Календарне планування з образотворчого мистецва 6 кл. за підручником Калініченко О. (І-ІІ семестр)

Про матеріал

На допомогу педагогам мистецьких дисциплін

Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецва 6 кл. за підручником Калініченко О., Масол л.(І-ІІ семестр)

Перегляд файлу

 

Підручник «Образотворче мистецтво»

авт. Калініченко О., Масол Л., видавництво «Сиція», 2014

6 клас -  Образотворче мистецтво

ЖАНРИ МИСТЕЦТВА

(35 год., 1 год. на тиждень)

І семестр

Розділ І. Анімалістичний жанр (3 год.)

№ уроку

Дата проведення

Навчальні завдання та тема уроку

Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка виконання практичних завдань

1.

 

Зародження анімалістичного жанру. Уявіть себе прадавніми художниками та намалюйте тварин.

Д.З. Спостерігай та замальовуй домашніх тварин.

Анімалістичний жанр. Послідовність зображення тварин. (Вугілля, крейда).

Підручник с. –8

 

2.

 

Форма і пластика тварин. Зображення тварин у скульптурі. Рельєф «Звіриний стиль». Реалістичне і фантастичне зображення тварин.

Д.З. Поспостерігай за будівлями свого села і знайди рельєфи на них.

Створіть рельєф реальної чи фантастичної тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку, цирку, інше. (Пластилін).

Підручник с. –14

 

3.

 

Образи тварин у мистецтві. Стилізація. Реалістичні і стилізовані образи тварин у графіці, живописі, декоративно-прикладному мистецтві.

 

Намалюй ілюстрацію до літературного твору, головним персонажем якого є тварина. Зобрази її реалістично або стилізовано в русі. (Гуаш).

Підручник с. –20

Розділ 2. Пейзаж 5 год.

4.

 

Широкі простори. Пейзаж та його різновиди. Повітряна перспектива. Кольорова гама. Теплі й холодні відтінки зеленого кольору в пейзажі.

Намалюй літній пейзаж «Зелені простори» або «Квітуче поле». (Кольорові олівці, фломастери). Підручник с. –28

5.

 

Гірський краєвид. Гірський пейзаж. Композиція і колорит картини. Плановість. Послідовність зображення пейзажу.

Намалюй гірський пейзаж «Золота осінь у Карпатах». (Пастель, кольорові олівці). Підручник с. –34

6.

 

Морська далечінь. Марина. Сюжети картин з морськими краєвидами. Лінія горизонту в марині. Нюанс кольору.

 

Намалюй морський пейзаж у нюансному (спокійному) або контрастному (яскравому) колориті.  (Акварель).

Підручник с. –40

7.

 

Міста і села в пейзажі. Міський і сільський пейзажі. Архітектурний та індустріальний пейзажі. Ведута, стафаж. Лінійна перспектива. Послідовність побудови зображення в лінійній перспективі.

Намалюй міський або сільський пейзаж. (Гуаш).

Підручник с. –46

8.

 

Фантастичний пейзаж. Особливості реалістичного і фантастичного пейзажів. Роль перспективи, тла у картині.

Тематичне оцінювання.

Групова робота. Створіть композицію «Фантастичне місто» (матеріали на вибір: кольоровий папір, гуаш, фломастери, маркери тощо).

Підручник с. –52

Розділ 3. Портрет 8 год.

9.

 

Різновиди портретів. Портрет: парадний і камерний; станковий, монументальний, мініатюра. Художній образ. Анфас, профіль. Будова і пропорції обличчя.

Намалюй портрет – художній образ улюбленого літературного героя (графічні матеріали на вибір).

Підручник с. –60

10.

 

Портрет у профіль. Профільні портрети у живопису й скульптурі. Камея. Пропорції голови й обличчя людини у профіль.

Виліпи портрет однокласника у профіль – рельєф у вигляді камеї. (Пластилін).

Підручник с. –66

11.

 

Подвійний портрет. Персонажі подвійних портретів, особливості композиції картин.

Намалюй подвійний портрет дітей – родичів, друзів. (Гуаш).

Підручник с. –72

12.

 

Груповий портрет. Групові портрети у живопису й скульптурі, їх особливості, різноманіття композицій.

Групова робота. Створіть скульптурний груповий портрет (кругла скульптура або рельєф) спортивної команди, музичного або театрального ансамблю. (Пластилін).

Підручник с. –78

13

 

У колі сім’ї. Старовинні й сучасні сімейні портрети. Роль композиції, колориту у вираженні авторського задуму.

Намалюй сімейний портрет: парадний або камерний. (Акварель чи гуаш).

Підручник с. –84

14.

 

Автопортрет. Різноманіття сюжетів і форматів картин. Послідовність виконання автопортрета.

Намалюй автопортрет (графічні матеріали на вибір).

Підручник с. –90

15.

 

Дружній шарж. Карикатура і шарж: спільне і відмінне між ними.

Намалюй дружній шарж на друга чи подругу (олівці, фломастери). Підручник с. –96

16.

 

Систематизація, узагальнення знань, перевірка досягнень.

Тематичне оцінювання.

Вправи на закріплення вивченого матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підручник «Образотворче мистецтво»

авт. Калініченко О., Масол Л., видавництво «Сиція», 2014

6 клас -  Образотворче мистецтво

ДУХОВНИЙ ТА ПРЕДМЕТНИЙ СВІТ ЛЮДИНИ

(35 год., 1 год. на тиждень)

ІІ семестр

Розділ ІV. Побутовий жанр (4 год.)

№ уроку

Дата проведення

Тема уроку, практичне завдання, домашнє завдання

Основні поняття, техніка виконання практичного завдання

17

 

Сюжети картин побутового жанру. Намалювати інтер’єр казкового палацу у фронтальному розташуванні.

 Д.З. Дізнатись, які предмети характерні для інтер’єру української хати.

Побутовий жанр, інтер’єр, масштабність, фронтальний інтер’єр.

Послідовність побудови фронтального інтер’єру в перспективі (кольорові олівці).

Ст. підручника 108-113

18

 

Домашній інтер’єр. Намалювати кутовий інтер’єр своєї кімнати або кухні.

Д.З. Знайдіть в етнографічній літературі зображення інтер’єрів української хати.

Послідовність побудови кутового інтер’єру в перспективі (акварель).

Ст. підручника 114-119

19

 

Танці та спорт. Створіть скульптуру чи рельєф танцівниці або спортсмена в русі.

Д.З. Знайдіть твори побутового жанру на теми музичного мистецтва.

Рельєф, кругла скульптура (пластилін).

Ст. підручника 120-125

20

 

На відпочинку. Намалювати композицію побутового жанру «Сім’я на відпочинку», «Світ моїх захоплень».

Д.З. Віднайдіть картини побутового жанру, в яких відображено мистецькі або спортивні заходи.

Складні багатофігурні композиції. Пуантилізм. Способи передачі простору в картині. Статична і динамічна композиції (гуаш).

Ст. підручника 126-131

Розділ V. Натюрморт. 5 год.

21

 

Чарівний світ речей. Створити декоративну композицію – натюрморт із предметів побуту.

Д.З. Віднайдіть цікаві натюрморти із зображенням шкільного приладдя.

Натюрморт та його різновиди; реалістичний та декоративний натюрморт, локальний колір, драперії (аплікація, кольоровий, тонований фактурний папір).

Ст. підручника 134-139

22

 

Старовинний натюрморт. Намалювати вишуканий натюрморт за мотивами голландських майстрів.

Д.З. Відшукайте у книгах картини голландських художників

Голландський натюрморт. Послідовність побудови натюрморту в перспективі (гуаш).

Ст. підручника 140-145

23

 

Сервірований стіл. Намалювати натюрморт із посудом.

Д.З. Поспостерігайте за геометричними формами предметів побуту.

Світлотінь. Тональна рівновага. Послідовність побудови предметів у перспективі (графічні матеріали).

Ст. підручника 146-151

24

 

Атрибути мистецтва. Намалювати урочистий натюрморт з атрибутами мистецтва.

Д.З. Поміркуйте, які предмети потрібні для натюрморту «Приладдя столяра».

Атрибут. Передача фактури матеріалів (акварель).

Ст. підручника 152-157

25

 

Квітковий натюрморт. Намалювати ліричний квітковий натюрморт.

Д.З. Поспостерігайте за різними квітами та їх геометричними формами.

Типові композиції квіткових натюрмортів. Зображення квітів (акварель).

Ст. підручника 158-163

Розділ VI. Історичний жанр та його різновиди. 8 год.

26

 

Історичний жанр. Створити композицію на історичну тематику.

Д.З. Дізнайтеся які твори Т.Шевченко виконував у техніці гризайль.

Історичний жанр. Монохромний живопис, гризайль, тон (сепія).

Ст. підручника 166-171

27

 

Міфологічний жанр. Намалювати ілюстрацію на міфологічний античний сюжет.

Д.З. Відшукайте у літературі твори скульптури античних персонажів.

Міфологічний жанр у видах образотворчого мистецтва (художні матеріали за вибором).

Ст. підручника 172-177

28

 

Міфи рідного краю. Створити скульптурний образ міфологічного персонажа українських легенд.

Д.З. Дізнайтесь про художників рідного краю, які зображали міфологічних героїв.

Образи божеств давніх слов’ян у видах образотворчого мистецтва (пластилін).

Ст. підручника 178-183

29

 

Релігійний жанр. Створити мозаїчну композицію «Райський сад», «Ковчег Ноя» (колективна робота).

Д.З. Дізнайтесь про мозаїчні твори України.

Релігійний жанр. Мозаїка (аплікація з паперу).

Ст. підручника 184-189

30

 

Фреска і вітраж у культових спорудах. Створити ескіз вітражу на релігійний сюжет.

Д.З. Поспостерігайте за сюжетами віражного мистецтва у Інтернеті.

Фреска, вітраж, сюжети композицій, колорит (олівець, акварель, чорний фломастер).

Ст. підручника 190-195

31

 

Батальний жанр. Намалювати композицію в батальному жанрі на сюжет історичної події періоду українського козацтва.

Д.З. Знайти у різних джерелах зображення козацького одягу.

Батальний жанр: різноманіття сюжетів у різних видах мистецтва (графічні матеріали).

Ст. підручника 196-201

32

 

Битва на морі. Намалювати композицію «Кораблі на морі».

Д.З. Поспостерігайте за картинами художників- мореністів.

Особливості зображення картин морських баталій (акварель).

Ст. підручника 202-207

33

 

Жанри об’єднують. Намалювати композицію, у якій присутні ознаки різних жанрів.

Д.З. Пригадати твори живопису, графіки, скульптури, які мають ознаки різних жанрів, і знайдіть їх у підручнику.

Особливості жанрів образотворчого мистецтва у різний видах (художні матеріали і техніка на вибір).

Ст. підручника 208-213

34

 

Систематизація, узагальнення знань. Перевірка досягнень.

Ст. підручника 218-221

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Мпатвійчук Сергій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сергійчук Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гаврилюк Любов Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кравченко Любов
    Дякую. Все чудово.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Артюх Ігор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Духно Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
5 вересня 2018
Переглядів
60828
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку