

Історія Давнього Риму

47

 

Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима.

 

 

 

48

 

Римська республіка в V–ІІІ ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади

49

 

Римська республіка в ІІ ст. до. н. е. Військова експансія Риму.

50

 

Диктатура Гая Юлія Цезаря.

51

 

Римська імперія Октавіана Августа.

52

 

Релігія, сім’я та виховання римлян. Пантеон римських богів. Римське право.

53

 

Практичне заняття №9 Культура Давнього Риму.

54

 

Місто Рим та повсякденне життя його мешканців

55

 

Кризові явища в Римській імперії 3 – 4 ст.

56

 

Виникнення і поширення християнства.

57

 

Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії.

58

 

 Велике переселення народів

59

 

Розпад Римської імперії та  Падіння Західної Римської імперії.

60

 

Походження (витоки) слов’янських народів та природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян.

61

 

Практичне заняття № 10 Суспільне та господарське життя та духовний світ слов’ян

62

 

Анти і склавини на теренах України

63

 

Походження українського народу

64

 

Урок контролю та корекції знань з теми: «Історія Стародавнього Риму»»

УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛФЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА

64

 

Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя.

Знаю:

- хронологічні межі Великого переселення народів;

- час формування європейської, китайської, індійської, ісламської та інших сучасних цивілізацій;

- пам’ятки культури китайської (Велика китайська стіна, порцелянова армія Цинь Шіхуанді) й індійської (Мохенджо-Даро) цивілізацій.

Велике переселення народів, поширення християнства й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасної європейської цивілізації;

визначаю внесок давніх греків і римлян у культуру сучасних європейських народів, зокрема українців;

- показую на карті: а) територіальні межі європейської, китайської, індійської, ісламської цивілізацій; б) долини річок Інд, Ганг, Хуанхе, Янцзи, терени давніх Індії й Китаю;

визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх Індії та Китаю

 

Громадянська відповідальність

65

 

Практична робота №11. Добрати інформацію про правила і переконання (звичаї, юридичні норми, фразеологізми тощо), а також елементи побутової культури (будівлі, меблі, одяг, їжа), запозичені українцями в давніх греків і римлян;

66

 

Внесок цивілізації стародавнього світу в історію людства

67

 

Значення давньої історії України як частини світової історії

68

 

Узагальнення знань за ІІ семестр

69

 

Урок контролю та корекції знань з теми: «Внесок давніх цивілізацій, культур, народів в історію людства»

70

 

Узагальнення знань за навчальний рік

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
3793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку