Календарне планування з корекції мовлення для дітей з ТПМ

Про матеріал
Календарне планування з корекції для дітей з тяжким порушенням мовлення, 4 клас
Перегляд файлу

 

з/п

Зміст корекційно-розвиткової роботи

К.-сть год.

Дата

Примітка

 

Корекція фонетичної сторони мовлення

 

 

 

 

Діагностичний етап

 

 

 

1.

Діагностика стану сформованості звуковимови

1

04.09

 

 

Підготовчий етап

 

 

 

2.

Розвиток моторики артикуляційного апарату. Розвиток мовленнєвого дихання. Правильного артикуляційного укладу. Активізація м’язів артикуляційного апарату

1

05.09

 

 

Основний корекційно-розвивальний етап

 

 

 

3-4.

Розрізнення на слух звуків [А], [У], [І], [О], [И], [Е]

2

06.09

07.09

 

5-7.

Диференціація звуків [О-А], [О-У],[А-О-У],[І-Е] - [І-И],[Е-И] - [І-Е-И]

3

11.09

12.09

13.09

 

8.

Постановка, автоматизація звуків [п], [б]. Диференціація звуків [П-Б],[П’-Б’]

1

14.09

 

9.

Постановка, автоматизація звуків [т], [д]. Диференціація звуків [Т-Д], [Т’-Д’]

1

18.09

 

10.

Постановка, автоматизація звуків [х], [г]. Диференціація звуків [Х-Г], [Х’-Г’]

1

19.09

 

11.

Постановка, автоматизація звуків [к], [х]. Диференціація звуків [К-Х], [К’-Х’]

1

20.09

 

12.

Постановка, автоматизація звуків [с], [с']. Розрізнення звуків [С-С’]

1

21.09

 

13.

Постановка, автоматизація звуків [з], [з’]. Розрізнення звуків [З-З’]

1

25.09

 

14.

Постановка, автоматизація звуків [ц], [ц’]. Розрізнення звуків [Ц-Ц’]

1

26.09

 

15.

Диференціація звуків [З’- С’-Ц’]

1

27.09

 

16.

Диференціація звуків [Ц-С]

1

28.09

 

17.

Розрізнення звуків [С-З-Ц]

1

02.10

 

18.

Постановка, автоматизація звуків [ш], [ж]. Диференціація звуків [Ш-Ж], [Ш’-Ж’]

1

03.10

 

19.

Диференціація звуків [С -Ш],[С’ -Ш’]

1

04.10

 

20.

Постановка, автоматизація звукосполучення [шч]. Диференціація звуків [Ч – Щ], [Ч’– Ш’]

1

05.10

 

21.

Диференціація звуків [Ч – Т], [Ч’ – Т’]

1

09.10

 

22.

Диференціація звуків [Ч – С], [Ч’ – С’]

1

10.10

 

23.

Диференціація звуків [Ч – Ш]

1

11.10

 

24.

Диференціація звуків [Ж – Ч – Ш]

1

12.10

 

25.

Постановка, автоматизація звуків [л], [в]. Диференціація звуків [Л-В]

1

16.10

 

26.

Робота над звукосполученням [йі]. Диференціація звуків [Л-Ї]

1

17.10

 

27.

Диференціація звуків [Л-Й]

1

18.10

 

28.

Робота над звуками [Р-Р’]

1

19.10

 

29.

Диференціація звуків [Р-Л]

1

23.10

 

30.

Закріплення у різних фонетичних позиціях і фор   мах усного мовлення звуків [ДЗ] – [ДЗ], [ДЗ] – [Ц], [ДЗ] – [Ц],[ДЖ] – [Ч], [ДЗ] – [ДЖ], [ШЧ] – [С], [ШЧ] – [Ч], [ШЧ] – [Ш]

1

24.10

 

 

Контрольно-підсумковий етап

 

 

 

31.

Діагностика стану сформованості звуковимови. Обстеження вимови: самостійної,

відображеної,  ізольованої.

1

25.10

 

 

Корекція та розвиток фонематичних процесів

 

 

 

 

Діагностичний етап

 

 

 

32.

Діагностика стану сформованості слухових процесів та фонематичного слуху

1

26.10

 

 

Підготовчий етап

 

 

 

33.

Слухове сприймання, увага

1

06.11

 

34.

Слухова пам’ять

1

07.11

 

35.

Слуховий контроль

1

08.11

 

 

Основний корекційно-розвивальний етап

 

 

 

36.

Фонематичне сприймання (перцептивний рівень)

1

09.11

 

37-38.

Фонематичне сприймання

2

13.11

14.11

 

39.

Фонематичні уявлення

1

15.11

 

40-41.

Звуковий аналіз у зовнішньому плані. Звуковий синтез у зовнішньому плані

2

16.11

20.11

 

42-43.

Звуковий аналіз у внутрішньому плані. Складовий синтез у зовнішньому плані

2

21.11

22.11

 

44-45.

Складовий аналіз у зовнішньому плані. Складовий синтез у зовнішньому плані

2

23.11

27.11

 

46-47.

Складовий аналіз у внутрішньому плані. Складовий синтез у внутрішньому плані

2

28.11

29.11

 

 

Контрольно-підсумковий етап

 

 

 

48.

Діагностика стану сформованості слухових процесів та фонематичного слуху

1

30.11

 

 

Корекція темпо-ритмічної та ритміко-інтонаційної сторін мовлення

 

 

 

 

Діагностичний етап

 

 

 

49.

Психолого-педагогічне обстеження дітей

1

04.12

 

 

Немовленнєвий етап

 

 

 

50.

Розвиток емоційно-вольової та особистісної сфери

1

05.12

 

 

Робота над фізіологічно правильним мовленнєвим диханням

 

 

 

51.

Розвиток фізіологічного та мовного дихання. Послідовність роботи над формуванням мовного дихання за О. М. Стрельниковою

1

06.12

 

52.

Робота над ритмічною стороною мовлення

1

07.12

 

53.

Робота над відчуттям темпу

1

11.12

 

 

Мовленнєвий етап

 

 

 

54.

Робота над голосом

1

12.12

 

55.

Робота над паузами

1

13.12

 

56.

Робота над дикцією

1

14.12

 

57.

Робота над тембром мовлення.

1

18.12

 

58.

Робота на інтонаційною стороною мовлення

1

19.12

 

 

Розвиток моторних функцій

 

 

 

59.

Загальна моторика. Дрібна моторика. Артикуляційний апарат. Міміка

1

20.12

 

 

Корекційна робота над темпо-ритмічною стороною мовлення за допомогою логоритміки

 

 

 

60.

Корекційна робота за допомогою логоритміки

1

21.12

 

 

Контрольний етап

 

 

 

61.

Діагностика стану сформованості темпо-ритмічної сторони мовлення

1

26.12

 

 

Корекція лексичної сторони мовлення

 

 

 

62.

Діагностика стану сформованості лексичної сторони мовлення

1

27.12

 

 

Слово в системі мови

 

 

 

63.

Слово як складова одиниця мови

1

28.12

 

 

Формування різних рівнів лексичних узагальнень

 

 

 

64.

Категоріальне значення слова

1

15.01

 

65.

Контекстуально зумовлене значення слова

1

16.01

 

66.

Узагальнене лексичне значення

1

17.01

 

67.

Понятійна співвіднесеність слова. Абстрактно-узагальнене лексичне значення слова

1

18.01

 

68.

Слова, що позначають назви предметів. Слова, що позначають назви дій. Слова, що позначають ознаки предметів

1

22.01

 

69.

Числівник. Займенник. Прислівник

1

23.01

 

 

Лексико-семантичні явища. Лексична системність

 

 

 

70-71.

Семантична структура слова. Антонімія. Синонімія. Багатозначність

(полісемія). Пряме і переносне значення. Омонімія

2

24.01

25.01

 

72.

Сталі словосполучення. Лексико-семантичні поля. Синтагматичні зв’язки слів. Парадигматичні зв’язки слів

1

29.01

 

 

Корекція граматичної сторони мовлення

 

 

 

 

Обстеження мовлення учнів

 

 

 

73.

Виявлення особливостей розвитку граматичної складової мовлення (словозміни, словотворення, синтаксису).

1

30.01

 

 

1 етап

 

 

 

74-75.

Слухові процеси (увага, сприймання, пам’ять, контроль). Спрямованість уваги на граматичне оформлення мовлення. Диференціація граматичної форми слів.

2

31.01

01.02

 

76-77.

Словотвір. Слухові процеси (сприймання, увага, контроль). Розуміння значень похідних слів. Диференціація за значенням словотворчих морфем. Вживання похідних слів у словосполученні, реченні, власному мовленні.

2

05.02

06.02

 

78.

Узгодження слів у словосполученні, реченні. Розрізнення граматичних форм слів (однина – множина іменників, прикметників, дієслів; відмінкові закінчення іменників). Узгодження прикметників з іменниками. Узгодження іменників з дієсловами. Розрізнення дієслів за родами. Узгодження числівників з іменниками. Уживання прийменникових конструкцій в словосполученнях, реченнях.

1

07.02

 

79.

Синтаксична сторона мовлення. Словосполучення.Речення .Поєднання слів у словосполученнях та реченнях з дотриманням правильних граматичних форм.

1

08.02

 

80.

Встановлення граматичного зв’язку слів (практично). Синтаксичні конструкції за метою висловлювання (практично). Типи речень (просте непоширене, поширене).

1

12.02

 

81.

Кількість слів у реченні. Складання речень (з різними опорами). Інтонування речень під час читання. Записування речень.

1

13.02

 

 

2 етап

 

 

 

82.

Предметне значення граматичних морфем. Розуміння граматичних категорій.

Відмінкові значення іменників.

1

14.02

 

83.

Узгодження різних частин мови. Числові форми іменників, прикметників, дієслів.

Родові форми іменників, прикметників, дієслів.

1

15.02

 

84.

Часові форми дієслів. Видові форми дієслів. Просторове значення прийменників.

Значення особових закінчень дієслів з узгодженим займенником в однині та множині.

1

19.02

 

85.

Словотвір. Різні види словотвору. Спостереження за мовними явищами. Слухові процеси (сприймання, увага, контроль). Розуміння значень префіксів, суфіксів.

Морфологічний аналіз.

1

20.02

 

86.

Споріднені слова. Слухова увага до морфологічного та граматичного оформлення слів. Розуміння та добір споріднених слів.

1

21.02

 

87.

Практичний морфологічний аналіз префіксів, суфіксів, кореня. Розумові операції з морфемами. Спільнокореневі слова.

1

22.02

 

88.

Речення. Синтаксичні зв’язки в реченні. Правильне використання граматичних форм слів у реченні. Розуміння змісту речення, синтаксичних зв’язків слів. Складання та використання простих речень. Синтаксичні трансформації.Роздільне написання слів у реченні.

1

26.02

 

 

3 етап

 

 

 

89.

Будова слова. Добір спільнокореневих слів. Правопис слів з ненаголошеними звуками в корені.

1

27.02

 

90.

Речення. Зв'язок слів в реченні. Складання, використання та записування простих непоширених та поширених речень. Синтаксичне значення слів у реченні з опорою на запитання та самостійно, запитання до різних членів речення.

1

28.02

 

 

4 етап

 

 

 

91.

Будова слова. Способи словотворення. Утворення слів з різними та однаковими морфемами. Добір спільнокореневих слів. Морфологічний аналіз префікса, суфікса, кореня. Виділення та позначення основи та закінчення у словах (шляхом зміни форми слова).

1

01.03

 

92.

Оперування морфологічним складом слова. Розуміння значень словотворчих морфем. Складання словосполучень (речення) з похідними словами.

1

05.03

 

93.

Частини мови. Лексико-граматичне значення частин мови. Узгодження частин мови. Значення похідних слів, виражених різними частинами мови.

1

06.03

 

94.

Речення. Головні та другорядні члени речення. Синтаксичне значення членів речення (за допомогою запитань). Зв’язки між словами та словосполученнями у реченні. Синтаксичні трансформації (розширення, звуження, упорядкування деформованого речення). Складання речень (з допомого зорових опор).

1

07.03

 

 

5 етап

 

 

 

95.

Будова слова. Морфологічний аналіз. Лексичне значення слова; морфемна будова слова; розрізнення слів, що належать до гнізда спільнокореневих слів.

Словотвір з використанням засвоєних морфем та словотворчих моделей різних частин мови.

1

12.03

 

96.

Добір спільнокореневих слів. Творення слів префіксальним, суфіксальним та префіксально-суфіксальним способами, групування слів з однотипними морфемами та різними морфемами.

1

13.03

 

97.

Частини мови. Лексико-граматичне значення частин мови. Виділення різних частин мови усно та на письмі. Вживання частин мови в різних граматичних формах усно та на письмі. Правильне використання граматичних форм частин мови. Узгодження частин мови. Наголос у словах.

1

14.03

 

98-99.

Речення. Складні речення. Зв’язок між словами та словосполученнями у реченні, ділення речень на окремі словосполучення. Синтаксичні трансформації (розширення, звуження, упорядкування деформованого речення). Використання правильних граматичних форм для вираження синтаксичних відношень в реченні. Оперування словами та морфемами у процесі побудови речень. Головні члени речення, їх синтаксичне значення. Другорядні члени речення, що відносяться до підмета та присудка.

2

15.03

19.03

 

 

Корекція зв’язного мовлення

 

 

 

100.

Діагностика стану сформованості зв’язного мовлення

1

20.03

 

 

Корекція зв’язного мовлення

 

 

 

101.

Імпресивне та експресивне мовлення. Діалогічне мовлення. Монологічне мовлення

1

21.03

 

102.

Текст. Будова тексту. Заголовок тексту. Абзац. Переказ. Опис. Розповідь. Міркування. Стилі мовлення (практично). Мовленнєвий етикет

1

22.03

 

 

Корекція дислексій

 

 

 

 

Діагностичний етап

 

 

 

103.

Діагностика стану сформованості слухових процесів та фонематичного слуху, зорових процесів, навички читання.

1

02.04

 

 

Корекційно-розвиткова робота

 

 

 

104.

Слухове сприймання, увага. Слухова пам’ять. Слуховий контроль

1

03.04

 

105.

Фонематичне сприймання (перцептивний рівень). Фонематичне сприймання. Фонематичне уявлення

1

04.04

 

106-107.

Звуковий синтез у зовнішньому плані. Звуковий аналіз у внутрішньому плані. Звуковий синтез у внутрішньому плані. Складовий аналіз у зовнішньому плані. Складовий синтез у зовнішньому плані. Складовий аналіз у внутрішньому плані. Складовий синтез у внутрішньому плані

2

05.04

09.04

 

108.

Зорове сприймання та увага. Зорова пам’ять. Зорова уява, аналіз та синтез. Зорово-просторові відношення. Зоровий контроль . Прогнозування

1

10.04

 

 

Контрольно-підсумковий етап

 

 

 

109.

Діагностика стану сформованості слухових процесів та фонематичного слуху, зорових процесів, навички читання

1

11.04

 

 

Корекція дисграфій

 

 

 

 

Діагностичний етап

 

 

 

110.

Психолого-педагогічне обстеження дітей

1

12.04

 

 

Корекційно-розвиткова робота

 

 

 

 

Розвиток слухових функцій і операцій найнижчий рівень

 

 

 

111.

Слухове сприймання, увага

1

16.04

 

 

Розвиток слухових функцій і операцій середній рівень

 

 

 

112.

Фонематичне сприймання, увага

1

17.04

 

 

Розвиток слухових функцій і операцій високий рівень

 

 

 

113.

Фонематичні уявлення. Розвиток звукового аналізу. Розвиток звукового синтезу

1

18.04

 

 

Розвиток зорових функцій і операцій найнижчий рівень

 

 

 

114.

Розвиток зорового сприймання, уваги

1

19.04

 

115.

Розвиток зорової пам'яті, контролю

1

23.04

 

116.

Зорово-просторові уявлення

1

24.04

 

 

Розвиток зорових функцій і операцій середній рівень

 

 

 

117.

Розвиток зорового сприймання, уваги

1

25.04

 

118.

Розвиток зорової пам'яті, контролю

1

26.04

 

119.

Зорово-просторові уявлення

1

30.04

 

 

Розвиток зорових функцій і операцій високий рівень

 

 

 

120.

Розвиток зорового сприймання, уваги

1

02.05

 

121.

Розвиток зорової пам'яті, контролю

1

03.05

 

122.

Зорово-просторові уявлення

1

07.05

 

 

Розвиток графо-моторної функції

 

 

 

123.

Розвиток дрібної моторики. Робота з трафаретами.

1

08.05

 

124.

Розвиток вміння:проводити рівну лінію, малювати за шаблоном і заштриховувати, малювати візерунки, елементи яких повторюються з певною частотою, обводити елементи графем, малювати за шаблоном лінії, що переривається, писати графеми за прописами, писати буквені диктанти

1

10.05

 

125.

Розвиток каліграфічних навичок.

1

14.05

 

126.

Розвиток усного мовлення у процесі подолання граматичних форм

1

15.05

 

 

Контрольний етап

 

 

 

127.

Діагностика стану сформованості функцій і операцій, що беруть участь в процесі письма

1

16.05

 

 

Корекція дизорфографій

 

 

 

 

Діагностичний етап

 

 

 

128.

Обстеження мовлення учнів

1

17.05

 

 

Корекційно-розвитковий етап

 

 

 

129.

Корекційна робота на фонематичному рівні

1

21.05

 

130-131.

Корекція психічних функцій та операцій, які беруть участь у процесі письма

2

22.05

23.05

 

132.

Корекційна робота на морфологічному рівні

1

24.05

 

133.

Корекційна робота на лексико-граматичному рівні

1

28.05

 

134.

Формування орфографічної навички

1

29.05

 

 

Контрольно-підсумковий етап

 

 

 

135.

Обстеження стану сформованості писемного мовлення

1

30.05

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Озарчук Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Потапович Яна
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Інкл
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
19348
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку