24 липня о 18:00Вебінар: Методи фасилітації для планування та реалізації STEM-проектів і не тільки

Колір і форма у декоративному вирішенні натюрморту. Виконання композиції «Вишивана Україна»

Про матеріал

Мета уроку ознайомити учнів з виражальними засобами декоративно прикладного-мистецтва; дати поняття про натюрморт як один із жанрів образотворчого мистецтва, його мову; закріплювати знання учнів про передавання форми предметів на площині; відпрацьовувати техніку передавання розподілення світла; продовжувати ознайомлювати з технікою тонування.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Урок на  тему:

 

 

«Колір і форма у декоративному вирішенні натюрморту.

Виконання композиції «Вишивана Україна»»


Тема: Колір і форма у декоративному вирішенні натюрморту. Виконання композиції «Вишивана Україна»

Клас: 6

Мета:

  • навчальна:
    • ознайомити учнів з виражальними засобами декоративно прикладного-мистецтва;
    • дати поняття про натюрморт як один із жанрів образотворчого мистецтва, його мову;
    • закріплювати знання учнів про передавання форми предметів на площині; відпрацьовувати техніку передавання розподілення світла; продовжувати ознайомлювати з технікою тонування;
  • розвиваюча:
  • виховувати почуття поваги та шани до праці творця,  почуття взаємодопомоги;
    • розвивати фантазію, творче мислення, просторову уяву, дрібну моторику рук.
  • виховуюча:
  • виховувати естетичний смак, стриманість, терплячість, почуття гармонії.

Матеріально-технічне забезпечення:

  • альбом
  • кольорові олівці
  • простий олівець
  • гумка

Дидактичне забезпечення:

  • композиція «Вишивана Україна»
  • репродукції картин «Яблуні, що квітнуть» (К. Малевич), «Біля млина» (А. Кисельов), «Натюрморт з кавуном» (Д. Перепелиця),  «Квіти і плоди» (І. Хруцький), «Очікування» (Ю. Піменов)

Тип уроку: - комбінований

Хід уроку

І.  Організаційна частина

Перевірка  учнів, їх готовності до заняття. Організації робочого місця. Перевірка домашнього завдання.

 (Учні демонструють свої натюрморти виконані вдома)

ІІ. Актуалізація:

Підготовка  учнів до сприймання нового матеріалу з метою аналізу стану засвоєння знань, вмінь, навичок, необхідних для свідомого засвоєння теми.

  1. Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?
  2. Назвіть жанри образотворчого мистецтва.
  3. Що належить до засобів виразності живопису? графіки? декора-
    тивно-прикладного мистецтва?

ІІІ.  Мотивація конструктивно-художньої діяльності.

Заохочення  учнів до виконання запропонованої композиції.

Мистецтво – це безмежний край, ви з ним зустрічаєтеся кожного дня. Це художня література, музика, образотворче мистецтво, театр, кіно тощо.

Образотворче мистецтво одночасно і стародавнє, і дуже молоде: зображення художники створювали 40 тис. років потому, створюють і сьогодні. Та щоб пізнати це мистецтво краще, не заблукати в ньому, ми крок за кроком будемо вивчати його. Перше, що роблять люди, бажаючи пізнати іншу країну,— вони вивчають її мову. Так зробимо і ми, входячи у світ натюрморту, як у нову країну: ми поступово почнемо розмовляти мовою художників, знайомлячись з їхніми роботами.

 

IV. Пояснення нового матеріалу.

Розповідь учителя.

Натюрморт як самостійний жанр виник у 17 ст. в Голландії. До цього він розвивався як частина або елемент картини. В історії мистецтва склалося два основних види натюрморту. В одному — речі говорять насамперед не про себе, а про свого власника. Людина незримо присутня на полотні, і часом здається, ніби вона тільки-но відійшла і зараз повернеться. Композиція речей тут природна, життєва.

Наприклад, у натюрморті Ю. Піменова «Очікування» (Дод.1) зображений телефон зі знятою слухавкою. А за вікном — дощ, непогода, і скло наче сльозами покрито краплями. Усе це народжує різні асоціації, говорить про трагедію людської долі.

У другому типі натюрморту речі зображуються як щось самоцінне.
Вони говорять насамперед про себе, наче пропонують глядачеві помилуватися красою їхніх вигляду, форми, кольору. Такі натюрморти розкривають своєрідність людського смаку, сприймання світу та відношення до нього. Але робиться це поза зв'язком з конкретною людиною, тільки через зображення речей самих по собі. Композиція тут начебто виставочна, декоративно
організована і чітко продумана. («Яблуні, що квітнуть» К. Малевич) (Дод.2).

Через зображення речей, оточуючих людину, майстер завжди виражає характерні риси їх певної історичної епохи.

Організація сприймання творів мистецтва.

Учитель звертає увагу учнів на репродукції картин натюрмортів, які висять на дошці і пропонує їм порівняти два види натюрморту: декоративний (Д. Перепелиця «Натюрморт з кавуном») і реалістичним (І. Хруцький «Квіти і плоди»). (Дод.3.1, 3.2)

Думки учнів записуються на дошці. Учитель доповнює й уточнює їх, ра-
зом з учнями систематизує інформацію щодо особливостей реалістичного та декоративного натюрмортів. Результати цього дослідження «повертаються» учнями у вигляді спільно виробленої таблиці довільної форми, якою вони користуються під час роботи над замальовками предметів.

  1.              Практична робота

Виконання натюрморту  з натури  «Вишивана Україна» (Дод. 4 )

Етапи виконання роботи:

  1. Визначення композиційного центру роботи;
  2. Розміщення композиції на листку;
  3. Послідовність виконання композиції:
    • Виконання центральної квітки:
    • Послідовне зображення усіх квітів композиції;
    • Зображення глечика;
    • Деталізація малюнка.

 

VІ. Підсумок уроку.

Аналіз  роботи учнів протягом уроку, помилок, які  були допущенні, демонстрація кращих натюрмортів. Оцінювання досягнень учнів за роботу на уроці. Завдання на наступний урок: принести кольоровий папір, ножиці, клей, графітовий олівець, гумку.

 


Додаток 1


Додаток 2


Додаток 3.1


Додаток 3.2


Додаток 4

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Тиджет\Pictures\робота\DSCN0457.JPG

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку