Календарне планування з історії
(інтегрований курс) (70 годин)
6 клас
Складено згідно навчальної програми «Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс) 6 клас» затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 № 236
№ уроку
|
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
||
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент |
Наскрізні змістові лінії |
|||
ВСТУП. Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ |
|||||
1 |
|
Завдання інтегрованого курсу історія. Хронологічні межі історії стародавнього світу. |
Знаю: - назви відомих пам’яток (стоянок) первісних людей на теренах України; - винаходи і пам’ятки культури первісних людей (за матеріалами з теренів України). - сутність «неолітичної революції» як процесу переходу людства від привласнювального (збиральництво, мисливство, рибальство ) до продуктивного (відтворювального) господарства (землеробства, скотарства і ремесел); - сутність первісних форм релігійних вірувань: фетишизму, тотемізму, анімізму та магії; - поняття «homo sapiens (людина розумна)», «стоянка первісних людей», «археологічна культура», «родова громада (рід)», «територіальна (сусідська) громада», «плем’я», «мораль», «звичай» |
співвідношу археологічну й історичну періодизацію історії стародавнього світу; - показую на карті стоянки первісних людей і територіальні межі трипільської культури; - описую спосіб життя первісних людей; - розпізнаю пам’ятки трипільської культури.
|
Екологічна безпека та сталий розвиток |
2 |
|
Історичні джерела з історії стародавнього світу. Що в історії називають цивілізацією. |
|||
3 |
|
Особливості лічби часу в історії стародавнього світу |
|||
4 |
|
Практична заняття №1. Лічба часу в історії стародавнього світу |
|||
5 |
|
Виникнення людини. Теорії походження людини. Періодизації історії людства |
|||
6 |
|
Заняття та спосіб життя первісних людей. Зародження релігійних вірувань |
|||
7 |
|
Суспільна організація та організація влади за первісних часів. |
|||
8 |
|
Трипільська археологічна культура |
|||
9 |
|
Як працюють археологи. Практичне заняття № 2. Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України. |
|||
10 |
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Первісні спільноти. Археологічні культури» |
|||
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ |
|||||
11 |
|
Що в історії називають цивілізацією. Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. |
Знаю: - хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Юдейського царства; - час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі; - роки правління царів Давида і Соломона; - назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації (Великі піраміди), Дворіччя (стела Хаммурапі), Фінікії (алфавіт), Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді, храм Соломона). - цивілізацію як історично-культурний феномен; - вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств; - причини виникнення міст, соціальних верств і держави; - поняття «цивілізація», «іригаційне (зрошувальне) землеробство», «колонізація», «суспільство», «суспільна верства», «держава», «місто-держава», «фараон», «закон», «реформа», - вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств; - причини злету і занепаду стародавніх держав і суспільств; - організацію суспільств і держав як основу для їх характеристики засобами історії; - значення Біблії як історичного джерела. |
позначаю на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста; - охарактеризую давні суспільства і держави; - описую повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств; - осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Давнього Єгипту та Передньої і Центральної Азії (Великий сфінкс, храм Соломона та ін.); зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної Азії.
|
|
12 |
|
Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. |
|||
13 |
|
Практичне заняття №3 Міфи та релігія Давнього Єгипту |
|||
14 |
|
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя. |
|||
15 |
|
Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя. Закони Хаммурапі. |
|||
16 |
|
Міфологія, писемність і мистецтва. Епос про Гільгамеша. |
|||
17 |
|
Фінікія. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя. |
|||
18 |
|
Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт. |
|||
19 |
|
Нововавилонська та Перська держави |
|||
20 |
|
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. |
|||
21 |
|
Біблія як історичне джерело. |
|||
22 |
|
Природно – географічні умови Давньої Індії . Організація влади і суспільства |
|||
23 |
|
Природно – географічні умови Давнього Китаю. Пам’ятки культури китайської та індійської цивілізації |
|||
24 |
|
Практичне заняття №4. Зіставити умови розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту, з одного боку, і Передньої та Центральної Азії, з іншого |
|||
25 |
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Стародавні цивілізації Азії та Африки» |
|||
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ |
|||||
Становлення Античної грецької цивілізації |
|||||
26 |
|
Природно-географічні умови Балканського півострова. Періодизація історії давніх Греції та Риму. |
Знаю: - часову послідовність Мінойської, Ахейської (палацових), грецької античної (полісної) цивілізацій; - хронологічні межі існування на території України грецьких поселень (полісів); часову послідовність панування у степах Північного Причорномор’я кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів; - хронологічні межі існування Римської республіки та Римської імперії; час зародження й утвердження християнства, визнання християнства державною релігією Римської імперії. |
охарактеризовую й зіставляю суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв; суспільний устрій Римської держави часів принципату Октавіана Августа, повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я, діяльність Перикла, Александра Македонського, Юлія Цезаря та Октавіана Августа (на вибір учителя); - визначаю причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християн |
|
27 |
|
Практичне заняття №5 Давньогрецька міфологія та релігія |
|||
28 |
|
Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій. |
|||
29 |
|
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера. Давньогрецьке суспільство. Афіни та Спарта |
|||
30 |
|
Практична заняття №6. Суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст |
|||
31 |
|
Велика грецька колонізація. Взаємини греків і місцевого населення. |
|||
32 |
|
Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни. |
|||
33 |
|
Урок контролю та корекції знань учнів із теми: «Становлення Античної грецької цивілізації» |
|||
Антична грецька цивілізація класичної доби |
|||||
33 |
|
Греко-перські війни. |
(Візантію); - пам’ятки культури Давньої Греції, Скіфії й Риму (Афінський акрополь, пектораль із кургану Товста Могила, маяк Александрії, Колізей у Римі, Венера Мілоська та ін.); - час формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з історичної прабатьківщини; самоназви і пам’ятки культури давніх слов’ян.
|
розселення давніх слов’ян поза межі території історичної прабатьківщини; - показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави, напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів та ін.).
|
|
34 |
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла |
|||
35 |
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
|||
36 |
|
Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри. |
|||
37 |
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців |
|||
38 |
|
Практичне заняття №7 Мистецтво Стародавньої Греції |
|||
39 |
|
Підкорення Греції Філіпом II. |
|||
40 |
|
Утворення імперії Александра Македонського |
|||
41 |
|
Елліністичні держави. |
|||
42 |
|
Культура елліністичної доби. |
|||
43 |
|
Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї). |
|||
44 |
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. |
|||
45 |
|
Практична робота №8. Характеристика способу життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах») |
|||
46 |
|
Урок контролю та корекції знань учнів із теми: «Антична грецька цивілізація класичної доби. Доба еллінізму» |
|||
Історія Давнього Риму |
|||||
47 |
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. |
|
|
|
48 |
|
Римська республіка в V–ІІІ ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади |
|||
49 |
|
Римська республіка в ІІ ст. до. н. е. Військова експансія Риму. |
|||
50 |
|
Диктатура Гая Юлія Цезаря. |
|||
51 |
|
Римська імперія Октавіана Августа. |
|||
52 |
|
Релігія, сім’я та виховання римлян. Пантеон римських богів. Римське право. |
|||
53 |
|
Практичне заняття №9 Культура Давнього Риму. |
|||
54 |
|
Місто Рим та повсякденне життя його мешканців |
|||
55 |
|
Кризові явища в Римській імперії 3 – 4 ст. |
|||
56 |
|
Виникнення і поширення християнства. |
|||
57 |
|
Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії. |
|||
58 |
|
Велике переселення народів |
|||
59 |
|
Розпад Римської імперії та Падіння Західної Римської імперії. |
|||
60 |
|
Походження (витоки) слов’янських народів та природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян. |
|||
61 |
|
Практичне заняття № 10 Суспільне та господарське життя та духовний світ слов’ян |
|||
62 |
|
Анти і склавини на теренах України |
|||
63 |
|
Походження українського народу |
|||
64 |
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Історія Стародавнього Риму»» |
|||
УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛФЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА |
|||||
64 |
|
Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя. |
Знаю: - хронологічні межі Великого переселення народів; - час формування європейської, китайської, індійської, ісламської та інших сучасних цивілізацій; - пам’ятки культури китайської (Велика китайська стіна, порцелянова армія Цинь Шіхуанді) й індійської (Мохенджо-Даро) цивілізацій. Велике переселення народів, поширення християнства й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасної європейської цивілізації; |
визначаю внесок давніх греків і римлян у культуру сучасних європейських народів, зокрема українців; - показую на карті: а) територіальні межі європейської, китайської, індійської, ісламської цивілізацій; б) долини річок Інд, Ганг, Хуанхе, Янцзи, терени давніх Індії й Китаю; визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх Індії та Китаю
|
Громадянська відповідальність |
65 |
|
Практична робота №11. Добрати інформацію про правила і переконання (звичаї, юридичні норми, фразеологізми тощо), а також елементи побутової культури (будівлі, меблі, одяг, їжа), запозичені українцями в давніх греків і римлян; |
|||
66 |
|
Внесок цивілізації стародавнього світу в історію людства |
|||
67 |
|
Значення давньої історії України як частини світової історії |
|||
68 |
|
Узагальнення знань за ІІ семестр |
|||
69 |
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Внесок давніх цивілізацій, культур, народів в історію людства» |
|||
70 |
|
Узагальнення знань за навчальний рік |