Календарне планування з історії України 9 клас 2022 1 сем.

Про матеріал
Календарне планування з історії України 9 клас (1,5 година на тиждень, 52 – на рік) Складено згідно навчальної програми «Історія України. 5–9 класи», затвердженої наказом МОН України від 03 серпня 2022 року № 698 Підручник, який використовується на уроках - Історія України В. С. Власов - 2017
Перегляд файлу

Календарне планування з історії України 9  клас

(1,5 година на тиждень, 52 – на рік)

Складено згідно навчальної програми  «Історія України. 5–9 класи», затвердженої наказом МОН України від 03 серпня 2022 року № 698

Підручник, який використовується на уроках - Історія України  В. С. Власов - 2017  

ур.

Дата

Прим.

Зміст  курсу

Очікувані результати навчання

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

І семестр

  1.  

01.09

 

Повторення  Розділу 4 " Козацька Україна на початку ХVІІІ ст."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

07.09

 

Повторення  Розділу 5 "Українські землі в 20-90-х роках ХVІІІ ст. "

  Вступ.  «Довге»  дев’ятнадцяте  століття  в  історії  України:  територія,  населення, влада.

  1.  

08.09

 

Ранній Новий час в історії

України: здобутки і втрати. Відлуння європейських подій XVIII ст. в Україні. Вплив Французької революції на ідейний клімат Центрально-Східної Європи.

Між двома імперіями: Україна на політичній карті Європи на зламі XVIII–ХІХ ст. Адміністративно-

територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської імперій. Російське самодержавство як політична система.

 

Знати:

  хронологічні межі та ознаки Нового часу, час

включення українських територій до складу

Російської та Австрійської імперій;

  адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Російської та

Австрійської імперій;

  чисельність, соціальний і національний склад

населення України в ХІХ ст.

Розуміти:

  поняття: «“довге” ХІХ століття»,

«модернізація», «національне відродження»;

  головні цілі та сутність політики Російської

та Австрійської імперій на території України;

  обумовленість густоти залюднення природно-

географічними та економічними чинниками;

  вплив подій (зокрема, Французької революції

1789 р.) і тенденцій європейської історії на

розвиток України;

  дев’ятнадцяте століття як час суспільної

модернізації, соціальних і національних рухів у

Європі;

модернізацію як перехід від традиційного

аграрного до сучасного індустріального та

урбанізованого суспільства.

Уміти:

  обґрунтувати хронологічні межі історичного

(«довгого») ХІХ ст.;

  показати на карті українські території у

складі Російської та Австрійської імперій;

  схарактеризувати політичне і соціальне

становище України на зламі ХVІІІ–ХХ ст.;

  пояснити чинники та механізми змін у

чисельності, соціальному й національному

складі населення України.

 

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

  Підготувати повідомлення (або есе) про європейські зв’язки України в Ранній

Новий час.

  Зіставити (усно або письмово) оглядові карти з історії України, зокрема

адміністративно-територіального устрою: станом на середину XVIII ст. і на

початок ХІХ ст.

  1.  

15.09

§ 1.

1Українська територія та її залюдненість: чисельність, соціальний і національний склад населення. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські

татари, євреї, німці та ін.

Запровадження «смуги осілості» для євреїв підросійської України.

 

«Довге» ХІХ століття: період

модернізації та національних рухів у Європі. Ознаки модернізації. Україна в ХІХ столітті: між традиційним

укладом життя та викликами

модернізації.

Розділ 1.  УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

  1.  

21.09

 

§ 3

Нові російські порядки: імперське

освоєння українського простору.

Козацтво після ліквідації

Запорозької Січі та Гетьманщини.

Чиновницький апарат увідносинах

з центральною імперською владою

і місцевим населенням.

Знати:

  назви і час існування козацьких формувань: Задунайська січ, Азовське козацьке військо, Чорноморське/Кубанське козацьке військо; час початку

індустріальної революції в Україні, польського Листопадового повстання, діяльності Кирило-Мефодіївського братства.

Розуміти:

  поняття: «індустріальна революція (промисловий переворот)», «національна ідентичність», «національний рух» («національне відродження»);

  вплив індустріальної революції на розвиток міст, торгівлі, транспорту, соціальну структуру суспільства;

  роль Харківського і Київського університетів як центрів українського національного відродження;

  вплив польського національно-

визвольного руху на суспільні настрої в

Україні;

  програмні положення та ідейні засади діяльності Кирило-Мефодіївського братства;

  зв’язки між соціальними і національними рухами.

Уміти:

  показати на карті зміни української території наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст., місця діяльності політичних і національно-культурних

організацій, території, охоплені соціальними протестами;

  схарактеризувати політичний і соціально-економічний стан підросійської України, особливості першого етапу індустріальної революції, розгортання українського національного руху, діяльність Кирило-

Мефодіївського братства;

  пояснити вплив індустріальної революції на соціально-економічний розвиток України, значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства для

національного руху;

  пояснити розбіжності в цілях українського, польського (національних) і російського (опозиційного до самодержавства) рухів на території України.

  обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Миколи Костомарова, Івана Котляревського, Пантелеймона Куліша, Тараса Шевченка.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

  Проаналізувати (усно або письмово) програмні документи Кирило-

Мефодіївського братства під кутом зору відображення в них

минулого/майбутнього України або/і з позиції формування прав і свобод

людини.

  Проаналізувати (усно або письмово) літературні твори Тараса Шевченка в

контексті розвитку українського національного руху.

  1.  

22.09

§ 3

Французько-російська війна1812р.

та плани Наполеона щодо Східної

Європи. Українські ополченські

полки в російській армії та мешканці України на боці Наполеона І в легіоні Яна

Домбровського.

  1.  

29.09

§ 4

Соціальні та економічні зміни:

криза кріпосницької системи,

розмивання станових перегородок.

Шляхетсько-дворянська верства.

Життя сільської громади. Міщани:

ремісники, торговці, підприємці. Початок індустріальної революції.

Нова модель соціально-

економічного розвитку Півдня

України. Порто-франко Одеси.

  1.  

05.10

§ 5

Нації та націоналізм у сприйнятті

людей ХІХ століття. Політичне та

етнічне розуміння нації. Соціальні

та політичні рухи. Польське

повстання 1830–1831 рр. і його

наслідки для України. «Українське

питання» в баченні російської

влади й громадськості. Імперська

«теорія офіційної народності»

(«православ’я – самодержавство –

народність»). Ліквідація Греко-

католицької церкви в Російській

імперії.

  1.  

06.10

§ 6

Початок українського

національного руху («національне

відродження»): шляхетський етап.

Асимілятори і традиціоналісти.

Новгород-Сіверський гурток

автономістів. Харківський осередок українського руху. Формування сучасної національної ідентичності.

Кирило-Мефодіївське братство та

ідея всеслов’янської республіки-

федерації.

  1.  

13.10

§7

Практичне заняття № 1  § 7

  1.  

19.10

 

Урок контролю навчальних досягнень учнів із розділу1 УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

 

 

Розділ 2.  УКРАЇНСЬКІ  ЗЕМЛІ  У  СКЛАДІ  АВСТРІЙСЬКОЇ  ІМПЕРІЇ  наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

  1.  

20.09

§ 2

Адміністративно-територіальний устрій українських регіонів у складі Австрійської імперії.

Соціальний та етнічний склад населення. Організація імперської влади. Реформи Марії Терезії та Йосифа ІІ. «Освічений абсолютизм».

Знати:

  історичні обставини включення українських

територій (Галичини, Буковини, Закарпаття)

до Габсбурзької монархії;

  період діяльності «Руської трійці», хронологічні межі «Весни народів».

Розуміти:

  поняття: «будителі», «Весна народів»,

«освічений абсолютизм»;

  причини, які зумовили провідну роль Греко-католицької церкви і духівництва в українському русі Галичини;

  ідейні засади діяльності гуртка «Руської трійці», Головної руської ради;

  історичне значення альманаху «Русалка Дністровая».

Уміти:

  показати на карті Галичину, Буковину і Закарпаття у складі Австрійської імперії;

  схарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських регіонів у складі монархії Габсбурґів, реформи періоду «освіченого абсолютизму» та їхній вплив на українське населення;

  визначити напрями і результати діяльності «Руської трійці», досягнення революції 1848–1849 рр., роль греко-католицького духівництва в житті західноукраїнського суспільства, особливості українського руху в Закарпатті та Буковині;

  обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Івана Могильницького, Лук’яна Кобилиці, Маркіяна Шашкевича, Олександра Духновича.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

  Підготувати повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая»,

проаналізувати його зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення,

важливого для розвитку національного руху.

  Підготувати уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника

революційних подій 1848 р., поборника прав людини.

  1.  

 

03.11

§ 8

Початки українського національного руху в Австрійській імперії. Закарпатські «будителі».

Товариство галицьких греко-

католицьких священників.

Національна діяльність Греко-

католицької церкви. Гурток

«Руська трійця». Дискусія про

абетку (кирилиця чи латиниця)

в Галичині.

 

  1.  

09.11

 

Практичне заняття № 2

  1.  

10.11

§ 10

«Весна народів» та суголосні їй

події в Галичині, Буковині й

Закарпатті в 1848–1849 рр.

Скасування панщини. Перша

політична організація українців – Головна Руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Українці в

австрійському парламенті.

  1.  

17.11

 

Урок контролю навчальних досягнень учнів із розділу 2

Розділ 3.  ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.

  1.  

23.11

§  1

Повсякденне життя сільського і

міського населення. Сільська

та міська забудова (приватний і

громадський простори). Житло

і побут дворянина (шляхтича),

купця, міщанина, селянина.

Одяг. Публічна і приватна

гігієна. Емансипація селянства.

Становище жінки.

Знати:

  дати відновлення діяльності Львівського

університету, заснування університетів у

Харкові та Києві, ліцеїв у Кременці, Одесі,

гімназії вищих наук у Ніжині, виходу друком

«Енеїди» Івана Котляревського, «Кобзаря»

Тараса Шевченка.

Розуміти:

  поняття: «класицизм», «національна

культура», «романтизм»;

  гасло «пробудження/відродження» (мови,

традицій тощо) як поштовх до національних

рухів народів, які не мали власної

державності;

  суперечності розвитку української культури

під впливом модернізаційних процесів і

політики Російської та Австрійської імперій;

  причинно-наслідковий зв’язок між

модернізаційними процесами та змінами в

житті й побуті людини;

  значення історичних пам’яток, фольклору й

етнографії, літературних та історичних творів

у становленні української національної

ідентичності.
Уміти:

  схарактеризувати розвиток освіти, науки

культури в Україні, формування нової

української літератури та сучасної

літературної мови;

  визначити особливості розвитку освіти, наук і

культури, причини і наслідки культурних

зрушень, особливості повсякденного життя;

  пояснити зумовленість культурних процесів

потребами національного розвитку,

суперечливі наслідки модернізаційних

процесів для розвитку національної освіти і

культури;

  розпізнати й описати пам’ятки архітектури та

образотворчого мистецтва, виконані під

впливом художніх принципів класицизму і

романтизму;

  узагальнити діяльність Миколи Гоголя,

Петра Гулака-Артемовського, Василя

Каразіна, Григорія Квітки-Основ’яненка, Івана

Котляревського, Пантелеймона Куліша,

Михайла Максимовича, Михайла

Остроградського, Тараса Шевченка.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

  Підготувати міні-проєкт про повсякденне життя мешканців України (селян,

міщан, торговців, поміщиків) у першій половині ХІХ ст.

  Підготувати і здійснити віртуальну мандрівку «Пам’ятки образотворчого

мистецтва та архітектури України першої половини ХІХ ст.»

  Підготувати план доповіді «Наш край в кінці ХVІІІ – першій половині ХІХ ст.»

  1.  

24.11

§  11

Умови розвитку освіти й

культури в Україні. Імперська

політика в галузі освіти й наук.

Університети в Україні

(Львівський, Харківський,

Київський): освітнє, наукове,

соціальне та політичне

призначення. Елітарні

навчальні заклади

університетського типу:

Кременецький ліцей,

Рішельєвський ліцей в Одесі,

Ніжинська гімназія вищих наук

князя Безбородька.

Інтелектуальні співтовариства

  1.  

01.12

§  12

Становлення сучасної

української літературної мови.

«Енеїда» Івана

Котляревського – перший твір

нової української літератури.

Націєтворча роль літературних

та історичних праць. Теми та

образи української романтичної

літератури та історичної

белетристики. Тарас Шевченко

і його «Кобзар».

  1.  

07.12

§  13

 

Музика, театр, образотворче

мистецтво та архітектура у

світлі культурно-мистецьких

течій класицизму і романтизму

та розвитку національного

руху. Національно-культурне

життя поляків, росіян, євреїв,

німців, кримських татар на теренах України. Єврейські

«штетли».

  1.  

08.12

§ 14

Практичне заняття № 3   

  1.  

15.12

 

Урок контролю навчальних досягнень учнів із розділу 3

  1.  

21.12

 

Урок  повторення

  1.  

22.12

 

Урок  повторення

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Завізіон Оксана Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кучер Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України 9 клас (Власов В.С.)
Додано
4 вересня 2022
Переглядів
1303
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку