Тема заняття: Звуки і букви.
Розвиток фонематичного слуху.
Мета заняття: Розвиток аналітико-синтетичної діяльності, кінетичного, локомоторного, мануального, пальцевого праксису;
зорово–предметної, слухо-мовленнєвої пам’яті;
довільної слухової і зорової уваги, пізнавальної функції мовлення;
розвиток основних видів мовлення (говоріння, слухання, читання).
Корекція первинних і пропедевтика виникнення вторинних порушень психо-фізичного розвитку.
Виховання інтересу до навчання.
Обладнання: каси букв, таблиці складів і слів, дидактичні ігри, тексти віршів, предметні і сюжетні малюнки.
Зміст заняття
І Релаксація
(лунають звуки завивання завірюхи за вікном)
Білі мухи налетіли,
Все подвір’я стало біле.
Не злічити білих мух,
Що летять неначе пух.
Галю, Петрику, Кіндрате!
Годі ледарі вам спати.
І побігли до санчат,
Галя, Петрик і Кіндрат
Ох, яка ж краса!
Сад увесь убрався в іній,
Проти сонця він - як синій.
Гілля до землі звиса,
Ох, яка краса!
З неба падають сніжинки
На дерева, на будинки,
На майдани, на садки,
На ялинки, на дубки.
Дітки на ковзанку зранку прийшли,
Взули новенькі свої ковзани.
Стати на кригу вони не бояться,
Вправно кататися вчаться.
Ми повибігаємо,
Снігу накачаємо.
Бабу здоровенную,
Уночі страшенную,
Зліпимо гуртом.
ІІ Розвиток слухової уваги, пам’яті
Дидактичні ігри:
2 «Що не так?»
Прийшла люта зима. Земля вкрилася снігом. Зазеленіла травичка. Подув теплий вітер. Розгулялася хуртовина.
3 «Який звук загубився?»
… хуртовина, …има, сні…, віте…, …авірюха, …анчата.
ІІІ Розвиток зорової пам’яті і уваги
1 Повторення вивчених букв (картки)
2 «Чарівна торбинка» (впізнавання букв на дотик)
3 Диференціація друкованих і писаних букв
Дидактичні ігри:
«Знайди пару»(пазли)
«Впізнай букву за елементами» (картки)
«Чий це пазл?» (пазли з малюнками до відповідних букв, які знаходяться у дітей)
«Впізнай звук по губах»
Фізкультхвилинка
З неба падають сніжинки
На дерева, на будинки,
На майдани, на садки,
На ялинки і дубки. (Діти руками імітують рух сніжинок, підіймають голівки вгору, вниз, обертаються, ніби ловлять сніжинки).
ІV Аналітико – синтетична діяльність
1 Визначення початкового звука в словах
Око, апельсин, оса, зима, хліб, сир, мак, дуб
Човен, кран, сонце, санки, барабан, кінь, пень
3 Виділення голосного звука у словах:
Ліс, син, кран, слон, хліб, іду, урок, вода
4 «Додай склад».
Кни – (га), во – (да), лі – (так), тра – (ва), со – (ва), ри – (ба), ді – (ти), ду – (би).
5 Повний звуковий аналіз слів, робота з розрізною азбукою
– Назвіть звуки у слові мак
– Яку букву потрібно замінити, щоб вийшло слово рак?
Аналогічні вправи зі словами: коза (коса), ніс (ліс), дим (дім), дуб (зуб), калина (малина)
Діти називають звуки і складають слова.
V Вправи на читання
1 Читання складів (таблиця складів)
2 Читання слів із заданою буквою (таблиця слів)
3 Читання променевих таблиць
4 Гра «Хробачок» (картки з пропущеними буквами)
VІ Релаксація
Звучить заспокійлива музика П. Чайковського «Пори року».
Вправа «Хвилька»
Заплющить очі. Розслабте м'язи. Уявіть себе на березі моря. Багато води. Повіває легенький вітерець. Ви вдихаєте свіже повітря. Вас ніжно гойдає морська хвиля. А над вам чисте блакитне небо. Стоп! Повільно розплющте очі.