Урок: Цирк, який він різний!

Про матеріал

Допоможе вчителю навчити дітей вчити створювати гармонійну живописну композицію, передаючи настрій картини; продовжувати працювати з колірним колом; знайомитись з творчістю П. Пікассо, а саме з роботами «блакитного» та «рожевого» періодами; виховувати естетичний смак, інтерес до живопису як до виду образотворчого мистецтва; формувати відчуття гармонії;

Перегляд файлу

М.І. Корнієнко, учитель образотворчого мистецтва, м. Чернігів, ЗОШ№ 35.

Урок в 6 класі.

Тема. Цирк, який він різний!

Мета: вчити створювати  гармонійну живописну композицію, передаючи настрій картини; продовжувати працювати  з колірним колом; знайомитись з творчістю П. Пікассо, а саме з роботами «блакитного» та «рожевого» періодами;  виховувати естетичний смак, інтерес до живопису як до виду образотворчого мистецтва; формувати відчуття гармонії;

Зоровий ряд: роботи з фонду, репродукції П .Пікассо, ТЗН.

Обладнання: альбом для малювання, гуаш або акварель, палітра, ємкості          для води.

Хід уроку.

  1. Орг. м.

Давайте перевіримо чи готові ви зануритись у світ  живопису. Чи всі мають приладдя для живопису: фарби, палітри, пензлі, ємкості для

ІІ. Актуалізація уваги учнів.

DSCN0401Я думаю ви звернули увагу на мавпочку з кольоровими кульками. Давайте пограємо в гру «Колір - характер». Ви знаєте, що кольори мають характер як люди, одні сумні, інші – веселі, лагідні, тривожні і т. д. Я показую на колір – ви називаєте характер. Доречи, ця мавпочка працює в цирку і вона хоче знати, що ви знаєте про кольори , а саме про «колірне коло».

Запитання для перевірки знань з кольорознавства.

  • Що означає колірне коло?
  • За якою характеристикою поділяємо кольори в колірному колі?
  • Які кольори називаються контрастними?
  • Як ви думаєте , чи залежить настрій картини  від кольорової гами?

ІІІ. Д/з. ( підібрати на палітрі кольорову гаму лагідних кольорів, з веселих кольорів  утворити лагідні) 

ІV. Оголошення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами будемо вдосконалювати знання про кольори, продовжувати знайомитись з кольором як характером,  працювати з  колірним колом, знайомитись з творчістю П.Пікассо, а саме з «блакитним» та «рожевим» періодами творчості, створимо гармонійну композицію на тему: «Цирк, який він різний!»

V.  Ознайомлення з новим матеріалом.

 Учитель. Ви вже визначились з графічною композицію.

Кому з вас подобається виступ веселих клоунів?( Діти піднімають руки)

-  Підберіть кольорову гаму з 3-х кольорів щодо настрою (діти підбирають 3фішки- відтінки, що відповідають настрою виступу).

Учитель. Кого з вас зачаровують виступи акробатів?

  • Підберіть кольорову гаму.

 Подивимось відео і також підберемо кольорову гаму. Відео – «Кінний виступ циркачів».

Коли ми дивимось на виступи артистів, то ми отримуємо емоційне задоволення, не думаємо, як важко працювали артисти на репетиціях. Але іншу сторону артистів показав П. Пікассо.

Учитель.  Значок «експерт» мають ті учні, які  підготувалися за даною темою.

 Увага, на екрані перед нами кілька картин «блакитного періоду».

images (3)images (1)images (2)       

 

 

 

 

  «Старий гітарист»   «Актори з собакою»       «Актори»    

Учитель. Що ви можете сказати про період творчості, який називається «блакитний»?

 

 Виступ експертів.

 Це період , який припадає на 1901-1903рр. Для картин цього періоду характерні образи – печалі, меланхолії, бідності. Пікассо вважав – «хто сумний , той – щирий». Рухи людей уповільнені, вони мов би вслуховуються в себе. Кольорова  гама – холодна, сумна. )   

  Учитель. 2.   Про  що нам розказує кольорова  гама «рожевого»   періоду?

(на екрані роботи «рожевого періоду»).

 

 

Виступ експерта.

 Цей період припадає на 1904 -1905рр. Кольорова гама – ніжна , лагідна.

В так званий «рожевий період» у П. Пікассо зявляються нові друзі, зокрема у жовтні (1904) потоваришував з поетом Андре Салманом та письменником – предтечею сюрреалізму Гійомом Аполлінером. Пікассо змінює тематику й палітру своїх робіт – блиск і вбогість артистів театру і митців, їхні творчі злети і життєві поразки привносять у його творчість незнаний досі ліризм, а рожеве бере гору над блакитним. «Рожевий» період – це м’які та теплі барви, легкі та делікатні обриси, з наголосом на лініях та малюнку. Теми творів  - меланхолійні за настроєм сценки з життя переважно акторів цирку та вуличного театру.

Картина_Пабло_Пікассо_Родина_вуличних_акробатів_1905 (1)Image (2)

 

 

 

 

  П.Пікассо «Родина вуличних циркачів» П. Пікассо «Бродячі артисти»

  1. Чому так званий «блакитний» період міняється на «рожевий»?
  2. Які за характером кольори використав художник? Чому?

Учитель.  Творчість художника – це його життя, коли на душі сумно, то і картини – сумні, а коли душа співає – то і картини сяють радістю.

 

 

Перед нами картина П. Пікассо «Дівчинка на кулі». 

 Аналіз  живописного устрою  картини за планом.                

  1. Настрій картини.
  2. Кольорова гама.
  3. На яких контрастах побудована картина.
  4. Якого періоду ця картина?
  5. Які «кімнати» взяті для створення композиції (кімната – це сегменти з певним відтінком в колірному колі)?

                                   6. Як художник виділяє композиційний центр?

VІ.  Підготовка  до практичної роботи.

 Щоб створити живописну роботу вибираємо 2-3 кольорові плями :

  1. В одній  кольоровій гамі (коли всі кольори підпорядковуються одному головному – центру композиції).
  2. Багатокольорова композиція ( кольори підпорядковуються загальному колориту).

(Учитель демонструє роботи учнів з подальшим  аналізують )

VІІ. Практична робота.

Учитель допомагає створювати відтінки.

VІІІ. Підсумок уроку. Виставка та аналіз учнівських робіт.

Описание: F:\Risunki\Image (5).jpgОписание: F:\Risunki\Image (6).jpgОписание: F:\Risunki\Image (7).jpg

 

 

docx
Додано
13 вересня 2018
Переглядів
1090
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку