Опорний заклад
«Торецька загальноосвітня школа I – III ступенів №6» військово – цивільної адміністрації Бахмутського району Донецької області
«Лабіринтами Євросоюзу»
Євро квест у 6- А класі
Класнии керівник Маєвська Л.І.
Форма проведення: урок – з елементами квесту, віртуальної подорожі.
Мета: розширити кругозір та знання учнів про країни Європейського Союзу; дати уявлення про переваги євроінтеграції для України, підкреслити приналежність нашої держави до європейської сім'ї народів, виховувати повагу до національних, духовних, культурних надбань європейських народів, створити умови для ефективної роботи в команді, розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України, патріотичні почуття.
Обладнання: національна символіка України, символіка Євросоюзу, плакати «Європа - це наш спільний дім, ми господарі у нім», «Будуємо Європу у власному домі», політична карта Європи, прапори Європейського Союзу, презентація.
Хід уроку
Учитель: Дорогі учні! Ми з вами живемо в молодій незалежній державі. Нашому поколінню випало складне й відповідальне завдання – відродження української державності, мови, нації, будувати європейську Україну, стати частиною європейської спільноти. За нас ніхто цього не зробить. «Кожна людина народжується для якоїсь справи» – писав Е. Хеменгуей. Справа сучасної молоді – це відродження не тільки незалежної гуманної держави, а й держави щасливих і успішних людей.
Сьогодні 21 лютого наша країна святкує День Гідності та Свободи. Україна, 2014-й: «Україна - це територія гідності і свободи. Такими нас зробила не одна, а дві революції - наш Майдан 2004-го року, який був Святом Свободи, і Революція 2013-го року, Революція Гідності. Це був дуже важкий іспит для України, коли українці продемонстрували свою європейськість, гідність, своє прагнення до свободи». Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― в нашій славній Україні.
Діти, сучасний світ – багатомірний, динамічний і суперечливий. Це світ складних альтернатив, тривог і надій. Жити нині ізольовано від світового співтовариства практично неможливо жодній країні. Тому важко знайти країну, яка б не вступала в стосунки з іншими державами. Європа не навколо нас. Вона - у нас самих. Прагнення до європейського рівня життя, європейських цінностей і стандартів визначило європейський вибір нашої країни.
Учитель. Що ж це за організація Європейський Союз і як вона була створена?
(Виступи учнів з повідомленнями)
1учень. Європейський Союз – це організація, яка об’єднує 28 демократичних європейських країн. Країни, що входять до його складу, заснували спільні органи управління, яким делегована частина повноважень, завдяки чому стало можливим приймати рішення з певних питань, які становлять спільний інтерес на європейському рівні. Ідея створення цієї організації була задумана для того, щоб більше ніколи не повторилися масові вбивства та руйнації, що відбувалися під час Другої світової війни. Вперше цю ідею запропонував Міністр закордонних справ Франції Роберт Шуман у промові 9 травня 1950 року. Цей день став днем народження Європейського Союзу і тепер щороку святкується як День Європи.
2 учень. Прапор ЄС. Історія створення прапору припадає на 1955 рік. Тоді Європейський Союз існував лише у вигляді Європейського об’єднання, до якого входило шість країн. Довго йшло обговорення ескізу прапора. Згодом було прийнято нинішній варіант – коло з 12 золотих зірок на блакитному тлі. Число зірок не має нічого спільного з кількістю країн – членів організації. У різних традиціях «12» є символічним числом, що означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців року, і кількість цифр на циферблаті годинника, тоді як коло є ще і символом єдності.
3 учень. Європейський гімн. У широкому значенні – це гімн не лише Євросоюзу, але й усієї Європи. Музика гімну взята з дев’ятої симфонії, яку Людвіг ван Бетховен написав у 1823 році. У фінальній частині своєї симфонії Бетховен поклав на музику «Оду до радості», написану у 1785 році Фрідріхом фон Шіллером. У цьому вірші знайшла відгук ідея братання народів, яку поділяв і Бетховен. У 1972 році Рада Європи схвалила бетховенську тему «Оди до радості» як свій гімн. У 1985 році гімн було схвалено президентами та главами урядів країн ЄС як офіційний гімн ЄС. (Учні прослуховують гімн ЄС).
Учитель. Кожна європейська країна розвивається своїм шляхом, віками формується її культура, мова, і щоб упевненими кроками йти вперед, маємо цікавитися культурою і звичаями інших країн, дотримуватися заповіту великого українського Кобзаря «… І чужому научайтесь, і свого не цурайтесь…». А все людство повинно научитися жити у дружбі та розумінні. Учитель: Діти! Які асоціації з жовтим кольором виникають у вашій уяві? Які з блакитним? А якщо поєднати ці кольори? Які асоціації виникають тепер?
(Відповіді дітей). Звичайно, це прапор нашої держави – України.
Сьогодні я пропоную вам здійснити казково-пригодницьку подорож у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест?( Відповіді дітей).
Слово квест походить від англ. quest – пошук, пошуки пригод. Квест – це інтелектуальні перегони-змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань. Ви будете змагатися не в звичайному квесті, а в євроквесті. Тому що подорожувати ми будемо чарівними країнами Європи. Команда синіх – готова?
Команда жовтих – готова? Отже розпочинаємо євроквест «Лабіринтами Євросоюзу»!
Ми здійснимо подорож по 4 станціях:
1 станція – «Віртуальна подорож країнами Європи»
2 станція – «Європейська держава-столиця»
3 станція – «Секрети європейських казкарів»
4 станція – «Україна – наша країна»
(Учитель пояснює умови змагання. Команди відповідають по черзі.
За кожну правильну відповідь – 1 бал)
Питання
1. Це сонячна країна з багатою історією і культурою, яка щорічно приваблює мільйони туристів. Країну омиває 5 морів: Егейське, Середземне, Іонічне, Фракійське і Крітське. У столиці Афінах - проживає більше 40% всього населення країни. Бачимо величезну оселю богів – Олімп. Навколо невеличкі містечка. Мешканці сердечно усміхаються і танцюють «Сиртакі», вітаючи нас.
(Греція).
2. Назва країни перекладається як «земля телятка». Це країна смачної піци, пасти, оливок і сонячного настрою. Вона має багату історію, інтерес до неї не вщухає навіть у наш час. 80% території — гори і горби. На території республіки розташовано дві незалежні карликові держави: Ватикан і Сан-Марино.(Італія).
3. Найбільші композитори світу — Моцарт і Штраус уродженці саме цієї держави. Країна, яка дала світу Віденський вальс і найстаріше колесо огляду. Бачимо засніжені Альпи, світить сонце. Люди сидять на призьбах біля будиночків і приязно нам посміхаються. На привітання схиляють низько голову і махають правою рукою. (Австрія).
4. Прекрасна столиця держави – Мадрид. Хоча корида і є одним з символів країни, багато мешканців виступають за скасування цієї кривавої традиції. Так, в Каталонії і на Канарських островах корида заборонена. Усі вітаються словами «Буенос Діас» і цілуються в обидві щоки, тримаючи руки на плечах партнера.
(Іспанія).
5. Цю країну без перебільшення можна називати країною замків - за всі минулі століття їх там збудували близько 5 тисяч. У країні знаходяться найбільш відвідувані в світі пам'ятки: собор Нотр-Дам-де-Парі і монастир Мон-Сен Мішель. Запахи парфумів, Ейфелева вежа, Єлисейські поля, Версаль… Усіх, кого зустрічаємо, вітаємо “ Bon jour”, а молодих “ Sa lut”. (Франція).
6. Це країна, яка у багатьох людей асоціюється з тим, що в ній змогли зберегти монархію і протягом багатьох століть люди, які живуть в цій державі, пишаючись своїми королівськими правителями. Строгий, вишуканий, архаїчний Лондон. Біг Бен. Холодно за етикетом промовляємо “Hello” і подаємо праву долоню. О п’ятій після обіду п’ємо чай. (Великобританія).
7. Країна - батьківщина відомих світові великих композиторів: Баха, Бетховена, Мендельсона, Брамса, Генделя, Шумана... У цій країні налічується близько півтори тисячі пивоварень, в яких розливається понад 5 тисяч сортів напою.
Край багатий лісами, горами, замками. Вітаємось, часто і швидко повторюємо:
«Гутен Таг». (Німеччина).
8. Невелике королівство, яке ще називають «Перлиною Скандинавського півострова». І це зовсім не випадково, адже на незначній території цієї казкової країни зосередилися справжні скарби культури та історії. Мешканці країни - найщасливіші і найбезтурботніші люди у світі. Чарівна копенгагенська Русалонька, казки Г.К. Андерсена. Кланяємось королеві. (Данія).
9. Найбільше місто і столиця країни – Гельсінкі. Холодна, але дуже благополучна північна країна, населена пунктуальними і працьовитими людьми. На території країни розташовано майже 180 тисяч озер. Три чверті території вкривають густі ліси. (Фінляндія).
10.Крім Варшави, у цій країні ще декілька міст були столицями — Краків, Познань, Гнєзно, Люблін. З лексичної сторони польська мова на 70% схожа з українською. Прапор країни - біло-червоний. (Польща)
На наступних класних часах ми продовжимо знайомитися з країнами Євросоюзу. А зараз перейдемо до наступної станції.
Європейська держава |
Столиця |
Україна |
Лондон |
Велика Британія |
Париж
|
Франція |
Київ
|
Іспанія
|
Варшава
|
Італія
|
Берн
|
Австрія
|
Амстердам
|
Швейцарія |
Мадрид
|
Данія
|
Рим
|
Нідерланди
|
Відень
|
Греція
|
Афіни
|
Чехія
|
Прага
|
Польща
|
Копенгаген
|
Вчитель: Однією з найчарівніших країн, яку відвідує кожна дитина, є країна казок. Сьогодні ми з вами спробуємо розкрити таємниці літературних казок, авторами яких є прекрасні казкарі Європи. Вони своїми творами стали відомі в усьому світі. Їх герої цікавлять дітей багатьох поколінь.
Питання.
1. Яке незвичайне дзеркало змайстрував злющий троль в казці Г. Андерсена «Снігова королева»? ( Воно все викривляло: «добре і прекрасне зменшувалось, гидке і погане збільшувалось)
2.Як звали ватажка вовчої зграї в книзі Кіплінга “Мауглі”? (Акела )
3. Головна героїня казки Шарля Перро «Соболевий черевичок». (Попелюшка) 4. За чим послала зла мачуха пасербицю в негоду із п’єси – казки «Дванадцять місяців» С.Маршака? (За підсніжниками)
5. Герой якої літературної казки літав на орлі? (Лікар Айболить)
6. Герой якої казки літав над дахами на своєму друзі, який вважав себе найкращим у світі чоловіком? (Малюк літав на Карлсоні у казці Астрид Ліндгрен)
7. Ягідка, яка стала графинею у казці італійського дитячого письменника
Джанні Родарі. (Вишенька)
8. Як звали героїню казки, яка подорожувала країною Чудес? (Аліса)
9. В якій казці братів Грімм було дзеркало, яке говорило? (“Білосніжка”)
10.У яких казкових героїв садочок був трохи більший за квітковий горщик? (У Кая і Герди)
11.Що сталося з Піннокіо після того, як він почав брехати? (Виріс довгий ніс) 12.Назвіть героїв казкового світу, для яких метелики виконують функцію коней? (Для ельфів)
Вчитель: Пропоную Вам на аеростаті піднятися на висоту пташиного польоту. Давайте помилуємося красою нашої країни з висоти . Що нагадують вам вулиці міст? (Стежинки шнурочки, ниточки) А річки? (Блакитні стрічки) А будинки? (Кубики, коробочки) А давайте скажемо гарні слова – комплементи про наше місто Торецьк, яке воно?
Гра «Комплементи» (Учні називають слова про місто (Воно гарне, зелене, рідне, мальовниче, чарівне, святкове,затишне…)
Вчитель: Наша подорож триває. Ми побачили наше місто з висоти пташиного польоту, а тепер наш аеростат приземлився на землю і я пропоную здійснити пішоходну екскурсію нашим містом.
Фізкультхвилинка.
Ой, яке чудове наше місто!( Руки в сторони)
Сяє над ним сонечко іскристе. (Руки підняти вгору)
Вулиці у нім такі широкі (Ноги на ширині плеч)
А будівлі от такі високі.(Руки підняти вгору) Я до школи рідної іду, мандрую.(Ходять на місці) Рідне місто від душі люблю я. (Руки до грудей).
Питання
1. Український народний танець (гопак).
2. Дата прийняття акту проголошення незалежності України (24 серпня 1991 р.)
3. Назвіть найвищий законодавчий орган нашої держави. (Верховна Рада).
4. Грошова одиниця України. (Гривня).
5. Давня назва річки Дніпро (Славутич).
6. Хто став першим Президентом незалежної України? (Л. Кравчук).
7. Автор слів Державного Гімну України.(П. Чубинський).
8. Які моря омивають територію України (Чорне та Азовське).
9. Скільки страв повинно бути за столом у Святий вечір? (Дванадцять).
10. Коли було прийнято Конституцію України? (28 червня 1996 року).
11. Яку назву мала козацька держава? (Запорізька Січ)
12. Найвища гора українських Карпат. (Говерла).
Вчитель: Давайте підіб`ємо підсумки нашого євроквесту «Лабиринтами Європи». Підрахуймо ж кількість балів, які отримала кожна команда протягом нашої гри-подорожі.
Ви сьогодні були активними, кмітливими, спритними. Завершується наша подорож. Ми побували лише у кількох країнах, але на цьому наші мандрівки не завершуються. Подорожувати країнами Євросоюзу ми будемо й надалі.
( Нагородження команд).
Заключне слово вчителя: Дорогі учні, бажаю добре вчитися, аби згодом свої знання віддати нашій рідній Україні. Я переконана, що наша держава може з впевненістю просуватися до єдиного європейського простору, бо здатна зробити вагомий внесок у розбудову нової об'єднаної Європи. Наше місце — в Європейському Союзі. Наша мета — Україна в Об'єднаній Європі. У Європі — історичний шанс України розкрити свої можливості. Кожен крок до Європи — це нові можливості для мільйонів українців. Ми — вже не «узбіччя» Європи. Ми знаходимося у центрі Європи, і лише в єдності сила Європи.