Календарне планування з математики для дітей з ітелектуальними порушеннями 7 клас

Про матеріал
Календарне планування з математики для дітей з ітелектуальними порушеннями 7 клас, 4 год на тиждень
Перегляд файлу

Математика 7 клас, 4 год

№п/п

Дата

Тема уроку

Навчальні досягнення учнів

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи

 

Усне і письмове додавання і віднімання чисел у межах 1000 (повторення). 13 год

 

 

Повторення нумерації в межах 1000

Учень:

  • вміє усно і письмово додавати та віднімати без переходу та з переходом через розряд в межах 1000
  • виконує перевірку додавання відніманням, віднімання додаванням
  • знаходить невідомий доданок
  • знаходить невідоме зменшуване

знаходить невідомий від’ємник

Розвивати вміння аналізувати, планувати навчальний матеріал, контролювати власні дії.

 

 

Додавання в межах 1000, коли сума одиниць одного з розрядів ≥ 10. Назви компонентів і результати дії додавання.

 

 

Віднімання в межах 1000, коли одиниці зменшуваного дорівнюють 0 або число їх менше ніж у від’ємнику. назва компонентів. перевірка віднімання додаванням.

 

 

Додавання в межах 1000, коли сума одиниць кількох розрядів ≥ 10. Перевірка додавання відніманням

 

 

Віднімання в межах 1000, коли доводиться позичати сотню (десятки зменшуваного дорівнюють нулю або їх менше, ніж у від’ємнику).

 

 

Віднімання, коли доводиться позичати і десяток і сотню (зменшуване закінчується двома нулями або нуль стоїть в середині його).

 

 

Знаходження невідомого доданка

 

 

Знаходження невідомого доданка

 

 

Знаходження невідомого зменшуваного

 

 

Знаходження невідомого зменшуваного

 

 

Знаходження невідомого від’ємника

 

 

Додавання та віднімання в межах 1000

 

 

Контрольна робота

 

Усна і письмова нумерація в межах 10000.    7год

 

 

Нумерація в межах 1000. Розрядна таблиця. Утворення, запис і читання чисел в межах 1000.

Учень:

  • утворює, читає і записує числа, які складаються з круглих тисяч, тисяч і сотень, тисяч, сотень, десятків, тисяч, сотень, десятків і одиниць;
  • порівнює розрядні одиниці і числа сусідніх розрядів;
  • визначає кількість розрядних одиниць і загальну кількість одиниць, десятків, сотень, тисяч у числі;
  • рахує в прямому і зворотньому порядку одиницями і рівними числовими групами;
  • знає місце числа в числовому ряді;

Розвивати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, знаходити причинно-наслідкові зв’язки.

Розвивати вміння працювати за зразком і вказівками вчителя

 

 

 

Порівняння розрядних одиниць із однаковою цифрою (2-20-200-20000)

Порівняння чисел.

 

 

Десятковий склад чисел.

Визначення кількості розрядних одиниць і загальної кількості одиниць, десятків, сотень, тисяч в числі.

 

 

Парні і непарні числа

 

 

Правила заокруглення чисел до круглих десятків.

 

 

Правила заокруглення чисел до круглих сотень.

 

 

Римська нумерація І-ХХ.

 

 

Контрольна робота

Додавання та віднімання без переходу і з переходом через розряд.   12 год.

 

 

Додавання багатоцифрових чисел без переходу через розряд. назви компонентів і результату дії додавання.

Учень:

  • знає нумерацію в межах 10000;
  • розуміє значення цифр у числі;
  • визначає кількість розрядних одиниць;
  • визначає місце числа в натуральному ряді чисел;
  • порівнює числа в межах 10000;
  • розв’язує приклади на додавання та віднімання в межах 10000 без переходу та з переходом через розряд;
  • розв’язує приклади з невідомими компонентами дії додавання та віднімання.

Розвивати вміння аналізувати, доводити, діяти за аналогією.

Розвивати вміння орієнтуватися в способах виконання навчальних завдань.

 

 

 

 Знаходження суми трьох доданків. переставний закон додавання.

 

 

Віднімання без переходу  через розряд. назва компонентів і результату дії віднімання.

 

 

Віднімання з переходом через розряд в одному випадку. Назва компонентів і результату дії віднімання

 

 

Віднімання з переходом через розряд у кількох випадках.

 

 

Віднімання, коли у зменшуваному є один або кілька нулів і стоять вони на різних місцях.

 

 

Знаходження невідомого доданка

 

 

Перевірка додавання відніманням.

 

 

Знаходження невідомого зменшуваного

 

 

Знаходження невідомого від’ємника

 

 

Контрольна робота

 

 Множення в межах 1000.   8 год

 

 

Множення двоцифрового числа на одноцифрове. Назва компонентів

Учень:

  • знає табличне множення;
  • знає особливі випадки множення;
  • вміє користуватися таблицею множення;
  • розв’язує приклади самостійно;
  • знає назви компонентів множення (множене, множник, добуток).

 

 

Розвивати вміння аналізувати, порівнювати навчальний матеріал.

Розвивати регулюючи та контролюючи функції мовлення.

 

 

 

Множення одноцифрових і двоцифрових чисел на одиницю з нулями і навпаки.

 

 

Множення круглих десятків і сотень на одноцифрове число. Множення трицифрових чисел, що закінчуються нулем, на одноцифрове.

 

 

Множення трицифрових чисел на одноцифрове без переходу через розряд.

 

 

Множення трицифрових чисел на одноцифрове з переходом через розряд в одному випадку.

 

 

Множення з переходом через розряд у двох випадках.

 

 

Множення з переходом через розряд, коли у середині множеного є нуль.

 

 

Систематизація і закріплення знань

 

 

Контрольна робота

 

Множення в межах 10000.   7 год

 

 

Множення на одноцифрове число без переходу через розряд із переходом в одному випадку. Назва компонентів.

Учень:

  • виконує множення на одноцифрове число без переходу через розряд;
  • виконує множення на одноцифрове число з переходом через розряд в одному випадку;
  • виконує множення на одноцифрове число з переходом через розряд у кількох випадках;
  • знає переставну властивість множення;
  • виконує множення на одноцифрове число без переходу і з  переходом через розряд, коли в середині множеного є нулі;
  • виконує множення на одноцифрове число, коли нулі стоять в кінці множеного;
  • розв’язує приклади з дужками, пояснює розв’язання;
  • знає переставну властивість множення;
  • розв’язує приклади самостійно;
  • виконує множення на одиницю з нулями;

Розвивати вміння орієнтуватися в способах виконання навчальних завдань.

Розвивати вміння працювати з коментуванням власних дій.

 

 

 

Множення на одноцифрове число з переходом через розряд у кількох випадках. Переставний закон множення.

 

 

Множення на одноцифрове число без переходу і з переходом через розряд, коли в середині множеного є нулі.

 

 

Множення на одноцифрове число, коли нулі стоять в кінці множеного. Порядок дій. Круглі дужки.

 

 

Множення на одиницю з нулями.

 

 

Систематизація і закріплення знань.

 

 

Контрольна робота

 

Ділення на одноцифрове число в межах 1000.   9год

 

 

Ділення круглих сотень та трицифрових чисел,що закінчуються нулем на одноцифрове число.

Учень:

  • знає табличне ділення;
  • знає особливі випадки ділення;
  • розв’язує приклади самостійно;
  • знає назви компонентів ділення (ділене, дільник, частка).

 

Розвивати вміння самостійно застосовувати правила ділення чисел.

Розвивати вміння діяти за аналогією.

 

 

 

 

Ділення на одноцифрове число, коли одиниці кожного розряду діленого діляться на дільник без остачі. Назва компонентів.

 

 

Ділення, коли при діленні десятків залишається остача, яку потрібно розробляти в одиниці. Перевірка ділення множенням.

 

 

Ділення, коли залишаються сотні, які потрібно роздробити у десятки.

 

 

Ділення, коли в одиниці нижчого розряду потрібно роздробляти і сотні, і десятки.

 

 

Ділення, коли число сотень менше від дільника

 

 

Ділення, коли всередині або в кінці частки одержуємо нуль.

 

 

Перевірка дії множення.

 

 

Кратне порівняння чисел

 

 

Контрольна робота

 

Ділення в межах 1000.     8 год

 

 

Ділення на одноцифрове число, коли всі розряди діленого діляться на дільник без остачі.

Учень:

  • вміє користуватися таблицями множення та ділення;
  • виконує ділення на одноцифрове число;
  • виконує ділення чисел на одиницю з нулями без остачі;

 

Розвивати вміння працювати за зразком, вказівками вчителя, таблицями.

Розвивати прийоми розумової діяльності.

Розвивати вміння узагальнювати, доводити

 

 

Ділення на одноцифрове число, коли один з розрядів не ділиться без остачі, а в частці одержуємо стільки цифр, скільки в діленому. Перевірка ділення.

 

 

Ділення на одноцифрове число, коли в одиниці нижчого розряду потрібно роздроблювати тисячі, сотні, десятки і в частці одержуємо стільки цифр, скільки в діленому.

 

 

Ділення на одноцифрове число, коли одиниці тисяч не діляться на дільник, і в частці одержуємо на одну цифру менше, ніж у діленому.

 

 

Ділення на одноцифрове число, коли не всі розряди діляться на дільник, і в частці замість деяких розрядів одержуємо нулі.

 

 

Ділення на одноцифрове число, коли ділене закінчується нулями, а в частці немає нулів.

 

 

Ділення на одноцифрове число (всі випадки). Перевірка дією множення

 

 

Ділення на одиницю з нулями.

 

 

Контрольна робота

  •  
  • Геометричний матеріал.    16 год

 

 

Види ліній: прим, криві, ламані.

  • Учень:
  • розрізняє види ліній;
  • будує відрізки;
  • додає та віднімає відрізки;
  • збільшує та зменшує відрізки на заданий відрізок;
  • вміє ділити відрізок на дві рівні частини за допомогою циркуля та лінійки;
  • знає і креслить вертикальні, горизонтальні та похилі напрями прямих ліній;
  • диференціює, креслить взаємно перпендикулярні прямі, паралельні прямі

Розвивати просторові уявлення. Формувати та розвивати прийоми розумової діяльності.

Розвивати вміння працювати за зразком, вказівками вчителя.

Розвивати моторику, збагачувати словник.

 

 

 

 

Відрізок. Побудова відрізків

 

 

Додавання і віднімання відрізків

 

 

Додавання і віднімання відрізків

 

 

Збільшення та зменшення відрізків на заданий відрізок.

 

 

Збільшення та зменшення відрізків на заданий відрізок.

 

 

Поділ відрізка на дві рівні частини за допомогою циркуля та лінійки.

 

 

Поділ відрізка на дві рівні частини за допомогою циркуля та лінійки.

 

 

Мірило.

 

 

Напрямки прямих ліній: вертикальний, горизонтальний, похилий.

 

 

Взаємно перпендикулярні прямі. Побудова їх.

 

 

Взаємно перпендикулярні прямі. Побудова їх.

 

 

Паралельні лінії. Побудова паралельних ліній.

 

 

Паралельні лінії. Побудова паралельних ліній.

 

 

Контрольна робота

 

Іменовані числа. Роздроблення та перетворення іменованих чисел.  7год

 

 

Прості та складені іменовані числа

Учень:

  • виконує роздроблення простих і складених іменованих чисел;
  • виконує перетворення іменованих чисел;

 

Розвивати вміння аналізувати, планувати і контролювати власні дії.

Розвивати вміння доводити, діяти за аналогією.

 

 

 

Роздроблення простих іменованих чисел. Роздроблення складених іменованих чисел.

 

 

Роздроблення простих іменованих чисел. Роздроблення складених іменованих чисел.

 

 

Роздроблення простих іменованих чисел. Роздроблення складених іменованих чисел.

 

 

Роздроблення простих іменованих чисел. Роздроблення складених іменованих чисел.

  1.  

 

Перетворення іменованих чисел, коли в результаті виходить просте іменоване число.

  1.  

 

Перетворення іменованих чисел, коли в результаті виходить складене іменоване число.

Додавання та віднімання простих та складених іменованих чисел  8 год

  1.  

 

Додавання простих та складених іменованих чисел без перетворення.

  • виконує додавання та віднімання іменованих чисел;

розв’язує прості та складені арифметичні задачі

Розвивати вміння аналізувати, планувати і контролювати власні дії.

Розвивати вміння працювати за зразком і вказівками вчителя.

 

  1.  

 

Додавання простих та складених іменованих чисел з послідуючим перетворенням

  1.  

 

Віднімання простих та складених іменованих чисел без роздроблення.

  1.  

 

Віднімання простих та складених іменованих чисел з роздробленням.

  1.  

 

Додавання і віднімання  іменованих чисел ( всі випадки).

  1.  

 

Додавання і віднімання  іменованих чисел ( всі випадки).

  1.  

 

Додавання і віднімання  іменованих чисел ( всі випадки).

  1.  

 

Контрольна робота

 

Множення та ділення іменованих чисел  16год

  1.  

 

Множення простих і складених іменованих чисел з перетворенням.

Учень:

  • користується таблицями множення та ділення;
  • виконує множення простих і складених іменованих чисел;
  • виконує ділення простих і складених іменованих чисел;
  • Розв’язує прості та складені арифметичні задачі на визначення швидкості, часу, відстані;
  • Знає взаємозв’язок між швидкістю, часом і відстанню;
  • Вміє розв’язувати текстові арифметичні задачі, що вимагають використання залежності між величинами (швидкість, час, відстань)

 

Розвивати вміння аналізувати,порівнювати, узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.

Розвивати вміння працювати за зразком, таблицями, з коментуванням власних дій.

Розвивати вміння орієнтуватися в способах виконання завдань.

 

  1.  

 

Множення простих і складених іменованих чисел з перетворенням.

  1.  

 

Множення простих і складених іменованих чисел з перетворенням.

  1.  

 

Множення простих і складених іменованих чисел з перетворенням.

  1.  

 

Самостійна робота.

  1.  

 

Ділення простих іменованих чисел з роздробленням і перетворенням

  1.  

 

Ділення простих іменованих чисел з роздробленням і перетворенням

  1.  

 

Ділення простих іменованих чисел з роздробленням і перетворенням

  1.  

 

Ділення простих іменованих чисел з роздробленням і перетворенням

  1.  

 

Самостійна робота

  1.  

 

Швидкість. Час. Відстань.

  1.  

 

Швидкість. Час. Відстань.

  1.  

 

Множення та ділення простих і складених іменованих чисел.

  1.  

 

Множення та ділення простих і складених іменованих чисел.

  1.  

 

Множення та ділення простих і складених іменованих чисел.

  1.  

 

Контрольна робота

 

Звичайні дроби  8год

  1.          

 

Утворення, читання і запис звичайних дробів. Чисельник і знаменник дробу.

Учень:

  • має уявлення про звичайний дріб, дробове число;
  • знає означення правильного і неправильного дробу, мішаного числа;
  • читає і записує дроби;
  • перетворює ціле число у дріб;
  • перетворює мішане число у дріб;
  • виділяє ціле число з дробу;
  • знає основну властивість дробу;
  • вміє скорочувати дроби
  • порівнює дроби.

Розвивати вміння узагальнювати, доводити, діяти за аналогією.

Розвивати вміння самостійно виконувати навчальні завдання.

  1.          

 

Правильні і неправильні дроби.

  1.          

 

Мішані числа.

  1.          

 

Перетворення цілого числа у неправильний дріб.

  1.          

 

Перетворення мішаного числа у неправильний дріб.

  1.          

 

Порівняння дробів.

  1.          

 

Порівняння мішаних чисел.

  1.          

 

Основна властивість дробу. Скорочення дробів.

 

Додавання та віднімання звичайних дробів. 10 год

  1.          

 

Додавання дробів з однаковими знаменниками.

Учень:

  • читає, записує, порівнює числа в межах 10000;
  • виконує усно і письмово додавання та віднімання в межах 10000;
  • виконує множення та ділення в межах 10000;
  • виконує додавання та віднімання іменованих чисел;
  • перетворює та порівнює дроби та мішані числа.

 

 

Розвивати просторові уявлення, просторову орієнтацію.

Розвивати прийоми розумової діяльності.

Розвивати вміння працювати за разком, вказівками вчителя.

Розвивати моторику, збагачувати словник.

  1.          

 

Додавання дробів з однаковими знаменниками.

  1.          

 

Назва компонентів і результату дії додавання.

  1.          

 

Додавання мішаних чисел.

  1.          

 

Віднімання дробів з однаковими знаменниками.

  1.          

 

Назва компонентів і результату дії віднімання.

  1.          

 

Віднімання дробу від 1.

  1.          

 

Віднімання дробу від цілого числа

  1.          

 

Віднімання від мішаних чисел

  1.          

 

Віднімання мішаних чисел.

  1.          

 

Контрольна робота

 

Геометричний матеріал  14 год

  1.          

 

Види трикутників за сторонами.

Учень:

  • розрізняє види трикутників за сторонами;
  • креслить трикутники за допомогою циркуля і лінійки за даними довжинами сторін.
  • знаходить периметр трикутника, прямокутника, квадрата.
  • визначає елементи трикутника, позначає трикутники буквами латинського алфавіту.
  • розпізнає види трикутників за величиною кутів;
  • креслить трикутники за даними величинами кутів.
  • знає визначення висоти;
  • проводить висоту у трикутниках (прямокутному, гострокутному, тупокутному).
  • визначає види чотирикутників;
  • обчислює периметр чотирикутників.
  • виділяє шестикутники;
  • будує правильні шестикутники за допомогою циркуля та лінійки;
  • обчислює периметр.
  • розрізнює коло і круг;
  • визначає центр, радіус, діаметр, хорду, дугу;
  • креслить коло за допомогою циркуля.
  • порівнює круги шляхом накладання, за довжиною радіусів, діаметрів.
  • визначає залежність круга від величини радіуса, діаметра.

Розвивати просторові уявлення, просторову орієнтації.

Розвивати прийоми розумової діяльності.

Розвивати вміння працювати за зразком, вказівками вчителя.

Розвивати моторику, збагачувати словник

  1.          

 

Побудова трикутників за заданою довжиною сторін.

  1.          

 

Периметр трикутника. Практичне обчислення периметра трикутника.

  1.          

 

Периметр прямокутника.

Практичне обчислення периметра прямокутника.

  1.          

 

Периметр квадрата. Практичне обчислення периметра квадрата.

  1.          

 

Рівнобедрений трикутник. Основа, Бічні сторони, вершина.

  1.          

 

Види трикутників за величиною кутів.

  1.          

 

Висота трикутника.

  1.          

 

Чотирикутники.

Види чотирикутників. Периметр чотирикутника.

  1.          

 

Коло. Круг. Центр, радіус, діаметр.

  1.          

 

Коло. Круг. Хорди. Дуга.

  1.          

 

Порівняння кругів шляхом накладання, за довжиною радіусів, діаметрів.

Залежність величини круга від величини радіуса, діаметра.

  1.          

 

Шестикутник. Побудова правильного шестикутника. Периметр шестикутника.

  1.          

 

Контрольна робота

Повторення вивченого за рік

  1.          

 

Додавання і віднімання в межах 10000

Учень:

  • читає, записує, порівнює числа в межах 10000;
  • виконує усно і письмово додавання та віднімання в межах 10000;
  • виконує множення та ділення в межах 10000;
  • виконує додавання та віднімання іменованих чисел;
  • виконує додавання та віднімання звичайних дробів і мішаних чисел;
  • знаходить одну та кілька частин від числа.

 

Розвивати вміння узагальнювати, доводити, діяти за аналогією.

Розвивати вміння самостійно виконувати навчальні завдання.

  1.          

 

Множення та ділення в межах 10000

  1.          

 

Множення та ділення в межах 10000

  1.          

 

Додавання і віднімання іменованих чисел

  1.          

 

Множення та ділення простих і складених іменованих чисел.

  1.          

 

Додавання і віднімання звичайних дробів  і мішаних чисел.

  1.          

 

Додавання і віднімання звичайних дробів  і мішаних чисел.

  1.          

 

Знаходження однієї та кількох частин від числа

  1.          

 

Систематизація знань з геометрії за рік

  1.          

 

Контрольна робота

 

 

Розв’язування вправ

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рябушкіна Оксана Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Планування
Інкл
Додано
3 серпня 2023
Переглядів
613
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку