Навколишній світ
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
||
|
Осінні фантазії |
|
|
||
1 |
Є одна із книжок книжка, та, що ми звемо природа. Формування поняття про природу як естетичну, практичну, екологічну, пізнавальну й моральну цінності. Місце людини в природі. |
02.09 |
|
||
2 |
Осінь, щоб відвідати лісок, золотом оплачує квиток. Осінні місяці. Народні прикмети про осінь. Барви осені. Дерева восени. Чому жовтіє і опадає листя. Падолист. Уявлення та вміння спостерігати сезонні зміни в природі. Від чого залежать зміни в природі? |
03.09 |
|
||
3 |
Гербарій. Рослини восени. Спостереження і розпізнавання рослин за формою та кольором стовбура, гілок, листя, плодів, насіння. Гербарій. |
06.09 |
|
||
4 |
Екскурсія до скверу. Осінній листопад. Збір листя. Збирання насіння для підгодовування птахів узимку. Практична робота : Складання простих гербаріїв. |
09.09 |
|
||
5 |
Придивися до квітів. Осінні квіти й кольори. Які рослини цвітуть навесні, а які -влітку й восени. Мистецтво складання букетів. Осінні турботи дорослих в саду, на городі, на луках. Практична робота : виготовлення іграшок, букетів, прикрас з опалого листя та сухих гілок. Міні-проект : Квіти у нашій родині. |
10.09 |
|
||
6 |
Осінній пейзаж та натюрморт. Осіння краса рідного краю. Осінні явища в житті рослин. Охорона природи. Чому природа – велика цінність для нас? Рослини Червоної книги України, що ростуть у твоєму краї. Зачитування оповідань, вивчення поезії, народних прикмет та пісень про красу осені. |
13.09 |
|
||
7 |
Фрукти нашу їжу добре прикрашають, їх нам щедра Осінь завжди постачає. Овочі та фрукти(форми, кольори, поживні властивості, поширені українські страви). |
16.09 |
|
||
8 |
Натюрморт. Краса рідної природи : форми, барви, звуки. Практична робота: виконання художньо-творчих завдань. |
17.09 |
|
||
9 |
Що ховає різнобарвний ліс? Які бувають ліси. Дубовий та березовий гай, ялинник і сосновий бір, мішаний ліс. Ліс у художній творчості, краса осіннього лісу. Охорона лісу. Гриби і основні правила їх збирання. |
20.09 |
|
||
10 |
Практична робота. Замальовки, ліплення, виготовлення аплікацій грибів. Навчальні міні-проекти: - Коли ліс дякує, а коли ображається? - Тиша в лісі. |
23.09 |
|
||
11 |
Де ростуть дивовижні дерева? Дерева різних кліматичних зон планети Земля. |
24.09 |
|
||
12 |
Гра-лото. Ботанічний сад. Екскурсія до ботанічного саду для ознайомлення з осінніми квітами та оранжереї для ознайомлення з екзотичними рослинами. |
27.09 |
|
||
|
Сонце і небо, Земля і вода |
|
|
||
13 |
У гості до Сонечка. Значення Сонця для життя на Землі. Явища природи. Форма планети Земля. |
30.09 |
|
||
14 |
Глобус – модель Землі. Горизонт та його основні сторони. |
01.10 |
|
||
15 |
Чому буває день і ніч? Обертання планети Земля навколо осі. Доба. Гномон. |
04.10 |
|
||
16 |
Чому буває день і ніч? Моделювання: -утворення тіні від непрозорих предметів; -зміни дня і ночі за допомогою глобуса і джерела світла. |
07.10 |
|
||
|
|
|
|
||
17 |
Чому відбувається зміна пір року? Обертання Землі навколо Сонця. Рік. Уявлення про причини зміни пір року на планеті Земля. Рух Сонця по обрію. Вплив Сонця на сезонні явища у природі. Демонстрування зміни пір року на Землі за допомогою телурія. |
08.10 |
|
||
18 |
Земля, природа і погода. Умовні позначення природних явищ. Погода та її складові. Вплив Сонця на погоду. Навчальний проект. Як рослини і тварини допомагають людям передбачити погоду? |
11.10 |
|
||
19 |
Подивись на небо : що за чудеса? Баранцями білими вкрились небеса! Яким буває небо. Хмари й хмарки на небі. Утворення хмар. |
14.10 |
|
||
20 |
Небо в різну погоду, у різний час доби, його кольори; порівняння осіннього неба з описами неба влітку, взимку, навесні). |
15.10 |
|
||
21 |
Такі різні дощі. Опади: туман, роса, дощ, сніг, град. |
18.10 |
|
||
22 |
Дарує природа погоду й непогоду. Спостереження за погодою рідного краю. Термометр та його призначення. |
21.10 |
|
||
23 |
Синоптики. Народні прикмети передбачення погоди. Дослідницький практикум. Визначення показу термометра за малюнками. Визначення температури повітря та води. |
22.10 |
|
||
24 |
Осінні явища в неживій природі. Осінні явища в житті тварин. Підготовка тварин до приходу зими. |
01.11 |
|
||
25 |
Красиві та працьовиті. Комахи восени. Підготовка комах до зимівлі. |
04.11 |
|
||
26 |
Красиві та працьовиті. Комахи восени. Підготовка комах до зимівлі. Практична робота. Розгляд колекцій « Представники комах». |
05.11 |
|
||
27 |
Ріки, озера, болота, ставки. Струмки, річки, озера, болота, ставки. Чому воду називають мандрівницею? Народні прикмети. Турбота про чистоту водойм. |
08.11 |
|
||
28 |
Мешканці озер, ставків, річок. Підготовка до зимівлі мешканців озер, ставків, річок. Дослідницький практикум. Визначення стану водойм ( чиста, забруднена, заросла, висихаюча). |
11.11 |
|
||
29 |
Я малюю море, синій-синій простір. Ви такого моря не бачили досі. Море. океан. Мешканці морів та океанів. Море в поезії, фольклорі, живописі, музиці. |
12.11 |
|
||
30 |
Чи потрібно берегти воду й чому. Як нам доглядати й берегти Землю? Захист проекту « Мої власні відкриття». |
15.11 |
|
||
|
У світі симетрії |
|
|
||
31 |
« Миле люстерко моє, розкажи усе, як є…» Ознайомлення учнів з одним із основних законів природи – симетрією та її основними видами. Приклади дзеркальної ( площинної) симетрії в природі та серед об’єктів створених людиною. |
18.11 |
|
||
32 |
Дзеркальна симетрія і рівновага, ваги, літак, птах, бабка. Відмінності об’єктів від їх відображень у дзеркалі (верх-низ, ліве-праве). Ознайомлення з важільними терезами. |
19.11 |
|
||
33 |
Ігри із справжнім та умовним дзеркалом. Симетрія відносно прямої лінії. Вісь симетрії. Вправи з дзеркалом ( виявлення за допомогою дзеркала загальної властивості дзеркально симетричних речей). Дослідницький практикум: -визначення за допомогою дзеркала симетричних об’єктів; -виявлення відмінності речі від її відображення в дзеркалі. |
22.11 |
|
||
34 |
Симетричні цифри і літери. Вертикальна та горизонтальна осі симетрій. Симетрія у цифрах та літерах. Пошук симетричних слів.
|
25.11 |
|
||
|
Поворотна симетрія |
|
|
||
35 |
Чудові іграшки-вітрячки. Поворотна симетрія в природі: квіти, стебла, морська зірка, сніжинки. Точка повороту. Вісь обертання. Використання поворотної симетрії людиною : посуд, колесо, труби тощо. Спостереження за допомогою лупи сніжинок, крапель води. Практична робота. Створення вітрячків, іграшок, що демонструють обертання навколо вісі. |
26.11 |
|
||
36 |
Циркуль та сажень. Циркуль. Примітивні пристрої для малювання кіл будь-яких розмірів. Практична робота: креслення кіл |
29.11 |
|
||
37 |
Симетричні фігури. Поворотна симетрія в геометричних фігурах. Застосування у побуті поворотної симетрії. Практична робота: виготовлення новорічних прикрас ( сніжинок) за допомогою ножиць. |
02.12 |
|
||
|
Переносна симетрія |
|
|
||
38 |
Різні фігури – чудові бордюри. Переносна симетрія в природі: малюнок на тілі змії, розміщення зерняток бобових у стручку, розміщення листя на стеблі. |
03.12 |
|
||
39 |
Практична робота: створення різноманітних бордюрів та орнаментів ( у колі, на смужці): малювання, ліплення, аплікація, мережка. |
06.12 |
|
||
40 |
Орнаменти навколо нас. Бордюри й орнаменти- поєднання різних видів симетрії. Орнаменти для оздоблення одягу, житла, предметів побуту. Переносна симетрія в декоративно-прикладному мистецтві, техніці, архітектурі. Дослідницький практикум. Пошук за малюнками та зображеннями зразків переносної симетрії. |
09.12 |
|
||
|
Симетрія у світі різноманітних фігур |
|
|
||
41 |
Місто многокутників. Симетрія світі різноманітних фігур. Плоскі геометричні фігури: трикутник, квадрат, багатокутник, коло. Правильні многокутники. Екскурсія до лісу, парку, по місту для спостереження симетрії. |
10.12 |
|
||
42 |
В країні об’ємних фігур. Правильні многогранники. Геометричні фігури в навколишньому світі та їх симетрія. Правильні многогранники. Стихії вогню, землі, води, повітря і цілого світу.
|
13.12 |
|
||
43 |
Циліндр та конус. Об’ємні геометричні фігури: циліндр, конус. Об’ємні фігури в природі, в техніці, побуті. Практична робота. Конструювання симетричних геометричних фігур, іграшок, прикрас. |
16.12 |
|
||
44 |
Куля-найсиметричніше об’ємне тіло. Найправильніше тіло – куля. Симетрія кулі. Кулі в природі: небесні тіла, око, крапля роси тощо. Куля в техніці і побуті. Проект « Мої власні відкриття»: * Шарова блискавка; *Глобус – « куля»? |
17.12 |
|
||
45 |
Зима в рідному краї Яка ти, зимонько? Зимові місяці. Зимові явища у природі. Ознайомлення учнів із змінами в природі узимку ( холодно, морозно, опадає листя, деякі рослини « сховалися» під снігом). |
20.12 |
|
||
46 |
Слухання оповідань, вивчення пісень про зиму. Практична робота. Вирізання витинанок ( сніжинок). |
23.12 |
|
||
47 |
Земля в снігу – бути пирогу. Погода взимку( низька температура, хмарність, опади).Сніг, лід, крига. Краса природи взимку. Привернення уваги учнів до краси зимової природи. Ознайомлення з деякими особливостями життя рослин і тварин узимку. Навчальні проекти: *Пташина їдальня; * Буду я природі другом. |
24.12 |
|
||