Засідання круглого столу на тему: «Запобігання правопорушенням і злочинам серед учнів».

Про матеріал

Ознайомити учнів із положеннями Кримінального кодексу України, розкрити причини правопорушень та їхні наслідки, розвивати в учнів почуття відповідальності за свої вчинки, дії.

Перегляд файлу

     Дудчанське загальноосвітнє  об᾽єднання « школа-дитячий садок»

 

 

 

 

 

Засідання круглого столу на тему:

«Запобігання правопорушенням і злочинам

 серед учнів».

 

 

 

 

                                                                           Підготувала:

                                                                            вчитель історії

                                                                      Бесага А.В.

 

                                              2018

Мета:

  •                  ознайомити учнів із положеннями Кримінального кодексу України;
  •                  розкрити причини правопорушень та їхні наслідки;
  •                  розвивати в учнів почуття відповідальності за свої вчинки, дії;
  •                  ознайомити їх з основами правомірної поведінки.

 

                                                     План

1.Вступна частина.

2.ЮРИДИЧНІ ЗАДАЧІ.

3. Ознайомлення з статтями Кримінального кодексу України.

4.Колективне обговорення ситуацій.

5. «Інтелектуальний штурм».

6. Заключне слово вчителя.

 

                                              Хід заходу

Вчитель.

Право, закони супроводжують людину все її життя. Щоб уміло і правильно користуватися своїми правами і добре виконувати свої обов’язки, не порушуючи прав і законних інтересів інших, треба знати закони. Звичайно, у вашому віці неможливо знати детально усі закони. Але основне, що стосується вас, ви повинні знати. Це і є метою нашого круглого столу.

1-й учень. Юридична відповідальність – це передбачене законом і застосоване органами держави примусове обмеження або позбавлення правопорушника певних благ. Вона завжди супроводжується моральним осудженням порушника закону.

2-й учень. Правопорушення – порушення правової норми, заборони, встановленої суспільством. Тобто – це антисуспільне діяння. Держава та її органи мають право за законами карати правопорушників.

3-й учень. Треба пам’ятати про те, що від проступку до злочину один крок. Шлях до злочину розпочинається з розбещеності, неповаги до старших, жорстокості. До однієї з основних причин виникнення правопорушень можна віднести відсутність почуття особистої відповідальності, що часто веде до співучасті у злочинних діях. Ця та інша причини можуть привести до скоєння злочину.

4-й учень. Найнебезпечнішим видом правопорушення є злочин. За здійснення    злочинів законодавством України передбачається кримінальна відповідальність ст. 2 ККУ. Кримінальній відповідальності підлягають лише особи, які вчинили злочин (ст. 3 ККУ).

«Юридичні задачі»

  1. Громадянин В. Лубенко, 1983 р. н., обвинувачується в тому, що під час руху поїздів підкладав на за­лізничну колію сторонні пред­мети. В. Лубенко заявив, що він не знав, що своїми діями ство­рював загрозу залізничному ру­хові і що його дії взагалі є злочи­ном. Як це вплине на вирок су­ду? (Незнання закону не звільняє від відповідальності)

2.У суді громадянин І. Злотник обвинувачується у вчиненні хулі­ганських дій щодо потерпілого О. Солоного. Підсудному загрожує від З до8 років ув'язнення в колонії посиленого режиму. І. Злотник просить суд по­м'якшити вирок, мотивуючи це тим, що під час скоєння злочину він був у стані алкогольного сп'яніння і не пам'ятав, що коїть. Чи вплине цей аргумент на користь підсудного?

(Злочин, скоєний у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння, караєть­ся більш суворо)

 

3.Замість того щоб поїхати на навчання, учень ліцею І. Іванюк, якому виповнилось 16 років, пішов на територію місцевого сільгосппідприємства і пошкодив там два редукторні двигуни з метою заволодіння кольоровим металом з наявних двигунів. Хто понесе відпові­дальність за це правопору­шення?

а) Педагогічний колектив ліцею;

б) директор ліцею;

в) батьки Іванюка;

г) сам Іванюк;

е) завідувач фермою та сторож підприємства.

14 років учень несе кримінальну відповідальність за цей злочин)

4. До А. Осипенка зайшов його знайомий  С. Кучерук і попросив, щоб у Осипенко деякий час побула сумка з речами Кучерука, бо це, мовляв, подарунок сюрприз для матері Кучерука на день народження і принести його додому зараз він не може. Осипенко погодився. А через деякий час до А. Осипенка з обшуком завітали працівники міліції, які у вищезгаданій сумці знайшли 6,5 кг макової соломки. Чи буде А. Осипенко притягнутий до кримінальної відповідальності?

(Так. А. Осипенко вважається співучасником С. Кучерука і буде звинувачений у незаконному зберіганні наркотичної сировини)

Ознайомлення з статтями Кримінального кодексу України.

(Учні по черзі зачитують статті кодексу).

Хуліганство. Хуліганство, тобто навмисні дії, що грубо порушують громадський порядок. Карається позбавленням волі на строк від 6 місяців.

Злісне хуліганство. Дії, що визначаються цинізмом, зухвалістю, вчинені раніше судимою особою. Карається позбавленням волі на строк до 3 років.

Знищення і руйнування пам’яток культури (позбавлення волі на строк до 3 років).

Доведення неповнолітнього до стану сп’яніння (позбавлення волі на строк до 1 року).

Глум над могилою (позбавлення волі на строк до 3 років).

Придбання або збут майна за відома здобутого злочинним шляхом (позбавлення волі на строк до 2 років).

Угін автотранспортних засобів (позбавлення волі на строк до 1 року).

Самовільна зупинка поїзда без потреби (до 2 років позбавлення волі).

Вчитель.

Тепер перейдемо до реальних прикладів з життя. Давайте разом проаналізуємо наступні ситуації.             

1-ша ситуація.    З тих чи інших причин ви зустрічаєтесь з гуртом підлітків, які пропонують вам закурити . Як ви вчините в цьому випадку?

2-га ситуація. Прогулюючись ввечері селом, ви помітили, що компанія молодиків гамселить чоловіка із сусіднього з вашим будинку. Що ви будете робити?

 «Інтелектуальний штурм».

Учасники по черзі відповідають на запитання.

  1. Назвати одну з форм прав дітей, позбавлених батьківського піклування. (Опіка.)
  2. Назвати місто, де були прийняті міжнародні правила здійснення правосуддя щодо неповнолітніх. (Пекін)
  3. Із якого віку людина може самостійно вибирати своє громадянство? (Із 18 років.)
  4.  Які основні міжнародні документи закріплюють права дитини? (Конвенція про права дитини 1989р. , Декларація прав дитини 1959р.)
  5. Які обов'язки учнів вам відомі?( Див. Статут школи).
  6. Місто у якому 10 грудня 1948р. було прийнято та проголошено Загальну декларацію прав людини. (Париж)
  7. До якого віку людина вважається дитиною? (До 18 років, якщо за законом вона не досягла повноліття раніше.)
  8. Які права учнів вам відомі? ( Див. Статут школи.)
  9. Із якого віку настає кримінальна відповідальність? (Із 18 років, в особливих випадках – із 14 років.)

     10.Чи застосовують смертну кару до неповнолітніх? (Ні)    

Заключне слово вчителя.

Закінчуючи наше засідання, хочу наголосити на тому, що наш Основний Закон – Конституція, так як і Загальна декларація прав людини гарантують нам можливість людського життя, ставлять його попереду будь-яких чинників нашого буття. Тому ми завжди повинні твердо пам’ятати: «Кожна людина має обов’язки перед суспільством, у якому тільки й можливий повний розвиток її особи». А саме: неухильно додержуватись Конституції та інших законів України; не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей; шанувати і поважати державні символи України; не задавати шкоди природі, історико-культурній спадщині. Відшкодовувати завдані їм збитки. Немає прав без обов’язків, немає обов’язків без прав. І ще одну заповідь повинен запам’ятати кожен із нас: «Шануй батька свого і матір свою». Адже саме батьки дали нам життя, саме вони щоденно переживають за нас, хочуть, щоб ми завжди були здоровими, щасливими.

                                             Література

  1. Конвенція ООН про права дитини.
  2. Загальна декларація прав людини.
  3.  Кримінальний процесуальний кодекс України: Указ Президента України від   13.04.2012 р. № 4651-VI // Урядовий кур'єр. - 2012. - N 99. -  С. 9-26. - № 100. - С. 9-21.
  4. Конституція України.
  5. Закон України „Про охорону дитинства”
  6. Сутковский В.Л. Інтерактивні методи в правовій освіті України: здобутки і проблеми / В. Л. Сутковский // Історія та правознавство (Осн.). - 2011. - N 16/18. -  С. 50-51.
  7. Михальова С. В. Юридичні задачі. Правознавство. 11 клас : задачі / С. В. Михальова // Історія та правознавство (Осн.). - 2011. - N 28. -  С. 10-14.

                                          Інтернет-ресурси:

http://ditu.ks.ua/ - Захист прав дітей

   http://www.pravaditej.org.ua/ - Права дітей та молоді в Україні

   http://children.kmu.gov.ua/school/1247.htm - Урядовий сайт для юних громадян

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Правознавство, 9 клас, Сценарії
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
1530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку