КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МИСТЕЦТВА В 6 КЛАСІ за модельною програмою «Мистецтво» Кондратової Л.Г. до підручника «Мистецтво. 6клас» (автор: Кондратова Л) 35 годин на рік (1 година на тиждень. Музичне мистецтво)
|
|
ІІ семестр Тема ІІ. Сторінками мистецтва зарубіжжя
|
|
|||
№ |
Тема уроку |
Основні поняття для ознайомлення |
Твори для сприймання |
Твори для виконання |
Практична робота |
Творче завдання |
1 |
Скарбниця зарубіжного мистецтва |
Бельканто, арія |
Дж. Верді. Арія герцога з опери «Ріголетто» (у виконанні Л. Паваротті, П. Домінго, Х. Каррераса). Лучо Дала «Пам’яті Карузо» (у виконанні Л. Паваротті). Композиція «ІІ Mondo» (у виконанні тріо «ІL Volo».
|
Розучування пісні Л. Горової «Зима» |
Гра «Зимові вокальні візерунки» |
Робота над проєктом «Українські та зарубіжні оперні школи» |
2 |
Мистецькі обрії Західної Європи |
Балада |
Іспанський романс «Estudio en Mi de Rubira» (у виконанні М. Врдоляка (гітара). Український романс «Місяць на небі» (у виконанні М. Кондратюка). Український романс «Місяць на небі» (у виконанні С. Щербака (бандура)). Слова В. Кравченко, музика Н. Горщар. Рок-балада «Сірко пробудився» (у виконанні рок- |
Виконання пісні Л. Горової «Зима» |
Гра «Зимові пригоди» |
Заспівати пісню «Зима» разом з друзями під музичний супровід. Спробувати створити пластичну імпровізацію.
|
|
|
|
гурту «Natalika»; фрагмент відеокліпу).
|
|
|
|
3 |
Вокальне і пейзажне мистецтво |
|
Слова Л. Рельштаба (переклад Олени Пчілки), музика Ф. Шуберта. «Серенада» (у виконанні Любові Сагат). Ф. Шуберт «Серенада» (фрагменти аранжування твору для скрипки і струнного оркестру; для флейти та гітари; в сучасній обробці). Слова Г. Гейне, музика Р. Шумана. Пісня «Das ist ein Floten und Geigen» із циклу «Кохання поета» (у виконанні Ф. Вундерліха).
|
Розучування пісні Д. Пташинської «Сніг». |
Гра «Пінгвіни» |
Намалювати ілюстрацію до пісні «Колискова струмка» з вокального циклу Ф. Шуберта «Прекрасна мельниківна». |
4 |
Світ у звуках і барвах |
Шансон |
Музична вікторина «Зарубіжні хіти». Фрагменти виступів шансоньє. Лео Ферре: «L`ile Saint-Louis» (Франція). Жак Брель: «La chanson des vieux amants» (Франція). Сальваторе Адамо: «Tombe la neige» (Бельгія). Відеофрагменти виступів учасників змагань з бальних танців: латиноамериканська програма)
|
Виконання пісні Д. Пташинської «Сніг». |
Гра «Плейлист». Гра «Танцюємо «Ча-ча-ча» |
Зобразити свою зимову мрію в ілюстрації до пісні. Малювати білою гуашшю на синьому картоні. |
5 |
Мистецтво країн Балтії |
Ораторія |
З. Лієпіньш. Уривок з рокопери «Лачплесіс» (фрагмент виступу зведеного хору на |
Розучування пісні З. Красуляк |
|
Дізнатися більше про рокоперу З. Лієпіньша «Лачплесіс». |
|
|
|
заключному концерті Свята пісні). Псалом «Хвали, душе моя, Господа» (у виконанні Естонського філармонічного камерного хору; диригент Пол Хіллайр). Відеофрагмент парку світлових скульптур за мотивами твору Л. Керролла «Аліса в Дивокраї». Г.Ф. Фендель. Хор «Алілуя» з ораторії «Месія» (у виконанні вільнюського хору хлопчиків та юнаків «Ажуолюкас». Національного камерного ансамблю «Київські солісти». Українська народна пісня «Ой ходить сон коло вікон» в обробці О. Кошиця (у виконанні вільнюського камерного хору «Aidija»).
|
«Співаєм я, і ти, і Україна». |
|
|
6 |
Німецько- Австрійська мистецька подорож |
Духовна (церковна) музика. Меса. Хорал. Реквієм. |
«Свят» («Sanctus») – на основі канону Й. Пахельбеля «Завжди з тобою» (Always with You) (у виконанні хору хлопчиків «Libera», Лондон). Й.С. Бах. Меса сі мінор. І частина (5-голосовий хор «Господи, помилуй») і «Страсті за Матвієм» (заключний хорал) (у виконанні Мюнхенського |
Виконання пісні З. Красуляк «Співаєм я, і ти, і Україна». |
Гра «Музична вікторина». Гра «Диригент/ диригентка». |
Додати у свою музичну скарбничку відеозаписи виконання хорових творів Й.С. Баха та В.А. Моцарта. |
|
|
|
Бах-хору та оркестру, диригент- К. Ріхтер). В.А. Моцарт. «Lacrimosa» з «Реквієму» (у виконанні Віденського філармонійного оркестру й хору, диригент- К. Бьом).
|
|
|
|
7 |
Мистецтво скерцо та шаржу |
Скерцо. Етюд. |
Ф. Шопен. Скерцо № 2, сібемоль мінор (фортепіано). Й.С. Бах. Скерцо («Жарт») з оркестрової сюїти № 2 (для флейти і струнного оркестру). Й.С. Бах. Скерцо в інструментальному та вокальному виконанні (сучасна обробка). Ф. Шопен. Етюд до мінор («Революційний») опус 10 № 12 (фортепіано).
|
Розучування пісні «Весняна пісня». Слова К. Овербека, переклад М. Познанської; музика В.А. Моцарта. |
Виконати пісню разом з однокласниками хором під музичний супровід. Створити танецьімпровізацію, у якому виразити свій настрій. |
Створити музичну листівку: вибрати зображення весняної тематики й озвучити музикою Ф. Шопена. |
8 |
Від ноктюрну, рондо до натюрморту |
Ноктюрн. Рондо. |
Е. Гріг. Ноктюрн № 4 з циклу «Ліричні п’єси» (фортепіано). Відеоролик весняної тематики під музичний супровід «Ноктюрну № 4» Е. Гріга ( у виконанні Лондонського симфонічного оркестру). В.А. Моцарт «Рондо в турецькому стилі» з фортепіанної сонати № 11 ля мажор (у класичному варіанті в сучасній обробці). |
Виконання « Весняної пісні» (слова Кр. Овербека, переклад М. Познанської, музика В.А. Моцарта) |
Придумати музику і заспівати свою веснянку друзям. |
Проаналізувати, чим відрізняється звучання «Веснянки» (у виконанні гурту «Go_A» від народної пісні. Дізнатися більше про творчість гурту. |
|
|
|
В.А. Моцарт. Рондо для скрипки з оркестром сі-бемоль мажор. Уривок з мультфільму «Чарівна флейта»: «Рондо в турецькому стилі» за мотивами музики В.А. Моцарта (режисер В. Герш, 2008). Ж.-П. Ревербері «Фантазія» (у виконанні оркестру «Rondo Veneziano» під керівництвом Ж.-П. Ревербері). «Веснянка» (у виконанні гурту «Go_A»).
|
|
|
|
9 |
Мистецькі шедеври |
Шедевр. Віртуоз. Капричо, каприс. Імпровізація. |
Л.ван Бетховен. П’єса «До Елізи» (фортепіано). Л.ван Бетховен. П’єса «До Елізи» (сучасна обробка). Н. Паганіні. Каприс № 24 (у виконанні заслуженого артиста України О. Криси). Н. Паганіні Каприс № 24 (сучасна обробка).
|
Розучування пісні «Музика» (слова І. Боровик, музика Ю. Рожкова). |
Спробувати відтворити мелодійні п’єси «До Елізи» на віртуальному піаніно. Заграти на віртуальній скрипці, намагаючись створити власну імпровізацію.
|
Дізнатися більше про творчість відомого німецького композитора Л.ван Бетховена із додаткових джерел. |
10 |
Славетні імена в мистецтві |
Клавір |
Д. Скарлатті. Соната ре мажор для клавесина. Х. Родріго. Уривок із сонати для гітари. Х. Родріго. Уривок із концерту «Аранхеус» для гітари з оркестром: частина 2. |
Виконання пісні «Музика» (слова І. Боровик, музика Ю. Рожкова) |
Записати свій спів на диктофон. Послухати як прозвучала пісня у власному виконанні. |
Дізнатися більше про творчість Й. Гайдна. Зібрати свою власну колекцію камерноінструментальної музики. |
|
|
|
Й. Гайдн. Соната для фортепіано ре мажор. К. Дебюссі. Соната для віолончелі та фортепіано ре мінор. Частина 1.
|
|
|
|
11 |
Героїчні мотиви в мистецтві |
Симфонія |
Л.ван Бетховен. Симфонія № 5. Частина 1 (фрагменти). Л.ван Бетховен. Симфонія № 5 (у сучасній обробці; фрагменти). |
Розучування пісні А. Мігай «Козацька пісня». |
Гра «Сценарист/ сценаристка». |
Дізнатися більше про те, які симфонії отримали сучасну обробку та звучать у виконанні синтезатора і сучасного оркестру.
|
12 |
Міфологічні та релігійні образи в мистецтві |
Піцикато |
К.В. Глюк. Мелодія з опери «Орфей і Еврідіка» (соло на флейті у супроводі симфонічного оркестру). К.В. Глюк «Мелодія» (соло скрипки і фортепіано). Ф. Шуберт «Ave Maria» (у виконанні симфонічного оркестру). Ф. Шуберт «Ave Maria» (у виконанні Лучано Паваротті).
|
Виконання пісні А. Мігай «Козацька пісня». |
Гра «Упізнай музичний інструмент». |
Спробувати заспівати пісню «Ave Maria» мовою оригіналу ( латинською). |
13 |
Танцювальні ритми |
Вальс. Болеро. Варіаційна форма. Полька. |
Г. Берліоз «Фантастична симфонія». Частина 2. Вальс (у виконанні симфонічного оркестру). М. Равель «Болеро» (у виконанні симфонічного оркестру; фрагменти). Е. Штраус. Полька «Без гальм».
|
Розучування пісні Н. Май «Вір у дива». |
Гра «Малюємо музику». |
Записати у свою фонотеку оркестрові композиції танцювального характеру. |
14 |
Театральні зустрічі |
Оперета. Увертюра. |
І. Кальман. Уривок із 2-ї дії оперетти «Графиня Маріца» (відеофрагмент). Г.Ф. Гендель. Увертюра до опери «Аталанта» (для труби і органа). Б. Бріттен. Увертюра «Канадський карнавал» (у виконанні симфонічного оркестру; фрагмент).
|
Виконання пісні Н. Май «Вір у дива». |
Придумати підголоски до мелодії та в приспіві виконати вокальну імпровізацію на звуки «а-а-а». |
Створити власну мелодичну імпровізацію на віртуальному піаніно. |
|
|
15 |
Театр ляльок |
|
Відеофрагменти з виступів театрів ляльок Японії, Китаю, Індії, Індонезії, В’єтнаму. Відеофрагмент лялькової вистави «Кіт у чоботях» за мотивами однойменної казки Шарля Перро (реж. Ю. Сікало, муз. Ю. Шевченка; Київський академічний театр ляльок).
|
Розучування пісні Н. Май «Ми – твоє майбутнє». |
|
Дослідити, які жанри п’єс найбільш поширені в сучасному театрі ляльок. |
|
|
16 |
Жанри мультиплікації |
Аніме |
Уривок з мультфільму «Леонардо: місія Мона Ліза» (реж. С. Манфіо, 2018) Відеоролик про історію розвитку мультиплікації. Уривок з мультфільму «Атлантида-2»: Повернення Майло». (реж. В. Кук, Т. Шелтон, Т. Стоунс; 2003). Уривок з аніме-серіалу «Дораемон» (реж. К. Дж. Кінг, Ц. Сібаяма, К. Кусуба, 1979).
|
Виконання пісні Н. Май «Ми – твоє майбутнє». |
Гра «Оркестр» |
Підготувати розповідьпрезентацію про знаменитого режисера зарубіжної мультиплікації. |
|
|
1 |
7 |
Жанри кіномистецтва |
Кіножанр |
Слова Ж. Демі, музика М. Леграна. Пісня «I will wait for you» із кінофільму «Шербурзькі парасольки» (у виконанні К. Френсіс). Музична вікторина «У світі мюзиклу». |
Розучування пісні І. Танчака «Літо-літечко». |
Обговорити у парах, як музика допомагає створити ліричний настрій. Спробувати заспівати основний мотив пісні вокалізом без слів.
|
Створити етюд під назвою «Парасольки». Техніка виконання – акварель. |
|
1 |
8 |
Новітні жанри в мистецтві |
Рок-опера. Електронна музика. |
В.А. Моцарт. Концертна симфонія для скрипки, Альта та оркестру. Andante aus Sinfonia Concertante (у виконанні оркестра Джеймса Ласта). Ж.-П. Піло, О. Шультез. Уривок з рок-опери «Моцарт». Електронна музика: ембієнт, техно, транс (фрагменти).
|
Виконання пісні І. Танчака «Літо-літечко». |
Гра «Квартет». |
Послухати інші класичні твори у виконанні оркестру Джеймса Ласта. |
|
1 |
9 |
Зустрічі мистецтв
|
Підсумковий урок. |
Узагальнення вивченого. Слухання фрагментів музичних творів, які звучали на уроках. |
Впізнати за малюнками вивчені пісні та виконати їх хором, ансамблем, дуетом, соло.
|
Розказати друзям про свої плани на літо засобами пантоміми. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|