Календарне планування з літературного читання 3 клас І семестр

Про матеріал
Літературне читання за підручником «Українська мова та читання. Частина 2» (автор О.Я. Савченко) 4 год. на тиждень, 64 год.на семестр, 8 уроків позакласного читання
Перегляд файлу

                                                      Читання

 за підручником О. Я. Савченко

                                            І семестр — 64 години

№ уроку;

дата

Назви розділів; теми уроків;

 

Примітки

1

Знайомство з новим підручником: обкладинка, форзаци. Умовні позначення. Звернення до читачів. Структура змісту підручника.

 

2

Розділ «Здрастуй, рідна школо і мій третій клас!»

Вступ до розділу. Розгляд колажу.

Тема.Вже канікули скінчились, в школі радо ми зустрілись!

Вірш Максима Рильського «Тиха, задумлива осінь спускається...».

 

3

Тема. Як у Німеччині святкують початок навчального року

 

4

Тема. Слова-мандрівники.

Алла Коваль «Знайомі незнайомці».

 

5

Тема. Характеристика головного персонажа твору. Меґан МакДоналд «Джуді знайомиться з новим учителем» (уривок з повісті «Джуді Муді»). Тема оповідання. Головний персонаж.

 

6

Оповідання Марії Манеру «Шарлотта отримує... 13 балів!». Характеристика головного персонажа. Збагачення мовлення фразеологічними зворотами.

 

7

Робота з дитячою книжкою. Виставка книжок, прочитаних учнями влітку. Усна реклама книги. Виготовлення вдома закладинки для книжки

 

8

 

Медіавіконце: колаж «Наш клас».

 

9

 

Узагальнення за розділом, аналіз виконаних завдань 

 

10

 

«Перевіряю свої досягнення» (за робочим зошитом).

 

11

Розділ «Без слова немає мови, а без мови — книги».

Тема. Наша мова — безцінний скарб.

 

12

Алла Коваль «Наша мова». Ознайомлення з терміном науково-художнє оповідання. Добір заголовків до частин тексту.

 

13

Тема. Слова-мандрівники. Вірш НузетаУмерова «Диктант».

 

14

Тема. Наша мова розвивається: чому з’являються нові слова?

Оповідання Любові Відути «Незрозумілі слова».

Анатолій Качан «Звертайся до словника». Ознайомлення з обкладинками словників для молодших школярів (інтернет, робочий зошит)

 

15

Тема. Сторінки з історії книгодрукування. Оповідання Віктора Дацкевича «Як з’явилася друкована книга» (скорочено).

 

16

За Олександром Єфімовим «Друкар книг, перед тим небачених».

Створення тематичної павутинки до слова друк

 

17

Медіавіконце: «Музей книги і друкарства». Віртуальна екскурсія до музею; розгляд ілюстрацій у підручнику.

 

18

Робота з дитячою літературою. Бібліотечка класу. Презентація учнями нових книг, журналів для бібліотечки класу. Обмін враженнями «Читач — читачеві» Тематична павутинка до слова книга

 

19

Тема. Для чого читають книжки?

Казка Василя Сухомлинського «Спляча книга».

 

20

Вірші Дмитра Павличка «Соняшник», Лідії Повх «У бібліотеці».

 

21

Бібліотечний урок. Зустріч з потрібною книгою. Використання анотації, ознайомлення із заголовками у змісті книги. Засвоєння алгоритму оформлення свого читацького зошита: автор, назва книжки, тема, що цікавить. Інсценізація вірша ЛідіїПовх «У бібліотеці»

 

22

Тема. Узагальнення за розділом. Ігрові завдання. Групова робота.

 

23

Перевірка завдань блоку: Перевіряю свої досягнення (завдання з робочого зошита)

 

24

Тема. Література рідного краю (місто, район, село). Шкільна преса — майбутні письменники серед нас. Зустріч з митцем. Екскурсія до пам’ятних місць

 

25

Робота з науково-пізнавальною і довідковою літературою для дітей. Невідоме і цікаве про світ природи і техніки

 

26

Розділ «Із джерел народної мудрості». Вступ до розділу і теми. Розгляд колажу. Поняття героїчна і чарівна казка.

 

27

Тема. Образ народного героя. Українська народна казка «Кирило Кожум’яка». Які події казки засвідчують, що вона героїчна? Які чарівні події відбуваються в казці? Ознаки, що характеризують головного героя. Розвиток прогностичних умінь. Підготовка до стислого переказу казки

 

28

Медіавіконце: мультфільми. Особливість створення цієї форми медіа. виявлення глядацьких потреб учнів, їх ставлень. Перегляд мультфільму за сюжетом відомої чарівної казки.

 

29

Тема. Пригоди у чарівній казці. Українська народна казка «Вечірник, Полуночник і Світанок». Дійові особи. Послідовність подій. Позитивні і негативні вчинки персонажів.

 

30

Розвиток прогностичних умінь. Встановлення причинно-наслідкових зв’язків між подіями казки. Вибірковий переказ частин твору

 

31

Розширення читацького досвіду дітей. Сайт «Українська казка». Аудіокнига для дітей на сайті Національної бібліотеки України для дітей ім. Януша Корчака

 

32

Тема. Народні пісні. Тематика народних пісень. Українська народна пісня «Три товариша».

 

33

Тема. Народна легенда. Значення слова легенда. Походження назви Переяслав.

 

34

Тема. Народ вчить, як на світі жить.Прислів’я. Особливість змісту і побудови.

 

35

Узагальнення прислів’їв за тематикою. Складання сенкана

 

36

Тема. Народні загадки. Для чого складають загадки? Особливості форм і тематика народних загадок. Складання загадок. Ігрові ситуації.

 

37

Тема. Скоромовки. Розширення і упорядкування знань учнів про жанрові особливості скоромовок. Вправляння у їх вимові. Ігрові ситуації

 

38

 

Тема. Узагальнення за змістом розділу.

 

39

 

Блок «Перевіряю свої досягнення»

 

40

Робота з періодичними (або довідковими) виданнями для дітей. Тематика читання: науково-пізнавальні твори з різних галузей знань; про життя письменників, створення книг тощо

 

41

Розділ  «Здійсниться все!» Вступ до розділу. Розгляд колажу.

 

42

Тема. Краса природи у її різноманітності. Василь Сухомлинський «Сонячний день узимку». Ліна Костенко «Синички на снігу».

 

43

Тема. Грамоті вчиться — завжди пригодиться. Зірка Мензатюк «Новорічна пригода з відьмою».

 

44

Тема. Відчуй іншого. Тетяна Череп-Пероганич «Колядка». Розігрування діалогів. висловлювання оцінювальних суджень.

 

45

Тема. Як завершити оповідання «Колядка».Створення назв тексту за аналогією до прочитаного, інших джерел, життєвого досвіду.

 

46

Тема. Створення програми новорічно-різдвяного свята. Використання учнями знань з предметів літературне читання, мистецтво, «Я досліджую світ», свого життєвого досвіду; можливостей інтернету. Взаємне рецензування програм. Групова робота. Ігрові ситуації

 

47

Тема. Зимові радості і турботи. Презентація учнями прочитаних творів: різножанрових і різної тематики. Складання реклами, відгуків учнів.

 

48

Медіавіконце: селфі.

Сутність терміну. Розгляд і доповнення ілюстрацій, що у підручнику, словесними малюнками. Селфі з улюбленою книжкою. Колективна робота: індивідуальні селфі «Ми любимо читати». Висловлення оцінювальних суджень. Яких селфі слід уникати?

 

49

Тема. Найкращий песик на світі.

Марія Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел». Визначення жанру. Структура твору. Розвиток емоційного інтелекту учнів; рефлексії вражень.

 

50

Словесне малювання епізоду казки. Придумування продовження казки

 

51

Робота з дитячою літературою. Казки письменників зарубіжних країн.

 

52

Тема. Комікс.Тематика; спроби втілення ідеї. Придумування сюжетів коміксів.

 

53

Тема. Зимові картини і «зимові» слова.

Вірш Галини Малик «Грудень». Вірші Надії Кир’ян «Зимові слова»;

 

54

 

Григорій Фалькович «Щедрий комар».

 

55

Робота з періодичними виданнями для дітей. Виставка журналів. Розповіді про прочитане. Виявлення пізнавальних інтересів читачів

 

56

 

Діагностична робота. Аудіювання

 

57

Тема. Картина художниці Світлани Косенко “Святвечірˮ. Естетичний та емоційний розвиток учнів. Як «прочитати» картину? Настрій. Кольори. Композиція. Розповідь про враження від побаченого

 

58

Тема. Святкові запахи. Вірш Мар’яни Савки «Запах Різдва».

 

59

Тема. Народні і авторські засівальні пісні, щедрівки, колядки.

Мова символів у зимових святах.

 

60

Інсценізації новорічних і різдвяних пісень (колективні і групові)

 

61

Тема. Коли може «здійснитися все»? Вірш Ірини Жиленко «Здійсниться все...».

 

62

 

Узагальнення за змістом прочитаного.

 

63

 

Перевірка завдань «Перевіряю свої досягнення».

 

64

«Скринька очікувань» учнів щодо читання в першому семестрі. Самооцінка учнів та імовірний прогноз щодо своїх досягнень у другому семестрі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр — 63 годин

№ уроку;

дата

Назви розділів; теми уроків;

навчальний матеріал; основні види роботи

Доповнення вчителя

1

Розділ  «Як не любить свій край!» Ознайомлення із вступом до розділу. Розгляд колажу. Відображення розділу на форзаці і у змісті підручника. Прогностичні висловлювання

 

2

Тема. Наш рідний край — це наша Україна. Вірші Варвари Гринько «Рідний край», Олекси Палійчука «Київ». Навчання виразному читанню; пояснення виділених слів і речень. Розвиток мовлення

 

3

Тема. «Їх силу й мужність — не здолати!». Вірші учнів Павлиської школи, присвячені воїнам, які захищають нашу Вітчизну. Дарина Телкова «Героям», Максим Малолітко «Воїнові, який захищає Вітчизну». Виховання патріотичних почуттів учнів. Залучення вражень життєвого досвіду, зачитування творів про події
з Революції гідності, героїзм воїнів у військових діях на Сході

 

4

Тема. Музей просто неба.

Науково-пізнавальне оповідання

Оксани Коротюк «Наші скарби». Розширення і збагачення знань учнів про музеї. Унікальність Музею народної архітектури і побуту. Дослідження жанрових особливостей і структури тексту; визначення ключових слів. Збагачення мовлення. Прийом «Сенкан»

 

5

Тема. Наш Кобзар — це український лицар. Науково-художнє оповідання

Тетяни Щербаченко «Український лицар». Розкрити значущість особистості Т. Г. Шевченка і його близькість душі українців. Чому життя Кобзаря стало легендою? Збагачення мовлення дітей і розвиток понятійного і образного мислення. Побудова тематичної павутинки до слова Кобзар

 

6

Тема. «Земля — це книга, у якій історія твого народу» (Дмитро Білоус).

Вірші: Наталка Поклад «Гарно жити у селі»; Микола Вінграновський «Сама собою річка ця тече». Розвиток знань учнів про утворення назв місцевості, виховання любові до рідного краю. Розвиток умінь порівнювати, виділяти і пояснювати зв’язки між назвою села і його розташуванням; слова з переносним значенням. Проблемне запитання: Які сліди побачила поетеса у назвах сіл?

 

7

Тема. Будьте дослідниками: дізнайтесь про походження своєї річки, ставка.

Робота з різними джерелами інформації: формування умінь самостійної роботи з різними джерелами інформації відповідно до обраної теми. Тематика: сторінки історії, розповіді про письменників та ін. Джерела: енциклопедії для дітей, можливості Інтернету, ЗМІ

 

8

Тема. Мистецтво гончарів — частина української культури.

Наталія Олійник «Гончарики з Опішного».

Науково-художній текст. Актуалізація знань з
2 класу про Петриківський розпис. Удосконалення технічної і смислової характеристик навичок читання; уміння запитувати. збагачення словника дітей. Визначення ключових слів для розуміння тексту. Зіставлення ілюстрацій із текстом. Міжпредметні зв’язки з уроками мистецтва. Порівняння тексту «Гончарики з Опішного» з віршем Степана Жупанина “Вазаˮ (робочий зошит)

 

9

Узагальнення за розділом. Блок “Перевіряю свої досягнення.ˮ Завдання в робочому зошиті

 

10

Розділ «Літературні казки. П’єса-казка. Байки».

Вступ до розділу; розгляд колажу; настанови щодо опрацювання творів. Ознайомлення із обсягом і переліком творів у змісті підручника

 

11–12

Тема. Чарівні казки.

Валентин Бичко «Казка вигадка, та в ній...». Анатолій Дімаров «Для чого людині серце». Слово про письменника. Розвиток емоційного інтелекту, уяви; прогностичних умінь. Удосконалення вміння читати діалоги. Інсценізація уривків казки. Багатозначність слова серце. Проблемна ситуація «займи позицію». Засвоєння ознак чарівної казки

 

13

Тема. Як Білячок подолав усі випробування... Олександр Дерманський «Білячок». Слово про письменника. Дійові особи казки; зв’язок між ними і Білячком. Послідовність і тривалість подій. Характеристика головного героя казки. Прийом “незавершені реченняˮ. Розвиток емоційного інтелекту і мовлення учнів. Навчання читати діалоги. Складання плану казки. Вибірковий переказ частин твору. Висловлювання оцінювальних суджень

 

14

Тема. Зустріч з книжками письменника Олександра Дерманського.

Виставка книжок письменника. Презентація учнями прочитаних творів. Зачитування відгуків, або розповіді, малюнки. Використання інформації на порталі «BaraBooka». Простір української дитячої книжки

 

15

Тема. Чому Мартіно зумів дізнатися, куди веде невідома дорога?

Казка Джанні Родарі «Дорога, що нікуди не вела». Слово про письменника. Комбіноване читання: вголос і мовчки. Дійові особи твору. Головний персонаж; аналіз мотивів його вчинків. Ставлення до нього автора, сеньйорів з чарівного палацу та мешканців села. Чим читачі можуть доповнити характеристику Мартіно? Знаходження у тексті речення, у якому висловлено головну думку. Висловлення читачами своєї точки зору щодо цього висновку

 

16

Тема. Читаємо казки сучасних зарубіжних письменників.

Використання ресурсів сайту «КЛЮЧ», порталу «BaraBooka», навчальних посібників, хрестоматій, дитячих бібліотек. Усвідомлений вибір книжки або твору за запитом: автор, назва книжки, тема читання. Прогнозування орієнтовного змісту книжки за обкладинкою, анотацією, заголовками розділів (у повісті-казці). Навчання складати відгук про книгу (або рекламу)

 

17–19

Тема. П’єса-казка. Наталія Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено).

Слово про письменницю. Її п’єсу «Стрімкий, як вітер» інсценізували на радіо; вистава одержала багато схвальних відгуків. Особливості п’єси як жанру. Чим вона відрізняється від оповідання? Робота в парі. Перегляд тексту п’єси-казки. Як вона побудована? Хто дійові особи, як чергуються їхні слова. Прогнозування змісту твору. Мотивація до читання. Навчання виразного читання в особах з огляду на їх настрій і вчинки. Визначення послідовності подій. Проблемна ситуація: як змінювалися почуття Романа? Знайдіть у тексті докази своєї думки. Розвиток емоційного і критичного інтелекту учнів. Вибіркова інсценізація епізодів п’єси

 

20

Тема. Таємниці театру.

Ознайомлення з різними видами театрів для дітей, показ з облаштуванням зали. Театральні слова: афіша, зал, куліси, сцена, декорації, актор, антракт, фоє; символи театру. Зачитування з робочого зошита вірш Наталії Забіли «У дитячому театрі». Підготовка учнями показу уривків п’єси у шкільному театрі

 

21

Медіавіконце: афіша вистави. Ознайомлення з видами афіш як джерелами інформації. Завдання з робочого зошита. Обговорення форми квитків у театр. Конкурс на оригінальний квиток

 

22

Тема. Гумористичні вірші.

Богдана Бойко «У театрі». Чому глядачам не вдалося побачити виставу?

Григорій Фалькович «Щедрий комар». Обговорення запропонованих учнями порад для культурних глядачів (робочий зошит)

 

23–25

Тема. Байки.

Ознайомлення учнів з поняттям байка, байкар; мораль байки. Байки Леоніда Глібова «Лебідь, Щука і Рак», «Чиж та Голуб»;

Анатолія Костецького «Добра порада». Розширення знань учнів про творчість байкаря Леоніда Глібова. Розвиток уміння виразно читати, уявляти, інсценізувати. Визначення моралі байки, її головної думки; виховання моральних цінностей, висловлення оцінювальних суджень. Збагачення мовлення учнів образними висловами

 

26

Тема. Інсценізація байок за вибором учнів. Розширення читацького досвіду. Розвиток уяви, умінь виразно читати. Завдання з робочого зошита. Мова жестів, міміки. Літературна вікторина: «З якого твору цей уривок або персонаж?»

 

27

Узагальнення за розділом. Колективна індивідуальна перевірка виконання завдань блоку «Перевіряю свої досягнення»

 

28

Робота з різними джерелами інформації, що відкривають таємниці світу природи, техніки, сучасних відкриттів. Виховувати пізнавальні інтереси. Удосконалювати самостійний пошук джерел відповідно зошиту; знаходження у тексті конкретних фактів, понять пояснення їх змісту. Використання прийомів переглядового і поглибленого читання; уміння запитувати

 

29

Розділ «Поезії про дивосвіт природи». Ознайомлення із вступом до розділу. Розгляд колажу. Що відображають його фрагменти? Ознайомлення із настановами щодо читання цього розділу. Вірш Любові Забашти «Дивосвіт». Вірші — це не просто рима

 

30

Тема. Збагачення знань учнів про життя і творчість Тараса Шевченка.

Викликати інтерес до особистості поета. Виразне читання віршів поета; збагачення мовлення, висловлення рефлексивних суджень. Розгляд репродукції картини Івана Айвазовського «Море з рожевою хмарою». Кольори і композиція; що об’єднує ці два твори?

 

31

Тема. Робота із джерелами про життя і творчість поета.

Вибір творів за уподобаннями учнів: розділ у посібнику «Я люблю читати». Оксана Іваненко «Чабан» (уривок з книги «Тарасові шляхи»);
збірки «За сонцем хмаронька пливе...», «Дитячий Кобзар» та ін.

 

32

Тема. Морський пейзаж у вірші Лесі Українки «Плине білий човник...»

Слово про поетесу. Настрій вірша. Удосконалення навички виразного читання. Розвиток образного мовлення, уяви учнів. Знаходження рим. Розгляд репродукції картини Сергія Васильківського «Ранок на морі». Зіставлення зображення пейзажу у вірші і на картині

 

33

Тема. Сторінки життя Лесі Українки; її твори. Родина Косачів, у якій зростала майбутня поетеса. Улюблені заняття; які книги охоче читала Леся; гра на фортепіано; співи, танці. Твори поетеси для дітей.

Джерело: «Леся Українка — дітям»; «Мамо, іде вже зима» та ін. Сайт «КЛЮЧ»

 

34

Тема. Радість зустрічі весни у вірші Олександра Олеся.

Слово про поета. Настрій вірша. Образність опису польоту і співів жайворонків. Слова з переносним значенням. Міжпредметні зв’язки з уроками української мови. Знаходження рим

 

35

Тема. Краса волошкового поля у вірші Миколи Сингаївського «Волошкове поле».

Слово про поета. Почуття, які передає поет, милуючись красою рідного краю. Ознаки, порівняння, слова з переносним значенням. Навчання виразного читання. Римування слів

 

36

Тема. Казковий образ дощу у вірші Дмитра Павличка «Дядько Дощ».

Слово про поета. Образні засоби, що передають казковість дощу, силу літньої зливи, звуки, барви. Порівняння тексту із малюнком, символи в одязі Дощу, що створюють «запорізький шик»ˮ

 

37

Тема. «Я ж тут для всіх, а не для тебе лиш…». Вірш Ліни Костенко «Шипшина важко віддає плоди».

Слово про Ліну Костенко. Почуття поетеси, застереження щодо нищення природи. Висловлювання оцінювальних суджень. Навчання виразного читання вірша

 

38

Тема. Який пташці присвятив вірш Анатолій Качан?

Вірш «Розливається Дунай...». Чим привертає увагу ремез? Що нове відкрилось в описі і зображенні цієї пташки? Чим особливе його гніздечко? Удосконалювання навички виразного читання

 

39

Медіавіконце: мініпроєкт— створення обкладинки книжки «Мій улюблений вірш». Виставка книжок, принесених учнями. Чим зумовлена різноманітність обкладинок, хто їх створює? Прогнозування змісту за обкладинкою. У яких видавництвах видають дитячі книжки? Опрацювання порад юним видавцям. Створення обкладинки книжки, у якій є улюблений вірш (індивідуальна і групова робота). Колаж на тлі дошки. Обговорення виконаної роботи

 

40

Узагальнення за прочитаним розділом. Перевірка завдань блоку «Перевіряю свої досягнення»

 

41

Тема. Що, де, коли і як?

Пошук інформації у журналах і енциклопедіях для дітей про винахідників і відкриття.
У посібнику «Я люблю читати» розділ «Про винаходи і винахідників», «Моя домашня читальня» — «Що? Де? Коли? Як?»

 

42

Розділ «Все добре переймай, а недобре — виправляй».

Вступ до розділу, настанови щодо його читання. Розгляд колажу; ознайомлення у змісті з назвами творів, прізвищами авторів

 

43

Тема. Гарні не красиві слова, гарні красиві діла. Оповідання Василя Сухомлинського «Красиві слова і красиве діло». Читання мовчки. Смисловий і структурний аналіз оповідання. Визначення головної думки. Висловлювання оцінювальних суджень, стислий переказ

 

44

Тема. Щирість і переконливість розмови

Вірш Тетяни Майданович «Телефонна розмова». Навчання виразно читати; уявлення образу онучки. Дії, що засвідчують її спостережливість, силу почуттів до бабусі. Розгляд ілюстрацій, їх відповідність сюжету вірша

 

45–46

Тема. Дружбу треба берегти.

НанаДеменкова «Дружок і Образа», «Я друзів не продаю». Читання мовчки і вголос тексту «Дружок і Образа». Визначення його жанрових особливостей: це казка чи оповідання? Прийом «займи позицію» — з ким ти погодишся: з Дружком чи Образою?

«Я друзів не продаю». Читання мовчки. Як можна без конфлікту переконати співрозмовника? Визначення головної думки. Зв’язок із особистим досвідом учнів: розповісти про ситуацію, яка схожа на прочитане

 

47–48

Тема. Свято різних культур.

Уривок з книжки Надійки Гербіш «Мене звати Мар’ям» «Різні культури». Слово про письменницю та її книжки. Читання мовчки, перечитування вголос. Смисловий і структурний аналіз; уміння запитувати і відповідати; визначати ключові слова, речення; знаходити і пояснювати зв’язки між дійовими особами; послідовність розвитку подій. Визначати ставлення автора до зображуваних подій; розвивати уміння висловлювати оцінювальні судження. Розуміння і пояснення смислу вислову «різні культури». Міжпредметні зв’язки з інтегрованим курсом «Я досліджую світ». Прийом «Сенкан»

 

49

Тема. Самостійна робота учнів з різними джерелами інформації. Пошук творів, що розкривають світ переживань дітей, які потрапили у складні умови життя. Використання інтернет-ресурсів. Обговорення прочитаного. Прийом «Крісло автора». Розгляд ілюстративного матеріалу. Висловлювання оцінювальних суджень. Розвиток емоційного і критичного мислення

 

50.

Тема. «Ми разом ходим під небесним дахом» Вірш Надії Кир’ян «Ми з вами у цьому світі не самі». Читання мовчки і вголос; розвиток уміння виразно читати. Як у вірші розкрито взаємну залежність людей і природи? Пояснення ключових висловів. Визначення головної думки. Проблемна ситуація. Прийом «Моя точка зору» (наприклад, теза «Хіба Земля збідніє, якщо не буде якихось рослин або тварин?»)

 

 

51–52

Тема. Наші улюбленці.

Марко Вітлер «Кошеня пропало».

Розвиток прогностичних умінь. Вчинки дійових осіб, які засвідчують їх турботливе ставлення до кошеня. Розповіді учнів про подібні ситуації у їхньому досвіді, або з прочитаних текстів. Анатолій Костецький«Спішу додому». Читання мовчки. Виразне читання діалогів. Розгляд малюнка; як у тексті і на малюнку передано почуття взаємної любові хлопчика і песика. Творче завдання: продовження і доповнення тексту

 

53

Тема. Пес, відомий на весь світ. За матеріалами інтернет-джерел.

Тема тексту. Чи відома дітям ця історія. Вибіркове вичитування фактів, які засвідчують подвиги Баррі, і факти, які переконливо розкривають вдячність людей цьому героїчному псу. Переглядове читання на уважність: скільки в тексті трапляється слово Баррі; знайти, у якому абзаці вжито слово легенда та інші. Висловлювання оцінювальних суджень

 

54

Робота з дитячими книжками, періодичними виданнями. Залучення матеріалу з інтернету. Творче завдання: есе-розповіді, малюнки, селфізі своїми домашніми улюбленцями

 

55

Узагальнення за прочитаним. Перевірка виконання завдань блоку «Перевіряю свої досягнення». Обмін враженнями за змістом прочитаних творів.

 

56

Розділ «Іскринки творчості». Вступ до розділу. Розгляд колажу. Настанови до опрацювання учнями творів у підручнику і самостійно обраних за темою. Заохочення дітей до літературної творчості. Обмірковування смислу назви розділу

 

57

Тема. Який вірш міг придумати Лис? Відображення у тексті прагнення Лиса створити вірш. Навчання виразного читання. Зіставлення тексту з ілюстрацією. Творче завдання: уяви себе у образі Лиса, спрогнозуй зміст вірша

 

58

Медіавіконце: мініпроєкт-колаж «Про мене». Підготовча робота за порадами підручника. Практичне виконання у робочому зашиті. Час презентації залежно від умов класу

 

59

Тема. Творчість — безкінечне пізнання і радість втілення свого задуму.

Вірш Степана Жупанина «Намалюю вітер». Чому на малюнках юного художника з’являється щоразу інший вітер? Знайди і поясни різні ознаки вітру. Які якості характеру допомагають йому так захопитися малюванням? Який вітер можеш намалювати ти? Розкажи про свої захоплення. Знайди вислови з переносним значенням; рими. Вірш Валентини Ткаченко «Лісове коріння».

Актуалізація спостережень дітей у природі, які пробуджують уяву, бажання створювати щось своє. Пошук і аналіз образних засобів вірша (порівняння)

 

60

Тема. Надзвичайне можна знайти скрізь. Оповідання Олександра Єфімова «Тут усе є». Читання вголос. Проблемне запитання: чи розкриває зміст твору його назву? Аналітичне читання; прийоми порівняння, прогнозування. Розвиток уяви і здатності створювати свої описи, словесні малюнки

 

61

Тема. Настрій фортепіано. Як у вірші відображено зв’язок гри фортепіано з настроєм музиканта? Творчі завдання

 

62

Тема. “У кожної людини є своя співуча пір’їнка...ˮ Казка Василя Сухомлинського «Співуча пір’їнка». Читання мовчки. Вдумливе читання, визначення структури твору. Визначення і обговорення основної думки твору. Прийом “Займи позиціюˮ

 

63

Узагальнення за розділом. Виконання завдань блоку «Перевіряю свої досягнення». «Скринька очікувань» — що справдилось, а що ні? Обговорення книжкових очікувань на літо

 

До НМК входять:

Робочий зошит з читання

Читанка (посібник з додаткового і позакласного читання)

Мої досягнення (діагностичні роботи з літературного читання)

 

1

 

docx
Додано
14 листопада 2020
Переглядів
4796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку