Календарно-тематичне планування з правознавства для 9 класу, згідно з чинною навчальною програмою, затвердженою наказом МОН молоді і спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
Правознавство
9 клас
(35 год., 1 год./тиждень)
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Домашнє завдання |
|
|
Вступ до «основ правознавства» (1 год.) |
|
|
|
Право і закони в житті людини і суспільства |
|
|
|
Розділ 1. ОСНОВИ теорії держави і права (4 год.) |
|
|
|
Причини виникнення держави. Поняття й ознаки держави. |
|
|
|
Державний лад. Форми держави. Державна влада. Функції держави. |
|
|
|
Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи.
|
|
|
|
Практичне заняття. Соціальні норми в житті людей |
|
|
|
Розділ 2. Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність (4 год.) |
|
|
|
Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин. |
|
|
|
Правопорушення: поняття, склад, види. |
|
|
|
Юридична відповідальність: поняття, підстави, види. |
|
|
|
Практичне заняття. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з розділів: «ОСНОВИ теорії держави і права», «Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність» |
|
|
|
Розділ 3. Взаємозв’язок людини і держави (5 год.) |
|
|
|
Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Повноваження Конституційного Суду України. |
|
|
|
Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Права і свободи людини. Громадянство України. |
|
Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. |
|
||
|
|
Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні. |
|
|
|
Практичне заняття. Звернення громадян. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з розділу: «Взаємозв’язок людини і держави» |
|
|
|
Розділ 4. Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних І кримінальних правовідносин (11 год.) |
|
|
|
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх. |
|
|
|
Практичне заняття. Власність неповнолітніх. |
|
|
|
Практичне заняття. Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із кредитною карткою. |
|
|
|
Сім’я. Шлюб. Взаємні права й обов’язки батьків і дітей. |
|
|
|
Державні органи з охорони прав дітей. |
|
|
|
Практичне заняття. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування. |
|
|
|
Прийняття на роботу неповнолітніх. Охорона праці неповнолітніх. |
|
|
|
Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх. |
|
|
|
Адміністративні правопорушення. Злочини. Кримінальний проступок. |
|
|
|
Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх. |
|
|
|
Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з розділу: «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних І кримінальних правовідносин» |
|
|
|
Розділ 5. ЯКЩО ПРАВО - ЦЕ ПРОФЕСІЯ (4 год.) |
|
|
|
Професія «юрист». Юристи в нашому житті. |
|
|
|
Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції). |
|
|
|
Практичні заняття. Ігровий суд або зустріч з юристами чи правозахисниками. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з розділу: «ЯКЩО ПРАВО - ЦЕ ПРОФЕСІЯ» |
|